Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Aagje

Hallo daar,

Ik ben nieuw hier, 24 jaar en zit vol met vragen die ik nog niet beantwoord heb gekregen in mijn familie en vriendenkring. Voornamelijk vragen over het onbewust delen en uitwisselen van energie met anderen, maar ook heb ik vragen over de natuur en dromen. Ik zal hier en daar wat vragen posten en ik ben erg benieuwd wat de reacties zijn:).

Gr, Aagje (als in nieuwsgierig)

Carla

Hallo Aagje,

Hartelijk welkom!
Ik heb net ook al je vraag over energiedelen gelezen, ik heb er over nagedacht, maar heb niet echt een antwoord voor je. Ik hoop dat er anderen zullen zijn die een vergelijkbare gevoeligheid bezitten/ervaren, en die dat met je willen delen.

Keeske

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag geaccepteerd als nieuw member van het forum, en neem de gelegenheid te baat mezelf even over het voetlicht te brengen. Ik heet Kees, ben 54 jaar, en ben werkzaam als Tarotist en astroloog. Tarot doe ik al vanaf mijn 20e, astrologie vanaf mijn 45e. Heb in het verleden een variëteit aan beroepen gehad. Begonnen als Neerlandicus bij een copywritingbedrijf, vandaar uit naar de journalistiek uitgestroomd, en vervolgens een 'yoga-carrière' gehad, ruim 10 jaar lang in Amsterdam en omstreken daarmee in mijn broodwinning voorzien. In deze periode heb ik ook een studie antropologie gevolgd aan de UvA. Uiteindelijk werden de financiële behoeften van mijn gezin dusdanig dat ik mij met het geven van yogalessen niet meer kon bedruipen, en heb ik een hele tijd in het bedrijfsleven (ICT) diverse commerciële functies gehad. Inmiddels zijn de kinderen het huis uit en hebben zelf ook weer kinderen, en leef ik sober en simpel in een klein huisje in de bossen nabij Hilversum. Heb dus alle tijd en gelegenheid om mijn oude liefdes, Tarot, yoga, astrologie enzovoorts, weer op te pakken.

Fijn dat ik plaats kan nemen in dit forum!

Warme groet allen,

Kees

Carla

Hallo Kees,

Hartelijk welkom!
Fijn dat je je aangemeld hebt  :)

Keeske


wifri

Hallo,

Ik ben wifri en 41 jaar. Ik woon in Belgie en hou van uitdagingen. Zo heb ik eerst in Belgie gewerkt erna in het buitenland, nu terug in Belgie en wie weet in de toekomst een eigen bedrijf in Belgie ofwel terug naar het buitenland.
Momenteel heb ik geen partner en ben ik dus alleen. Ik woon bij mijn broer en dit tot ik definitief heb beslist of ik hier in Belgie blijf of dat ik terugga naar het buitenland.
De lenormand kaartjes boeien mij enorm alleen kan ik moeilijk verbindingen maken tussen de kaartjes. steeds zie ik de losse betekenis maar de losse betekenis tot een geheel vormen lukt mij dus helemaal niet. Mijn vriendin daar in tegen is heel goed en kan makkelijk de kaarten lezen, zij zegt steeds je moet het vanuit uw gevoel doen .....
Zelf heb ik soms dromen die voorspellen wat komen gaat.


Carla

Welkom Wifri!

Ik zou je aanraden om een tijdje mee te doen op het Lenormand kaartleggingen forum. Het is ook een kwestie van er gewoon mee bezig zijn.

