5 lange duidelijke dromen op 1 nacht!

Gestart door unborn, juni 02, 2006, 13:12:58 PM

unborn

Hi,

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven,want heb 5 intense dromen gehad en ben gewoon uitgeput de hele dag nu nog steeds een zwaar gevoel.
Hier is tie (wil hem niet uitgebreid toelichten,kost veel energie om me erweer in te plaatsen):
1: ik hing in een soort clinic/ziekenhuis mijn voeten waren vastgebonden en benen wijd en mijn handen boven mijn hoofd,en er was een gat in mijn buik en al mijn ingewanden waren er half wel en niet maar wel uitgedroogd,was geen bloed ofzo.En ik zag mijzelf hangen en was niet dood, en ikzelf als persoon leide mijn moeder rond en zei tegen haar: kijk mama zo was ik eerst..en wees naar mijzelf die daar hing.
2: dat ik bij de tandarts was en dat de tandarts mijn tanden zo zat te flossen met een soort iets ruws,en toen demonstreerde hij het en er kwam allemaal vuiligheid tussen mijn tanden vandaan,het waren mijn tanden maar ik zat ernaast en keek ernaar.
3. ik ging naar een Afrikaanse kapper, en die vrouw had mijn haar gebleekt en het was zo lelijk!dat ik zo verdrietig was
4. dat ik een vriendin van vroeger van school (die ik niet mocht,want ze was heel gemeen altijd) dt ik haar iets hd toevertrouwd en dat ze het op een hele nare manier had doorverteld en niemand sprak opeens meer tegen mij,inclusief zij niet,en werd zelf omver gelopen,en was bang dat ik in mekaar geslagen werd door die hele groep maar vermande mij toch en liep door die menigte al stotend en duwend,en ze hdden mij niets gedaan,en toen liep ik zo de trap naar op richting metro.
5.Ik zat in een soort stads busje en het was buiten heel warm (met iets van 12 zitplaatsen) achterin, en opeens stapten er bij iedere stop steeds meer mensen in en ik kreeg het heel benauwd,en had het gevoel dat ik stikte werd hysterisch en riep dat de buschaufeer moest wachten met mensen naar binnen laten omdat ik voor wilde zitten want dat ik misselijk was en ik bijna stikte,hij stopte, en ik ging voor zitten. en nog was het druk in die bus.(stel je een klein busje voor zoals in egypte en buitenland etc. die helemaal volgepropt is met mensen)en het was ook heel erg heet.
Op het moment dat ik voor zat nam er een dikke man mijn plaats in en opeens werden die mensen achterin zo onwel en begonnen ze over te geven en ik had het nog benauwd alsof iemand contineu zijn hand op mijn kil had, ik trok het niet, ik had zo een adem tekort,en werd zwetend en met een zwaar hoofd wakker...
pffff...moet nu nog bijkomen..
Wie o wie,weet hier iets op?..

Ricca

Lieve Unborn,

Zo'n droom is geen pretje en ik kan me wel voorstellen dat je er liever niet aan terugdenkt, maar toch wil hij je iets duidelijk maken. De droom kan je helpen je bewust te worden van wat je werkelijk voelt. Voor de enge beelden hoef je niet bang te zijn, dat is beeldtaal en die moet je natuurlijk niet letterlijk nemen. Het zal je misschien verbazen, maar ik vind dit zeker geen negatieve droom.

1. Een ziekenhuis is een plek van genezing. Iets in jou heeft genezing of verzorging of heling nodig. Je ziet jezelf hangen en er zit een gat in je buik. Dat doet me denken aan een geslacht dier dat is opgehangen en opengesneden en dit zou betekenen dat je je het slachtoffer voelt van iets. Natuurlijk ben je niet dood, het is allemaal symbolisch. Het gat in de buik is een emotionele verwonding (de buik is de plek van de emoties), géén lichamelijke verwonding (en daarom is er ook geen bloed). De buik is de plek die niet-heel is en waar heel-wording nodig is. Deze droom wijst dus op de noodzaak om emotioneel weer heel te worden, om gevoelens toe te laten en te verwerken en ook het slachtoffergevoel los te laten. Ik denk wel dat dat gaat lukken, want je blikt a.h.w. vanuit de toekomst terug op het heden en zegt: zo wás ik...

