Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

rianna

goedemorgen allemaal
ik ben vroeg voor de zaterdag
en ik trok
De Zegewagen
kelken 7
De Kracht
wensen die ik diep in me had kunenn uitkomne  doordat ik weet welke weg ik op wil
krijg de kracht om het te doen
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 28, 2012, 08:43:55 AM
goedemorgen allemaal
ik ben vroeg voor de zaterdag
en ik trok
De Zegewagen
kelken 7
De Kracht
wensen die ik diep in me had kunenn uitkomne  doordat ik weet welke weg ik op wil
krijg de kracht om het te doen
liefs Rianna

lekker vroeg rianna, ik geniet er dan ook zo van, vooral zaterdag,s nog niks op de weg, de vogels zingen al en de zon komt net op, iedereen ligt nog in bed.....

de zegewagen de 7e kaart van de grote arcana,
de zegewagen hier gericht op uiterlijkheden en bezit....dat moet je zien te overstijgen...
dit houdt je te veel vast...
de maatschappij is gericht op uiterlijk vertoon, jong dynamische geld moet rollen, maar het is een illussie, we zijn hierdoor te ver weg van ons oergevoel, het brengt ons ook te ver weg van onze eigen levende zelfkern, de krachtkaart gaat hierbij door en mag het ego overstijgen, en als je dit [h]erkent ben je al een behoorlijke stap verder.......op weg naar je eigen goddelijke zelf, rianna....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 28, 2012, 01:04:43 AM
Hi Marianne, dank je weer! Ik heb steeds gedacht aan wat je zei...negatieve ideeën laten en positief.blijven :-) t was voor mij echt een vermoeinde dag wel een mooie afsluiting nu weer lekker in bed.
Ik heb net mijn kaarten getrokken.
Kelken 5 die ik eerst met Kluizenaar door elkaar haalde. Pas bij t lezen dacht ik o ja die bekerssss!
Daarna Lenormand Toren  ???

Morgen wil ik genieten van rust, bijna niets doen hoop ik. Xxx

je bedje, je nestje, je eigen warmte, daar voel je je veilig dat is je heilig believe......
de bekers daar zijn ze weer, de 5 geeft beweging aan, er is veel in omloop in je hoofdje,  je kijt te veel naar datgeen wat je niet [meer] hebt, de volle bekers zijn omgevallen, het water is met de rivier meegesleurt, maar je kijkt er met spijt naar....

je bent die figuur op de kaart, je voelt je leeg, je voelt je opgebrandt, een terugtrekken als de kluizenaar....
en nu ga ik met grote letters iets aangeven voor je;
DIT IS HET ENIGE MEDICIJN OM VERDRIET TOE TE KUNNEN LATEN, GEVOELENDS DE VRIJE LOOP TE LATEN EN TRANEN NIET TE ONDERDRUKKEN....

ik hoor je moeder al weer zeggen kop op meis, je bent een flinke meid, je bent te lang flink geweest, het is je met de paplepel ingegeven geworden, je weet niet beter, je hebt een zee van tranen in je zitten, die de rivier kunnen vullen, de rivier die symbool staat voor continuiteit  en trouw, anderzijds voor een gestaag veranderen.... :-*

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag drie tarotjes

staven 9 staven 4 en de maan

niet terug kijken op zaken die in het verleden zijn gebeurt, genieten van het leven, meer mijn emoties laten spreken  ;D

klaproos1945

goede morgen allemaal

doel pentagrammen aas

taak keizerin

kans de zon

klaproosje

dameblanche

#695
je bent te waakzaam op een bepaald gebied, je ziet spoken die er niet zijn...je kijkt in het rond, met de vraag; wat gebeurt daar eigenlijk?.....vertrouw op je eigen stabiliteit je eigen houvast, de maan brengt te veel onnodige roerselen aan het licht..... :-[ :P

hatsjepsoet

Vandaag schildknaap van Pentagrammen, veranderingen op het meer aardse vlak.

Liefs H.

jericho

Citaat van: marianne op januari 27, 2012, 17:12:13 PM
Citaat van: jericho op januari 27, 2012, 14:10:39 PM
nog maar eens bedankt Marianne!

Nog een vraagje, hoe ik het begrijp slaan deze dagkaarten niet enkel op de dag van vandaag, maar op een langere periode, klopt dit?

Vroeger trok ik altijd maar één kaartje, en interpreteerde deze als een gebeurtenis van die bepaalde dag. Vaak ging dat om iets klein wat me die dag te wachten stond.
Bij de drie kaarten heb ik soms het gevoel dat ik het ruimer dan één dag moet zien, ook de kaarten van de verschillende dagen hangen samen, ...?

je kunt het kaartlezen idd op versachillende manieren bekijken, ze kunnen je een blik geven op je zowel uiterlijk als innerlijke leven, je onbewuste en bewuste, ze kunnen aanreikingen geven, ze kunnen als richtingaanwijzers dienen voor je toekomst....
echter de toekomst kunnen voorspellen.......daar moet je niet al te veel waarde aan hechten omdat jij zelf nog altijd diegene bent die koers kan zetten tot, of de koers kan wenden..of helemaal geen stap zetten...
en dat is maar goed ook...stel je voor...... :-\ :-*

