Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

klaproos1945

dagkaart pentakels 2 ~de zeis

goede morgen
in vreugde oogsten
zal in vreugde zaaien

wat zal de loop van vandaag brengen
is het regen na de zonneschijn........

zo is het geschied het zaad kan ontkiemen

klaproosje :D



dameblanche

op een speelse manier weer in evenwicht komen klaproos......omdat je bereidt bent te oogsten, je kunt ook oogsten  je hebt immers je zaadjes al uitstaan, het zonlicht doet de rest....

klaproos1945

 :D
was ik even vergeten het oogsten kom later
in het jaar eerst het plantje laten ontkiemen
en heerlijk rusten en genieten van het zonnetje
en het verfrissen buitje zal het werk doen marianne
klaproosje :D

Salsafret

Vandaag:

Thema: De Dood: Vernieuwing door iets te laten sterven.
Situatie: Zwaarden 2: Innerlijk conflict, verblind zijn
Oorzaak: Staven 10: Te veel hooi op schouders

Ik heb gekeken, gepiekerd, het forum uitgespit maar van deze combinatie kan ik geen kaas bakken. De dood snap ik nog wel in combi met zwaarden 2 of met staven tien. Maar niet alledrie. Daar kom ik niet zo goed uit.

Salsafret

Ik heb plots een heldere gedachte. Het is misschien de fixatie op mijn relatie waar ik mee moet kappen. De blinddoek afwerpen en naar de wereld kijken zoals die is. Anders ga ik eraan onderdoor. Misschien is dat wel wat de kaarten me steeds wilden zeggen en zag ik dat niet. Nu deze combinatie als "laatste waarschuwing".

Ik heb misschien wel meer die grote vinger gehad dan Cris: boehoe ik ben zo zielig want mijn vriend is niet lief ipv mijn leven in eigen hand twee nemen.
Hup weg ermee:-)

dameblanche

de dood
zwaarden 2
staven 10

een voorbeeld van hoe het ooit begonnen is...samen een zijn, sterk de behoefte voelen om samen een te zijn, maar jullie beide hebben problemen met jullie eigen zelfbeeld, identiteit en ik-gevoel...
in de opvoeding echter is het ego niet goed afgebakend, omdat in persoonlijke relaties het ego meer aangesproken wordt.
door je in het begin helemaal op te offeren salsa-fret, cijfer je je helemaal weg, je sleutelt niet meer aan jezelf, maar aan hem, zo kun je hem helpen om een ideale partner te kunnen worden, je zit dan in een hulpverlenders rol, je partner laat zich dat welgevallen en wordt steeds egoistischer...
je oofert je steeds meer op, waardoor een verstoring komt in de identiteit...
dit is eigenlijk niet meer goed te draaien....
als je het doorziet en ook doorhebt, kun je in een andere relatie eerder ingrijpen salsafret....
hier komt het op neer dat je oude denkpatronen moet inruilen voor nieuwe...
niet meer in dat partoon vervallen waardoor de een alleen nog maar doet wat hij zelf wil en de ander in een opofferende rol kruipen moet...
evenwicht is uit balans........

rianna


assie63

@marianne
tja zijn er wel een aantal, het komt vanzelf wel naar voren als de tijd daar is, het gaat niet echt om winnen, al aardig wat vooruitgang geboekt dus komt wel goed, dank je wel, assie xx


dameblanche

#353
rianne..... ::)
oeps overheen gekeken....
sorrie...komt niet meer voor ;)

aas van zwaarden geeft je strijdlust in het te lij gaan van obstakels, maar wees niet te rigoreus, als jij eenmaal een zwaard in handen hebt dan dooft het licht weleens daaroboven rianne....de ridder maant je aan tot het heben van geduld......
komt geduld uberhaupt voor in je woordenboekje????

rianna

hihihih Marianne
nee geduldig ben ik niet  liever gisteren als vandaag
maar ok  soms zal het moeten zoals vanmiddag
die ik in het ziekenhuis doorgebracht heb met een scheve mond  en vol met uitslag maar goed eer ik een jongetje ben zal het wel beter worden
de uitslagen waren goed op mijn hart na die krijg ergens te weinig zuurstof volgende week terug naar de dermatoloog de neuroloog en de cardioloog
het ga verder best met me ben zo gezond als de ziekte ahahahha

kristina1975

Lieve Marianne,
Ik heb voor morgen zwaarden 9 en de beer getrokken. Morgen is voor mij belangrijk dus heb ik specifiek voor de gebeurtenis morgen een extra kaart getrokken, een pentakels 10

En ik heb hem uitgenodigd .... ik vind het spannend morgen in alle opzichten....

Wens me heel veel liefde heel veel succes voor morgen.

klaproos1945

goede morgen lieve believe

vandaag is het een grote dag voor je
heb ik begrepen daarom krijg je mijn zegen
maak er iets moois van en hopelijk
is het de ontspanning sfeer van openheid
die je begeleid ........................

klaproosje :D

Salsafret

Goedemorgen allemaal (bij ons is het avond:-))

Marianne het is duidelijk zoals je het zegt. Kijken wat de kaarten vandaag te zeggen hebben:

Thema: Kelken Aas: kans op een wonder. Mezelf de vraag stellen: wat is het meest liefdevolle wat ik in een situatie kan doen.
Situatie/gevolg: Hogepriesteres:Tegenstellingen in harmonie, intuitie
Oorzaak/probleem: Staven 7: Onevenwichtigheid, conflicten opzoeken.

In plaats van steeds de confrontatie en conflicten op te zoeken tegenstellingen in harmonie brengen. Mijn evenwicht is er nog niet. Maar er staat een wonder te gebeuren als ik het geschenk van de kelken aas aan wil nemen.  De kelken aas vraagt me om steeds het meest liefdevolle te doen.

assie63

goedemorgen alllemaal

vandaag

kelken aas-staven 2-zwaarden 10

emotioneel het anders bekijken door zaken af te sluiten

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag een minder dag als ik naar de kaarten kijk: zwaarden 6 en het Kruis. Ik heb een Kruis te dragen en zwaarden zijn kommer en kwel. Zwaarden 6 kan ook staan voor een reis, ook een psychische.
Nog even geduld dus.

Liefs, H.