totemdieren als gids of helper in levenslessen

Gestart door klaproos1945, juli 03, 2011, 13:46:57 PM

klaproos1945





                                                  de kip en het ei~ zwaarden 1

                            waarvoor zal je zelf kiezen de ijdelheid van het oppervlakkige leven
                            dat slechts stof is zonder inhoud en zo weer verdwenen zal zijn de
                            uitdrukking kip en het ei word gezien als twee uitzonderlijk vreemde

                           gebeurtenissen die moeilijk te bepalen zijn welk van de twee is nou de
                           oorzaak en welke het gevolg het is moeilijk om het beginpunt te vinden
                           of aan te geven het is niet langer theoretisch waar ligt het begin wel word

                           het praktische van toepassing als de kip zegt welke maatregel of ingreep
                           is er is gewenst in een vicieuze cirkel is een situatie dat gene waarin iets
                           een bepaald gevolg heeft terwijl dat gevolg op zijn beurt het eerstgenoemde

                           
                           verschijnsel in stand houdt en verstekt dus gaan we van a naar b waar b
                           vervolgens weer a word zoals het ei zegt even wachten ik word een kip
                           en waar dan vervolgens weer een ei uit zal komen over het algemeen

                           word de term vicieuze cirkel gebruikt voor ongewenste situaties of men
                           gebruikt deze ook wel voor situaties die niet noodzakelijker wijs ongewenst
                           zijn dat dan betekent dat de vicieuze cirkel versterkent werkt bij de kip en
         
                           het ei is er nog geen mogelijkheid om een beginpunt te vinden in ieder geval
                           is het moeilijk om te weten waar er in de prakteik op gelet kan worden
                           of gaan we wakker in het leven staan geen zombie die voortschuift maar als

                           een mens die krachtig is opgestaan of denk je de evolutie hoeft niet voor mij
                           laat mij maar kip blijven en laat me leven om afgeslacht te worden door de massa
                           zomaar hangend aan een ketting jezelf vervelen in dit bestaan of ga je opzoek

                           naar je hart om daar echt levend jezelf tot leven op te wekken door een liefdevolle
                           aanwezig zijn in je fysieke lichaam levendig bewust in je eigen leven gaan staan
                           om de instrumenten af te stemmen in harmonie de dicht liggende lijnen als

                           samenstelling van verbondenheid van jezelf in het middelpunt van de kern
                           voel elke cel van je lichaam de kip zegt onderschat jezelf niet je durft het aan
                           verricht het pionierswerk en richt de stralen van energie op je zelf je zult door

                                                 deze doortastendheid je weg vinden
                           

             

klaproos1945




                                             de veldhamster~zwaarden 2

                       in de hamster huist een oer betekenis van zelf opoffering de hamster zal
                       iets doen om andere te plezieren is een solitair soort zij graaft een gangen
                       stelsel dat een netwerk vormt van wel twee meter diep de hamster heeft

                       in dit netwerk voorraad kamers waar zij wel 65 kg voedsel in bewaard van
                       oktober tot april houden de hamsters de winterslaap en waar de lichaams
                       tempratuur daalt tot 5c in de winter begint de paringstijd en de mannetjes

                       breken dan bij de vrouwtjes in haar territorium waar de vrouwjes na de paring
                       de mannetjes meteen weer wegjagen het vrouwtje kan wel 3x per jaar jonge
                       werpen deze voortplattings tijd eindigt in juli augustus de hamster vraagt

                       zich zelf af of ze wat verkeert heeft gedaan als ze een ander weer eens heeft
                        pleziert ze denkt ik moet iets goed maken want er is iets fout gegaan ze zal
                       meteen haar verontschuldiging aan bieden hiermee stoot zij zelf haar hoofd

                       breekt zichzelf af door zichzelf nodeloos omlaag te halen en vernedert zichzelf
                      zonder besef van haar grootsheid beschouwt ze zichzelf als de mindere en hang zich
                      aan het kruis alsof zij moet boeten voor de gebreken van de wereld ook heeft de hamster

                      veel geduld om te luisteren ze kan wachten maar doet dit voor de andere vergeet
                      of zet zichzelf heel bewust opzij om wie dan ook te dienen haar hele wezen opofferent
                      aan een taak persoon of werk ze ziet daardoor het leven vaak als een straf die moet

                      worden uitgezeten omdat er het een of ander verkeert is gedaan of omdat ze moet lijden
                      om of voor een andere te dienen de hamster zegt ook het leven is een oneindige royale
                      levensbron die geeft en zalft zonder dat men hoeft te lijden ten koste van de eigen

                     gezondheid of je innerlijke welzijn doe de dingen vanuit liefde het hoeft niet te gaan
                     vanuit het gevoel van opoffering of het gevoel van schuld aflossen soms vraagt de
                     hamster zich af of het wel zo hoort om steeds in het zelfde patroon te moeten rond

                     lopen waarom mag ik niet doorbreken of worden die ik ben en moet ik mezelf houden
                     aan die dienstbaarheid en dankbarheid toch zijn dit belangrijke elementen en zijn nodig
                     om een gelukkig bestaan te leiden maar soms zegt de hamster gaan we te ver met de

                     onderwerping in hoeverre mag ik me bevrijden en mee lopen mag ik wel de ruimte nemen
                     of hebben we als het ware nog een soort schuldgevoel angst en verschuilen we ons
                     nog als hamstermens achter die boom en spelen we nog een beetje kiekeboe met ons

                    leven zijn we nog steeds niet afgedaald in het menswaardig zijn zich erkennen in de volheid
                    van het bestaan van geen lust bezeten in het bezitten of begeren ervaren en daarmee
                    zullen de schulden en ook de schaamte gevoelens verdwijnen het hart zal zijn beknelling

                    kwijt raken de hamster zegt met het gevoel van schuld en straf boete doen schaamte en
                    verborgenheid zoals ook het volhouden van de oude patronen plaats maken voor vreugde
                    en vanuit het dankbaarheids besef gaan handelen innerlijk blij met het zuivere volwaardig

                    zijn vertrouwen op de eigen inhoud die voor elk aanwezig is zijn eigen roer in hadden nemen
                    opzoek inszichzelf en de toegang van het hart openen en de buitenboel even te laten voor
                    wat de buitenboel is ervaar de zuiverheid van jou liefde niets gebeurt zomaar zegt de hamster

klaproos1945




                                                       de huismus~zwaarden 3

                           de welvaart die bij jezelf aanwezig is in welzijn en vertrouwen gezellig
                           dicht gevederde aanwezigheid in een tederheid met een grote mond
                           wagenwijd open zullen de ouders in het begin hun jonge voeden met

                           klein dierlijk voedsel de huismus heeft zich door de mens over de hele
                           wereld verspreid tussen 1850 en 1870 heeft de mens bewust de mus
                           verspreid op diverse plaatsen in de wereld en wel in nieuw zeeland

                           noord amerika en australië in 1870 in buenes aires en in 1953 peru
                           1890 bracht men de huismus naar afrika dankzij de warmte van de
                           mens kan zij leven ook in koude gebieden zoals bij de poolcirkel open

