mijn week- en dagkaartjes

Gestart door kreeft, januari 02, 2014, 08:54:01 AM

kreeft

goeiemorgen,

rad van fortuin,
Er zijn van die dagen waarop we onszelf geplaatst zien voor onvermijdelijke situaties en opgaven. Wanneer u vandaag de indruk heeft dat bepaalde dingen hun loop nemen, moet u zich daartoe niet verzetten. Ga er vanuit dat alles om een goede reden gebeurt, ook wanneer op dit moment de zin ervan u nog ontgaat. Achteraf zal blijken dat dit het beste voor u is.
grtj

kreeft

goeiemorgen,

staven koning,
Vandaag is een dag om bergen te verzetten. U barst van de energie en u kunt nauwelijks wachten om deze in de praktijk te gebruiken. U weet precies wat u wilt. U stelt hoge doelen, maar er is een grote kans deze te verwezenlijken. Wat anderen moeite kost, doet u uit de losse pols. Probeer uit te kijken dat u met uw zelfvertrouwen en enthousiasme anderen niet overwelmt. Het kan zijn dat u vandaag een interessante, temperamentvolle man ontmoet

dezelfde kaart als maandag  :)

grtj

dameblanche

het rad geeft aan dat je indertussen je eigen wreldbeeld hebt gecreerd en ook hebt begrepen, waarom dit zo belangrijk is, het is niet te willen leven naar maatstaven naar anderen, nee, het is de kunt te leven naar je eigen maatstaven.
het is van belang dat, zodra het [nood] lot toestaat, kunnen bogen op gezond verstand, en kunnen leven naar ons EIGEN  geluk en daarin ook eigen kansen kunnen zien.
het is van groot belang voor een kreeft, watertype] om goed om te gaan met haar eigen emoties.

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden koningin,

Kernwoorden: voorzichtigheid, ontbering, scheiding, onvruchtbaarheid.

Zwaarden Koningin vertegenwoordigt de vrouwelijke vorm van het element lucht. Ze staat voor verstandigheid en waakzaamheid. Ze is het symbool om met ons verstand problemen op te lossen en zo tot hogere inzichten te kunnen komen.

@ja,  marianne volledig mee eens,  :)

kreeft

goeiemorgen,

floepte er uit,
pentakels koning,
Kernwoorden: realistisch, bekwaam, zakensucces, vermogend, goedmoedig.

Pentagrammen Koning belichaamt de mannelijke kant van het element aarde. Hij staat voor ons streven naar bezit, zekerheid en waardevolle voorwerpen. Deze koning representeert onze werkelijkheidszin en ons verlangen naar duurzaamheid.

kaartje zelf genomen,
De Zegewagen
  De Zegewagen staat voor een flinke sprong voorwaarts. Hij geeft aan dat we ons uit onze vertrouwde omgeving losmaken en een eigen weg inslaan. Dit is de enige tarotkaart waarbij het vertrek vol vreugde plaatsvindt, het gaat hier dan ook om een goede stap vooruit. Toch moeten we oppassen onze krachten niet te overschatten. In ons werk duidt deze kaart op het streven naar succes en op het vlak van bewustzijn staat De Zegewagen voor een nieuw, maar toch al sterk zelfbewustzijn, en voor het opbouwen van een eigen wereldbeeld en een doortastende manier van problemen aanpakken. Vaak gaat het er hierom om de kloof tussen denken en voelen te overwinnen. In persoonlijke relaties kan de kaart op het begin van een nieuwe relatie wijzen, of dat er door een bestaande relatie een fris windje waait.

grtj

Kristalletje

Zin om van alles en nog wat te doen, heel enthousiast. De Koning zegt dat je toch je voetjes op de grond moet houden en je hoofd erbij.

kreeft

goeiemorgen,

staven ridder

Kernwoorden: vertrek, plezierige gebeurtenis, afscheid, overhaast, geheimzinnig.

