make-up ,taart en heel veel meiden

Gestart door rosie989, mei 26, 2006, 12:08:42 PM

rosie989

Ik bevind me op een soort groot plein. Overal zijn hele mooie dames aanwezig alsof ze mooie modellen zijn. Er zijn optredens bezig overal. Heel veel verschillende. Er is een blond meisje aanwezig ik denk dat ze mijn leeftijd heeft ongeveer. Die op ging treden als een soort taart, haar gezicht moest dan ook echt lijken op een taart, d.m.v make-up. Dat was op zich goed gelukt. De eerste keer was het helemaal niet gelukt want dat meisje kon nog niet zo goed met de make â€"up omgaan. Maar de tweede keer lukte dat wel en ze had een mooie versiering in haar gezicht gemaakt. Haar hoofd leek op een slagroom-pruik. Heel mooi eigenlijk, ik zag haar in de rij staan tot dat ze aan de beurt was.

Heel veel van deze modellen kwamen naar me te en vroegen of ik mee deed aan het toneel/optreden. Ik antwoordde duidelijk nee. Want ik hou niet van toneel spelen. Hele mooie slanke dames in bikini hadden allemaal make-up nodig, ze hadden hun spulletjes ook bij,…en zoals meiden dat onder elkaar doen,make-up uitlenen,deodorant en parfum enzo.

Ik bevind me opeens in een drogisterij waar een meisje make-up nodig had. Overal stonden rekken vol met make-up en lieten hun als het ware zien hoe je make-up gebruikte, het was heel gezellig ook..en herinner me dat ik veel gelachen heb om die meiden, echte heerlijke vrouwenpraat.

Dan vragen ze ook weet je wel zo van welke kleur past bij mij? En dan liet ik zien welke kleur lippenstift bij hun paste.

Heel erg leuk was dat, maar zelf gebruikte ik geen make-up en waarom weet ik zelf ook eigenlijk niet. Maar ik had daar geen behoefte aan, ook aan het toneel spelen en optreden daar had ik geen behoefte aan. Dat ligt niet zo in mijn aard.

Wel kan ik mij herinneren dat ik tegen iemand zei, ik heb een beetje een hangbuikje zie je mij al op dat podium staan. Toen zei een meid tegen me jij bent zo mooi. Ik voelde mij in de droom zo ontzettend mooi eigenlijk dat ik gewoon wist dat ik geen make-up meer nodig had.

Ook ben ik deze nacht een paar keer wakker geworden, en herinnerde mij dan woorden…over mijn innerlijke..ik hoorde woorden over innerlijke waarheden…het leek wel alsof ik tegen mijzelf aan het praten was in mijn slaap, vanuit mijn innerlijke…misschien wel het onbewuste wat tegen me sprak..ik kan me een paar woorden nog goed herinneren en dat is innerlijke waarheid.

Wel herinner ik mij een vreselijke drukte..duizenden woorden door elkaar heen. En de beelden gaven dat ook echt weer, het waren zeker duizenden meiden die zo mooi waren...zo mooi slank…zo’n mooie huid..met mooie make-up op…maar naar mijn idee kan je alleen maar mooi zijn zonder make-up puur natuur en daarom koos ik niet voor de make-up denk ik zelf..ik had daar ook echt geen behoefte aan.

Iemand een idee?


Rosie

rosie989

Deze droom weerspiegelt mijn eigen innerlijk heel erg goed, en laat duidelijk zien dat er vele maskers waren in het verleden voor allerlei dingen (situaties in het leven)

Rosie heeft nu het masker niet aangenomen (make-up) Yessssss ik ben trots....op mijzelf!

Ik loop niet meer weg, ik speel geen toneel meer...ik treed niet meer op...ik doe geen make -up meer op om te laten zien hoe mooi ik dan wel niet ben..

Maar puur natuur..zoals ik ben en kan zijn dat is zo fijn...zonder leugens...zonder een achterhoudens gevoel wat heerlijk!!

Wat heerlijk om voor je gevoel uit te mogen komen dat wat ik nooit immers in mijn leven deed. Omdat ik me anders voorhield dan dat ik eigenlijk was...door gevoel weg te stoppen.