                           voor het levenbehoud het is de maximale opneem kracht waar men
                           heel veel door kan opnemen in een keer de mens zegt dit is de bevoorrading
                           voor lange tijd stel jezelf open voor alles wat zich aanbiedt voor alles wat binnen

                           wilt komen door geen weerstand te bieden gaan we meewerken met het goede
                           de inspanning en medewerking van de bereidwillige dienstbaarheid weten dat het
                           allemaal goed gaat komen wachten even niets doen genietend van het heerlijke

                           nu moment even uitblazen het zachte zonnetje voelen op je huid je goed voelen
                           die aanwezigheid in jezelf het gevoel van goed in je vel zitten de huismus zegt
                           keer op keer vergeet ik het weer  omdat zij zich snel gerustgesteld voelt ze blijft

                           steeds wachten tot datgene wat naar haar toe wilt komen is gearriveerd dan gaat
                           ze mee en luistert getrouw naar datgene dat ge vraagt word dan is ze niet meer
                           lui ze speelt mee met de golven van het leven niets is haar te hoog wanneer zij

                           aan het spelen gaat nu eens rust dan weer het levens spel de dag begint goed
                           zegt de mus als je begint met jezelf uit te rekken eigenlijk is er geen doel wel
                           stel ik me open voor dat gene dat komen gaat zonder ambitie of me te richten

                          naar het volgende punt zij ziet en vind keer op keer on bekommert en on bezorgt
                          van tak naar tak  van dag tot dag het is goed zo we zijn huisje weltevree in niets
                          maak ik me zorgen zegt de mus hou de afstand tussen jezelf en de ander soms

                          instand daar waar men jou vrede zou kunnen verstoren jij met jezelf is al
                          heel veel zij met zichzelf dan kan men .... zich ontmoeten de boodschap van de
                          mus is dan ook mekker niet te gauw kwetter niet te luid kom eerst bij jezelf thuis

                         vooralleer je aan een ander iets gaat zeggen overbrug iedere kille afstand tot jezelf
                         tsjilp van heel dicht bij het geven de aspect van de mus is hierdoor stromend en
                         prachtig als een lichtend geven van oplichtende geluiden van haar klanken niets

                         komt ongewild in haar bekje binnen als ze vormt en creëert met het benutten van
                         vormgevende talenten want eenheid geeft kracht zowel in zich zelf als in de
                         omhelzing met haar vriend of partner de mus zegt ook ik kies mijn sleutelpartner

                         die gene die p mijn slot past het samen gaan is een onverbrekelijk verbond hecht
                         definitief is mijn keuze heerlijk en totaal in mijn aardse gerichtheid kranig en sterk
                         de evolutie van de mens is vastberaden de kin vooruit de mus zegt mij maakt niemand
     
                         iets wijs isolaat heb ik iets weg van een dulle griet die niemand snel kwaad zal doen
                         het enige wat jij wel moet weten overschrijd jou grenzen niet want de mus zegt
                         ik kan mijn grenzen ik weet waar ze liggen daar kom ik voor op voor mij zelf en mijn

                        omgeving koppig sterk en blij als je mij op je pad ontmoet schrik dan niet over dat gene
                        wat uit jezelf komt .... talenten manifesteren zich soms onverwachts ga daar in mee
                        ook wanneer het minder aangenaam is het is heel normaal gedraag je niet treurig voel

                       je niet schuldig of geschrokken het zijn tekens van zelf bevrijding vertrouw deze levens
                       productie weet dat alles een rede heeft van zijn wees vooral verheugd om de activiteiten
                       van de dynamiek die in jezelf zit die zal je in spiraalvorm steeds verder op weg helpen

                       de eigenwaarde die men steeds beter weet door te voeren verzet jezelf niet tegen deze
                       transformatie ruim de weerstand op doe iets met je inhoud je talenten zonder jezelf er
                       tegen te verzetten zit je jasje goed zit je dasje goed oké dan kun je nu verder met je leven
               

klaproos1945





                                               de ijsvogel~zwaarden 4

                de waterminnende ijsvogel in zijn blauw oranje kleurenpracht een typische vis eter
                de ijsvogel vinden wij in de steile oeverwal van zand en leem nabij het water waar
                zijn hol is uitgegraven de viskwekers hebben de voorliefde van de ijsvogels toch

               vroegen de viskwekers in 1900 om uitroeiing van de ijsvogel aan parijs de ijsvogel
               word door de kweker getolereerd als deze inziet dat de ijsvogel kleine zwakke visjes
               eet en de waarde kent van de rijpe vruchten de ijsvogel draagt de zoetblauwe vruchten

               in zich wakend over zijn prachtige territorium zij dulden geen verstoring in en om hun woning
               op deze wijze koestert de ijsvogel zijn leven zijn innerlijke schatten waar zij dan ook zal zaaien
               en oogsten als je er met hart en ziel bij bent betrokken ben er bij met alles wat jezelf doet

               in waakzaamheid rustig laten rijpen binnen je vorm en structuur aanraken en geven vanuit
               je hart koesteren laat de rode bes rond en sappig worden tot ze barsten van het sap en word
               omgezet in de heerlijke zoete levenstroom wetend dat de vrucht eerst van de boom kan vallen

               als het rijpingsproces zich heeft voltooid de ijsvogel vraagt goed kijken naar de taal van de
               vruchten heb vertrouwen op en in de innerlijke groei soms is er nog wat snoeiwerk nodig
               omdat er nog wat wildgroei is nu kunnen we beter niet ingrijpen als de kiemen om rust vragen

               zal 't het eigen ritme en ademtempo laten bevorderen rijpen en groeien in de ontkieming
               als een kunstenaar die zijn beeld uit de klei optrekt de tijd nemend om de verf uit te smeren
               en te laten drogen de ijsvogel zegt doe iets en wacht dan om het resultaat te bekijken met

               de aangeboren gevoeligheid geven en nemen zonder lijntje teveel neer te zetten uitvoeren
               en loslaten weer uitvoeren en loslaten dan laten groeien voortdurend als dat kan als de ijs
               vogel bij de mens op zijn pad verschijnt breek het strakke stroeve in jezelf af kom tot soepelheid
             
               en ontspanning met andere woorden laat de vrucht eerst rijpen laat dit los als het rijping
               proces zich volledig heeft voltooid laat ruimte en tijd in het bestaan geniet dan van de
               levenswind de innerlijke revolutie van de producten die de natuur of jijzelf voortbrengt

               de evolutie is als een levenskunstenaar het zien van klare lijnen de banen die voor je liggen
               schoongemaakt met zuiver bronwater alles netjes op een rijtje gezet kom tot een klaar
               overzicht creëer een vier basis nu alles op zijn plaats is gevallen geen overmaat van vraag

               tekens geen verwarring of wanorde in je brein alles klaar en netjes geregeld zegt de ijsvogel
                              geplant gessnoeit en gevoed is de levensboom van je eigen natuur
                                              helder en vrij haar vruchten dragen
                                                    in een oorspronkelijke groei
               

             
               

