Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

heijdenv

#270
Goedemorgen allemaal,

Dagkaarten de ster, de magier en pentakels 3.

De ster wijst mij de weg, ik hoef er niets voor te doen, intuitief weet ik wanneer mijn reis begint....als ik genoeg heb gerust en het water mijn balans en evenwicht heeft hersteld  ;D
De magier zegt me vooral in mezelf te blijven geloven, alles wat ik wil kan ik bereiken, zeker als mijn intenties puur en liefdevol zijn...ik heb mijn leven in eigen handen, mijn manier van denken bepaalt hoe alles vorm krijgt, ik moet er dus gewoon voor gaan  ;)
Pentakels drie zegt mij dat mijn talenten aanwezig zijn en raadt me aan veel te oefenen.

Ik heb me altijd willen verdiepen in de spirituele kant van het leven, het magische mysterieuze en vooral ongrijpbare deel ervan. Ik heb nooit de stap durven nemen, deze kaarten zeggen me dat die stap al genomen is, dat het mijn weg is en oefening kunst zal baren...

Fijne zondag allemaal. Liefs, Vicky

dameblanche

dromen en wensen zullen uitkomen, hoop en vertrouwen dat is het aller belangrijkste, we bezitten allen een 6e zinttuig, naast horen, zien, ruiken, proeven en voelen......
alleen het 6e zintuig waar het voor bedoelt is is ingeudt is niet meer nodig geweest.
een goede piloot in oorlogen wat pas een goede piloot as hij/zij zijn/haar 6e zintuig goed kom gebruiken...
onraad ruiken, gevaar ontwijken....
etc...
dus voor ieder die dat wil kan hij/zij het 6e zintuig hgaan ontwikkelen en sturen, daarbij is werk aan de winkel..bij de een gaat dat natuurlijk makkelijker dan bij de ander...
ieder kan tekenen bijvoorbeeld, de een schept het tot een van gogh en de ander houdt het bij krabbeltjes op een kladblok....

voor jou vicky, is het ook belangrijk dat je je goed kunt leegmaken, je overgeven en boodschappen zuiver mag ontvangen via het 3e charca of de kruinchacra....
blijf echter met beide voeten aan de grond.....aardchacra.....

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
Staven 8 en 13 = het kind
een nieuwe blijheid al weet ik nog niet waar het heen zal leiden
liefs Rianna

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag de Pentakels 7 en de Berg. De Berg is de hindernis, begrijp ik. Pentakels 6 blijf ik een lastige kaart vinden. Het kan staan voor ongelijkwaardigheid of gewoon voor geven en ontvangen.
Ik blijf me ongemakkelijk voelen bij deze kaart want het geeft me altijd het gevoel dat ik daar sta, boven anderen uittorent en dat voelt erg onprettig. Bescheidenheid staat hoog in mijn vaandel, ook vaak te, dat weet ik.

Liefs, H.

dameblanche

vooral open staan voor veranderingen rianne ;)

dameblanche

een beklemmend gevoel.....geduld is moeilijk op te brengen...de noodzaak op stappen te ondernemen... :-\ hatsie

Salsafret

Vandaag:

De hogepriester floepte tijdens het schudden er uit.

Dagkaart: Zwaarden 9 omgekeerd: Vastzitten in verdriet of uit verdriet komen
Hulpkaart: Zwaarden 5. Heb heel lang getwijfeld voor ik deze kaart trok want ik kon niet kiezen. Ze lagen zeg maar "dood". Uiteindelijk heb ik deze getrokken. Conflicten strijd en ruzie.

Hogepriester: dingen benaderen met je verstand.



hatsjepsoet

@ Salsafret: dat herken ik wel, twijfelen als ik een kaart wil hebben. Ik kan ook soms niets voelen. Erg lastig. Achteraf twijfel ik dan ook aan de kaart die ik heb getrokken maar zal het ook niet iets zeggen? Misschien dat het lange twijfelen en de kaart die je dan uiteindelijk trekt samen een bepaalde betekenis zijn?


dameblanche

Citaat van: Salsafret op april 15, 2012, 15:15:15 PM
Vandaag:

De hogepriester floepte tijdens het schudden er uit.

