Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

dameblanche

goh rianne
ik heb steeds dat poppeke voor ogen, die kinderfoto met je grote strik, evengroot aals die van je zus,
een klein lief poppeke dat wel heeft moeten knokken, die zich op haar eigen manier heeft moeten ontwikkelen, die wel vergeleken is gewordne met haar grote zus, maar er waren te veel verschillen...
de zwaarden koningin die je steeds voor doel het gehouden, meer daadkrachtiger te moeten zijn, zoals je zus, maar zo ben je helemaal niet....
je hebt andere talenten, en die heeft iedereen, je kunt niet iedereen over een kam sccheren ook al hebben zij de zelfde grote strik??!! :-*

dameblanche

hatsie
de HP en de boom.
zelfvertrouwen..daar ligt de boom bij...
leer beslissingen te nemen en intuities met anderen te delen, sta meer voor jezelf....
je bent een schakel in deze hele grote wereld en zonder dat schakeltje draait het ook niet.....
JE BENT BELANGRIJK....evenzo zeer net als anderen!

heijdenv

#62
Goedemorgen allen,

mijn dagkaarten: Kracht - aas van kelken - ridder van kelken. Het eerste wat me te binnen schiet: liefde overwint alles....

Hoofdthema - Kracht: meer voor mezelf opkomen? Of gewoon vertrouwen hebben in mijn eigen kracht?
Taken - Aas van Kelken: een gevoelsgeschenk...? Weer iets wat me duidelijk gemaakt gaat worden? Wat is het meest liefdevolle wat ik in deze situatie kan doen zegt Ricca...?
Kansen - Ridder van Kelken: weer een hint naar rust nemen...?

Ik vind het mooie kaarten, alleen kan ik ze niet plaatsen, of het moet alweer een waarschuwing zijn dat ik rust moet nemen, die krijg ik nogal wat de laatste weken. Gisteren en vandaag door de omstandigheden op het werk letterlijk in een mineurstemming, ik heb niet bepaald een zonnig humeur. Carpe diem, pluk de dag, van de de dag van gisteren was weinig positiefs te plukken en vandaag...is het niet veel beter  :-\.

Liefs, Vicky

rianna

@Marianne
ja het klopt ik ben heel anders als mijn zus 
en soms is het er tegen op boxxen maar ik blijf me zelf
alleen als kind voelde ik me anders  dan die andere ik heb nog een zus hoor een jongere en 3 broers
nu weet ik dat je het niet iedereen naar de zin kan maken   
heb eigenlijk alleen met deze zus goed contact
en er werd mij altijd verweten dat ik  overgevoelig was hihih hoe komen ze er bij  maar goed dat heb je of dat heb je niet toch
vind het een mooie duiding meis dank je wel
liefs Rianna

klaproos1945

#64
dagkaart bekers 10~het schip

varen we met het scheepje naar de overtoom
en drinken we daar zoete melk met room  :o

dameblanche

liefde geeft kracht, en idd liefde overwint ook alles..
is een hart verbitterd dan moet die verbittering eerst wegenomen worden, dan kan het hart weer gevult worden met liefde...

kracht geeft hier ook aan dat je jezelf moet versterken ga zo goed mogelijk met de situatie om, kracht is ook de 8e kaart...
de eerste 7 kaarten hebben betrekking op uiterlijkheden, dingen vergaren etc..
kracht is de eerste kaart van de 2e reeks, de zoektocht[ridder der kelken] naar zelfkennis, het proces waarin onze aandacht zich van de buitenwereld naar de innerlijke wereld keert...naar de innerlijke kern [kelken aas]

dameblanche

rianne, jij overgevoelig????
tja hoe komen zij nu daarbij??
haha, dat ziet een blinde en dat voelt hij wel degelijk...
je zus zit heel anders in elkaar, jullie kunnen zich uitstekend aan elkaar speigelen, zij is meer het rationele type en dat heb jij biij tijd en wijlen hard nodig en zij heeft omgedraait jouw diepzee-mentaliteit nodig om vanuit ee nadner invalshoek de zaak te kunnen bekijken..meer een ying-yang duo zijn jullie hoor...
den kechter niet dat jij haar vaker nodig hebt dan zij jou, dat is eerder omgedraait het geval, alleen zij zal het niet zo gemakkelijk toegeven, nu wel nu ze ouder is geworden...