               

klaproos1945




                                           de havik~zwaarden 5

             een middel grote roofvogel een familielid van de dagroofvogels arend en buizerd
             de arend is een stille vogel en heeft meerdere nesten in zijn territorium zodat ze
             van jaar tot jaar kunnen wisselen om parasieten te voorkomen de eieren zijn blauw

             wit van kleur in de hogebomen word een nest van takken gelegd in een v tak die
             bij de hoofd stam is gelegen de havik zal haar leven lang in het zelfde territorium
             verblijven al gaan de noordelijke havikken naar het zuiden om te overwinteren

             onbeweeglijk zit de havik op zijn tak wachtend tot hij een prooi ziet en als hij zijn
             prooi heeft gekozen laat hij zich naar beneden vallen fladdert een paar maal met
             zijn vleugels en drukt dan zijn vleugels bijna helemaal tegen zijn lichaam aan

             stort pijlsnel door bomen en struiken zich op zijn prooi dit is de jacht techniek van
             de havik die zegt kijk eens naar jezelf..... zet jij jezelf nog steeds onder druk sta jij
             jezelf toe om zorgeloos te leven in het nu of vlucht je nog in het werk een beetje

             angstig soms nog in paniek als of je leven er van afhangt streef je naar de kleine doelen
             of je streeft nog kleine doelen na heb je jezelf al de vraag gesteld of je aan het overdrijven
             bent en vergeet je om te leven de liefde van de vrienden te warderen de diepere waarden

             gaan begrijpen en jezelf gaan vinden zonder begraven te zijn in werk en taken of een vlucht
             in vele hobby's zet je ijver om zegt de havik in het vinden van jezelf de havik zegt vind
             jezelf bewust en maant je aan om op een warmhartige wijze jezelf binnen halen in het leven

             graaf niet dieper en dieper in een put zonder einde en sta stil bij je zelf in het nu weest niet
             hard scherp en streng leg ook jou spade terzijde hun jezelf een rustpauze in het zachte
             gras sta voor een keer eens stil bij je hart en jou gevoelens vergallopeer jezelf niet werken

             is goed als je weet wat je doet ga eens na of er een dwangmatig gedrag in je huist leidt deze
             krachten in andere of goede banen ga verder kijken welke overtuiging onder de dwangmatige
             handelingen zit en wijzig deze dwingende overtuigingen pool zet ze om in een positieve

             opbouwende overtuiging soms is het nodig dat we blij zijn dat er morgen een nieuwe dag
             begint kijk in jezelf is er een dwangmatig of dwingend gedrag waar je van zegt ik kan niet
             anders handelen dan word het tijd dat je meester word over jezelf door niet eeuwig in het

             zelfde patroon te blijven hangen de havik zegt ook ben je gefixeerd op dat gene wat je op
             het oog hebt is dat de strevingsdrang in de volharding heeft iets positiefs maar anderzijds
             biedt het spiegelbeeld de boodschap aan doe jezelf geen pijn houd op met een dwingende

             wijze in het leven te staan zet jezelf niet gevangen in een structuur of systeem de havik zegt
             ik ben veel te hard voor mijzelf daardoor zou ik mezelf of de ander nog ontvellen en me
             snijdt je eigen vingers niet af doe jezelf geen pijn bekijk en bestudeer hoe de dingen in

             elkaar zitten zet de pijniging stop kom in jezelf vol liefde overgave aan het leven daal in
             daal neer in jezelf warm wollig en lieflijk zacht niet in het willen of grijpen maar in het zijn
             van jezelf welwillend jezelf zijn waaruit geen vluchtwegen aanwezig zijn gemaakt hier is

                 alleen de inhoud van je hart en ziel die kan zeggen waarom je hier op aarde leeft












klaproos1945




                                                        de kraaiachtige~zwaarden 6

                          de kraaiachtige staan in de orde van zangvogels zij zijn generalisten als het gaat
                          om voedsel keuzes en leefgebied waar ze zich snel in kunnen aanpassen aan de
                          verschillende leefgebieden het grootse kraaiensoort is de raaf intelligent in vormen
             
                          ook gaat deze wel eens een pact aan met de wolf door dat de kraaiachtige diens
                          aandacht weet te trekkenals er een dood dier gevonden worden wolf zal zich er
                          eerst te goed aan doen hierna kan de kraaiachtige zich voldoen aan een maaltijd

                          ook die van een mens de kraai staat symbool in het aardse pikken met een klein
                          scherp schepje zal zij een kuiltje boren in de zwarte grond als ze wakker word zegt
                          ze blijf niet hangen wachten of talmen ga voorwaarts ze geeft een schop aan alles

                          wat ze vind dat vervolgens in beweging zal komen niets zal statisch blijven zegt de
                          kraaiachtige of op een flauwe wijze wachten zij zal blijven porren tot dat jezelf
                          door hebt dat het leven van daar netword achter gelaten gooi het in het putje

                          en zand er over ga door laat los en schep vervolgens dieper om de nieuwe gronden
                          te gaan ontdekken in de diepten van de gronden halen we het nieuwe er volledig
                          uit laat geen plekje on onderzocht of onbenut ga op zoek zegt de kraaiachtige

                          naar dat gene dat in je eigen aard verborgen is gebleven maak de put schoon en
                          zuiver zodat jezelf kan zien wat en hoe de diepte van de put er uit zal zien als
                          de kraaiachtige op zoek gaat en gaat pikken in de diepe dieptegang brengt het

                          haar die vreugde die zij heeft als ze de eigen aard weet bloot te leggen in een
                          aanbod maakt zij de keuze om zichzelf vrij te maken van het oude zeer het te
                          dumpen zal zij werken als een buldozer een kuilgraven om dan een hele hoop

                          mestafval of vuilnisinhoud te laten opnemen in haar natuur en het laten verwerken
                          door de gezonde bacteriën of schimmels de kraaiachtige blijf hier niet lang bij stilstaan
                          houdt niet langer vast en laat met een knal ontploffen met de kracht van een raket

                          een katapult of een ontsteking boem daar is zij dan onze krachtige zwarte vogel
                          de duizend energie in een doosje samen gebald vaag maar schoon dat verleden
                          al dat gene wat achter je ligt neem de grove bezem en hak met een kordate

                          kracht het touw door treed op treed aan doe ageer maar laat het met een klap
                          gebeuren assertief en daadkrachtig wijze geen ge draal geen twijfel geen niet doen
                          wetend dat er niemand in jou plaats kan innemen want jij zult er helemaal aanwezig

                          zijn geen ander wezen kan jouw lichaam binnen dringen nu jij als krachtige meester
                          in je lichaam bent zonder spijt en definitief een keuze kan maken om in je aardse
                          lichaam wonen en zijn zal de raaf nog iets toevoegen vind eerst die liefde van jezelf

                          verbonden zijn jezelf volledig in liefdes verbond helen voel de liefde met jezelf soepel
                          zacht buig niet koppig door de knieën ja zeggen in en op de weg zonder weerstand
                          stribbel je soms nog tegen om wegen van het gebroken hart heel deze gevoelens

