Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 22, 2012, 11:23:28 AM
Goeiemorgen Allemaal,

Vandaag viel Bekers 6 (centrumkaart) spontaan uit het deck gedurende het schudden, en een kraai liet me vervolgens Zwaarden 9 (Kruiskaart) trekken.

De spontaniteit waarmee Bekers 6 uit m'n deck viel, (of eigenlijk zichzelf omdraaide tijdens het schudden) is de spontaniteit die de kaart in zich heeft. Spontaan geven en ontvangen, delen en uitwisselen van gevoelens. Zwaarden 9 geeft exact aan wat er zonet gebeurde, dat het spontane delen en uitwisselen van gevoelens niet altijd wordt gewaardeerd in de buitenwereld, dat dit daar strijd veroorzaakt. Maar het wanhopige van Zwaarden 9 bleef uit en het liefdevolle van Bekers 6 hield stand.  :D

Liefs en een fijne zondag Palomino

de wijsheid van de natuur is goddelijke wijsheid, de natuur is onze belangrijke leraar, ze omvat alle geheimen van het leven, alleen jammer genoeg zijn wij vergeten dat we op energetisch nivo in verbinding staan met de hele natuur, en het goodelijke vaak spreek tot ons via de natuur, hier is een kraai op je pad gekomen die zegt dat er een gebied in je leven is dt je zult moeten veranderen, een  kleine verandering kan al invloed hebben op je leven, de kraai zegt tegen je dat je niet trouw bent aan jezelf, je verandert voortdurend van mening ideeen en denkbeelden al naar gelang je gezeldschap van dat moment, luister naar wat mensen je zeggen palo, maar vorm je eigen denkbeelden...
de bekers 6 idd ook het evenwicht in je gevoelens, daarbij blokkeren je de zwaarden 9, houdt rekening ermee dat de uitdaging om dat gevoel te kunnen bereiken groter  is dan je dacht

dameblanche

Citaat van: sep op januari 22, 2012, 11:44:39 AM
Hoi Allemaal,

Vandaag trek ik de magier, we hebben net een goeie afspraak gemaakt, waar onder een nieuw begin met een frisse start te maken. met alles te zien wat mooi is, en weer te genieten van de kleine dingen.

Iedereen een fijne dag

liefs sep     

heel heel mooi seppa, je weet immers ook dat een verbintenis een werkwoord is en bezigheid van investeren...
waarbij hier vooral de nadruk erop gelegt wordt dat jullie verbintenis alle ingredienten in zich heeft om te doe nslagen, het hangt er maar juist vanaf welke  je het eerst ter hande neemt...
kijk naar de lieminiscaat, de oneindigende 8, altijd in beweging, goede vibes, het loopt  oneindig door, wel met hobbels, maar  daar heb je zowel de staaf, de pentakel, de beker als het zwaard voor...
vooral eerstens, wees uniek, en sta voorjezelf, wordt meester over jezelf....

assie63

Citaat van: assie63 op januari 22, 2012, 08:28:27 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

zwaarden 4 en de heer

mij terug trekken, meer mijn mannetje gaan staan

ben je de eerste vanmorgen, word er weer over assie heen gekeken sink snik  ;D

Palomino

Citaat van: marianne op januari 22, 2012, 09:03:07 AM

de stroom uitgevallen palo, ja dan laat de gehangene zich hier ook zien,

En dat terwijl in het hoofd van de Gehangene juist wel het licht brand, dat is toch precies een gloeilampje... :P

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

#544
Citaat van: marianne op januari 22, 2012, 12:46:29 PM
Citaat van: Palomino op januari 22, 2012, 11:23:28 AM
Goeiemorgen Allemaal,

Vandaag viel Bekers 6 (centrumkaart) spontaan uit het deck gedurende het schudden, en een kraai liet me vervolgens Zwaarden 9 (Kruiskaart) trekken.

De spontaniteit waarmee Bekers 6 uit m'n deck viel, (of eigenlijk zichzelf omdraaide tijdens het schudden) is de spontaniteit die de kaart in zich heeft. Spontaan geven en ontvangen, delen en uitwisselen van gevoelens. Zwaarden 9 geeft exact aan wat er zonet gebeurde, dat het spontane delen en uitwisselen van gevoelens niet altijd wordt gewaardeerd in de buitenwereld, dat dit daar strijd veroorzaakt. Maar het wanhopige van Zwaarden 9 bleef uit en het liefdevolle van Bekers 6 hield stand.  :D