Om wélke emoties het gaat wordt duidelijk in de rest van de droom. De vijf delen horen duidelijk bij elkaar en vormen samen één droom.

2. De tandarts verwijdert vuiligheid die tussen je tanden zit. Tanden hebben met agressie te maken (van je afbijten) en de vuiligheid bestaat uit agressieve gevoelens die vast zijn blijven zitten. Bijvoorbeeld boosheid waarvan je niet besefte dat die er nog zat. Dit heeft waarschijnlijk met je voorbije relatie te maken. Misschien wilde je die relatie kost wat kost behouden en heb je jezelf niet toegestaan de boosheid te voelen die er wel degelijk was. Boosheid op een ander is ook altijd boosheid op jezelf... Je kijkt weer naar jezelf, maar nu in het heden.

3. Onder woede zit altijd verdriet. Dat blijkt ook uit dit deel van de droom. Je bent erg verdrietig omdat je haren heel lelijk gebleekt zijn... Je eigen kapsel kun je alleen maar in de spiegel waarnemen, dus dit heeft met je zelfbeeld te maken. En daar is in jouw ogen iets mis mee... Het lijkt alsof je jezelf met nieuwe ogen ziet en wat je ziet bevalt je niet. Misschien is dit juist wel goed en kom je hierdoor een stapje dichter bij je ware zelf.

4. De 'gemene' vriendin van vroeger is een bepaalde kant van jouzelf (bekenden met wie we in werkelijkheid geen contact meer hebben staan in dromen altijd voor een bepaald aspect van onszelf). Zij heeft iets dat jij haar had toevertrouwd doorverteld op een nare manier... Dit kan alleen maar betrekking hebben op het feit dat jij de andere vriendin van je ex over de relatie tussen jou en hem hebt ingelicht. Dat vind je zelf eigenlijk wel gemeen. Door deze niet-liefdevolle actie ben je echter vooral ontrouw geweest aan je ware zelf. De angst om in elkaar geslagen te worden heeft waarschijnlijk te maken met het dreigement van je ex dat de ruimte te klein zou zijn als hij je tegenkwam, maar wijst ook op zelfverwijten en een schuldgevoel. Je slaat je erdoorheen met een stoere houding (jezelf 'vermannen'), stoot en duwt alles wat je bedreigend vindt van je af. Eigenlijk verdring je je gevoelens (je laat ze wegzinken in de ondergrondse (metro) van het onderbewustzijn).

5. Dit blijft niet zonder gevolgen... In het propvolle personenbusje (jouw persoonlijkheid met al je aspecten of subpersonen) krijg je het spaans benauwd. Op het moment dat de dikke man (jouw ego) een stapje terugdoet (achterin gaat zitten), worden alle personen onwel en beginnen over te geven. Dit is zeer positief!! Overgeven = je slechte gevoel kwijtraken. Overgeven is een manier van loslaten. Het is ook overgave: accepteren dat de situatie is zoals ze is. Overgave kan pas plaatsvinden als het ego naar de achterbank is verwezen. Overgave is het tegenovergestelde van alles onder controle hebben en jouw angst is de angst om de controle los te laten.

Eigenlijk zou je blij moeten zijn met deze droom, want deel 5 heeft als uitlaatklep voor je angst gediend. Die angst is niet door de droom opgewekt, maar was al in jouzelf aanwezig en heeft de droom veroorzaakt. Nu de druk iets van de ketel is, doordat je de angst hebt erváren, hoop ik echt dat je ook iets met de rest van de droom doet, want het is heel belangrijk om je bewust te zijn van wat je voelt. Alleen door je gevoelens te erkennen, kun je ze doorleven en loslaten. En zo het gat in je buik helen. Sta jezelf toe te vóélen!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love