dagkaartjes van Sas

Gestart door Sas-8314, maart 11, 2014, 09:40:54 AM

Sas-8314

SCHIP   SLANG    TOREN   =  DAME
        ZEIS     BOEK      VOGELS
             KRUIS    KLAVEREN
                     KLAVEREN
MC=KLAVEREN

heb mezelf net verlost van pijn in mijn nek en hoofd :)
heb salie gesnoven ;)
vandaag weer zo'n een plotselinge ontmoeting met een ouder koppel, de man ongeneeslijk ziek
(ik noem het sterfelijk) zijn vrouw die mij iets leerde over st janskruid dat we zagen staan,
ze maakt er olie van tegen muggen beten :)
een diepzinnig gesprek dat als vanzelf ging en zeer vriendelijk was :)
kortom een plotselinge ontmoeting die erg fijn was.

nu moet er ook nog even gewerkt worden :)

tot laters  :-*

what defines us is how well we rise after falling

Kristalletje

Mooie uitleg :)
Apart, overal veel Slangen en Schepen geloof ik!
Misschien moet ik ook aan salie snuiven, heb ook pijn in mijn nek. Helpt dat daarbij?

Sas-8314

voor mij wel schijnbaar Kristalletje,
doe het wel vaker, maar nu bewuster eens geprobeerd.
probeer het eens zo ik zeggen, baat het niet dan schaadt het zeker niet  :-*
what defines us is how well we rise after falling

Kristalletje

Zou heel goed kunnen, hoor. Salie werkt op het centraal zenuwstelsel en door je nek lopen natuurlijk mega veel zenuwen. Het zou zo mogelijk ook hoofdpijn kunnen wegwerken, hersenen zijn tenslotte ook een groot zenuw gebeuren.

Om die reden mag je het beter niet gebruiken als je epilepsie hebt, en volgens mij tijdens zwangerschap ook niet. Rozemarijn ongeveer hetzelfde verhaal, werkt ook op het centraal zenuwstelsel.
Ik heb epilepsie, al ben ik dan wel héél lang aanvalsvrij, ik word ook echt naar van salie. Vind het ook stinken. Ik heb er wel eens mijn huis mee gesmudged, een maand of 2, 3 terug mijn aura, had een plakkerd bij. Werkte perfect, maar daarna kon ik fijn weer 2 uur in de tuin gaan zitten bijkomen, helemaal belabberd, half van de wereld, telefoon bij de hand en in dubio of ik 112 moest bellen, haha.

Baat het niet, schaadt het niet, geldt niet voor alle kruiden en zeker niet voor salie!

In een groot spiri centrum waar ik wel eens workshops deed en dan bleef overnachten, met heel veel anderen, deed men 's avonds veelvuldig voetbaden met salie essentiële olie. Dat aardt goed en trekt je heel goed in je basis, dus aan te raden na een workshop met hoge energieën.
Echter, als er dan zo'n 10 man met die stinkzooi zitten in de gemeenschappelijke woonkamer, kon ik dus buiten gaan staan. En de één deed het om 19.00, de ander om 23.00 en anderen er tussenin. Dus kon ik vet betalen voor het verblijf, maar de hele avond in de vrieskou staan te kleumen, omdat anderen die voetbaden moesten doen.
Geloof dat dit voor het eerst is dat ik het vertel en dat ik er niet wéér boos om word. Had de mensen gemeld dat ik epilepsie had, uitleg gegeven. Kijken me wat dom aan en gaan vervolgens gewoon een voetbad met salie maken. Deuh ... en dat waren dan ernstig spirituele mensen?!
Met de eigenaresse besproken. Tja, het was nou eenmaal zo dat mensen dat konden doen. Maar ... Ik kon een sterk aardende steen kopen. Was ongeveer â,¬50. Wat liefdevol! Als ze hem mij nou geleend had voor de avond, dat had ik gewaardeerd! Oké, had ze hem daarna even moeten zuiveren, fluitje van een cent voor haar.
In ieder geval fijn dat ik er nu eindelijk niet meer boos van word, hahaha, heb ik dan dus zo'n 4,5 jaar over mogen doen!

Sas-8314

ik gebruik salie zeker niet voor de lekkere geur daar heb ik nag champa voor ;)
ik snuif er ook maar even aan en dat werkt goed bij mij schijnbaar :)
Ben het met je eens dat er ook kruiden zijn die of op zich of in combinaties met aandoeningen niet aan te raden zijn. Denk ook niet dat er iets is waar niet iemand bij te vinden is die er gevoelig op reageert,
een stukje zelfkennis is daarom ook zeker van belang ;)
:-*
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