                          van smart wees blij breng de vreugde in expressie en deel deze met de ander in
                                    blijheid geen grimassen of maskers wel in een eerlijke kraa~toon 
                                                                graag gedaan en doe

                         

                                         zijn buikje rond eten de raaf kan geluiden imiteren
                         

klaproos1945





                                                  de krokodilachtige~zwaarden zeven

                    de eerst crocodylomorpha duiken op in het late trias 228 miljoen jaar geleden
                    ze waren twee benig en van de vier poten werden de achterpoten gebruikt om
                    te lopen ze waren vrij klein van vorm de huidige vogels zijn het meest verwant

                    aan deze krokodilachtige wat men tot de tachtiger jaren wel heeft aangenomen
                    dat de oorsprong van de vogels deze verwantschap hadden tegenwoordig is deze
                    hypothese verlaten de moderne aanduiding van de krokodilachtige is alligator
       
                   krokodil zwarte kaaiman nijlkrokodil zee krokodil in het geheel zijn zij familie van
                   crocodylomorpha als een krokodil wil ik snel mijn schatten uitstallen omdat hij wilt
                   weten wat er allemaal in hem zit hij heeft wat weg van een duveltje in een doosje

                  soms wilt hij iets verpatsen of kijken of er iets te versieren valt om vervolgens zich
                  uit de voeten te maken een beetje geniepig zal hij zijn krokodillentranen laten zien
                  wetend dat het over lust of begeerte gaat hier mee wilt hij zijn bezoekers om de tuin

                  leiden en heeft zin in te graaien wat er te pakken valt kom je croco tegen op je pad
                  dan spreekt hij met een krakende stem om zijn gewichtigheid te bewijzen zegt hij
                  beste mensen mijn naam is crocie dilkom bij me want ik beloof je alles te geven

                  als je me het maar terug geeft ik beloof je alles en verlang het terug ruilhandel of
                  koehandel noemt men dat maar loop er niet in want het leven vraagt om liefdevolle
                  geschenken het is niet het geven omdat een ander jou iets zou geven geen eisen van

                  de andere verkopen om te hebben of te krijgen croco zegt dan snel ook heb ik het wel
                  goed gedaan ik croco zal je tekst en uitleg geven want het is zeker dat je me dan goed
                  kan volgen er zal altijd een goed keuring aan me worden gegeven ook weet croco dat

                  hij in die miljoenen jaren via vele omwegen in het nu is beland en dat de eigenlijke
                  waarheid het mooiste in alles word gezien het leven zal bedienen in respect voor
                  zijn hart het edelste deel van jou lichaam dat te bereiken om heel hecht binnen in jezelf

                  binnen je eigen grenzen bent verbonden soms gaat croco er vandoor voordat de eindeloze
                  discussies aanvangen daar oordeelt men dan graag negatief over ook houdt crocie zijn
                  zaakjes goed in de gaten hij voelt zich verantwoordelijk voor het naleven van het gezag

                  de wetten en de strenge regels als je croco iets vraag zal je een erstig antwoord mogen
                  verwachten hij wilt niet dat er roet in het eten word gegooit kijken goed uit je doppen
                  want voor je het weet word je belazerd croco zeg blijf met je vingers af van de dingen

                  waar je niets van af weet de zaken of het vuur is soms heter dan dat je verwacht of
                  of beseft zorg voor je eigen haard vuur en onderneem geen al te stoute dingen waar
                  teveel risico's aan zijn verbonden stop op tijd voor dat het te laat is leef in stiptheid

                           trek de grenzen in orde en weet ook croco zal zich hier aan houden

                   



klaproos1945




                                                            de wespen~zwaarden 8

                          specide grafwesp bestaat uit 3 familie groepen er zijn groten tot zeer kleine soorten
                          3 mm ze zijn soltair zij graven hun nesten in de zandgrond er zijn soorten die hun
                          nesten direct voorzien van het benodigde voedsel om ze dan hermetisch afsluiten

                          zij voorkomen zo dat andere zich niet verplicht gaan voelen om voor het nest te
                          gaan zorgen en het jong broed zo een naar gevoel gaan geven van het afhankelijk zijn
                          van andere de wesp vraagt zich af wie is er nou gebaad bij als ik ze vertel hoe het

                          gedaan moet worden moeten we oppassen voor innerlijke conflicten een conflict dat
                          waarschuwt in een gevoel van onmacht of verwaarlozing bijvoorbeeld dat men er
                          weinig tegenover kan stellen wanneer men te veel ontvangt in het gevoel van

                          onmacht heeft men vaak zichzelf verwaarloost en stelt de keuze naar zichzelf uit
                          en het word tijd dat men dit conflict niet meer uit de weg gaat en hier een verandering
                          in aanbrengt vooral bij datgene dat men ervaart als een blokade die steeds dezelfde

                          reactie geeft de stand van de wind kan men niet veranderen wel kan men zijn zeilen
                          bijstellen of zich laten brengen waar de wind je heen laat drijven zegt de wesp door
                          de stilstand te aanvaarden het vast zitten te accepteren wetend dat je in dit moment

                          niet verder kunt de wesp zegt ook geef toe dat je het niet weet vroeg of laat komt er
                          een oplossing in je conflict soms kom je tot de ontdekking dat vriendschap belangrijker
                          is dan je gelijk halen of dat je er ruzie om maakt weet dat het je ego is dat de teugels

                          in handen wild houden en heeft het ego vind dit ongelooflijk belangrijk en het ego kan
                          er niet tegen om genegeerd te worden het kan dan gaan mokken zeuren of wegkwijnen
                          als de wesp op je pad komt besef dan dat er op zo'n moment er iets anders iets diepers

                         in jezelf kan opbloeien zo'n crisis van burn out ernstige ziekte depressie of echtscheiding
                         of zelfs een ontslag de wind een flinke tik uitdeeld zodat de mens overstag moet gaan of
                         men wilt of niet voor de crisis werkte men hard en racete door het leven gefixeerd op

                         het doel na deze crisis word men rustiger opener en vrijer en vaak komt men zich   
                         gelukkiger voor de wesp verteld dat ze sinds dien beter met relaties kunnen omgaan
                         omdat ze andere beter zijn gaan warderen we hebben niet meer naar onszelf geluisterd

                         en daar door vaak niet meer naar de andere we kwamen in een vicieuze cirkel terecht
                         en werden doof en blind voor dat gene wat er diep van binnen bestaat zo word men
                         word men met zich zelf geconfronteerd onszelf failliet verklaard alles weg gegeven en men

                         vraagt zichzelf af hoe heb ik het zo ver laten komen vertwijfelt vraagt de wesp is er iets
                         groters aan het werk is het onbewuste iets anders aan het creëren in deze onmogelijke
                         situatie waarin ons eigen willen en het eigen denkvermogen word opgegeven en er niets