libram

#1252
Hallo allen,
Ik heb mij al zo’n 10 jaar geleden bij deze site aangemeld. De ene periode was ik vaak actief bezig hier en er zijn ook periodes dat ik nauwelijks  bij Catharina op bezoek ging. De laatste weken ben ik weer wat vaker aanwezig en behalve dat ik berichten lees zal ook ik mijn mening en vragen hier plaatsen.
Veel mensen die hier actief waren , vooral op het hoofdstuk astrologie, zoals o.a. Xuma, Palimo, Lilith, Rowena, schijnen verdwenen te zijn. Ik hoop dat ook zij nog wel als gast  af en toe inloggen en  het gebeuren op Catharina volgen en wellicht ook hun meningen, vragen en bijdrage weer gaan leveren. Maar dit even terzijde.
Zelf wil ik me eerst even (opnieuw) voorstellen.
Mijn naam is Paul, nickname libram, afgeleid van mijn ascendant weegschaal met zon in ram. Ik ben 60 jaar oud, vader van 2 dochters en opa van een kleinzoon. Van huisuit katholiek opgevoed.
Van af mijn jeugd toen ik zo’n 13 jaar oud was mijn interesse gewekt door spiritisme wat uiteindelijk leidde in de Tarot, I Tjing en droomsymboliek. Met vrienden  was ik daar enkele jaren mee bezig. Rond mijn 16e jaar kreeg ik het boek “handboek voor de beginnend astroloog” kado. Na het lezen hiervan en het maken van horoscopen vergaarde ik in tweedehands boekwinkels meer serieuze literatuur over astrologie i.p.v. de boekjes “U bent ram” e.d.. Verwijzingen naar Tarot, Kabbala mythologiën e.d. deden mij beseffen dat het basis fundament van allen hetzelfde is. Het was vooral de symboliektaal en de synchroniteit die mijn boeide. Na het lezen van het boek” Psyche en astrologisch symbool” van Karen Hamaker-Zondag die een Jungiaanse invalshoek hanteerd besloot ik me meer te richten op de astrologie. Ik ben bij Hamaker Zondag de 4 jarige opleiding gaan volgen en in de afgelopen 35 jaar nog een andere opleiding (bij Ascella) Vele workshops en lezingen van astrologen bezocht, wat ik overigens nog steeds doe. In die periode is tevens mijn interesse in het soefisme gewekt en heb ik het genoegen gehad diverse leermeesters te kennen die mijn leven verrijkt hebben. Indien u nu aan mij vraagt: welk geloof hangt u aan zal het antwoord zijn Universeel. Tarot en I Tjing heeft ook nog steeds mijn belangstelling en gebruik ik ter aanvulling indien ik horoscopen maak . Astrologie echter is deel van mijn leven geworden en daar ben ik praktisch iedere dag mee bezig.
Kortom ik hoop (en zal) weer  het forum bezoeken om wederom van jullie wijsheden  te leren.

Liefs,
libram

Carla

Hallo Libram, wat fijn je hier terug te zien!

Vicky_

Goedemorgen

Ik ben Vicky en ik ben 29 jaar. Ik ben geboren in een reizende familie en het spirituele zit er aan mijn vaders kant behoorlijk in. Toen ik 10 was begon mijn interesse in handlijnkunde en kreeg ik mijn eerste kristallen bol. Ik kan me herinneren dat ik ook een pakje tarot kaarten had, maar dit snapte ik nog niet. Op mijn 15e begon ik met de Lenormand kaarten en later ook de tarot. De laatste jaren heb ik me er niet echt meer mee beziggehouden, echter een paar maanden geleden kreeg ik heel sterk het gevoel dat ik er mee aan de gang moest weer. En nu het terug in mijn leven is, voel ik pas hoezeer ik het gemist heb. Ik hoop hier vaak terug te komen.

Liefs Vicky

Carla

Hallo Vicky,

Hartelijk welkom! Mooi te lezen ook dat je het spirituele van huis uit mee hebt gekregen  :)

Emble

Hallo allemaal,

Ik ben 17 jaar en woon in Rotterdam. Ik studeer voor juridisch medewerker in rotterdam en daarnaarst heb ik een leuke vriend en vriendengroep. Ik ben in de afgelopen tijd vooral druk geweest met school dus mijn leven is op het moment niet heel interessant.

Ik heb veel intresse in spirituele onderwerpen maar ik weet er zelf nog niet zo heel veel van. Ik hoop hier nieuwe dingen bij te leren en antwoorden te krijgen op sommige vragen.

Liefs,

Emble

Carla


kathleen1970

Dag Allemaal,

Bedankt voor het toevoegen van mijn nederige persoontje.
Ik ben 46jaar, Belg in hart en nieren, hou enorm van dieren en heb daar ook mijn beroep van kunnen maken.
Veel ongeluk gehad, maar rasechte optimist en oprecht gelukkig. Toch mis ik iets..., van kinds af aan heel grote interesse in het kaartleggen ed.

Ik hoop hier vooral veel te lezen, veel bij te leren en wie weet, krijg ik het ooit allemaal wel onder de knie.

Vriendelijke groeten
Kathleen


Carla