ik hang aan een brug

Gestart door inkiko, december 12, 2005, 12:51:23 PM

inkiko

Hallo Ricca, dit geeft wel een beeld hoe ik me nu voel toch?
Ik sta voor een ophaalbrug in mijn mooiste kleren en probeer de sprong in te schatten of ik de overkant haal
want de brug gaat al omhoog. Terwijl ik omhoog klauter voel ik al dat ik het niet haal. En als de brug recht
omhoog staat kan ik nog net de rand vastklemmen en hang nu boven een enorme diepte en kan nog net met mijn voeten op een richeltje steunen. Ben niet bang,. ik weet
dat ik het vol kan houden totdat hij weer naar beneden gaat.
Maar dit is een nieuwe brug die ik nog nooit gezien heb. Hij blijft niet recht omhoog staan maar buigt verder
door naar achter om de vliegtuigen ook doorgaan te geven. Nu heb ik bijna geen houvast meer en mijn tasje
met alle persoonlijke bezittingen valt naar beneden. Ik hang nu horizontaal onder aan de brug en probeer
houvast te zoeken met mijn voeten en voor het eerst voel ik paniek, het is te glad.


Ricca

Lieve Ingrid,

Ja, dat is weer een duidelijke droom. De weg is de levensweg. In de weg zit een ophaalbrug die voor oponthoud op de levensweg zorgt, een periode van stilstand en bezinning. De reden waarom in de droom de brug extra ver opengaat, is omdat er vliegtuigen moeten passeren. Vliegtuigen vliegen in het element lucht (= geest) en staan hier voor gedachten, voortrazende gedachten wellicht... Je wilt echter niet bij die gedachten stilstaan, maar dóórgaan met je leven en probeert nog snel naar de overkant te komen terwijl de brug al opengaat...

Ónder de brug bevindt zich natuurlijk water, hoewel je dat niet noemt, de stroom van je gevoelens. Boosheid, verdriet, angst, het stroomt allemaal onder die brug door. In je mooiste kleren (dus uiterlijk helemaal o.k., maar dat is slechts schijn) probeer je 'eroverheen' te komen. Maar je voelt al snel aan dat dat niet gaat lukken... Blijkbaar heb je dit vaker gedaan, want je wéét dat je je wel even staande (hangende) kunt houden als het tegenzit op de levensweg, gewoon even volhouden om daarna je weg te vervolgen alsof er niets gebeurd is, maar deze keer is het anders.

De brug gaat zo ver open dat je het houvast dreigt te verliezen en teruggeworpen dreigt te worden. Ook valt je tasje in de diepte. Een tasje bevat persoonlijke dingen zoals sleutels, pasjes... dingen die met je identiteit te maken hebben. Dan is er voor het eerst paniek, de angst om jezelf te verliezen. Dat zal natuurlijk niet gebeuren. De droom laat wel zien dat er een diepgaande verandering nodig is, dat je eerst met de situtie en vooral met jezelf in het reine moet komen, voordat je verder kunt. Vergeten lukt niet.

Ik weet niet of je bekend bent met de tarot? Deze droom doet me sterk aan Bekers 5 denken. Misschien heb je iets aan de beschrijvingen die bij deze kaart zijn gegeven. Klik hier...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

inkiko

Lieve Ricca, ben er weer helemaal stil van. Moet het even in laten werken.
Ik ben verbijsterd dat mijn dromen een beter en helderder beeld geven van mijn gevoel.
Dank je