                        anders op zit dan te vertrouwen op de onpersoonlijke kracht van groei en ontwikkeling
                                                                       van zijn zoals jezelf bent
                                                                  is dat het proberen waard zijn
                                                                 in geloof van het vertrouwen de
                                                          wonderen die de wereld inhoud de wereld
                                                                            van het zelf zijn                                                 
                                                                       

klaproos1945





                                           de blauwe reiger~zwaarden 9

                    voorzichtig schreide de blauwe reiger voort in het ondiepe water zo hier en daar een visje
                    snapt wadend wacht zij doodstil op haar naderende prooi in het grasland vangt zij
                    muizen en kikkers maar ook kleine vogels en wormen zijn haar voedsel de mens beschermt

                   zijn vijvers in de tuin omdat een blauwe reiger menig goudvisje nog kooikarper wist te versmaden
                   en in de stad doet zij zich te goed aan gebraden kippepootjes dit alles maakt dat de reiger en de
                   mens op gespannen voet leven de reiger nestelt zich in hoge bomen en met takken bouwt

                   hij/zij het nest zij experimenteert heeft plezier met haar soms rare bokkensprongen die zij af
                   en toe wilt maken ze zijn zodanig sterk gekleurd dat zij direct een oordeel of emotie oproepen
                   dit is een nadeel en men denkt dat de dingen soms wat te oppervlakkig interpreteren en daar

                   door andere kwetsen gemakkelijk stelt zij haar grenzen zij wilt ons allemaal wakker schudden
                   de blauwe reiger blijft hier meestal liefelijk bij in de positieve zin beduidt deze opvallende
                   confrontatie dat je wel deugd in het leven wilt beleven het leven luchtig ontspannen op een

                   grappige wijze wilt ervaren een beetje plagen een beetje geplaagd worden het spel benadrukken
                   gewoon eens genieten van mezelf zegt de blauwe reiger de ander met rust latent probeer ik
                   zo door mijn dolle buien heen te komen omdat ik weet dat hierin de ander mij niet wilt volgen

                   want in feite staan we hier los van de inhoud door ons oppervlakkig vertoon wijs je deze inhoud
                   af dan blijf je de inhoud vermijden en men blijft plakken aan de buitenkant de blauwe reiger zegt
                   wees een eenheid met jezelf verbonden voor het leven uitdagen of treiteren laat de andere met

                   rustzorg er voor dat jij op jezelf gelukkig kan zijn dan hoef je hiervoor geen andere om je heen
                  te hebbende ecentie hier van is als men plagen wilt is men eigenlijk een slachtoffer aan het zoeken
                  hij/zij loopt hierbij soepel en elegant opdat ieder goed kan zien hoe mooi ze is dit is flauwekul

                   de blauwe reiger zegt dan verliest men zich in een machtsmanipultief kronkelen en aanzuigen
                   hij/zij breekt dan als het ware de IK af in macht en aantrekking veld men zijn eigen dood
                   vonnis ten opzichten van de buitenwereld verkoop geen show of theater in dit opzicht doe niet

                   fier- van- heb je mij gezien draaiend met je kont daar kan de omgeving wel eens anders op       
                    dan dat jezelf verwacht omdat je ze naar je toe haalt in een oppervlakkig spel van behagen
                   schep zelf voluit behagen in het leven van jouw zijn leef van binnen uit er is geen oppervlakkig

                   zoeken meer alleen een blij opsnuiven van moeder natuurlijke geuren de blauwe reiger schraapt
                   daar waarin hij/zij nog veel te leren heeft van de eerlijke goede mens die leeft vanuit zijn hart
                   in zekere zin is de blauwe reiger symbool voor het wakker worden op aarde in een hemels

                   lentesfeer pas geboren in en buiten jezelf in een totaal optimistische levensfeer dat goed doet
                                                   aan lichaam en hart is in het nu moment vertoeven

klaproos1945




                                                 de gierzwaluw~zwaarden 10

                   de gierzwaluw is verwant aan de kolibrie zij?hij is actief in de nacht en heeft haar nest
                   op de grond de gierzwaluw leeft in kolonies grote of kleine groepen de eerste jaars houden
                   zich bij de kolonies en geven nog geen broed wel inspecteren zij de nesthollen of die nog

                   bewoont zijn als de broedvogel in het voorjaar nog niet is komen opdagen neemt de eerstejaars
                   vogel deze over de gierzwaluw gaat soms wel 3 tot 4 jarige on gepaard door het leven hij/zij
                   heeft weinig beminnelijk in zin en is in zeer vele opzichten een uiters merkwaardige vogel

                   die in conflicten met brutale gewiekste dieren veelal de overwinnaar blijkt te zijn en ze betrekt
                   plaatsen waar hij/zij zelf zin in heeft ze jaagt de dieren van hun plek zonder dat zij complimenten
                   uitdeelde weg de gierzwaluw is sterk intuïtief ingericht het is een opseen vogeltje dat door zijn

                  dierlijke aard niet vies is uitgevallen daardoor word de gierzwaluw laag aards genoemd en kan
                  hierdoor bij de andere tergent en bespontend overkomen en uitdagend zijn de giervogel
                  zegt dan ook in de mensen taal zou ik eigenlijk onbeschoft worden genoemd met mijn mond

                  vol eten wilt de gierzwaluw zijn geslachtsleven openlijk tonen nadrukkenlijk wilt zij hiermee
                  de ander zo op afstand houden er zijn ook gierzwaluw vliegen die er een beetje krekelachtig
                  uitzien in hun vadsig leventje op een parasiet achtige manier wilt beleven gaan we terug

                  naar de vogel achtige gierzwaluw in een fase van zelfbevrediging in de laag primitieve instincten
                  beleeft deze vogel zich volledig uit ze meld aan de mens zijn manier van zijn bij een ontmoeting
                  met de gier zwaluw blijf je als mens proper en zindelijk en blijf als mens de orde en netheid

                  handhaven maar ben je bewust dat er niet overdreven hoeft te worden zorg er voor dat jezelf
                  niet de gedachten creëert wat zal men wel niet over mij denken er zo keurig bij gaat lopen...
                  dat je jezelf van de natuur afsnijd waak over je natuurlijk menselijke impulsen de menselijke

                  grondaard want de gierzwaluw zegt ook ik drijf de spot met je want je bent nog erger dan ik
                  de gierzwaluw zal zeggen ik ben misschien een boeretige zwaluw maar ik sta wel bij mijn
                  aardse natuur ook houd ik van mijn natuurlijke krachten eens te vertonen en breng zo die

                  gene aan het schrikken die te steriel door het leven wensen te gaan op zijn minst wil ik je gaan
                  imponeren door mijzelf aan het lachen te brengen ik ben trots op mijn brandstofresten en de
                  rook die het gevolg van mijn oerkracht zijn die ik als gierzwaluw bij me draag ik wil indruk

                  maken met mijn primitieve manoeuvres van rauwe manieren en geluiden shockerend te werk gaan
                  omdat hij bang is dat we als mens in een doodlopend straatje blijven hangen de gierzwaluw
                  vraagt zich af of we als mens wel beseffen dat het steriel platform waarop we lopen kil en dood is

                  massaal in de kudde als een productie element vies van de natuur ik wil je de natuur in de laagste
                  frequentie tonen en zegt hoe meer de mens zich verstopt voor de eigen natuur hoe sterker ik de
                  gierzwaluw naar buiten zal treden en dan mag ook jij je neus ophalen voor mij want jij als mens

