Over kaartleggen

Gestart door Ricca, juni 16, 2010, 15:06:31 PM

sjoeke-marije

Beste Ricca,

Weet niet helemaal waar dit bericht het beste thuishoort, maar post het hier maar, dit lijkt me tot nu toe het meest geschikt.
Ik ben nieuw als actieve gebruiker op het forum maar lees al een tijd met belangstelling de uitleg van de arcana kaarten en diep zo de betekenissen van mijn leggingen uit. Ik vind jouw uitleg altijd verhelderend, verdiepend en bijzonder. Ik heb daar heel veel aan, dankjewel! Daarom wil ik je vragen of je ook tarotcursussen geeft en/of consulten doet? Ik zou daar zeker belangstelling voor hebben. Ik ben benieuwd!

Hartelijke groet,
Azul

Moonskin

Hoi Azul,

Misschien een beetje een late reactie, maar wel een goeie vraag.

Ik weet toevallig dat Ricca af en toe wel een legging hier op het forum doet wanneer je haar hierom vraagt.

Liefs Thea

VlinderTuin

#17
is verplaatst naar staven koningen

hogepriesteres

Hallo allemaal

Ik ben hier net nieuw en ben al 10 jaar bezig met tarotkaarten. Tot nu toe heb ik nog nooit met omkeringen gewerkt. Ik heb 3 tarot cursussen gedaan ( beginners, gevorderden en vergevorderden ) mijn leggingen kloppen eigenlijk altijd wel. Sinds een jaar ben ik weer vrij intensief bezig met de kaarten. Ik leg kaarten voor mensen die advies en inzicht nodig hebben, maar niet zoals geadviseerd wordt. Ik leg het keltisch kruis namelijk zonder vraag. Er komt dan datgene uit wat belangrijk is om te weten voor de vraagsteller. Het is wel moeilijker dan met een vraag, maar ook uitdagender. Soms lopen er weleens dingen door elkaar zoals werk en relaties. Dan zit er voor mij geen echt verhaal in, maar degene voor wie ik kaarten leg begrijpt dat dan wel. Het liefste kaart ik voor iemand waar ik niets van weet en waarvan ik alleen een voornaam en foto krijg doorgestuurd. Echt heel bijzonder dat het steeds weer zo klopt. Als er iets niet klopt, dan is de kaart meestal wel goed, maar mijn interpretatie niet. Daarom is feedback ook belangrijk. Het is een leuke en leerzame hobby.

Nordlead

Hallo ik ben nieuw lid  mijn naam is Nordlead en heb een vraag over de kaartlegging toekomstadvies deze geeft mij aan dat mij wordt aangeraden de magiër als raadgever  moet aannemen dus de voor mij aan te bevolen kaart wie kan mij hier iets meer over vertellen?groetjes Nordlead.

Nordlead

hallo ik  ben Nordlead heb vandaag de astrologische cirkel voor mezelf gelegd over mijn toekomst  op 1 rad van fortuinop2staven 4 op 3 zwaarden 4 op 5 de toren op 6 ridder. Pentakels op 7 pentakels 3 op 8 de magiër op 9 kelken 5 op 10zwaarden 10  op 11 pentakels 8 en op 12 de keizerin kan iemand mij iets  over waarom en hoe vertellen  zou ik erg leuk vinden ben hier nog niet zo goed in ben pas begonnen met leren sorry groetjes Nordlead .

Nordlead

Hoi ricca ik ben nordlead en groot fan van jou wou dat je terugkwam wil mijn reactie op de maan geven, als kind zat ik vaak met mijn moeder in opvanghuizen voor mishandelde vrouwen en kinderen hierbij moesten wel dan ook s'nachts over straat om te kunnen vluchten ik was pas 4 of 5 jaar oud stonden wel liftend in de nacht op vervoer wachtend mijn ervaring was hij schijnt nog er is nog hoop zo klein ik was was natuurlijk niet bang voor de nacht als kind ken je die gevaren niet wel was ik verkleumd Door kou en gebrek aan liefde en nu nog steeds nog steeds zoekende hunkerend naar bevestiging van aardig mooi en lief gevonden worden maar bang komt niet in mijn woordenboek voor ja bang om mensen te vertrouwen lief te hebben als je toch weer in de steek gelaten wordt ik kamp nog steeds met die angst nog steeds geen liefdesrelatie op gelijkwaardig niveau altijd inschikken in zijn wensen tot ik knap toch niet opgeven en doorvechten en vrolijk Door het leven gaan anderen zullen mijn pijn niet zien toch breekt het me wat kan ik nu doen ben inmiddels 45 om dit patroon te doorbreken want de maan trek ik vaak ook de ster de magiër maar van de maan krijg ik rillingen over mijn rug loop ook al 10 jaar bij media het zit te diep van binnen en zoek op deze weg naar antwoorden mescaline is er nog hoop voor mij liefs Nordlead. :'( :'(

