Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

wolf

Gestart door vienna, november 24, 2005, 06:33:45 AM

vienna

Goeiemorgen iedereen

heb een beetje rare droom gehad en weet niet goed hoe ik hem thuis moet brengen met de symbolen die ik ken.
Het eerste deel van mijn droom is een beetje onduidelijk, ik was in een café( hetzelfde café dat mijn tante vroeger nog gehad heeft), maar het had een andere inrichting.  Ik vroeg me af wat ik daar deed want ik kende daar niemand en voelde me een beetje ongemakkelijk.  Er was een man die me trakteerde.  Ik liep daarna langs de andere kant en sprong op een podiumpje en danste zo naar de andere kant van het café.  Ik ging toen bij twee meisjes zitten (onbekenden). Ik wou hun een glas trakteren maar toen dacht ik van ik zal die man van daarjuist ook maar iets terug betalen dus ik zeg dat tegen de barvrouw, geef die jongen met die krulletjes ook iets , en naast hem staat er ieman die ik van vroeger op school kende dus ik ga er naartoe en zeg geef die andere twee ok iets met die krullen??, ik ga terug en die twee meisjes zeiden dat ik een smsje gekregen had, ik kijk en zie dat ze het gelezen hadden, ik was er niet goed van en bedle toen mijn beste vriendin voor dat te zeggen en dat ze het wisten (ik weet niet meer wat het was , maar het was een soort geheim dat we samen wisten dus ze zegt dat ik bij haar moet komen.
Voor ik het wist lag ik op de grond ergens in een rare positie, ik kon mijn hoofd miet bewegen en ik kreeg het benauwd en hapte naar adem en toen zei ze ja het kan beginnen( mijn beste vriendin hield me vast), en ik kijk en mijn buik waren zoals een wolf zijn buik met tepels, en ik zie een jongen wolf naar me toe komen lopen en dan zegt ze de tepel die hij nu kiest moeten we gebruiken want die is het vruchtbaarst. en dat jong ging naar een tepel en dat is alles wat ik weet.
Moest iemand er iets in zien want het maakt me wel benieuwd.
groetjes en alvast bedankt

Opti-Mystique

Citaat van: vienna op november 24, 2005, 06:33:45 AM
...Moest iemand er iets in zien want het maakt me wel benieuwd...

Anders mij wel!!
Mooie en gevarieerde droomsymbolen, Vienna... and now we wait... ::)

Lfs, Dolf

vienna

ja idd, now we wait  ;D

Ricca

#3
Lieve Vienna,

Eerst iets over het opvallendste symbool uit de droom, de wolf:

Wolven kunnen hun individualiteit behouden, hoewel ze in sterk verbonden troepen leven. Het leven in zo'n troep geeft de wolf een sterk gevoel van saamhorigheid. Ook bezit hij een zeer groot uithoudingsvermogen en kan hij per dag grote afstanden afleggen als hij een prooi achterna zit. De wolf wordt vaak gezien als een koud en wreed dier, maar in wezen is hij heel sociaal en vriendelijk. De wolf leeft in vrijheid, maar realiseert zich dat om individuele vrijheid te hebben, je ook moet beschikken over verantwoordelijkheidsgevoel.
De wolf leert je om evenwicht te vinden tussen het bezig zijn met anderen en hun behoeften en oog hebben voor jezelf en je eigen behoeften. Om gevoelig te zijn voor de behoeften van je familie en vrienden zonder je eigen individualiteit te verliezen. Hij laat je de kracht van zijn uithoudingsvermogen zien en moedigt je aan om hierop bij jezelf te vertrouwen. Wat het ook is wat er nu in je leven speelt, je kunt het aan. Neem vanuit die kracht je beslissingen en leer die beslissingen te vertrouwen. De wolf is zeer intelligent, hij kan een leraar zijn voor anderen en de maan is zijn bondgenoot. De maan is het symbool van het onbewuste waarin de geheime kennis en wijsheid schuilen. Als de wolf naar de maan huilt, is dit een teken dat je verbinding wilt maken met je innerlijke wijsheid.

Het genoemde is allemaal zichtbaar in je droom. Het café staat voor je sociale leven, de omgang met bekenden en onbekenden. Je bent heel vriendelijk, je danst door het leven... Geven en ontvangen (trakteren en getrakteerd worden) zijn een beetje uit balans: je geeft heel veel en lijkt wat moeite te hebben met ontvangen (je wilt de man terugbetalen).

Dan zijn er twee meisjes die een bericht van jou hebben gelezen dat eigenlijk een soort geheim is... en dat vind je heel vervelend. Het getal twee kan op twijfel wijzen en de twee meisjes stellen dan een innerlijke twijfel van jou voor. De twijfel of je het geheim (onbewuste kennis) wel met anderen wilt delen. Alsof je nog onzeker bent over de dingen die je diep in jezelf heel goed weet. Je roept de hulp in van je beste vriendin. Zij kan in de droom gewoon zichzelf voorstellen, maar daarnaast is zij ook een kant van jouzelf die meer op het eigen innerlijke weten vertrouwt. Je intuïtieve kant dus. En het is deze kant die jou vervolgens helpt om een ontwikkeling door te maken...

Je ligt ineens ergens op de grond, je kunt je hoofd niet bewegen (het denken is even buitenspel gezet) en je hebt het benauwd (vindt het eng). Je vriendin (intuïtie) houdt je vast en het kan beginnen... Eerst is er een soort metamorfose. Je ziet dat je buik een wolvenbuik is met tepels. En dan is er opeens een wolvenjong, dat jij blijkbaar op de wereld gezet hebt dat je met veel zorg en liefde voedt (tepel). Het is het nieuwe in jezelf, de kracht van de wolf die in jezelf ontwaakt is. En dan verwijs ik weer naar het eerste stukje over de wolf. Misschien staat het wolfje voor één van de genoemde wolveneigenschappen, misschien voor allemaal. Gemakkelijker ontvangen, je eigen behoeften niet over het hoofd zien, meer zekerheid, meer vertrouwen op je eigen kracht en je innerlijke weten... En misschien kom je wel meer naar buiten met de dingen die je weet. Het is aan jou om te herkennen waar het precies om gaat. Het is in ieder geval een heel positieve droom die zeker zijn vruchten af zal werpen in het waakleven. En ook gewoon een prachtige droom. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

vienna

Hey Ricca

bedankt voor de weer fantastische uitleg, hopelijk kan ik op een dag  dromen zo analyseren zoals jij dat doet.  :)
Ik vind me er zeker in terug in de dingen die je beschreven hebt, maar ben nog even aan het zoeken en nadenken op wat het slaat in mijn huidige leven.
Maak zeker en vast al een postieve transformatie mee in mijn innerlijk leven, voel me sterker worden en het bevalt me wel dat ik weet dat ik op mijn eigen kan terugvallen als er iets is.

Ik denk dat ik een sterke intuïtie heb maar die negeer ik soms uit angst, dus dat klopt ook wel.

Maar stapje per stapje komen we er wel. Ik en mijn wolf  ;)

thanks