Waarvan geniet jij...?

Gestart door palomino, september 05, 2004, 02:55:17 AM

judith

Vanmorgen naar mijn werk gereden...stonden er 2 prachtige regenbogen aan de hemel...zo fel en compleet had ik ze nog niet eerder gezien..het duurde een minuut of 15 voor ze enigzins vervaagde...echt daar kan ik van genieten....geweldige tijd van het jaar eigenlijk..liefs Judith

huntres

vandaag heb ik genoten van een gesprek met een buitenlandse student bij mij op school.

ik heb al grappige gesprekken met hem gehad tijdens de intro dagen en al eerder op het station, waar ik hem vandaag weer tegen kwam.

zoals altijd even mijn handvast pakken en een grote glimlach trekken :) de gesprekken zijn niet echt wat je noemt diepzinnig maar wel altijd grappig. zo vond hij bijv. dat vrouwen "magic" hadden en dat hij daar niet tegen kon  (ik vroeg of hij zijn vriendin nog gezien had die weekend).

al vertellende pakte hij een appel die hij probeerde te breken om mij ook eens stukje te geven. ik had net een demonstratie practica - een-half-jaar-ingevroren-ongeboren-kalf- gehad met een wijd open staande deur en had van de kou geen trek.

toen kwam de trein, en weer even mijn vast pakken : and of he went  ;D

alles ging in het engels, hij komt uit albanië en heeft een deal gesloten dat hij over een half jaar Nederlands sprak haha, toch weet hij waarvoor hij het doet: voor zijn toekomstige werk, hij weet heel goed dat ze liever Nederlands sprekende mensen hebben! ik hoop dat het hem lukt :)

blackbird

Citaat van: Blackdragon op september 15, 2004, 13:31:25 PM
Citaat van: snowdrop op september 14, 2004, 23:42:57 PM
Palo - jij moet echt een keer naar Ierland.  :D

dat is echt so true.
je kunt in Canada trouwes ook nog echte stille plekjes vinden in de bossen. daar lun je ook zo lekker mediteren  ;D
helaas kun je die in nederland heel moeilijk vinden  :-\

grtz mathijs

Bijna elk land met een lage bevolkingsdicht  is er goed voor, of vergis ik me?

luna

Pink, heerlijk hé, de geur van versgebakkenbrood ;D ;D ;D
Ricca, de bovenburenhistory is history ;D
Zij is vertrokken, de decibelmeter is daar ten zeerste tevreden mee ;D
Hij is regelmatig niet meer thuis te vinden ;D ;D ;D
WIJ GENIETEN VAN DE RUST!!!
;D

palomino

#64
Gisterenavond voor ik ging slapen was ik nog even op het balkon en zag dat de wolken zo wonderlijk gevormd waren ,dat het leek alsof de lucht wit was en de wolken blauw... :D
liefs Palomino

huntres

ik heb vandaag een lucky day, ik die nooit in 1x een spijkerbroek ofzoiets dergelijks kan vinden.. heeft vandaag in 1x twee spijkerbroeken kunnen vinden.

daarnaast me pa meegesleept naar een cadeau winkel in de uitverkoop - voor sinterklaas ::) ::) - niet eens alleen voor me zelf, ook voor oma en Manneke  ::) ;D :D

en ik ga vandaag knolhobbelen en morgen ook en dan zie ik Manneke al weer *feest smilie*

noujah ik ben vrolijk voor de verandering :D:D:D

palomino

...Vanmorgen op de schommel in het park...zo hoog mogelijk !Gigantische wind ,die de bladeren van de populieren laat klinken als een ruisende,razende zee... :D
Liefs Palomino

louisa


palomino

...De omgekeerde wereld zien in een grote regenplas...er doorheen fietsen en het gevoel hebben dat ik in de wolken ben (lees:fiets)... :D
Liefs Palomino

Vladimir

Palo,
Dat doet me denken aan "Het huwelijk van Arnolfini" van Van Eyck.
En let dan vooral op de spiegel in het midden:



Toevallig vorige week een boek bij de bieb hierover opgepikt:
Robert Cumming
"Een andere kijk op Kunst"


Genot, genot, genot!!

palomino

...Da's inderdaad genieten Phi... :D...Ik heb er een hele tijd naar zitten kijken en het ook nog even opgezocht op het web...schitterend ,waarom heeft van Eyck geen tarotkaarten geschilderd ?!
Liefs Palo

Vladimir

 ;D
Omdat Tarot toen nog niet bestond?
;D

Oorsprong Tarot: tussen 1435 & 1452, Milaan.
Van Eyck stierf in 1441.

luna

Palo,

t'zou best kunnen dat er een tarot van Van Eyck bestaat.  Ben er onlangs eentje tegen het lijf gelopen van Da Vinci.
Ook gemaakt na de dood van (zoals vele decks).

Medusa

Vladimir

#73
In het kader van Astrologie & de steenbok; wat kunnen jullie hier mee?
Commentaar: "de opvolgers van Bacchus waren half bok, half mens".
Wat zou de link kunnen zijn met de steenbok?


Titiaan: Bacchus en Ariadne; ca. 1522-23; 175cm x 90cm; olieverf op doek.

Commentaar door Vélasquez:
"Het is in Venetië dat de mooie dingen te vinden zijn ... het is Titiaan die de slag wint."

Bacchus: de god van de wijn
Bacchus (Dionysus) is de Griekse en Romeinse god van de wijn en de brenger van extase. Hij is altijd jong en weldoorvoed, en herkenbaar aan de laurier- en wingerdbladeren in zijn haar. Zijn hartstochtelijke uitdrukking is één van de genoegens van dit schilderij."

Laat je fantasie de vrije loop, zou ik zeggen. Zoek de symboliek erachter. Wat vertelt zo een doek ons? Wat kunnen wij met de symbolen op het werk? Want wat de schilder ermee bedoelde, blijft toch giswerk, naar mijn mening.

louisa

Ik geniet van de herfst( ja ik val in herhaling, maar blijf on topic niet waar?).

::)Kijk omhoog naar de lucht als het schemert en ruik...
Lekker pittig he?

Liefs Louisa