Dicabo

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de boeken...Praktische tarot en hermetische tarot van Dio Raman. Daar staat in, dat het ook belangrijk is om de symbolen zoals, engelen, vogels, appels ed die op de kaarten staan, goed te bekijken alsook het aantal bekers, staven enz te bezien, omdat ook dan de legging duidelijker zou zijn.
Lang geleden ben ik ook al druk bezig geweest met de Tarot maar door omstandigheden ben ik toen gestopt, ik  had die boeken toen nog niet.
Mijn vraag is dus.. is een  "eenvoudige " legging dan minder betrouwbaar ?

Groetjes Dicabo  :)

Geert

Hoi Dicabo,

Een eenvoudige legging, met een eenvoudige uitleg, is vaak erg treffend.
Meestal zijn drie kaarten genoeg om ziel en zaligheid bloot te leggen.
Focus niet op wat anderen vinden of schrijven maar op wat bij jouzelf binnenkomt.
Intuïtief dus.

Kleuren, symbolen en getallen op de kaarten zijn zeker belangrijk.
Maar dan alleen als ze je aandacht trekken.

Ook de plaats van de kaart in een legging is van belang.

Als voorbeeld, als de Duivel naast de Koning van Bekers ligt,
kan ik de Koning van Bekers duiden als een foute man. Maar hoeft niet.
Het is iets dat op dat moment aandacht vraagt.
Ik kan dan ook een kaart bijleggen, om duidelijkheid te vragen.

De basis moet je in elk geval hebben:
Zwaarden = Lucht
Staven  = Vuur
Bekers = Water
Pentakels = Aarde

Heel erg handig is als je ook numerologie toepast op de kaarten.

Bij elke legging leg ik ook één kaart uit een ander deck.
Zoals: Symbolon, Levensdoel, Begeleiding vanuit de Bron, Weg van de Ziel.
Ik heb er aardig wat.

En vertrouw op je intuïtie.
Hoe meer je je intuïtie vertrouwt, hoe betrouwbaarder die wordt.

En ook heel belangrijk, zorg dat de vraag goed is.

Bottomline is wat mij betreft, maak je eigen stijl. Maak jouw eigen legging.

Dicabo

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie Geert  :)
Verschillende dingen weet ik nog wel van vroeger zoals
Zwaarden = Lucht
Staven  = Vuur
Bekers = Water
Pentakels = Aarde
Maar er is ook veel vervaagd jammer genoeg.
Combinaties vond en vind ik nog steeds moeilijk want als je je op de kaart concentreert, dan zie je van alles.
Een kaart uit een ander deck erbij trekken, is nieuw voor mij maar zeker het proberen waard.
Ik heb de Lenormand kaarten,  Een Bron van Wijsheid en De Opgestegen meesters. Er zullen er zeker nog wel wat bij komen .
Ik ga er zeker mee aan de slag en zal, als het kan en mag, de kaarten hier plaatsen om te zien of mijn uitleg goed is.

vriendelijke groetjes Dicabo

Isotope9762

Hallo allen,

Of dit het juiste topic is, weet ik niet zeker, maar omdat ik zo gauw geen betere optie kon vinden, post ik mijn vraag hier: bij een online enkele kaartlegging via catharinaweb verschijnen de kaarten standaard in staande positie, niet omgekeerd. Mag je er dan van uitgaan dat de kaart ook daadwerkelijk als staand geïnterpreteerd moet worden?

Alvast dank voor jullie hulp!

~Iso

Carla

Ja hoor, dat mag je.
Mocht je twijfelen over de betekenis, dan kun je er altijd nog een kaartje bijtrekken om te verhelderen.

Isotope9762

Citaat van: Carla op januari 31, 2024, 12:16:14 PM
Ja hoor, dat mag je.
Mocht je twijfelen over de betekenis, dan kun je er altijd nog een kaartje bijtrekken om te verhelderen.

Fijn, bedankt voor het ophelderen, Carla!