Staven Ridder belichaamt een warme tot verhitte atmosfeer waarin niet alleen sprake is van levenslust en enthousiasme, maar ook van ongeduld, impulsiviteit en eventueel zelfs overdrijving. We willen alles, en wel nu meteen..

dank kristalletje  :)

Kristalletje

Zie daar dan toch weer een beetje een verlengstuk in van je kaartjes van gisteren. Ook weer die aktie, enthousiasme en zo. Verschil voelt voor mij met de Zegewagen dat dat meer een onderneming in het 'ongewisse' is, een beetje a la "ik zie wel waar het schip strandt" en de Ridder wel meer gericht. En toch ook weer een tikje de boodschap om je niet onoverdacht ergens in te storten. En dan op alledaags niveau. Dus als je bijv. vol passie je schuur zou willen gaan schilderen, let dan op dat je de pot verf niet omschopt.

kreeft

@kristalletje, ik weet het, ik mag niet te vlug van stapel lopen, die neiging heb ik al eens, maar ik ga naar de koning luisteren en voetjes op de grond houden  ;)

grtj

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart,
de dood,
Vermindering, transformatie, vernieuwing, tijdelijke eenzaamheid, verandering en vooruitgang. Maar deze kaart kan ook negatief geïnterpreteerd worden als: desillusie, pijn, melancholie, depressie, obstakels, ontmoediging, definitieve scheiding, dood.

Een schokkende verandering, wedergeboorte die naar een nieuw leven leidt.

Als in een tarotreading de tarotkaart 'de dood' tevoorschijn komt wijst dit op een drastische verandering. Er moet eerst immers iets 'dood gaan' voordat men verder kan gaan met iets nieuws.

kaartje voor vandaag maandag 26 mei
pentakels 9
Innerlijke rust en bevrediging wordt door zelfkennis verworven.

heel blij met deze kaartjes  :D

grtj

dameblanche

zonder de dood, die het oude opruimt, zou er geen plaats zijn voor het nieuwe zijn in de wereld.

uit angst voor de dood probeert men allerlei zin en waarde aan de dood te hechten.
de christelijke godsdienst leert ons dat onze ziel zal verrijzen.
carl jung voorspelt ons een leven na de dood.
anderen denken dat de dood ons met de natuur verbindt.
ons bewustzijn, dat ons van de wereld isoleert zal worden vernietigd.
elke dood brengt nieuw leven.

kreeft

goeiemorgen,

de toren,  (bbbrr :( )
Dit is waarschijnlijk de meest destructieve kaart van de Grote Arcana want ze duidt op vernietiging, breuk, punt van terugkeer. De consultant heeft geen enkele invloed meer op de situatie en de Toren kan duiden op: catastrofe, ziekte, nederlaag, chaos, moeilijkheden

@marianne, ja elke dood brengt nieuw leven, soms letterlijk en figuurlijk, heb het al meegemaakt dat er een kindje wordt geboren, maar een ouder iemand het loodje legt een grootmoeder ofzo, maar als het gaat om een periode af te sluiten ben ik blij met de kaart,
ik dacht gisteren nog, de dood is een mooie kaart tegenover de toren, en ja, tis alsof de kaarten min gedachten lezen, want hier is hij dan de toren,  :-\

grtj

dameblanche

sorrie kreeft, mijn uitleg over de toren heb ik per ongeluk bij lief gezet.

Lief

Hahaha, kom um maar gezellig lezen hoor :D

Zullen we samen avondje in toren doorbrengen? Gewoon lekker hoog en droog ;D

Liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden koningin,
Zwaarden Koningin vertegenwoordigt de vrouwelijke vorm van het element lucht. Ze staat voor verstandigheid en waakzaamheid. Ze is het symbool om met ons verstand problemen op te lossen en zo tot hogere inzichten te kunnen komen.

haha, Lief, samen uit, samen thuis , :D
zal gaan spieken

grtj