dameblanche

klaproosje, wat pik jij nu weer onnodig veel ruimte in....
brrrr....
nee grapje, natuurlijk te lang op de verzendknop liggen tokkelen...
bekers 10 het hoogst bereikbare op het gebied van gevoelens..
maar geluk is niet van blijvensde aard, je weet het als geen ander, ales is voortdurend in beweging, wanneer alls opwaarts gaat, weten we dat de neerwaartse spiraal al in gang is gezet, goh, das nu weer het voordeel van ouder worden.... :-\ ;)

hatsjepsoet

@ Marianne:
Bedankt voor de voor de uitleg. Ja, de HP vind ik een heel bijzondere en mooie kaart. Ben altijd blij wanneer ik hem heb. Heb gisteren toevallig ook de HP getrokken maar dan met een Keltisch Kruis waarbij de vraag was was ik wil. De HP op plek 6 en de Wereld op plek 10. Toch wel zeer bijzondere kaarten waar ik zeer blij om ben.

Liefs, H.

dameblanche

#69
vicky,
leer je iets meer af te sluiten.
je pikt te veel op en dan wordt je energie gewoon weggezogen, de mineurstemming op je werk zuigt je momenteel ook leeg, meer en meer, rust gaan nemen zul je toch moeten gaan doen, je merkt nu al dat je minder goed herstelt van een dag werken, je bent de volgende dag eigenlij net een beetje te moe,
het weekend lost ook al niet veel op, je wil dan kunnen afschakelen en opladen, maar je komt steeds weer iets te kort.....
en uiteindelijk leidt dat op den duur naar oververmoeitheid waarvan je de oorsprong niet eens meer unt achterhalen.....
probeer naar het water te turen, laat je op aan de waterkant, luister naar de vogels, alleen naar de vogels, als er een andere gedachten bij je binnenkomt over werk of wat dan ook...
wegwuiven en je weer richten op het geluid van de vogels...
ik noem maar iets...... :P

Ricca

Lieve Vicky,

Kracht is de zachte kracht van het toelaten, aanvaarden en vertrouwen. Een vrouwelijke kracht. Je hoeft niet te vertrouwen op die kracht, Kracht is vertrouwen.
Bekers Aas een geschenk van liefde. Liefde heeft vele, vele, vele uitingsvormen. Eigenlijk is alles liefde - of een verlangen naar liefde.
Bekers Ridder: blijf trouw aan je idealen.

Vraag je inderdaad af wat het meest liefdevolle is dat je kunt doen. En doe het! Ook al is er niemand die het waardeert, doe het! Ook al lijken de omstandigheden tegen te werken, doe het! Jij weet wat het meest liefdevolle is, doe het! Zo voorkom je juist dat je rust moet nemen, want we worden juist moe van de dingen die we wel hadden willen doen, maar niet gedaan hebben...

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

kristina1975

Structuur is zeker nodig, ik zal morgen de tijd voor nemen. Ik kan morgen ochtend echt niet werken. Ik kied om te rusten en. Prive te structuren.
Net heb ik Kelken 5 en de ring getrokken.

Misschien móet ik niet treuren dat ik door me ziek te melden morgen duidelijk mijn prive boven mijn werk kies tegenwoordig. Misschien klinkt t raar alleen ik ben echt blij dat ik tegenwoordig in staat ben om die keuze te kunnen maken :)
Dus niet treuren iom wat ik achter Laat, toekomst is mooier.

Toen ik de ring trok dacht ik gelijk o nee Laat hem morgen niet opeens schijnen terwijl ik zo slecht uit zie nu.

Xxxx

assie63

goedemorgen allemaal


vandaag

kracht-dwaas-staven heer

mij sterk voelen op mijn nieuwe pad, een heer die mij motiveert

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag wederom de Boom en staven 10. Die laatste kaart vind ik een beetje een zielige kaart. Hij klampt zich zo wanhopig vast aan die staven. OF is het juist heel liefdevol? Alsof hij iemand omhelst die hij een tijd niet heeft gezien en erg heeft gemist?

Liefs, H.

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
koningin van de Staven
en 5 = de boom
er lijkt een vooruitgang te komen in mijn zelfvertrouwen wat mijn gezondheid ten goede komt
liefs Rianna