mezelf ten huwelijk vragen

Gestart door rosie989, juni 03, 2006, 09:54:41 AM

rosie989

Hoi,

Ik droomde vannacht iets geks maar ook weer niet.

In het waakleven ken ik een vrouw die ik zo mooi vind. Zij is zangeres. Ze heeft een mooie uitstraling en ik vind haar bijzonder.

In mijn droom bevond ik mij bij haar. Ik was er op visite.Ik was er met nog iemand, een nicht van mij. We waren aan het buurten zeg maar..en zag dat mijn nicht haar zoende op haar wang. En ik was jaloers..want ik wou ook wel die knuffel en een zoen. Eigenlijk keek ik een beetje toe op de droom.

We dronken koffie en het was eigenlijk best gezellig, nadien gaven we elkaar wel zoentjes,..haha vond het wel fijn en dat met een vrouw haha mezelf..
Ik hoorde een paar woorden..en wist dat het voor mij bedoeld was..

"Wil je met mij trouwen" riep een hoge stem..maar deze stem kwam van mezelf. dat was wel duidelijk, ik riep het naar mezelf...Ik was die hoge en ik was de lage..dat was erg frapant, want dit heb ik nooit meegemaakt...

Er werd geen antwoord gegeven..en dacht bij mijzelf, waarom blijft het nu stil. De vraag wil je met mij trouwen kwam diep uit het hart, ik voelde hem door trillen door mijn lichaam..en genoot alleen al om de woorden uit te spreken, maar wachtte wel op een antwoord. Het bleef stil daarna ik werd er even wakker van vanmorgen en dacht bij mezelf meteen"huh ik vraag mezelf??" Deze stem was zeer intens gevoelig..en eindelijk vroeg ze het..

Ik dacht ik ga snel weer slapen misschien droom ik verder.

Ineens kwam ik in een andere droom terecht en deze kan ik moeilijker verklaren voor mijzelf. Al ken ik de symbolen wel...

Ik stond op daken..er waren meerdere mensen aanwezig en er was een gedachte die mij doordringde,..dat was dat ik van iedereen hield..het waren allemaal verschillende mensen. Blond..klein groot...maar dat scheelde mij niet..aan die daken iets lager grensde water..

Zeer mooi helder blauw water geen troebeltje erin, zo mooi en fris.. en het water was niet diep, alleen in de verte was het diep..want aan de kant kon ik zo lopen naar garages ???

Ik liep van een dak even weg want ik had iets te doen...iemand roepen ofzo dacht ik...of kijken wat daar te doen was...het was echt nieuwsgierigheid..

Iemand zei me pas op voor het water, maar ik had daar wel het vertrouwen in en wist dat het water mij niet zou meesleuren...want ik kon door het water lopen en dit wist ik..

Met mijn blote voeten sprong ik van het dak (was niet extreem hoog) naar beneden ik keek...naar dat water en dat grensde niet...er waren geen grenzen..dat water ging maar door en kon het einde niet eens zien...maar oh zo ontzettend mooi water zo helder als tropisch water zo mooi blauw en fris.

Ik liep met mijn voeten door het water heen heel snel rende ik naar rechts om te kijken wat er schuilde achter die garages en het was meer nieuwsgierigheid eigenlijk.

Voelde lekker aan mijn voeten en de mensen om mij heen deden er wat paniekerig over..maar ik was niet bang want ik wist dit al..dat het water mij niet op zou slokken,...want het was iets van mijzelf zo voelde het ook in de droom..ik zag mezelf rennen in dat heerlijke water, het leek alsof ik erover heen liep.

En meer weet ik niet meer...wel dat ik vanaf het dak verder kon kijken dan ik dacht maar er waren meerdere mensen op dat dak...en er was geen einde aan dit mooie water.

Rosie

peter put

ergens wil je de lage en hoge zelf in je verenigen+
ergens krijg je het aanbod van iets dat groter en universeler aanvoelt(liefde naar iedereen)en waarvan je 'vibraties' voelt.
zo krijg je alvast een driehoek...
dat je dit bepaald water vertrouwt, is een beetje zoals bij de zee, die ik ben tegengekomen in mijn 'surf'tochten. ze is je moeder(ons ras is 95% water) en ook de nu bewandelbare veilig geworden paden van je onderbewuste naar een groter bewustzijn naar buiten toe...
op het dak, zit je ook in een hoger topje van je geest.
ik snap eerder de onrust van je droomfiguranten dan dat ik me iets afvraag over garage's.(t'is maar een gevoeltje)

peter

rosie989

#2
Bedankt peter  :D

De garages waar ik voorbij liep om te kijken wat daar achterzat uit nieuwsgierigheid...(overal stonden trouwens garages..) aan de kant waar ik mij bevond..waar ik liep zeg maar..

En las ergens dat een garage symbool staat voor Bescherming. Voorzorgen voor veilige reis..

De mensen zijn aspecten van mijzelf, ergens maakte ik mij misschien wel zorgen om de reis te maken...maar toch sprong ik in het diepe en liet mij door deze "zorgen" niets wijs maken.. :)

Ik vond je een mooi punt maken over dat onbewuste!