Liefs en een fijne zondag Palomino

de wijsheid van de natuur is goddelijke wijsheid, de natuur is onze belangrijke leraar, ze omvat alle geheimen van het leven, alleen jammer genoeg zijn wij vergeten dat we op energetisch nivo in verbinding staan met de hele natuur, en het goodelijke vaak spreek tot ons via de natuur, hier is een kraai op je pad gekomen die zegt dat er een gebied in je leven is dt je zult moeten veranderen, een  kleine verandering kan al invloed hebben op je leven, de kraai zegt tegen je dat je niet trouw bent aan jezelf, je verandert voortdurend van mening ideeen en denkbeelden al naar gelang je gezeldschap van dat moment, luister naar wat mensen je zeggen palo, maar vorm je eigen denkbeelden...
de bekers 6 idd ook het evenwicht in je gevoelens, daarbij blokkeren je de zwaarden 9, houdt rekening ermee dat de uitdaging om dat gevoel te kunnen bereiken groter  is dan je dacht

Lieve Marianne,

Ik ervaar de natuur ook als goddelijk en als een grote leraar. Jaren geleden hebben we het hier op het forum daar ook wel over gehad. Bijvoorbeeld dat ik me zorgen maakte om mijn zoontje en dan een figuur in de wolkenlucht zag die me geruststelde, of een wezen in en boomstam/stronk in Drenthe dat me vertelde dat alles goed was. En natuurlijk boodschappen van dieren maar ook van mensen die iets tegen elkaar zeggen dat niet echt voor mij was bestemd, maar wat mij toch niet 'toevallig' ter ore kwam...                                                                                                                                                              Ik ben het niet met je eens dat ik voortdurend van mening, denkbeelden en ideeën verander al naar gelang het gezelschap waarmee ik ben. Ik kan van mening veranderen omdat het leven in beweging is en ik daarin gelukkig mee kan bewegen, mijn denkbeelden kunnen om diezelfde oorzaak veranderen. Ik kan op een ander idee worden gebracht, mij zelf op een ander idee brengen omdat ik iets zie, voel, hoor, zie of lees...ik leer en ik leef. Leven ís veranderen. Het is echter niet zo dat wanneer ik met Piet praat een andere mening of andere denkbeelden verkondig dat wanneer ik met Marie praat. Maar zowel Piet als Marie kunnen mij dingen vertellen waardoor ik bepaalde zaken in een ander licht kan zien en zodoende er anders over kan gaan denken.
Mijn gevoel is inderdaad vaak nogal wankel en dus gemakkelijk uit evenwicht te brengen, daar moet ik aan werken.

Heel veel liefs van Palo en een hele fijne zondagavond.
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

#545
hier wordt ook niet direct gehamerd op het feit dat je van mening veranderd, of van stelling, het is de boodschap die de kraai je kwam brengen vanmorgen, er wordt zodoende je er nog eens attent op gemaakt.....
deze woorden van de kraai zijn woorden van wijsheid en raad, zij kunnen je helpen als je deze talenten eens even niet gebruikt, of negatieve opvattingen en denkpatronen noet herkennen.
zodra deze boodschappen zijn begrepen en in praktijk zijn gebracht kunnen ze waardevolle wijzers zijn op je pad....
aldus de kraai....
liefs marianne :-\ :-*

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 22, 2012, 13:58:28 PM
Citaat van: assie63 op januari 22, 2012, 08:28:27 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

zwaarden 4 en de heer

mij terug trekken, meer mijn mannetje gaan staan

oeps assie, lig je al de hele nacht in je slaapzakkie te wachten, gaan de deuren open en is de aanbieding nog aan je neus voorbij gegaan......
als er een 4 verschijnt in een legging heeft dat te maken met orde struktuur, zekerheid en stabiliteit...
de 4 kan op een gevoel van tevredenheid wijzen, ook naar een gevoel van ontevredenheid,  ook betekend het heertje dat je nog hard zal moeten werken om een nieuw status-quo te willen bereiken, maar ergens ben je ontevredne, maar niet ontevreden genoeg om daadwerkelijke stappen te kunnen zetten...
de zwaarden 4 wijst je meer op het feit dat je rust en herstel nodig hebt om die stappen te willen zetten...

ben je de eerste vanmorgen, word er weer over assie heen gekeken sink snik  ;D

klaproos1945

mijn vraag wat eventueel mijn lichamelijke blokade zou kunnen zijn
kreeg ik als antwoord

zwaarden 3
ridders pentagrammen
en de gehangene

klaproosje

hatsjepsoet

Ik heb ook wel eens gelezen dat zwaarden 3 valt wanneer je assertiever moet gaan zijn. Dat kan de Gehangene ook verklaren want die geeft aan dat je iets van een ander gezichtspunt gaat bekijken.
Is dat het? Slik jij veel van anderen en heb je daar last van? Misschien zelfs zo dat je er lichamelijke klachten van gaat krijgen?