Meestal bekijk ik de kaarten ook als hulpmiddel om bewuster te worden van een aantal zaken. Maar ik heb ook al de ervaring dat ze vaak toch wel een klein tikkeltje van de toekomst laten zien...
Vandaag geen kaartjes getrokken, maar had begin deze week wel een weeklegging gedaan...Had voor vandaag "de dood"
Mijn oom vecht al een tijdje in het ziekenhuis voor zijn leven. Ben gisteren nog bij hem geweest. Het gaat zienderogen achteruit met hem, heb net telefoon gehad om alle familie te verwittigen dat het er "niet goed uitzie". Ben aan het wachten op mijn ouders die me komen ophalen om afscheid te gaan nemen...
Het ziet er naar uit dat de dagkaart uit de weeklegging wel eens héél letterlijk zou kunnen uitkomen...


rianna

Citaat van: marianne op januari 28, 2012, 09:00:10 AM
Citaat van: rianna op januari 28, 2012, 08:43:55 AM
goedemorgen allemaal
ik ben vroeg voor de zaterdag
en ik trok
De Zegewagen
kelken 7
De Kracht
wensen die ik diep in me had kunenn uitkomne  doordat ik weet welke weg ik op wil
krijg de kracht om het te doen
liefs Rianna

lekker vroeg rianna, ik geniet er dan ook zo van, vooral zaterdag,s nog niks op de weg, de vogels zingen al en de zon komt net op, iedereen ligt nog in bed.....

de zegewagen de 7e kaart van de grote arcana,
de zegewagen hier gericht op uiterlijkheden en bezit....dat moet je zien te overstijgen...
dit houdt je te veel vast...
de maatschappij is gericht op uiterlijk vertoon, jong dynamische geld moet rollen, maar het is een illussie, we zijn hierdoor te ver weg van ons oergevoel, het brengt ons ook te ver weg van onze eigen levende zelfkern, de krachtkaart gaat hierbij door en mag het ego overstijgen, en als je dit [h]erkent ben je al een behoorlijke stap verder.......op weg naar je eigen goddelijke zelf, rianna....
hoi Marianne
nou dat herken ik zeker wel hoor geld en middelen maken niet je echte geluk
leifde en vooral proberen ieder in zijnw aarde te laten zou je meer gleuk moeten brengen
maar dat laatste is niet de makkelijkste he 
maar goed  we zijn op de goede weg  zullen we maar denken
dank je wel
leifs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op januari 28, 2012, 09:30:08 AM
je betn te waakzaam op een bepaald gebied, je ziet spoken die er niet zijn...je kijkt in het rond, met de vraag; wat gebeurt daar eigenlijk?.....vertrouw op je eigen stabiliteit je eigen houvast, de maan brengt te veel onnodige roerselen aan het licht..... :-[ :P
ja klopt, beetje doemdenken, ja ben een beetje wantrouwig soms, ja moet ik ook meer op vertrouwe, ik had inderdaad een roerig nachtje, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Lieve Marianne.....dank je dank je en alweer dank!
Ik moest wel gelijk denken aan afhankelijkheid en onafhankelijkheid
Wel geen tranen
Wel niet zeggen wat je voelt
Wel niet laten zien wat je voelt

Wel niet huile n gaat niet want tranen hebben eigen wil ...


Ik heb net 2 zeer mooie kaarten getrokken.
Staven 8
Hart
:)   :-* Xxx

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 28, 2012, 10:41:21 AM
Vandaag schildknaap van Pentagrammen, veranderingen op het meer aardse vlak.

Liefs H.

pages geven een situatie aan die geheel nieuw is voor je, door je studie zal je financiele situatie dan ook kunnen gaan verbeteren, voor de rest gaat het langzaam  en gestaagd allemaal...er veradnert niet zo heel veel, omdat je nog aan het begin staat van iets, de ridders hebben dan weer meer aktie in huis....

dameblanche

aan jericho,
in tegenstelling dat we misschien denken en ook vrezen, verwijst de dood niet naar een op hande zijnde dood, in feite geeft de dood naast een einde meteen ook een nieuw begin aan.
je staat op het punt een nieuw standpunt in te gaan nemen naar iemand toe.... :-*
komt de dood omgekeerd tevoorschijn dan wijst dat op een stagnatie....

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
ridder van kelken
pentakels aas
en de duivel
het lijkt of ikwat onzeker  ben 
maar een nieuw begin op me wacht
liefs Rianna

dameblanche

goeie morgen rianne, een leuk dagje gehad gisteren??
kelken ridder; je wenst een forse vooruitgang rianne, de laatste tijd draait het maar allemaal om eenzelfde punt, het gaat niet echt vooruit, het keutelt wat, het kuiert wat.....
eigenlijk moet er eens iemand komen die je een trap onder je kont[je] wil geven, nee dat bedoel ik natuurlijk niet letterlijk, maar je weet wat ik bedoel, er moet  iets duidelijks uit de lucht komen vallen voor jou gevoel, maar staar je daar niet blind op, wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien...... ;)