Rosie

peter put

wat je uiterlijk ziet in je droom, verwijst naar je innerlijke...
versiering, make-up en kleur( welke was je lippenstift van kleur??)
zijn verbeteringen, aanpassingen en een trachten om 'opvallender' en 'mooier' beschouwd te worden(door middel van je innerlijke processen). Taart is lekker, en je voedt je geest met fijne, prikkelende dingen...heel veel slagroom is een uiting van wat je innerlijk nog niet durft 'op te eten', maar je ziet het zich tonen, als een offer (proef ervan in de droom ipv van alleen naar te kijken, en je zal merken dat wanneer je 'wakend' bent enkele omstandigheden(of je reactie hierop)zullen veranderen.

peter (t'is maar een vlugge reactie en een klein ideetje)

rosie989

Er waren vele verschillende kleuren lippenstiften elk meisje was bezig make-up op te doen..

Taart staat symbool voor blijheid. Meestal als er taart is dan is er iets te vieren. Het slagroomhoofd zie ik dan ook als een masker dat afgezet moet worden, ze staat al in de rij om toneel te gaan spelen...maar mijn keuze is...neee..geen toneel meer...geen make-up meer... ;)

Rosie

Ricca

Lieve Rosie,

Je kunt de droom ook op een heel andere manier bekijken. De optredens en de make up zijn dan niet symbolisch voor een maskerade, maar juist een mooie expressie van jezelf. Het gaat niet om uiterlijke verfraaiing, maar om het werken aan innerlijke schoonheid. Peter schreef ook zoiets. Verder herinner ik je aan de betekenis die Marisca bij een andere droom van jou aan make up gaf: kiss and make up, iets goedmaken, verzoening... Er zijn veel onbekende vrouwen/meisjes in de droom aanwezig. Zij staan niet los van jou, maar zijn allemaal facetten van jouzelf.

Quote: "Ik bevind me op een soort groot plein. Overal zijn hele mooie dames aanwezig alsof ze mooie modellen zijn. Er zijn optredens bezig overal. Heel veel verschillende. Er is een blond meisje aanwezig ik denk dat ze mijn leeftijd heeft ongeveer. Die op ging treden als een soort taart, haar gezicht moest dan ook echt lijken op een taart, d.m.v make-up. Dat was op zich goed gelukt. De eerste keer was het helemaal niet gelukt want dat meisje kon nog niet zo goed met de make-up omgaan. Maar de tweede keer lukte dat wel en ze had een mooie versiering in haar gezicht gemaakt. Haar hoofd leek op een slagroom-pruik. Heel mooi eigenlijk, ik zag haar in de rij staan tot dat ze aan de beurt was.

Eén meisje, van jouw leeftijd (hint dat zij een aspect van jouzelf is), kan nog niet zo goed met make up omgaan (heeft moeite met verzoening). De eerste keer lukt het niet goed, maar de tweede keer wél, en het resultaat is 'heel mooi eigenlijk' (jouw woorden).

Heel veel van deze modellen kwamen naar me te en vroegen of ik mee deed aan het toneel/optreden. Ik antwoordde duidelijk nee. Want ik hou niet van toneel spelen. Hele mooie slanke dames in bikini hadden allemaal make-up nodig, ze hadden hun spulletjes ook bij, en zoals meiden dat onder elkaar doen, make-up uitlenen, deodorant en parfum enzo.

Andere delen van jouzelf komen naar jou toe (jij bent geen vreemde voor hen) en vragen je om mee te doen. Ze willen jou helpen door jou de middelen te lenen die zij zélf gebruiken om hun innerlijke schoonheid tot uiting te brengen. Maar jij weigert, omdat je het als 'toneelspelen' beschouwt (verzoening zou voor jouw gevoel toneelspel zijn... m.a.w. je bent er nog niet helemaal aan toe...).

Ik bevind me opeens in een drogisterij waar een meisje make-up nodig had. Overal stonden rekken vol met make-up en lieten hun als het ware zien hoe je make-up gebruikte, het was heel gezellig ook... en herinner me dat ik veel gelachen heb om die meiden, echte heerlijke vrouwenpraat. Dan vragen ze ook weet je wel zo van welke kleur past bij mij? En dan liet ik zien welke kleur lippenstift bij hun paste. Heel erg leuk was dat, maar zelf gebruikte ik geen make-up en waarom weet ik zelf ook eigenlijk niet. Maar ik had daar geen behoefte aan, ook aan het toneel spelen en optreden daar had ik geen behoefte aan. Dat ligt niet zo in mijn aard.