Liefs, H.

klaproos1945

hallo hatsjepsoet

daar zit een grond van waarheid in in het verleden in ieder geval
nu ben ik aan het leren om assertiver te worden maar slik nog steeds
veel van andere er is wel een omwentelijng in te zien van daar die
ridders op mijn pad misschien ga ik nog onverstandig met mijn gezondheid om

daar kunnen de klachten ook vandaan komen
hopelijk gaat het in de toekomst wat beter
men zegt wel een het verstand komt met d jaren
en dat trek ik zo nu en dan wel in de twijfel

klaproosje

hatsjepsoet

Hi hi, sorry ik lach je niet uit maar ik moet lachen omdat het erg herkenbaar is, je laatste zin.
Ik vind ouder worden niks maar ik denk altijd dat ik blij ben met de levenservaring. Helaas betekent dat niet dat ik wijzer omga met situaties. Het lijkt wel dat wanneer het om basale/primaire zaken gaat (ik weet even niet hoe ik het moet noemen) dan reageer ik nog steeds hetzelfde als 20 jaar geleden. Als het me maar gevoelsmatig erg raakt dan komt mijn kern naar voren en reageer ik hetzelfde: met veel gevoel en weinig verstand. 

Liefs, H.

Palomino

Citaat van: marianne op januari 22, 2012, 17:57:37 PM
hier wordt ook niet direct gehamerd op het feit dat je van mening veranderd, of van stelling, het is de boodschap die de kraai je kwam brengen vanmorgen, er wordt zodoende je er nog eens attent op gemaakt.....
deze woorden van de kraai zijn woorden van wijsheid en raad, zij kunnen je helpen als je deze talenten eens even niet gebruikt, of negatieve opvattingen en denkpatronen noet herkennen.
zodra deze boodschappen zijn begrepen en in praktijk zijn gebracht kunnen ze waardevolle wijzers zijn op je pad....
aldus de kraai....
liefs marianne :-\ :-*

Hi Marianne, er komen altijd veel kraaien op mijn pad en ze intrigeren me ook enorm, zo druk als ze continu bezig zijn, altijd op hun hoede en de mooie verende hupjes die ze maken. Ze zijn ook nooit alleen maar minimaal met zijn tweetjes...Lieve Kraai , ik zal je echt gaan bestuderen en kijken welke les je me kunt leren.

Marainne en Kraai, bedankt voor het duiden van mijn kaarten vandaag  :-*
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Citaat van: klaproos1945 op januari 22, 2012, 18:58:16 PM
hallo hatsjepsoet

daar zit een grond van waarheid in in het verleden in ieder geval
nu ben ik aan het leren om assertiver te worden maar slik nog steeds
veel van andere er is wel een omwentelijng in te zien van daar die
ridders op mijn pad misschien ga ik nog onverstandig met mijn gezondheid om

daar kunnen de klachten ook vandaan komen
hopelijk gaat het in de toekomst wat beter
men zegt wel een het verstand komt met d jaren
en dat trek ik zo nu en dan wel in de twijfel

klaproosje

Weet je, nu ik mijn eigen tekst lees Van mijn vorige reactie bedoel ik dan) en naar mijn laatst zin kijk over handelen zonder verstand, dan vind ik dat ook weer een beetje bout gesteld. Het is schijnbaar niet anders. Je reageert gewoon vanuit wie jij bent. Veranderingen komen vanzelf wel,ik weet dat ik ze niet kan afdwingen. Ik ben nooit mild naar mijzelf, zeker als het om gevoelsmatige zaken gaat, dan reageer ik op een manier die me nooit aanstaat maar dat ben ik dus schijnbaar. Ik ben die persoon die op haar gevoel reageert.
Het is uiteraard niet oké als je er last van hebt als je reageert vanuit je gevoel. Als je jezelf wegcijfert voor anderen. Als je daar inderdaad lichamelijk klachten van krijgt dan is dat niet goed.
Toch denk ik ook wel eens dat ook al heb jij jouw leven in handen en is het aan jou hoe je er mee om gaat en dat jij moet aangeven tot hoe ver iemand kan gaan, anderen kunnen ook wel heel naar zijn. Kunnen ook wel heel blind of bot zijn. Wie is hier dan niet wijs?

klaproos1945

och ja zo gaat het dan en wie heeft de wijsheid in pacht
verander doen we eigenlijk ons leven lang van baby naar kind
en ga zo maar door soms heb je het niet zo snel in de gaten
dat mensen over je grens heen gaan vooral niet als het gaat

in plotselinge momenten of naar gelang men ouder word
en dat doe je ieder jaar vanaf je geboorte allen zijn we
mensen met een eigen kern van waarheid dat maakt het
leven intersant of nou vanuit het verstand of gevoel gewerkt

word we zullen het met ons zelf gaan doen zo goed mogelijk
proberen met elkaar om te gaan en ook met ons zelf is de
bedoeling dan gaan de lichamelijk klachten ook wel weer over
en maken we er een mooi leven van......... zegt klapproosje