Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

Palomino

#735
Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 08:38:51 AM
Hallo Allemaal,

Mijn weekend kaarten waren de volgende...

Zaterdag: Centrumkaart...Zwaarden Schildknaap
                 Kruiskaart.........Pentakels 10

Het was een hectische dag met veel spanning, er deden veel gedachten de ronde, maar niet zozeer bij mij... Ik ben lekker gaan sporten om dit gevoel uit mijn lijf te rennen en te genieten van de heerlijke frisse winterlucht met een zonnetje dat af gen toe tuusen de wolken doorscheen. Later is er weer gesproken en 's avonds is het heel gezellig geworden toen een  goede vriendin met haar broer kwam eten en we héérlijk hebben gegeten.

Zondag: Centrumkaart...De Hogepriesteres (omgekeerd)
               Kruiskaart........Bekers 5

Het was een heerlijke dag vandaag, weer heerlijk met de honden wezen wandelen en lekker gesport.
De Hogeproiesteres vertelde me dat ik rustig en ontvankelijk mag zijn en naar mijn intuI'tie mag luisteren, want die is goed! Vooral als er teleurstellingen zijn, dan mag ik mijn houding veranderen en eens even kijken wat er wèl is in plaats van te zeuren wat er niet is.

Liefs van Palomino.

P.S.........Vanaf morgen ga ik mijn dagkaarten 's avonds trekken en ze daarna (of misschien een dag later) op het forum plaaten.

hallo palo,
maakt eigenlijk niet veel uit of je nu s,avonds of s,morgens of te wel s,middags een kaartje trekt, een tip misschen wel, noteer het voor jezelf ook in een schriftje...
bekijk het eventueel later dan ook nog eens voor jezelf, omdat de tarot kaarten het karacter van de spirituele ontwikkeling weerspiegelen, het zijn dan ook meer richtingaanwijzers die verwijzen naar eventuele lessen die nog geleerd moeten worden...
Ja ik noteer mijn kaarten in m'n agenda en wat ik hier per dag noteer is een soort  dagboekje dat ik kan raadplegen.
Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 08:38:51 AM

zo is het ook van belang of je nu meer kaarten van de grotye arcana trekt en ook welke hulpkaarten je erbij trekt, zwaarden wijst weer op conflikten etc.....
op die manier kun je ook een bepaalde situaitie of probleem voor jezelf in kaart brengen.

Het valt em inderdaad op dat ik in periodes veel Grote Arcanakaarten trek. En ik heb zojuist even teruggekeken: in de drie maanden dat ik nu dagkaarten trek, komen vanaf de 20e van de maand steeds héél veel troefkaarten tevoorschijn...De laatste 12 dagen heb ik steeds 2 kaarten getrokken en daar zitten maar liefst 12 kaarten van de G.A. in.
Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 08:38:51 AM

je doet dat eveneens door middel van [intensief] sporten of lekker wandelen, je zorgt dan dat je volop in beweging blijft waarbij je hoofd meer ruimte creeert in je hoofd...
Ja, dat is ook absoluut wat ik ervaar  :)
Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 08:38:51 AM

de zwaarden schildknaap, zoals alle hofkaarten wordt een ideaalbeeld getoont,
op de kaart zien we een figuur staan die meesterlijk en onbelast omgaat met de luchtelementen...
en daardoor ga je ook rennen, zwemmen en de natuur in, om het onbelaste te kunnen creeeren en bemachtigen.

'' meesterlijk en onbelast ''...dat klinkt mooi. Ik had nooit aan het meesterlijke gedacht bij de schildknaap, maar inderdaad het onbelaste, onbevangen gedeelte is júist zo meesterlijk...!
Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 08:38:51 AM

je bent iemand die enthousiast haar problemen wil oplossen, een voortreffelijk beoordelingsvermogen heeft, maar je gaat met de wind mee, je staat in die dingen nog niet vast met beide voeten aan de grond...
het lijkt alsof je die positie niet durft in te nemen, omdat je daar nog niet stabiel genoeg in bent???
hier laat ik het even bij....

Daar ben ik het mee eens.
Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 08:38:51 AM

centrumkaart de hoge priesteres;
vorm je eigen mening en leef die na, scherm je eigen leven ook af....maar wat weerhoudt je, verdriet, angst, geestelijke uitputting.... :-[

Ik weet niet wat me soms weerhoudt, misschien een combinatie van de drie zaken die je hierboven noemt en wellicht nog meer wat er in mijn onbewuste ligt opgeslagen en een weg naar buiten vraagt...

DankjeWel , DankjeVeel voor je verhaal Marianne  :-*
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

Hi Marianne,
Achhhh, wij vragen je dan toch weer om ons te zien :) Ik kijk iedere dag uit naar je bericht :)
xxx

knokken en knokken en knokken ...Klopt, ik merkte het vandaag aan mijn gevoelens, ik merk wel dat ik meer relaxer word toch :)
Ik zag die jongen van gisteren en eerder mijn zus die mij gisteren zag blozen en onzeker worden!!! Haha zij moest lachen en hij zag dat ook :-[ Vandaag was ik nerveus en toch gewoon gedaan toen ik hem zag he he...tja wat is gewoon doen dan  :-\

Ik heb net Schildknaap van Kelken en Het Schip.

