Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

dameblanche

#495
Citaat van: rianna op januari 21, 2012, 08:48:56 AM
goedemorgen allemaal
vandaag zaterdag trok ik
staven 4 en 22 = de weg
hetlijkt of mijn twijfel minder word en er triomf komt
liefs Rianna

het lijkt.....het is zo, je beweegt je vanuit je centrum, ook de huiselijke steer die op deze kaart staat afgebeeld, je haalt je houvast uit deze kaart, je huisje.....je houvast de solide basis, twijfels komen vanbuitenaf..
hou je vast aan je cetrum rianne, voor jou is feedback eigenlijk te belangrijk, je gemoed hangt te veel af van feedback, krijf je goede reakties dan groei je, krijg je minder goede reaktie dan twijfel je aan jezelf?????
waarom twijfel je aan jezelf???
draai het eens om rianne??!!!

assie63

goedemorgen allemaal

mijn kaartjes

rad van fortuin en de roede

verandering in twijfel of tweestrijd, verandering van energie, nou als het maar positief is  ;D

dameblanche

#497
het rad is ons leerproces, als we onze lessen hebben geleerd kunnen we het rad verlaten...
je bewust worden van een situatie, want dan zie je ook presies in waar je altijd vastloopt....
steeds wordt je weer een nieuwe kans geboden om je lessen te leren...

hatsjepsoet

Vandaag pentagrammen 8. Dat snap ik wel want ik het is een aardse kaart van stug doorwerken en dat moet ik ook doen. Ik moet me de komende periode erg gaan richten op de laatset maanden van mijn studie.

Liefs, H.

jericho

even de tijd gevonden om toch nog wat dagkaartjes te leggen, (al is de dag mss al voor een groot stuk voorbij, er zal best wel nog wat komen denk ik  ;))

doel vandaag: dwaas
taken: zwaarden 8
kansen: omgekeerde staven 4

een nieuw begin vandaag; alles is nog open, ingaan op wat op me afkomt. Me open stellen en beperkingen, remmingen loslaten...

Groetjes

dameblanche

timmeren aan de weg, je timmert maar en timmert maar, je probeert je te focussen op een ding, je studie, maar is dat ook wel zo...

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 21, 2012, 12:32:28 PM
timmeren aan de weg, je timmert maar en timmert maar, je probeert je te focussen op een ding, je studie, maar is dat ook wel zo...

Tja, nadat ik dat had geschreven ging ik weer kijken naar wat deze kaart betekent en wat mijn daghoroscopen zijn en heb ik van alles gekopieerd en geplakt in mijn dagboekje.
Nog niet veel gedaan aan mijn studie gedaan, zeg maar niets. Het is wel de bedoeling om er hard aan te trekken. Misschien staat hij dan voor mijn goede voornemens  :-[

sep

Hoi Allemaal,

Vandaag trek ik koningin van zwaarden

Het is weekend en dat is meestal genieten, van de rust en van de natuur en de dieren, en vooral de gezelligheid die er met zich mee brengt die dag.   

Aarde noem ik dat meestal. van een druk week werken en andere dingen die druk en snel moeten gebeuren meestal. 



liefs sep.             



sep

#503
Citaat van: marianne op maart 16, 1974, 23:48:11 PMsep, heerlijk jong van geest..
de geest die ook alle kanten uit kan gaan, aan de ene kant overlopen van enthousiasme, in vuur en vlam staan voor iets, aan de andere kant idialisme, onbegrip en daarin te ver gaan....
de keizerin, de natuur brengt rust in je hoofd seppa, probeer iets beter te gaan aarden, mediteer meer ;)

Hoi Marianne,

Inderdaad jong van geest, maar soms voel ik me ook oud van geest, het is maar net wat ik mee maak.

Soms gebeuren er dingen die oneerlijk zijn of gemeen. en dan draai ik daar te ver in door ja, omdat ik die gene wil laten inzien dat het niet kan, of dat je zo niet met mensen om gaat. of het nou op het werk is of in wat voor situatie dan ook.Als er onrecht word aan gedaan dan zal ik het altijd op nemen voor die gene bij wie het word aan gedaan.

ook al heb ik geen goeie verhouding met iemand, maar dan neem ik het toch voor op.

liefs sep         



dameblanche

Citaat van: jericho op januari 21, 2012, 12:31:41 PM
even de tijd gevonden om toch nog wat dagkaartjes te leggen, (al is de dag mss al voor een groot stuk voorbij, er zal best wel nog wat komen denk ik  ;))

doel vandaag: dwaas
taken: zwaarden 8
kansen: omgekeerde staven 4

een nieuw begin vandaag; alles is nog open, ingaan op wat op me afkomt. Me open stellen en beperkingen, remmingen loslaten...

