Dagkaarten van Voice in the Wind.

Gestart door Voice-in-the-Wind, juli 29, 2023, 18:03:01 PM

Voice-in-the-Wind

Tarot legging -deDood-

1.waar komt de Dood vandaan?

Ten of Wands.

Een oude vrouw loopt met staven op haar rug, door een donker bos.
Ze heeft ook een lantaarn bij zich.
-> eenzaamheid
-> volhardend
-> een klein lichtje.

-----------------

2.wat veroorzaakt de Dood.

De Dood

Ok..nog een keer   ;)

Een jonge knappe figuur op een skeletten paard,met gekleurde linten.
-> dingen uit het verleden reizen op.
-> een nieuw grondig begin.

----------------

3. Waarom moet dat?

Justice, gerechtigheid.

Een figuur met een weegschaal en een zwaard in haar keel. 2 zuilen van vuur. Txt rollen aan haar voeten.
-> dingen balanceren, wikken en wegen
-> gerechtigheid laten gelden.

---------------

4.wat komt er vd Dood

The Star, de Ster.

Twee vrouwen voor een vliegende boom met losse wortels, ze gieten beide water uit.
-> gieten van water-> emotie.
-> mooi tafereel...soort kracht.

_----------------------

5. En daarna?

Ace of Coins, pentakels aas.

Een naakte vrouw houdt een groot pentakel vast. Ze is bezaaid met bloemen en wortels.
-> iets berijken in "het aardse", beloning?

------------

Ok, dat ism... Toevoegingen en reacties welkom!

Grt, Voice in the Wind

Anja

Goed, ik waag een poging

1. Zwaarden 10
De symbolische dood/beëindiging komt door ongewenste veranderingen, mogelijk zelfs vijandschap. "Vrienden" vallen in de rug aan. Vaak zijn het diegenen waar je het nog het minst van verwacht. Die ongewenste veranderingen gaan in ieder geval gepaard met het krijgen van emotionele steken. Ik noem nu maar wat hoor maar bijvoorbeeld: er is veel gestook en gekonkel op je werk en na veel gepest en getreiter ga je er met een goede regeling uit. Dit is nu een voorbeeld maar zo kan je natuurlijk nog wel meer zaken opnoemen.
BELANGRIJK: doe met vrienden in ieder geval geen zaken! Weet dat het bij deze kaart zeer vaak niet om de vraagsteller zelf gaat maar meer om zijn of haar omgeving. Ik denk dat dit bij jou ook het geval is. In ieder geval: door al deze zaken ga je je op iets anders/nieuws oriënteren. In extreme gevallen kan deze kaart ook op terreur slaan.

De Dood
Kan het hier om het einde van een gezinssituatie zijn die zeer naar is? Bijvoorbeeld een echtscheiding (dat gevoel krijg ik althans), een ongewenste verhuizing of een kind wat op een zeer vervelende manier het huis uit moet? Of kan het misschien (ook) zijn dat jij je masker voor sommige mensen laat vallen en dat hun dat niet bevalt? Misschien dat het hier (ook) om een groepje mensen (vrienden??) kan gaan?

Gerechtigheid
Dit moet omdat jij er recht op hebt!! Er wordt jou namelijk iets onthouden waar je recht op hebt en/of mensen zijn gewoon niet eerlijk tegen je! Jij hebt er recht op om eerlijk behandeld te worden. Krijg ik hier weer het vage gevoel dat het heel misschien om een erfenis gaat zijn maar dat beeld is me niet duidelijk.

De Ster
Na die symbolische dood zal jouw zelfvertrouwen enorm toenemen en het geluk zal je toelachen!!

De Aas van Pentakels
Durf jij het grote geluk te aanvaarden?? Het ligt voor je klaar, zowel emotioneel als financieel! Een mooie relatie zal me dan ook niet verbazen.


Kun je hier wat mee?


Voice-in-the-Wind

Hey! Dankjewel voor de reactie! :D

Kan ik wel wat mee ja 8)

Ik vond de kaarten zowiezo wel sprekend...

Ik zal morgen nog ff een reactie op alle txt stukjes geven... Top!

Anja


Voice-in-the-Wind

#34
Citaat van: Anja op augustus 17, 2023, 19:43:21 PM
Goed, ik waag een poging

1. Zwaarden 10
De symbolische dood/beëindiging komt door ongewenste veranderingen, mogelijk zelfs vijandschap. "Vrienden" vallen in de rug aan. Vaak zijn het diegenen waar je het nog het minst van verwacht. Die ongewenste veranderingen gaan in ieder geval gepaard met het krijgen van emotionele steken. Ik noem nu maar wat hoor maar bijvoorbeeld: er is veel gestook en gekonkel op je werk en na veel gepest en getreiter ga je er met een goede regeling uit. Dit is nu een voorbeeld maar zo kan je natuurlijk nog wel meer zaken opnoemen.
BELANGRIJK: doe met vrienden in ieder geval geen zaken! Weet dat het bij deze kaart zeer vaak niet om de vraagsteller zelf gaat maar meer om zijn of haar omgeving. Ik denk dat dit bij jou ook het geval is. In ieder geval: door al deze zaken ga je je op iets anders/nieuws oriënteren. In extreme gevallen kan deze kaart ook op terreur slaan.



