Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

de zwarte man

Gestart door Lucia, december 30, 2005, 13:47:37 PM

Lucia

 Met naast mij een jonge zwarte man loop ik door een grote stad,waarschijnlijk N.Y.Wat ons samenbracht is niet duidelijk.Links van ons is een grote etalage van een boekhandel,er hangen veel identieke fotoos van een breedlachende jonge zwarte man.Aan mijn begeleider vraag ik hoe het zit met de stralende lach van veel zwarte mensen.
Hij zegt:Wij zijn altijd bezig met de ander,dat maakt gelukkig.Hij verdwijnt in een menigte op een markt,ik doe moeite hem te volgen,de stad is onbekend en we moeten aan boord van een schip.Even later zit ik in een kerkbank op de uiterste hoek.Een elegante oudere man buigt zich over mij heen en zegt;kom mee,ze weten alles.Je vader is er ook.
Een vrouw vraagt om mijn bagage,ik zeg:Dit is alles wat ik nodig heb.Alles is een grote doek die om mijn lichaam is gewikkeld.

mamamaris

Hallo Lucia!
Een goedlopend verhaal kan ik er niet van maken. Maar hierbij mijn gedachten bij het lezen van je droom. Misschien heb je er iets aan. Groetjes, Marisca  :)

De grote stad, menigte, markt en kerk hebben allemaal iets collectiefs en vertegenwoordigen de gemeenschap en/of de maatschappij.  De één verkiest de anonimiteit, de ander verdrinkt er juist in. De etalage is een soort ââ,¬Å"kijk-vensterââ,¬?, waarin fotoââ,¬â,,¢s (beelden/herinneringen) hangen die jouw aandacht vragen (en hebben).
Ook ââ,¬Å"het altijd bezig zijn met de ander, dat maakt gelukkigââ,¬? is eigenlijk een maatschappelijke, sociale betrokkenheid die je blijkbaar verteld moet worden.
De stad, ook wel je geestelijke leefwereld, is je onbekend (of wellicht te overweldigend) op het moment dat je een schip op moet. Je gaat van het vaste land het water op,  misschien moet je je van iets (of van iemand) losmaken, om je eigen koers weer te gaan varen.
Later zit je in de kerk. Je neemt een kleine rustpauze om de zin van alles te overdenken.

rosie989

Hoi Lucia,

Ook ik heb even mijn gedachten erover laten gaan...

Je bevind je in een stad, een hele grote stad. Wat symbool staat voor je geestelijke aspect. Aan je linkerkant zie je een grote etalage, een showroom iets wordt je getoont, en dat zijn foto's van een jongeman die lachte naar je.
Je steld je begeleider een vraag en je krijgt antwoord"we zijn altijd bezig met de ander""dat maakt ons blij"
Dit zegt iets over jou persoonlijkheid. Je bent veel met anderen bezig en zodra je ziet dat ze het fijn vinden.. Voel jij je daar goed bij... maar vergeet je niet iets Lucia? Jezelf namelijk dat is de zwarte kleur die je ziet, zwart wordt vaak geassocieerd met een leegte, verdiet of pijn.
Op een markt verdwijnt deze man plots, een markt staat symbool voor een keuze die gemaakt moet worden. En je moest aan boord van ee schip, een voertuig die jou langs de weg van bestemming voert..maar een schip kn oook symbool staan voor bepaalde onzekerheid. de kerk is het huis van de ziel, maar hij kan ook het verleden vertegenwoordigen. Je zat daar op een bankje in de uiterste hoek..en erbuigt iemand over je heen, die zegt dat men alles al weet en dat je vader er ook is, je vader kan symbool staan voor een mannelijk aspect in je leven maar ook voor je vader zelf.
Je vrouwelijke energie biedt jouw aan het lichter voor je te mken door de baggage te tillen voor je, maar je zegt dit is alles wat ik nodig heb , een grote doek die om je lichaam gewikkeld zit wijst op bescherming, je wilt bescherming....

Zelf persoonlijk lieve Lucia denk ik dat het gaat om het maken van een eventuele keuze in jezelf. Dat met je geestelijke toestand te maken heeft, wat zal het zijn, het één of het ander? Wat verlies je als je de ene keuze maakt? Misschien is de keuze wel nodig puur voor jezelf. De stad is onbekend, dus zou het kunnen dat alles nog onbewust is, maar bewust kan worden..

Ik wens je veel succes
warme groet,
Rosie

Ricca

Even een vraagje: leeft je vader nog, Lucia?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

#4
Lieve Lucia,

Dan maar zonder het antwoord op mijn vraag...
Je loopt door een stad, waarschijnlijk N.Y. Daar zit het woord new in, nieuw, dus ik denk aan een nieuw gebied in jezelf (eigennamen neem ik altijd zoveel mogelijk letterlijk). Maar een stad heeft ook met je leefomgeving te maken.

De zwarte jonge man is een verborgen kant van jezelf. Hij staat voor eigenschappen die latent in jou aanwezig zijn en waar je in de droom om voor jou nog onduidelijke redenen mee in contact komt. Je wilt er meer over weten (boekhandel). Samen kijken jullie in de grote etalage en daar zie je in de vorm van foto's (beelden) iets dat je erg aanspreekt en dat je zelf ook zou willen tentoonspreiden. Hij (jij) weet wat die stralende lach betekent: als je anderen blij maakt, ben je zelf gelukkig. Of omgekeerd: als je gelukkig wilt zijn, verlang dan niet dat anderen jou blij maken, maak zélf anderen blij. :D

In de mensendrukte van de markt verlies je deze kant van jezelf uit het oog. Je bent op onbekend gebied, maar je hebt een doel: je moet aan boord van een schip. Even later zit je in een kerk. Een kerk kan ook een 'schip' hebben (middenschip), dus ik denk dat schip en kerk hier dezelfde betekenis hebben: een spirituele ruimte, stilte, inkeer, uitkomen bij jezelf... Een plek om terug te blikken op wie je was voor je medemens en om te kiezen wie je wilt zijn, voor jezelf en voor anderen... In de kerkbank zit je op de uiterste hoek, zodat je eventueel gemakkelijk kunt weggaan... Maar er is hulp: de oudere man (misschien een gids of anders een wijze kant van jezelf) nodigt je uit om mee te gaan... hoger... of dieper... in de geest, waar alle antwoorden te vinden zijn. En onbezorgd (zonder bagage), maar wel met de nodige voorzichtigheid (beschermende doek) ga je mee... Op een innerlijke reis (schip). Weet je misschien de kleur van de doek nog?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love