Mooi hoe je dat beschrijft over het water...zij stond in het midden en zij is de oerbron...dat water,...inderdaad de moeder...het eerlijke..
Daar boven is de ziel, het hogere zelf daaronder is de denkgeest..die nog erg nieuwsgierig is.

Ik heb dus even een sprongetje terug gemaakt in de bron..en dit zou heel goed kunnen kloppen, het mooie is dat er aspecten van mezelf waren die zeiden...doe het niet..maar mijn hogere zelf (vertrouwen) wist dat het goed zou komen..en dat ik niet moest luisteren naar deze aspecten(angst,zorgen) maar ervan bewust worden dat deze er zijn...

Klopt als een bus..want ben me weer bewust geworden van bepaalde dingen in de denkgeest, misschien moest ik mij wel bevinden in de de bron..de meoder.. om mij ervan bewust te worden...heel mooi deze droom! Want toch zakte ik niet verder dan het water..ik liep er als het ware overheen,..en had daar het volle vertrouwen in!

Het is beter om in de bron te blijven .. ;) dan bivakeren in garages..."denken dat je beschermt wordt" :D dat is mijn denkgeest...het is het WETEn dat je beschermt wordt..het denken dat je beschermt wordt haalt bepaalde angsten en zorgen weg...en dit maal vertrouwde ik op mijzelf..mijn echte zelf...ipv aspecten zoals angst en zorgen :D



Dus weer wat gezien :D alleen begrijp ik niet die aspecten...stonden op het dak...bij het hoge zeg maar..dus snap ik niet goed die verbinding zeg maar van zorgen en angst..die hoog staan..Ik weetd at ze staan voor angst en zorgen..en het denken dat ik beschermt wordt, want door het denken dat ik beschermt wordt,..komen deze angsten niet aan het licht...ze komen alleen aan het licht(op het dak) als je volledig op jezelf vertrouwd..wow ik geef mezelf antwoord..


Die mensen op het dak ...deze aspecten vielen niet op omdat ze net zo mooi waren als alle andere mensen..maar ze zijn nu aan het licht gekomen..

Ik hou mezelf voor dat ik beschermt zou worden. Als ik bang of angstig wordt...dan denk ik al heel snel..ik wordt toch wel beschermt.
Door me ervan bewust te worden dat ik snel geneigt ben te denken dat ik beschermt wordt,..komt de angst die er zit niet aan het licht..door mij ervan bewust te worden deze angst los te laten.


Door me ervan bewust te worden dat ik op mijzelf kan vertrouwen ipv ervanuit te gaan dat ik beschermt wordt zal er een flinke angst opgeheven worden...(dat was het zoeken naar iets...wat ik nog niet kon zien..)

Ik kon mijzelf nog geen jawoord terug geven, want ik moest mij nog bewust worden van dingen die ik niet zag...dingen die erg diep verborgen liggen..

Het is zoiets als..achter het denken kijken wat daar ligt..en me niet storen aan de aspecten die het tegen proberen tegen te houden..

ben benieuwd wat ricca ervan vind. ;)

Liefs Rosie


rosie989

Ik denk dat ik eruit ben..

Ik mis bescherming,..leiding..de mannelijke energie...die ik in mijzelf terug kan vinden :)

Rosie

Ricca

#4
Citaat van: rosie989 op juni 03, 2006, 09:54:41 AM"Wil je met mij trouwen" riep een hoge stem.. maar deze stem kwam van mezelf, ik riep het naar mezelf... Ik was die hoge en ik was de lage.. Er werd geen antwoord gegeven.. en dacht bij mijzelf, waarom blijft het nu stil.
De vraag wil je met mij trouwen kwam diep uit het hart, ik voelde hem door trillen door mijn lichaam..en genoot alleen al om de woorden uit te spreken, maar wachtte wel op een antwoord. Het bleef stil...

Lieve Rosie,

Je wacht op het antwoord op de vraag, maar de vraag is niet alleen dóór jou, maar ook áán jou gesteld, dus moet je ook zélf antwoord geven, en niet blijven wachten tot er 'ergens' een antwoord vandaan komt. Je wordt gevraagd antwoord te geven op de vraag of je trouw wilt zijn aan je hogere zelf. Je hogere zelf vraagt je om een duidelijke keuze en om je intentie uit te spreken... hardop. Het ja-woord. Als je er klaar voor bent, natuurlijk. Maar zou zij het anders gevraagd hebben? Door het hardop uitspreken kom je meer in het heden en dit geeft je intentie meer kracht.

In een garage kan het ego (auto) tijdelijk geparkeerd worden. Een onmisbare voorziening dus. ;D Er is voor iedereen zo'n garage... :D :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

#5
Thanks ricca,..

Ik wou niet in de garage zijn..maar er achter kijken wat daar schuilde ;)
Maar goed ook dat ik er me niet in bevond :P daar wachten we nog maar even mee ;D tot het echt zuiver is........waar is mun gloorrrr ;)

Het hoge is het vrouwelijke die meer in verbinding staat met het hogere. Het lagere is het mannelijke die meer in contact staat met het lagere zelf..

mijn vrouwelijke energie heeft mijn mannelijke ten huwelijk gevraagt is het niet romantisch ;D :P

Nu nog verbinden...

haha

Rosie