Slaap lekker
xxx




Citaat van: marianne op januari 30, 2012, 08:46:24 AM
goeie morgen believe,
ja ik probeer bij te houden, je ziet wel eens dat ik wel eens iemand over het hoofd lees, niet bewust hoor, maar dan is mijn leesbril weer vettig  ;D

verandering van de staven 8 naar de 7......
de hoop op verandering....daar blijf je eigenlijk in hangen, omdat je staads wanneer je een stapje vooruit denkt te zetten weer 2 stappen achteruit gezet WORDT....

de staven 7 is ook de knok-kaart, je moet er ook hard voor knokken eigenlijk.
de staven 7 is de kaart van het energie werk, als we daadwerkelijk begrijpen gana waar het om gaat en wat er aan de hand is kunnen we ons ontwikkelen gaan;
we kunnen ons of opwerken en de diepte in gaan..
hier is niet de tuin een waarschuwing voor blokkades maar de staven 7....
de tuin is een positieve kaart en heeft betrekking op je vrienden-kring :-*

klaproos1945

hoi marianne

doel~ staven 3 ~ de hond

taak~zwaarden koning~ de kist

kans bekers 5~het anker

klaproosje

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

penakels 5-dwaas-ster

in zorgen een ander pad zorgt voor vernieuwing

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
kelken 3
zwaarden koningin
staven schildknaap
het lijk een triomf te komen over dingen die ik bereikt heb 
het geef mij meer zelfvertrouwen
liefs Rianna

dameblanche

#740
Citaat van: Believe75 op januari 31, 2012, 00:28:58 AM
Hi Marianne,
Achhhh, wij vragen je dan toch weer om ons te zien :) Ik kijk iedere dag uit naar je bericht :)
xxx

knokken en knokken en knokken ...Klopt, ik merkte het vandaag aan mijn gevoelens, ik merk wel dat ik meer relaxer word toch :)
Ik zag die jongen van gisteren en eerder mijn zus die mij gisteren zag blozen en onzeker worden!!! Haha zij moest lachen en hij zag dat ook :-[ Vandaag was ik nerveus en toch gewoon gedaan toen ik hem zag he he...tja wat is gewoon doen dan  :-\

Ik heb net Schildknaap van Kelken en Het Schip.

Slaap lekker
xxx








haha believe, ben je weer bezich langzaam verliefd aan het worden....en dan [weer] op een kelken schildknaap??
inleven in gevoelens dat is je sterke kant,
daarmee trek je de schildknaapjes ook mee aan enne........iets zoeken wat je bij jezelf op dit moment niet ziet...maar het is er wel, alleen je ziet het niet...het onbevangene, het vrolijke...
je wordt er nog een s met de neus opgedrukt in dit geval...je wil dit bij jezelf aanvullen en versterken

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 31, 2012, 02:15:52 AM
hoi marianne

doel~ staven 3 ~ de hond

taak~zwaarden koning~ de kist

kans bekers 5~het anker

klaproosje

staven 3 geeft aan dat je het ee nen ander wel hebt weten te bereiken klaproosje, hier wordt ondernemingsgeest verlangt, de overtocht naar een gouden toekomst?
wat verwacht men en waar hoopt men op, je gaat eigen doelstellingen krachtig willen verwezenlijken, hier laat ook de kist zich zien, je zit een een groot overdenkingsproces, na vruchteloze pogingen eerder, moet het nu toch maar eens gaan lukken hoor ik je denken......
waar deed ik het toch steeds fout, deed je het überhaupt wel fout, hoor klaproosje, je maakte keuzes, ja en aan de hand van die gemaakte keuzes maakt je weer een volgende keuze, daarna weer eens, onbewust zijn dat allemaal leerelementen geweest voor je, maar je kijt te veel terug, dan komt het woord spijt[bekers 5] om de hoek kijken
maar wat is spijt, spijt is allleen een reaktie op een illussie op iets waarvan men veronderstelt dat het gebeurt had kunnen zijn...
alleen wij nederlanders weten zoveel werkwoorden achter mekaar te zetten. pfffffffffffffffffffff

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 31, 2012, 07:05:26 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

penakels 5-dwaas-ster

in zorgen een ander pad zorgt voor vernieuwing

de vijven geven altijd beweging aan, moeilijkheden en obstakels liggen op de loer, maar hoeven niet altijd op kommer en kwel te wijzen, in zekere zin is het ook een gelukskaart..
hij staat evenzo goed voor het afwerpen van onze lasten en de onaantastbaarheid van alles waar we van houden...
de lamme en blinde werken hier samen, samen kunnen zij meer dan een...
je hoeft niet alles naar je toe te trekken....verdeel je lasten.....ga iets onbevangener mee om, richt je op de hoop op vooruitgang van de ster....