                  bent vies van de natuur de gierzwaluw maant je de mens op onrechtstreekse wijze wel op een
                  confrontatie aan die zegt te breken met de afstandelijkheid in je houding of het kuddedier gedag
                  en er voor te zorgen  dat elke vorm van de natuurlijke impulsen blijft bestaan want ook jij mens

                  hebt een lichaam van vlees en bloed een natuurlijke vorm die niet vuil is bedenk dat het je eigen
                  natuurlijke edele lichaam is dat op generlei wijze dient afgestoten te worden de gierzwaluw komt
                  op je pad om je aan te bevelen niet meer zo neus op halend tegenover je prachtige natuur te staan

                  ga op ontdekkingstocht naar alles wat er bij jezelf aanwezig is in de liefde is de huid het
                  genoeglijkste zintuig sensueel seksueel gaan we dit zintuig erkennen en verheffen door dit
                  natuurlijke element gaan we zien en voelen dat er wel degelijk een verschil is als men zich gaat

                  bezinnen of vergelijken weet dat er nobele dieren en mensen bestaan we hoeven niet vil te zijn
                  als we leven vanuit het nobele hart in liefde en vriendschap wel met de edele bedoeling zonder
                  jezelf vast te pinnen van het beschaafde gedrag van zo hoort het leef van binnenuit zonder

                  het voegen van klassiek gedrag beleef jezelf in het uiten van je natuur gooi ze er uit al die krachten
                  laat jezelf kennen zo als je werkelijk bent in de authentieke krachten van respect en liefde geef
                  zonder te shockeren geef op een totaal andere wijze laat de natuur zijn vrije loop bewust van

                  eigenwaarde zonder angst of verzinken in het eigen verdriet of zenuwachtig manier zet de oerelementen
                  om in je bewustwording als gierzwaluw hanteer je de primitieve krachten en gevoelens ze zegt
                  dat ook jij er zelf voor kan zorgen dat jezelf niets te kort zult komen als je bevredigent zintuigelijk

                  je eigen lichaamsbehoefte kent door jezelf te voorzien van vreugde en geluk van een natuurlijk
                  vrijgevend bestaan van een totale eigen ruimte luisterend op de eerste plaats naar de eigen
                  verlangens gezond met een rustige hersenactiviteit evenwicht behouden tussen nuchter en

                  logisch denken gevoelens en de intuïtie basis veilig in jezelf diepste innerlijke kind geen in den
                  beginnen maar wel als en nieuw begin in een ruimtelijke kleurenpracht van het noorder licht
                 

klaproos1945




                                                          de keerkringvogel~zwaarden page

                                deze zal zijn prooi vangen met een stootduik de kringvogel vist op inktvissen
                                en een variant van verschillende soorten vissen zij verblijft haar levenlang
                                hoog in de lucht van waar hij/zij kan uitkijken over de gehele zee en broed

                                in centraal afrika de keerkringvogel heeft een langestaart en de vleugels hebben
                                een reikwijdte van 110 cm de familie van de keerkringvogels bestaat uit 3 soorten
                                de roodsnavel de witstaart en de roodstaartkeerkringvogel de roodsnavel is de

                                vogel die graag afdwalen in het uitgestrekte leefgebied als een indictie van betekenis
                                ze is waargenomen in groot brittannië en nova seatia canada de witstaart broedt op de
                                tropische eilanden van de indische atlantische eilanden het westen van de grote oceaan

                                deze nestelt zich in de wanden van de kraters van vulkanen waar ook de kraterwanden
                                ook de roodstaart komt voor in de grote oceaan en zijn echte zee vogels van de indische
                                oceaan de keerkringvogel staan als symbool soliditeit zij kijken uit naar de vier wind

                                streken zij kijken werken spelen en verdedigen geconcentreerd en flexibel draait de
                                keerkringvogel zich in een richting van oost naar west van noord naar zuid waar zij dan
                                met grote snelheid naar haar eigen plek kan bewegen hij is stevig in zichzelf wel van

                                dien aard omdat men zich nooit aan zijn gedrag kan storen de keerkringvogel zegt
                                spreek duidelijk praat over en vanuit jezelf geeft het gevoel van op dit stevige 
                                fundament kan men bouwen en het er op lijkt dat de keerkringvogel niet is weg te

                                van zijn basis plaats in mijn oerbetekenis krijgen jullie mij niet weg het zijn de vier zuilen
                                waar ik mijn leven kan bouwen uiterlijk komt er een uitbouw die de basis is van
                                mijn innerlijke gezellige moederlijke vanuit de intentie om van het leven iets moois te

                                maken de raadgevend overschrijd geen grenzen door uit de band te springen draai niet
                                om het leven heen we zijn geen van alle gebaad bij deze verdraaiingen als we denken
                                dat we zachter over komen en daardoor voor de ander gaan invullen of denken dat deze

                                niet kan incaseren doe jezelf en de ander geen geweld aan als men omzeild te werk wilt
                                gaan en de kern van waarheid verzwakt in een ander patroon dan dat men denkt
                                en zo de zwakte blijft overschatten de keerkringvogel zegt loop niet van jezelf weg

                                van je eigenbasis is als een rade kastanjeboomde zachtheid van de stevige stam die
                                krachtig geworteld is in de oersterke grond laat de kruin wuiven en de roze bloesem
                                uitwaaien in het voorjaar waarna de kastanje vruchten zullen groeien om nooit meer

                                uit het vuur gehaald te worden voor of door een ander sta stil bij je echten waarheid
                                en hang niet vast aan innerlijke normen stel het leven in dienst van de levende
                                waarde het echte leven geworteld in het stof van de aarde in dankbaarheid

                                                             zonder oordeel over een huidige situatie
                                                             houd het bij jezelf als een eigen ervaring
                                                             zonder in te vullen voor een ander en
                                                             vind de sleutel tot een gelukkig leven

                               
                                 

klaproos1945




                                                     de buizerd~zwaarden ridder

                    de buizerd komt in heel europa voorhet nest van de buizerd noemt men horst
                    en de kuikens houden de horst zelf netjes ze gooien hun uitwerpsels zelf met
                    kracht uit de horst en hoe verder de uitwerpsels van de horst weg liggen hoe

                    ouder de kuikens zijn de buizerd word in de natuur 26 jaar en is het symbool
                    van doorknippen snoeien en kortwieken van dat gene dat er om vraagt hij/zij
                    echt ook houdt als mens je zaakjes bij zie er op toe dat er geen wildgroei

                    ontstaat soms lijk het of ik vreet ben zegt de buizerd maar ik zeg maar zo
                    na het snoeien van  de dingen kan het nieuwe geboren worden omdat mijn
                    zaakjes zijn bijgeregeld of verwijderd en het oude is losgelaten en het verleden

                    deels is opgelost de buizerd suggereert mensen kinderen laat de schaar niet hangen
                    maar de schaar dient er voor om op te treden of te handelen indien nodig daar
                    waar het nodig is voor het welzijn van mens boom of dier wilt men vruchten dragen

                   zal er eerst flink gesnoeid moeten worden drastisch snoeien of doorknippen om er dan
                   totaal afscheid van te nemen bewaak de horst als een vader en moeder die hun jongen
                   veilig laten opgroeien ze zullen uitkijken bewaken en ze nemen beschermende maatregelen

                   dan zal men als de tijd rijp is zijn vruchten oogsten in een weten van wat er te doen staat
                   en kan men paal en perken stellen aan bepaalde zaken ook in het leven van jezelf kan je
                   eigen leven kan je orde op zaken maken voor jezelf en ook voor de wezens die onder jou

                   hoeden zijn als de buizerd op jou pad komt vertelt ze je laat niet na om aanwezig te zijn
                   in alles wat in jou of jou omgeving gebeurt ook al ben je bezig verlies je omgeving en jezelf
                   niet uit het oog op zo'n danige wijze dat je niet meer ziet wat er in jezelf of de omgeving

                  gebeurt sta klaarwakker in je leven kom in je optreden open in actie wanneer dit nodig is