Opvallend dat je zegt: "Zelf gebruikte ik geen make-up en waarom weet ik zelf ook eigenlijk niet". De verklaring die je daarna geeft: "Geen behoefte (aan verzoening), (verzoening) ligt niet in mijn aard...", klinkt als een smoesje...
In het gezelschap van de meiden ben je heel blij en heb je veel plezier (quote: gezellig - veel gelachen - heerlijke vrouwenpraat - heel erg leuk). En toch zou make up niets voor jou zijn?!


Wel kan ik mij herinneren dat ik tegen iemand zei, ik heb een beetje een hangbuikje zie je mij al op dat podium staan. Toen zei een meid tegen me jij bent zo mooi. Ik voelde mij in de droom zo ontzettend mooi eigenlijk dat ik gewoon wist dat ik geen make-up meer nodig had.

Het hangbuikje puilt uit van (oude) gevoelens die een last zijn... Je schaamt je om daarmee in de openbaarheid te komen (podium). Een van de vrouwen herinnert je eraan hoe mooi je in wezen bent en dan realiseer je je dat je inderdaad mooi bent. Het begin van alle verzoening is de verzoening met jezelf.

Ook ben ik deze nacht een paar keer wakker geworden, en herinnerde mij dan woorden... over mijn innerlijk... ik hoorde woorden over innerlijke waarheden... het leek wel alsof ik tegen mijzelf aan het praten was in mijn slaap, vanuit mijn innerlijk... misschien wel het onbewuste wat tegen me sprak... ik kan me een paar woorden nog goed herinneren en dat is innerlijke waarheid. Wel herinner ik mij een vreselijke drukte... duizenden woorden door elkaar heen. En de beelden gaven dat ook echt weer, het waren zeker duizenden meiden die zo mooi waren... zo mooi slank zo'n mooie huid... met mooie make-up op. maar naar mijn idee kan je alleen maar mooi zijn zonder make-up puur natuur en daarom koos ik niet voor de make-up denk ik zelf... ik had daar ook echt geen behoefte aan." - Einde quote.

Het werkt allemaal door in je gedachten... en veroorzaakt een vreselijke drukte of wanorde... De meiden zijn zo mooi, zo slank, hebben zo'n mooie huid, zulke mooie ogen... stralen zoveel schoonheid uit... En toch houdt mevrouw Eigenwil vol dat ze alleen maar mooi kan zijn zónder make-up...

De hele droom gaat over jouw weigering om make up te gebruiken. Maar lieve Rosie, het gaat nooit om de dingen die je NIET wilt (géén make up), maar om wat je WEL wilt... Wat je wél wilt, komt in de droom niet duidelijk naar voren. Een droom waarin je op een positieve manier voor puur-natuur zou kiezen, zou m.i.heel anders verlopen. Dan zou het plezierige hoogtepunt van de droom niet in de drogisterij liggen... Make up is niet altijd een masker, het ligt maar net aan de intentie waarmee de make up gebruikt wordt. Je kunt je verschuilen achter schreeuwende kleuren, maar je kunt er ook je schoonheid mee benadrukken. Make up kan zelfs een uiting van liefde zijn.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

#5
Hoi ricca,

CiteerJe kunt de droom ook op een heel andere manier bekijken. De optredens en de make up zijn dan niet symbolisch voor een maskerade, maar juist een mooie expressie van jezelf. Het gaat niet om uiterlijke verfraaiing, maar om het werken aan innerlijke schoonheid. Peter schreef ook zoiets. Verder herinner ik je aan de betekenis die Marisca bij een andere droom van jou aan make up gaf: kiss and make up, iets goedmaken, verzoening... Er zijn veel onbekende vrouwen/meisjes in de droom aanwezig. Zij staan niet los van jou, maar zijn allemaal facetten van jouzelf.

