Legging voor operatie

Gestart door Keizerin, juli 18, 2012, 20:02:11 PM

Keizerin

Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje een gezondheidsprobleem erbij en langzamerhand kwamen er steeds meer zorgen. Het blijkt een tumor te zijn maar helaas konden ze weinig zeggen over goed/kwaadaardigheid, ze gaan me opereren en dan kijken ze wat ze aantreffen en wat ze gaan weghalen. Zoveel mogelijk probeer ik het los te laten maar dat is erg moeilijk met zo'n grote onzekerheid.

De dag na het nieuws trok ik de dagkaarten: De Keizerin, De Hogepriester en De Duivel omgekeerd. Drie Grote Arcanakaarten, heel veel Grote Arcanakaarten getrokken de laatste tijd, logisch. De kaarten gaven me iig hoop: De Keizerin (de tumor is gynaecologisch), vertrouwen en de 3e kaart is iig ook positief, bevrijding van de pijn? Ik hoop dat die kaarten voorbodes zijn van goed nieuws maar durf verder niet te vertrouwen op mijn eigen leggingen.

Durft iemand het aan? Ik heb er begrip voor als je dat niet durft hoor of het me niet durft te zeggen als je een slechte kaart trekt. Overigens heb ik een keer (voor mezelf, niet op verzoek van anderen) voor een heel zieke baby kaarten getrokken: De Toren en De Dood, erg geschrokken. Maar de baby is gelukkig wél beter geworden.

hatsjepsoet

Ik durf het zeker niet aan maar ik wil je bij deze wel sterkte wensen en hoop dat het goedaardig zal zijn.

Liefs, H.

Sweetie

Hallo Keizerin

Ik durf dit ook niet te doen !
ik wens je heel veel sterkte toe
Veel liefs
Suzy

dameblanche

sterkte keizerin......
de keizerin zelf geeft de tumor al aan......
de hierofant geeft hierbij aan dat het gunstig zal gaan ontwikkelen, de duivel mag je zeggen, want deze ligt op de kop.....
er treden welliswaar complicaties op....
het gaat hier vooral om het gbeuren op dit ogenblik, eigenlijk bsng om verhalen en gebeurtenissen uit het verleden, maar ook om verhalen van anderen..je kent het wel, als je hier met iemand over praat, hebben zij altijd wel een buur, een kennis een familie lid die het ook heeft......
loslaten in dit geval, je ervan gaan ontketenen....

succes, we zullen een kaarsje voor je op steken....
lfs mar

Keizerin

#4
Dank jullie wel, ik heb er begrip voor dat je het niet aandurft - en misschien wil ik het ook wel niet weten als een legging negatief zou zijn.  :-\

Hopelijk sloegen die dagkaarten idd op de uitkomst van de operatie; misschien waren ze eerder een hint hoe hier voorlopig mee om te gaan, loslaten ja. Ja toevallig is er pas geleden een lieve kennis overleden aan deze vorm van kanker.  :( De prognoses zijn erg slecht en ik schrok van de verhalen die ik las van andere patiënten. Maar mijn optimisme maakt dat het juist goed was die te lezen: ik kan me niet voorstellen dat ik zo zwaar in de problemen zit... Het valt vast wel mee bij mij.  :)

O ja, complicaties hoop ik niet hoor! Ik ben in heel slechte conditie door de ziekte die al al had dus heb daar best wel kans op. Daardoor wordt de operatie zelf ook best wel eng.

heijdenv

Heel veel sterkte, succes en beterschap keizerin.
Ik zal ook een kaarsje voor je branden en voor je bidden.
Liefs, Vicky

Vlinder

Hoi Keizerin,
We hebben elkaar hier nog niet ontmoet, maar wil je veel sterkte en positieve energie wensen.
Beterschap,  ;)

Groet Vlinder

Keizerin

Dank jullie wel, hartstikke lief, het helpt vast! Ik kom hier eigenlijk enkel bij vlagen omdat het vaak erg slecht gaat.

Ricca

#8
Lieve Keizerin,

Een legging doen is nooit een kwestie van durven hoor. Het is eerder een kwestie van je afvragen of het op dit moment wijs is de kaarten te raadplegen. Want wat wil je eigenlijk weten? Je hebt geen vraag gesteld, omdat je dat niet durft... Toch heb je drie kaarten getrokken... met de moed van de omgekeerde Duivel...

De kaarten gaan natuurlijk over het heden, want de toekomst ligt niet vast (die ben je zelf nog volop aan het creëren). De Keizerin staat voor groei. Een uitbundige groei zelfs, maar nooit een kwaadaardige groei. De Hiërofant staat (in dit geval) voor de medische wereld, de artsen. De omgekeerde Duivel gaat over acceptatie en over het opgeven van je verzet tegen de ziekte. 