                                                           wees helder in je strijd
                                                           weet waarover het gaat
                                                           spreek de waarheid en
       
                                                          zwijg als het ego met oude
                                                           emoties de overhand wilt
                                                           nemen als je je nu kwaad

                                                           voelt kun je zwijgen omdat
                                                          je het al zo vaak hebt gezegt
                                                         zie dit zwijgen als een oefening

                                                          in het vertrouwen in jezelf
                                                                    en de andere
                                                       zo blijf je in de kracht en de liefde

             

klaproos1945




                                                    het vogelbekdier~ zwaarden koningin

                                 een van de opmerkelijke zoogdieren dat het opvallende kenmerk deelt
                                 met vogels en reptielen zij word bij de zoogdieren gerekend omdat zij hun
                                 jonge met melk zoogt toch legt zij eieren en is niet verwant aan de vogels

                                 het vogelbekdier herinnert ons er aan hoe zoogdieren en vogels langzaam
                                 zijn geëvolueerd vanuit de reptielen in hun leven zijn het waterdieren al hoe
                                 wel zij hun holen maken in de oever van rivieren en meren ook komen zij

                                 voor in de ondiepe wateren van de zee zij kunnen op het land lopen maar doen
                                 dit wijdbeens en waggelend overdag vertoeven zij op het land in hun holen
                                 die zich boven de waterspiegels begeven het vogelbekdier staat voor de

                                 zorgvuldigheid waarmee zij een splinter of mee eter kan verwijderen uit de poriën
                                 het vogelbekdier zegt ook als je een wanhopige poging doet om je los te maken
                                 van het gevoel van vastzitten en je zou willen uitbreken in deze gloeiende

                                 kwaadheid jezelf fixeerde in de gedachten als maar om het zelfde punt heen draaiend
                                 omdat je misschien onrecht word aangedaan door je omgeving en wat je graag
                                 veranderd zou willen zien in een vorm van zelfdestructie rechtsreeks of onrechtstreeks

                                 je loopt hier al lang moeilijk mee rond soms zijn dit de dingen waar je jezelf
                                 eigenlijk zelf mee stak en pijn deed deze pijniging gaan we nu naarbuiten duwen
                                 en verwijderen het kan zijn dat de kleine liettekentjes nog even na schrijnen

                                 nog even wat na weetjes bezorgen toch is het een begin van de reiniging en het
                                 uitzuiveren van de innerlijke verwondigen het vogelbekdier zegt als wetenschapper
                                 ga deze nader bekijken nadat deze vormen zijn omkadeart ze zorgvuldig gaan

                                 behandelen kijk naar deze zaakjes en houd er rekening mee als je wilt om tot een
                                 oplossing te komen ga je geen overhaast werk doen door even te wachten als je
                                 het nog niet weet ga voorzichtig alle wegen na op een nauwkeurige wijze en is

                                 het weten hoe je het gaat doen als zich iets aandient in het nu en aan kan worden
                                 gewerkt op die manier zodat een oplossing zich kan aandienen het vogelbekdier
                                 heeft feeling er voor wanneer zich iets te vroeg aandient om deze al te kunnen

                                 behandelen of dat het ogenblik is aangebroken en de tijd er rijp voor is om behandeld
                                 te gaan worden kan het vogelbekdier je ook laten voelen dat het hier voor te laat is
                                 en dat je nu beter naar een andere oplossing kan gaan zoeken ben niet te snel tevreden

                                 want het is van belang om de juiste oplossing te vinden het vogelbekdier zegt doe niet
                                 mee als je voelt hier klopt iets niet je kunt dan beter buiten spel blijven totdat de
                                 de juiste concrete manier zich aandient en zal gebeuren op de juiste correcte manier

                                 en gaat zo opzoek naar de juiste oplossing of inzicht als de mens in een monogaam
                                 keurslijf zit en zo zijn weg probeert te vinden in welk opzicht ziet hij dan zijn inzicht
                                 word het inzicht jezelf ontnomen of word ik waaksaam in het wikken en wegen

                                 van mijn gezonde verstand waar in grootse nauwkeurigheid er geen moeilijkheden
                                 over het hoofd worden gezien in dat gene waar men in het verleden slordig of
                                 nalatig in is geweest bij de ontmoeting met het vogelbekdier laten we ons niet meer

                                 door onze emoties leiden en volgen we de goede raad op van het weten door onze
                                 zaakjes rustig te bekijken alvorens we verder gaan zonder onze eigen grenzen
                                 te overschrijden volgen we de eigen structuurlijn aangeduid door wat we zelf weten

                                 hoe we er het beste mee kunnen omgaan en bewandelen we de levensweg door goed
                                 te kijken of alles wel in orde is bij onszelf en onze omgeving door de vraag te stellen
                                 aan jezelf welke gevoelens hebben te maken met mijn middenkern centrum breng de

                                 onrust hieromtrent tot een oplossing en kom zo dieper en dichter bij je kern maak
                                 een onderscheid in je gekuiste gevoelens of het nu je emotionele rijkdom is of je
                                 eneorgiën in de realiteit van je eigen tuin laat de oude aal afvloeien en je kan de

                                 overgang voelen naar het water van de gevoelstroming en de angsten gaan verdwijnen
                                 naar maten dat je dichter bij het kernpunt komt bevrijd uit een moeilijke periode
                                                                  pakken we de laatste restjes aan
                                                               transformeer in het liefdevolle
                                                                   bevrijd innerlijke zelfrealisatie

                                                                   die de tweestrijd heeft gebracht
                                                              in de besluiteloosheid van angsten
                                                                   en wantrouwen voorgoed verdreven

                                                                   is het voelen van jezelf in de middenkern
                                                              de eigen blauwe bron in jezelf

klaproos1945





                                                        de smidseplevier~zwaarden koning

                         de steltloopachtige smidseplevier bewoont de droge streken van afrika
                         zij zegt er voor dat er op vliegafstand altijd water in de buurt is en kan
                         bereiken de smidseplevier leeft in kleine groepjes of als paartjes de voeding