Ow... Klein foutje... Het is ten of Wands...staven 10... Maargoed 😉



De Dood
Kan het hier om het einde van een gezinssituatie zijn die zeer naar is? Bijvoorbeeld een echtscheiding (dat gevoel krijg ik althans), een ongewenste verhuizing of een kind wat op een zeer vervelende manier het huis uit moet? Of kan het misschien (ook) zijn dat jij je masker voor sommige mensen laat vallen en dat hun dat niet bevalt? Misschien dat het hier (ook) om een groepje mensen (vrienden??) kan gaan?


ok, de spirituele groei... En de dingen zoals astrology en Tarot,crown shakra dingen... Vindt mij familie geloof ik niet zo... Kheb het er bijna nooit over... Dus misschien valt het mee  ;) .



Gerechtigheid
Dit moet omdat jij er recht op hebt!! Er wordt jou namelijk iets onthouden waar je recht op hebt en/of mensen zijn gewoon niet eerlijk tegen je! Jij hebt er recht op om eerlijk behandeld te worden. Krijg ik hier weer het vage gevoel dat het heel misschien om een erfenis gaat zijn maar dat beeld is me niet duidelijk.


ook weer spiritueel... Er staan remmingen en tegenwerking op...


De Ster
Na die symbolische dood zal jouw zelfvertrouwen enorm toenemen en het geluk zal je toelachen!!


Jawel... De dingen zijn al beter aan het lopen.




De Aas van Pentakels
Durf jij het grote geluk te aanvaarden?? Het ligt voor je klaar, zowel emotioneel als financieel! Een mooie relatie zal me dan ook niet verbazen.


Nou, ik ben een beetje een kluizenaar geweest ..en me alleen gevestigd op mijn doelen... En die gaan al wat meer vervult raken...en ik zat dd laatste tijd ook te kijken of ik er meer op uit kan, om mensen te ontmoeten...



Kun je hier wat mee?

Ok, bedankt!

Grt, Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind

Ok, nieuwe kaart voor morgen;

The chariot, de zegenwagen

Een Goblin, duivelsachtig figuur met een rode cape--> actie.
Verder hangen er botjes aan zijn kleding--> misschien een verwijzing naar de dood.
Zijn gehele houding is er ook eentje van actie.
Onder hem vliegend en vastzittend aan koorden, een grote zwarte raaf en een grote witte uil.--> krachten, van zowel schaduw als van het licht...
Beide dieren staan ook voor wijsheid en magie.
Ze zijn dus beide gevangen door de gehoornde goblien--> hij heeft de krachten en magie en wijsheid onder controle.

Stormachtige achtergrond--> veranderingen op komst.


Grt!
Voice in the Wind

Anja

Bedankt voor je feedback Voice!!

Ik heb het idee dat dit allemaal nog bij je gaat gebeuren. Om maar met het laatste te beginnen: je bent een kluizenaar geweest en je gaat een (kleine) groep mensen leren kennen waarmee je op hele goede golflengtes zit. Mogelijk zal het met familie wat minder gaan. We wachten af dus.

Voice-in-the-Wind

Hey , ok..
Ik sta er voor open  :)

Vandaag ; --> het was een gebalanceerde dag.

Kaart voor morgen;

The Hierophant.

Een oude wijze man in een wit gewaad. Hij heeft symbolen aan zich hangen, waaronder 2 sleutels . De achtergrond is herfstachtig en er staat een grote oude boom. Daarnaast staan aan elke zijde een totempaal.

-> wijs en spiritueel inzicht. ?

Grt, Voice in the Wind

Anja

Laat je leiden, laat je dragen!! Een wijs mens kan zowel leraar als leerling zijn en plaats vooral zijn dierbaren niet in hokjes.

Voice-in-the-Wind

#39
Vandaag rustig aan gedaan... Een beetje getraind... Verder wat atletiek gekeken...en Lowlands gevolgd ( kijken of ik in de toekomst weer wat meer naar concerten en/of festivals kan gaan...)

Ok, kaartje voor morgen;

Queen of Coins, Koningin van Pentakels

Een vrouw met bloemen om haar heen en in het haar. Ze heeft ook een heleboel kettingen aan. En ze heeft een coin/pentakel vast.

-> geluk... Groei...?

Anja

Voorzichtig wat meer contact maken of al gemaakt met anderen. Rustig opbouwen is hetgeen in mij opkomt.

Voice-in-the-Wind

Vandaag wat meer 'Hallo' , 'Hoi' en 'tot ziens' gehad, is ok.

Ok kaartje voor morgen;

Temperance, gematigdheid.

Bomen, watervallen en een wit hert
Een mooie magische en harmonische plek.?

Grt, Voice in the Wind

Voice-in-the-Wind


Vandaag in wat rustiger vaarwater.
Liep vloeiend vandaag.


---------------

Voor morgen... Je raad het niet...weer hetzelfd kaart;



Temperance, gematigdheid.

Bomen, watervallen en een wit hert
Een mooie magische en harmonische plek

-> blijf rustig en lekker doorgaan.

Voice in the Wind

Anja

Doe alles met kleine stapjes, haastige spoed is hier totaal niet goed!




Voice-in-the-Wind

Vandaag;

Ging goed, vandaag was gezellig en ik heb kunnen doen wat ik wilde doen.


Kaart voor morgen;

Nine of Cups, Kelken 9

Een gekroonde goudvis en om haar heen 9 gouden en versierde kelken.
-> gevoel stroomt goed door ... Er liggen van allerlei "schatten" in het verschiet...



Grt!