De eerste reactie op ziekte is er vaak een van ontkenning of verzet. Het liefst zou je willen dat de ziekte zo snel mogelijk weggaat omdat ze angst inboezemt. Deze paniekreactie is, hoe begrijpelijk ook, eigenlijk heel jammer omdat ze je een ander perspectief op ziekte ontneemt. Het is van groot belang om ja te zeggen tegen de ziekte. Door je naar de ziekte toe te keren en er met heel je hart (Keizerin) ja tegen te zeggen, kun je met de ziekte samenwerken i.p.v. je ertegen te verzetten.

Werkelijke innerlijke vrijheid (omgekeerde Duivel) bereik je door oog in oog te gaan staan met je ziekte, en ook je gevoelens van angst en afschuw (Duivel rechtop). Dit is een grote uitdaging, omdat de angst en de paniek die je overvalt bij ziekte je juist gemakkelijk doen uitwijken naar een autoriteit buiten je (Hiërofant). Je stelt dan al je vertrouwen in een arts die jou moet genezen, maar zie jezelf niet over het hoofd... Er is natuurlijk niets fout aan het luisteren naar de raadgevingen van deskundigen, en vaak is dat is ook zeer verstandig, alleen gaat het er om dat je al deze kennis naar binnen neemt en weegt in je eigen hart (Keizerin). Onderzoek het op de waarde die het heeft voor jóú. Jij bent de baas, jij bent de meester van je eigen lichaam, van jouw leven. Jij geeft zelf vorm aan je lichaam, jij bent werkelijk in de diepste zin de schepper van je eigen lichaam.

Omarm je ziekte, wees erbij met liefde en aandacht en laat het proces van ziek-zijn tevens een proces zijn van een geleidelijk dieper verstaan van jezelf. Geef je over aan de ziekte en aan de verdiepte communicatie met jezelf. Overgave betekent niet: passief en bitter zijn over je ziekte maar er actief mee samenwerken als met een vriend...

Ik wens je veel liefde en kracht en aandacht voor jezelf in deze onzekere tijd. Heb vertrouwen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Keizerin

#9
Dank je wel voor je reactie Ricca! Ik ken wat je schrijft over ziekte-acceptatie natuurlijk al van de ziekte die ik al 12 jaar heb. Die mag er zijn, ondanks dat anderen dan gaan preken dat ik me erbij neerleg e.d., dat is heel iets anders. Dat ik moest leren accepteren was het eerste wat ik bedacht toen ik ziek werd, niet vechten tegen de bierkaai, wél altijd gespitst zijn op mogelijke verbetering van de situatie. Pijn liet ik er overdag ook meestal zijn, nam enkel 's nachts pijnstillers omdat ik anders niet kon slapen. Nu kan daar helaas geen sprake meer van zijn omdat de pijn veel te heftig is om zo te dragen.

Het lastige van deze nieuwe situatie is dat ik niet weet wat ik moet accepteren.  :-\ En acceptatie is toch een groeiproces, eerst moet je door angst en boosheid heen voordat je lief kunt gaan hebben. Het is nu allemaal nog zo vers en dat zal het bij de operatie ook nog zijn. Maar ik werk eraan!  :) En de groei zit er duidelijk al in.

Vertrouwen op artsen pfoe dat vind ik juist heel moeilijk. Ik weet zelf het beste wat goed voor me is. Maar dat zal ik toch helemaal los moeten laten bij de operatie. Dan slaap ik en zal ik echt alles 100% aan anderen moeten overlaten. Ook dat wordt nog een groei-Keizerinne-proces...

(Mijn vraag zou zijn: gaat de operatie goed, herstel ik goed (dit zijn door mijn ziekte heel grote vragen) en is het goed of kwaadaardig. Maar ik wil wel een positief antwoord horen maar geen negatief haha).

Ricca

Citaat van: KeizerinHet lastige van deze nieuwe situatie is dat ik niet weet wat ik moet accepteren.

Op dit moment, kun je allereerst je best doen om die onzekerheid te accepteren. Daardoor blijf je in het heden. En daarnaast kun je, enkele minuten per dag (niet de hele dag!), heel bewust proberen je de best mogelijke uitkomst voor te stellen. Stel je zo levendig mogelijk voor hoe opgelucht je zult zijn als de operatie goed is verlopen en de uitslag positief blijkt te zijn. Dat is jouw eigen bijdrage aan de goede afloop.

CiteerVertrouwen op artsen, dat vind ik juist heel moeilijk.

Je bent al met de artsen in zee gegaan, en de Hiërofant zou niet verschenen zijn als dat niet goed was. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Keizerin

Dank je, ja aan het accepteren van de onzekerheid werk ik al. Visualiseren zal ik doen - hoewel dat natuurlijk niet de aard van de tumor die er nu zit kan veranderen. Sinds gisteren ben ik ook warmte en liefde aan het sturen naar de plek waar de ergste pijn zit en aan het visualiseren dat die verlicht wordt.

De arts die me gaat opereren heeft iig een mooie uitstraling op de foto op de site. Dat geeft me alvast wat vertrouwen.  :)