                         bestaat uit kleine insecten larven en wormen andere plevieren zijn onderanderen
                         de zilverplevier en de bonteplevier het zijn steltlopers en als het vrouwtje zit te
                         broeden kan zij de roofdieren afleiden door te doen of zij verwond is namelijk

                         door te imiteren of zij een gebroken vleugel heeft deze favorite truc werkt
                         meestal doorgaand in de evolutie vertrekt de smidsplevier niet overhaast maar
                         wel consequent zij geeft de boodschap mee blijf dicht bij je zachte lichaam

                         van vlees en vacht ga omhoog in jezelf blijf volhouden voel je weg en ga door
                         zie jezelf sterk in evenwicht door te zien wat komen gaat klaar om de stap te
                         gaan zetten in ernstig doeltreffendheid geen overhaastige volgende stappen

                         in het ontwikkelen van het verwerven van jezelf op de eerste plaats en laat je
                         door niemand van de volgende stappen afbrengen de smidplevier stapt statig
                         door het ondiepe water zonder aarzelen gaat hij door meet een scherp oog

                         gericht op dat gene wat komen gaat dat maakt de vlucht die gevlogen word
                         doeltreffend in de ernst van de volgende stap die gezet word zonder aarzeling
                         of dat men er nog vanaf kan gehouden worden de smidplevier zegt ook doe

                         gewoon want elke plek waar men zich langs begeeft is onmiskenbaar iets dat men
                         verworven heeft op de eerste plaats in ons zelf op het pad van onze ontwikkeling
                         en vallen on der de bescherming van je eigen vleugels diep in jezelf voel je

                         waar dit heen dient te gaan een stap per keer stevig in je lijf voor eeuwig doorgaan
                         in je koninklijke waardigheid die misschien nog wel een beetje is opgebouwd op de
                         goedkeuring van andere maar in de basis vind men het gevoel van tevredenheid

                         wat nog een beetje op het uiterlijke imago is gericht en kijken we nog in de spiegel
                         in hoe verre we tevreden zijn over ons zelf en ook naar de manier hoe we door het
                         leven gaan de smidsplevier zegt we gaan trots en fier door het leven ook al weten

                         we dat het eigenlijk niet hoeft en we eigenlijk geen show nodig hebben want ik ben
                         de koning en ik mag gezien worden dit toont de smidsplevier met een glimlach
                         er zit wel een risico aan namelijk dat hij zichzelf uiteindelijk niet meer erkent want

                         hij begeeft zich in en op het oppervlakkige toneel gaat bewegen de smidsplevier
                         zegt ook draag je zelfrespect en waardigheid uit en verlies niet je innerlijke waarde
                         door dit vertoon evalueer je jezelf in de werkelijke waardigheid van de schoonheid

                         die de authentieke mens van binnenuit naar buiten weet te brengen hou je bij jezelf
                         de plevier weet hoe het moet op een zonnige manier maakt dat hij/zij kan kappen
                         met het systeem van graag willen gezien worden doe niets wat tegen het leven indruist

                         luister naar je diepliggende emotie velden de energieën in je zelf en geef jezelf een warm
                         welkom en leer jezelf te koesteren om dan te volle te zullen genieten van je leven van
                         zijn van inhoud in de vorm van waarde besef dat het los is gekomen van je imago

                                                                 de ingehouden zoute krachten
                                                                     wees helder en zuiver

                                                               duidelijkheid zal uiteindelijk door
                                                           jezelf en andere gewaardeerd worden
                         
                       

klaproos1945





                                                   de krekels~staven aas

               zij zijn familie van de insecten en behoren tot de subgroepen van de langsprieten
               de mannetjes maken het sjirpen de geluid en doet dit met zijn vleugels door deze
               langs elkaar te strijken er zijn ♥oon 900 soorten krekels die van warme plekken

               houden onder elke vleugel zit een orgaan dat op een kam lijkt bij genoeg warmte
               doet de krekel zijn vleugels omhoog en open zodat de membramen open gaan en de
               vleugels het akoestiek kunnen weergeven als zeilen acteren zij dan hun mythe de

               krekels zijn zo als alle insecten koudbloedig zij toont graag aan de mens hoe je het moet
               als een dirigent van een orkest die graag zijn muziekezel zal omdraaien naar zijn
               spelers toe om aanwijzingen te geven want de krekel zegt werk je taken mooi af

               als je je weg graag mooi vereffent wilt zien de krekel houdt een oogje in het zeil
               of alles wel mooi egaal en in de goede vorm blijft zien we nog een oneffenheid dan
               kan er nog bijgeschaafd worden of ik geef een kleine aanwijzing zo hier en daar kan

               ik ook wel wat organiseren en dat etherisch bijwerken of glad strijken op een verantwoorde
               manier zal het gebeuren de krekel zal het klaren en twijfelt hier nooit aan als een grond
               werker zorgt de krekel er voor dat alles gladjes verloopt door haarfijn aan te voelen waar

               de oneffenheden zijn en de aanpassingen nodig zijn op de weg van de ontwikkeling van de
               basis die eenvoudig en makkelijk zijn in een harmonisch leven en waar het vlotjes kan verlopen
               het leven loopt op de sporen zonder dat er al te veel problemen zijn in een doorzoeken van

               oneffenheden volledig in gedachtekracht zal de krekel hier aan werken met het allerbeste
               in de vooruitgang draagt men het leven licht op zijn schouders ben blij als mens steeds
               opgewekt en goed gemutst het uitvoeren van het gevoel van schoonheid niet teveel van dit

               of te veel van dat volbreng alles met een gevoel van harmonie aanvoelen wanneer iets klaar is
               de krekel zegt houdt je bezig met het gevoel in de intuïtie zo weet je wat wel of niet kan
               in de praktische ontwikkeling van bepaalde projecten draag het vaandel hoog zo sjilpt de krekel

               als vlaggendrager van de vrede fier in jezelf en je eigen krachten voel deze vlag als de eerste
               vlag van je gevoel van waarde handel vanuit je hogere geweten vanuit het waardigheid gevoel
               als een levenskunstenaar die zijn vlag weet te dragen in een waardig en zuiver bestaan

               de krekels zeggen maak jezelf het s'avonds voldaan over het geen je overdag hebt gedaan
               rust nu even uit in vrede en laat je spieren ontspannen zijn door te pauzeren geniet nog even na
               in vreugde omdat je alles zo mooi geregeld hebt blij met het resultaat van de dag je weet dat je

               je uiterste best hebt gedaan met zorg en verantwoordelijkheidsgevoel in zachtheid en in kennis
                van zaken heb jij gedaan wat er van jezelf gevraagd word nu kan je in de basis verder bouwen
               de krekels zeggen prachtig je doet het goed voel je gelukkig en ga op tijd rusten morgen gaan

               we weer verder vanuit een degelijke rust word het leven opgebouwd en de krekel zet een pluim
               op zijn hoofd dat is zijn eigen keuze als mens zeg je soms ook kijk eens naar mij vraag je jezelf
               af doe ik het allemaal voor mijn innerlijke basis zie ik dat als mijn belangrijkste taak of verlies ik
                                                     mijzelf helemaal in het werk