Jeetje zo had ik het nog helemaal niet bekeken! als dat allemaal facetten van mijzelf zijn, dan zijn het er heel veel en geeft het mij een idee dat het in elk geval in werking is. Innerlijke processen zijn in elk geval aan de gang (dank je Peter).
Inderdaad ik had niet meer gedacht aan de interpretatie van Marisca kiss en make up. Verzoenen. Door de vele innerlijke aspecten en processen zie ik het niet...het brengt verwarring.


CiteerEén meisje, van jouw leeftijd (hint dat zij een aspect van jouzelf is), kan nog niet zo goed met make up omgaan (heeft moeite met verzoening). De eerste keer lukt het niet goed, maar de tweede keer wél, en het resultaat is 'heel mooi eigenlijk' (jouw woorden).

Dit is geen aspect van mezelf denk ik maar dat ben ik, dat meisje geeft heel goed weer dat ik niet weet ermee om te gaan en dat klopt als een bus! Want ik weet de verzoening dus niet te vinden door verwarring...waar is het vrouwelijke nouuuuuuu ::) ::) ;)

CiteerAndere delen van jouzelf komen naar jou toe (jij bent geen vreemde voor hen) en vragen je om mee te doen. Ze willen jou helpen door jou de middelen te lenen die zij zélf gebruiken om hun innerlijke schoonheid tot uiting te brengen. Maar jij weigert, omdat je het als 'toneelspelen' beschouwt (verzoening zou voor jouw gevoel toneelspel zijn... m.a.w. je bent er nog niet helemaal aan toe...).

ik leende wel mijn spullen uit,...dus Ricca heb ik de gereedschappen wel maar gebruik hen niet ;) omdat ik te eigenwijs ben ze te gebruiken werd eens tijd dat ik eens de gebruiksaanwijzing ging doorlezen (is innerlijk ook al aan de gang hoor :P maar het zijn er zoveel :P En ik ben er ook inderdaad nog niet aan toe...misschien nog een fles gloor leeg spugen??? haha

Citeerklinkt als een smoesje...
Ik durf eerlijk gezegd nog niet te zeggen of het een smoes is, ik zie het gewoon niet..grr  :-X of iets van me wil het misschien niet zien, waardoor ik door een roze bril blijf kijken..


CiteerHet hangbuikje puilt uit van (oude) gevoelens die een last zijn... Je schaamt je om daarmee in de openbaarheid te komen (podium). Een van de vrouwen herinnert je eraan hoe mooi je in wezen bent en dan realiseer je je dat je inderdaad mooi bent. Het begin van alle verzoening is de verzoening met jezelf.

Ik ben pas nu aan het beseffen dat ik mens ben! Met gevoel en verdriet...ik hield me altijd zo groot...en ben nooit met mijn gevoel echt naar buiten getreden, sinds kort doe ik dat wel. Ik wou nooit mensen tot last zijn en duwde mezelf zo weg dat ik niet eens meer wist wie ik was (nu nog niet)
Ik weetd at deze verzoening nog moet gaan komen, maar het ligt zo bedolven onder zoveel gevoelens uit het verleden, dat ik helemaal vergeten ben hoe mooi ik was en ben..(slapende olifant) en omdat mevrouw VRIJEWIL eigenwijs is ;D ziet ze door bomen het bos even niet meer


Het is zo dat ik niet kan aannemen van anderen dat ik mooi ben, ook zelf geloof ik dit niet omdat er bij mij vanaf mijn jeugd ingepropt zit dat ik lelijk ben, eindelijk durf ik dit te zeggen en ben ik er trots op dat ik het durf te zeggen. De laatste dagen kan ik zo eerlijk zijn over mijzelf en dat voelt erg goed :D Heel veel dingen zie ik nog niet, maar het streven en verlangen naar verzoening is groot...heel groot..

Lieve ricca ik wil je echt bedanken voor jou visie op mijn droom, zo kijk ik er naar met andere gedachten, eant ik dacht echt dat ik me nog steeds voor deed als iemand die ik niet was..eindelijk begint deze bloem te bloeien..naar het "zuivere" hehehe ben bijna uitgetuft :P

Dikke zoen!

Rosie








Citeer
Citeer