#590
ik trek toch altijd mijn wenkbrauwen een beetje op als ik lees over spirituele mensen ..
spiritualiteit is niets anders als bewust (willen) zijn van wie je bent en wat je in huis hebt, vermogen en wensen. Dus geen constante fase, maar bewust zijn van wat je doet en waarom je iets doet,
feitelijk dus een moment opname, een doel ..
Door o.a.  de new age is het woord spiritualiteit gekaapt en wordt er gedaan alsof het iets heel bijzonders is.
Dat is het feitelijk ook, veel mensen zijn zich ook niet bewust van wat ze doen, willen of voelen
maar het is wel iets wat we allemaal bij ons dragen, onze aard
je hoeft er in ieder geval geen vermogen voor neer te tellen om het te kunnen zijn.
De grootste investering is dan ook geen geld, maar aandacht ..
bewust aandachtig zijn.
Dat is mijn mening er in ieder geval over.
:-*

we are all spiritual beings having a human experience  :)
what defines us is how well we rise after falling

heleen

ook mijn wenkbrauwen gaan omhoog als ik lees of praat over/met spirituele mensen.
Alsof het een hoog verheven groep is. Ik zie mezelf in ieder geval niet zo. Ik geloof, op mijn manier, die soms misschien anders is als bij andere. Ik geloof dat de aarde verbonden is met een groter geheel. En door dat grotere geheel, wat ik Universum of God noem probeer ik mij te laten leiden. Maar dit alleen in mijn mens zijn. In mijn goed en in mijn kwaad. Mijn goede kanten en mijn slechte kanten. Mijn slechte kanten mogen daar ook in zijn. Ze maken me wie ik ben. En dat is iets wat ik heel vaak bij mis bij mensen die zeggen spiritueel te zijn, maar ook bij mensen met een ander geloof. En ik snap Kristalletje heel goed, en haar boosheid. Ik kan er soms ook geïrriteerd over raken, maar soms ook heel erg om lachen, maar dat is meestal achteraf.

een voorbeeldje. In de afgelopen periode heb ik een reïncarnatie therapeut bezocht. Ach ja, Heleen zet de bloemetjes ook wel een buiten. 8) Ik heb 3 uur lang spiritueel aan zitten horen, dat ik niet aardig ben :o. Leden van het forum, ik schijn een verschrikkelijk iemand te zijn.  >:(. Ik heb dit allemaal met een lach op mijn gezicht zitten aanhoren. Totdat hij mij opbelde om te vragen of ik nog een sessie wilde :-X. Toen heb ik hem heel spiritueel verteld hier geen behoefte toe te voelen. Terwijl hij zijn vingernagels af aan het bijten was, om mijn minder goede kanten te mogen ervaren. ;)

Dus wat is spiritueel zijn? Als ik dit bespreek met mijn oudste dochter (die mij niet spiritueel vind) maar wel weet dat ik mij met deze zaken bezig houd, zij zegt: ach Heleen, jij bent spiritueel met een rauw randje erom heen. En daar kan ik wel om lachen.

Heleen

PS. ik heb de therapeut wel mijn excuses aangeboden, omdat ik boos ben geworden. Hij niet aan mij, heeft mij ook nooit gevraagd waarom ik boos was. Als therapeut heb je altijd gelijk....en mag je alles zeggen...vooral in de spirituele sector.


Sas-8314

 ;D ;D ;D
mooi mens  :-*
hoe jij jezelf ook noemt, hoe andere jou ook zien,
ik mag je Heleen, je bent helder  :-*
dank voor je reactie,  :-*
                 
what defines us is how well we rise after falling

Kristalletje

Tja, sommige therapeuten lopen inderdaad naast hun schoenen, hihi.
Even flink afgedwaald, maar wel leuk om zo eventjes uit te wisselen eigenlijk :D

Sas-8314

#594
therapeuten zijn therapeut omdat en zolang ze op zoek zijn naar zichzelf,
wie is er spiritueler
de cliënt of de therapeut  ;D ;D ;D
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

ok, niet allemaal, maar veel wel  ;D
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

hallo lieve mensen :)
mijn nieuwe spirituele kaartjes  ;D ;D
het verhaal gaat verder .. want ik ben nog lang niet klaar  ;D ;D

BEER   VOGELS    WEG   =  KIND
       BRIEF   VISSEN     ANKER
              RING   SLEUTEL
                    WEG
MC=WEG

vissen centraal
en volop wegen / keuzes
teveel als je mij vraagt, het is al niet mijn sterkste kant ;)
een nieuwe weg,
loslaten of volhouden ..
iets beseffen of een berichtje krijgen
de beer wat doet ie ?

ik ben benieuwd, en nog steeds onbevangen  8)
:-*
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

die ring-sleutel-weg combi duikt vaak op
ben steeds op mijn sleutels aan het letten, maar ben benieuwd of iemand nog een ander idee heeft ;)
what defines us is how well we rise after falling

waterman

Moeilijkheden niet uit de weg gaan. Een keuze maken in iets wat je innerlijk bezighoudt. Iets vanuit vroeger dat misschien ook een beetje vastgeroest is. Een verbintenis die nieuwe deuren opent.
Alles hangt af van hoe je er zelf mee omgaat.

Hoop dat je er iets mee kan sas.

Sas-8314

klinkt wel als mezelf Waterdame  ;D ;D ;D
dus vooral mezelf blijven, oke een beetke losser dan  8)
ik neem 'm mee  :-*
dank voor je duiding  :-*
what defines us is how well we rise after falling