Dagkaart: Zwaarden 9 omgekeerd: Vastzitten in verdriet of uit verdriet komen
Hulpkaart: Zwaarden 5. Heb heel lang getwijfeld voor ik deze kaart trok want ik kon niet kiezen. Ze lagen zeg maar "dood". Uiteindelijk heb ik deze getrokken. Conflicten strijd en ruzie.

Hogepriester: dingen benaderen met je verstand.

de hoge priester of hierofant geeft aan dat je de dingen onder de loup gaat nemen...
hierin ook vasthoudend aan je eigen geloof, die veiligheid en zekerheid kan verschaffen in deze voor jou zo onzekere tijd waarin niks zeker meer is en alls op wankele poten is komen te staan

de 9 zwaarden....gevoel van wanhoop en onrust..ook om de dingen die buiten je om in werkeing zijn gezet....
hulpkaart de 5 zwaarden......
wie gaat er blazen, dat was ook een vraag die rees...
tenzij je de trots opzij kunt zetten, kun je een stap verder komen salsa-fret...
ik denk dat je partner iemand is met een grote vinger, die alleen op dit moment kan wijzen...
helaas legt hij vaak de problemen bij anderen neer....

assie63

@marianne
ok dat is mooi dat het zijn vruchten afwerpt, nou kom maar op heb genoeg dromen en wensen, ja, ik blijf de heldere kant van de maan zien, dank je wel, assie xx






kristina1975

Ik heb net eerst de maan getrokken en daarna mijn lenormand Zon.

Ik lees dat als door beter naar mijn ziel te kijken, beter mezelf te leren kennen de zon altijd zal blijven schijnen. Ik móet me niet door mijn angsten laten dwalen en acceptatie maak mijn leven nog zonniger :)

Een stukje over de maan die de spiegel voor mij wil houden

2. je laat het licht van je bewustzijn schijnen in het donker van het onderbewustzijn (het water) om een juist en helder beeld te krijgen. In dit geval laat je je niet uit het evenwicht brengen door de gemoedsbewegingen, door de veranderlijkheid van je gevoelens. Je aanvaardt deze schommelingen, de veranderlijkheid en weet, dat ze deel uit maken van het eeuwige levensritme, evenals eb en vloed, dag en nacht, zonneschijn en regen, zon en maan ...
Het licht van het bewustzijn is in wezen je eigen innerlijke licht. Het is de zon, het licht van de geest, dat ervoor zorgt, dat je de ziel (kreeft) kunt zien. In de astrologie is de Kreeft een waterteken (een gevoelsteken). De kreeft bevindt zich in het water (gevoel). Het is dan ook van het grootste belang om het water zo rustig mogelijk en glad als een spiegel te houden. Afhankelijk van de mate van het licht en de helderheid van het water kun je in de ziel kijken.


Xxx



Salsafret

Hey Marianne,

yeps je hebt gelijk. In alles. De vinger, de "zekerheden", trots. Ik heb vandaag mijn trots opzij gezet tenopzichte van de duikschool. Masker af en gewoon gezegt dat het thuis niet zo lekker loopt (op zijn zachtst gezegt). Ik weet niet of dat de bedoeling was van de uitleg maar het hielp daar wel:-). Overigens was dat voordat ik jouw uitleg had gelezen. Blazen komt langzaam maar ik moet nog bepalen hoe en hoe hard ik moet blazen.  Ik wil de wolf niet zijn;-)

Vandaag;

Thema: Staven ridder: Ongeduld
Hulpkaart: De Hogepriester: De loep weer toepassen en vasthouden aan wat ik geloof.

Ik krijg in dit leven misschien niet altijd wat ik wil maar wel alles wat ik nodig heb.

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

keizerin-toren-kelkenaas

groei voor mij als moeder, radicaal een einde maken aan relaties waar ik geen liefde meer voel

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag schildknaap van staven en de Wolken.Er komt iets nieuws op mijn pad maar ik hoop dat de Wolken niet staan om iets wat dan negatief is.

Liefs, H.