dameblanche

#743
Citaat van: rianna op januari 31, 2012, 08:27:54 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
kelken 3
zwaarden koningin
staven schildknaap
het lijk een triomf te komen over dingen die ik bereikt heb 
het geef mij meer zelfvertrouwen
liefs Rianna
kelken 3 duidelijk een wedergeboorte die je verwacht, maar deze komt niet uit de lucht vallen, je zlt als een koningin het zwaarde moeten gaan hanteren, eigen doelstellingen met energie zelf willen gaan realiseren, er gens achteraan gaan dat wat je zo  graag wilt.......steek er eigen energie achter, bel en mail bijvoorbeeld de woningcorporatie suf..... ;)

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag staven ridder en de doodskist. Het laatste is wel duidelijk want ik lees dat het gaat om zaken los te laten. Staven ridder zal daar wel uit voort vloeien. Na iets te hebben afgesloten heb ik weer boordevol energie.

Liefs, H.

dameblanche

#745
Citaat van: hatsjepsoet op januari 31, 2012, 09:29:17 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven ridder en de doodskist. Het laatste is wel duidelijk want ik lees dat het gaat om zaken los te laten. Staven ridder zal daar wel uit voort vloeien. Na iets te hebben afgesloten heb ik weer boordevol energie.

Liefs, H.

goed dat je daar een einde aan hebt kunnen maken, het heeft ook iets teleurstellends , de kans op iets nieuws en opwindends gaat dan ook verloren, het is net alsof je met de staatsloterij stopt, je besluit geen lot meer te kopen, dan is de kans op het winnen van de jackpot ook verloren :-\

hatsjepsoet

Nou,  ik heb er nog geen einde aan gemaakt in de zin dat ik nog steeds bepaalde gevoelens heb maar het is mijn uitleg waar het waarschijnlijk voor staat.

rianna

Citaat van: marianne op januari 31, 2012, 09:07:49 AM
Citaat van: rianna op januari 31, 2012, 08:27:54 AM
goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
kelken 3
zwaarden koningin
staven schildknaap
het lijk een triomf te komen over dingen die ik bereikt heb 
het geef mij meer zelfvertrouwen
liefs Rianna
kelken 3 duidelijk een wedergeboorte die je verwacht, maar deze komt niet uit de lucht vallen, je zlt als een koningin het zwaarde moeten gaan hanteren, eigen doelstellingen met energie zelf willen gaan realiseren, er gens achteraan gaan dat wat je zo  graag wilt.......steek er eigen energie achter, bel en mail bijvoorbeeld de woningcorporatie suf..... ;)

hoi Marianne
nee het komt mij zeker niet uit de lucht vallen
ik heb al van alles gedaan hoor ben allang bezig natuurlijk
zelfs B&W geschreven met geen resultaat
vroeger kreeg je gewoon een huis in de stad waar je werkte maar die tijd is voorbij
maar ok ik blijf proberen  eens zal het zeker komen
en wie niet waagt die niet wint
dank je wel
liefs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op januari 31, 2012, 09:05:51 AM
Citaat van: assie63 op januari 31, 2012, 07:05:26 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

penakels 5-dwaas-ster

in zorgen een ander pad zorgt voor vernieuwing

de vijven geven altijd beweging aan, moeilijkheden en obstakels liggen op de loer, maar hoeven niet altijd op kommer en kwel te wijzen, in zekere zin is het ook een gelukskaart..
hij staat evenzo goed voor het afwerpen van onze lasten en de onaantastbaarheid van alles waar we van houden...
de lamme en blinde werken hier samen, samen kunnen zij meer dan een...
je hoeft niet alles naar je toe te trekken....verdeel je lasten.....ga iets onbevangener mee om, richt je op de hoop op vooruitgang van de ster....
ok, nou dan ga ik voor de gelukskaart  ;D tja heb al heel wat lasten afgeworpen, nee trek niet alles naar mij toe, ja ik werk wel samen, ja richt mij zeker op de hoop, en op vooruitgang, Dank voor duiding, assie xx

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 31, 2012, 14:05:39 PM
Nou,  ik heb er nog geen einde aan gemaakt in de zin dat ik nog steeds bepaalde gevoelens heb maar het is mijn uitleg waar het waarschijnlijk voor staat.

je bent er wel mee bezig hatsie en het besef dat het allemaal staat op een illusie en een droom geeft op zich al een einde aan.....
een einde waarbij een nieuw begin ook mogelijk is, waarbij je ook langzaam je illussies naar de achtergrond kunt dringen...ook daar heeft de dood invloed op, de dood geeft aan dat je in een overdenkingsproces je je bevindt waarbij de staven ridder een duidelijke intuitie kaart is....je intuitie zegt ook dat het een droom is en blijft....