Groetjes
nee, ook vandaag valt weer heel wat te leren..hihi
het doel; beter een geestige dwaas dan een dwaze geest ;D
nee grapje jericho, een vrije geest.
in sommige kaartspelen is de dwaas kaart 0 en ook kaart 22...
na een geestelijke strijd en omwenteling weer kunnen beginnen met de vrije geest, ook bij de grote arcana vinden we geen begi en geen eind, het leerproces gaat alsmaar door en door.
dat besef zul je vanfdaag ook hebben, alle touwen los proberen te maken, je vrij voelen, let wel het zijn je eigen beperkingen die je je zelf oplegt.
ook onze conditioneren door taal en kultuur...houdt ons op de plaats..
onze vrije geest werd al gevangen toen we naar school gingen en waar wij leerden dat 1 + 1 = 2 is.
dit is een heel belangrijke hindernis voor het verkrijgen van een vrije geest...

dameblanche

#505
Citaat van: sep op januari 21, 2012, 13:16:31 PM
Hoi Allemaal,

Vandaag trek ik koningin van zwaarden

Het is weekend en dat is meestal genieten, van de rust en van de natuur en de dieren, en vooral de gezelligheid die er met zich mee brengt die dag.   

Aarde noem ik dat meestal. van een druk week werken en andere dingen die druk en snel moeten gebeuren meestal. 



liefs sep.             

de zwaarden koningin is intelligent, daar hoef je niet aan te twijfelen, maar kan ook afstandelijk zijn emotioneel afgesneden van je zelf, ongedwongen consequent tot op het harde af, ook hard voor jezelf seppa.
vandaag wordt je gemaant duidelijkebeslissingen te nemen, duidelijkheid brengt helderheid met zich mee in doen en laten.
het feit dat je opkomt voor de mindere partij is je ook aan te zien, je liefde vor dieren, daar in ga je heel ver, de hulpeloosheid van deze lieve wezentjes maken je wel een heel week van binnen, vooral ook het dierenleed gaat je aan het hart.
in je jeugd ben je geconfronteerd met een te grote verantwoordelijkheid....
en dat heeft zo zijn consequenties.... ;)

rianna

Citaat van: marianne op januari 21, 2012, 09:10:45 AM
Citaat van: rianna op januari 21, 2012, 08:48:56 AM
goedemorgen allemaal
vandaag zaterdag trok ik
staven 4 en 22 = de weg
hetlijkt of mijn twijfel minder word en er triomf komt
liefs Rianna

het lijkt.....het is zo, je beweegt je vanuit je centrum, ook de huiselijke steer die op deze kaart staat afgebeeld, je haalt je houvast uit deze kaart, je huisje.....je houvast de solide basis, twijfels komen vanbuitenaf..
hou je vast aan je cetrum rianne, voor jou is feedback eigenlijk te belangrijk, je gemoed hangt te veel af van feedback, krijf je goede reakties dan groei je, krijg je minder goede reaktie dan twijfel je aan jezelf?????
waarom twijfel je aan jezelf???
draai het eens om rianne??!!!
hoi Marianne
ja ik heb het reuze naar mijn zin in mijn relatie :)  en  als dat goed is is het prima dan kan je de wereld wel aan
wat betreft de feedback heb je helemaal gelijk
ben altijd zo nieuwsgierig of ik juist zit
moet eignelijk gewoon denken is het fout is het fout  maarja misschien komt dat  nog
is inderdaad een vorm van  weinig zelfvertrouwen
dank je wel voor je duiding
leifs Rianna

dameblanche

dat bedoel ik niet rianne.....
fout, dat woord moeten we bannen, wegblazen....
als je vanuit je centrum kan werken zit je altijd goed, dan ligt het aan die ander of hij/zij de boodschap begrpen heeft.... ;)

rianna

Citaat van: marianne op januari 21, 2012, 17:01:26 PM
dat bedoel ik niet rianne.....
fout, dat woord moeten we bannen, wegblazen....
als je vanuit je centrum kan werken zit je altijd goed, dan ligt het aan die ander of hij/zij de boodschap begrpen heeft.... ;)
ja heb je ook weer gelijk in ja
:):):)

Palomino

#509
Goede avond,

Vanmiddag trok ik : Centrumkaart.... De Gehangene
                                Kruiskaart..........De Ster


...en ik kon niet eerder posten omdat de stroom was uitgevallen in ons hele blok vanmiddag... 8)

Dingen op een andere manier bekijken zodat ik me gevoelsmatig sterker ga voelen en dingen doen die bij mij horen om een crisis buiten de deur te houden.

De Gehangene heb ik omgekeerd getrokken, en als ik de Ster er bovenop leg komt de grote geel verlichte ster precies op gelijke hoogte van het hoofd van de Gehangene te liggen, en straalt de onbevangenheid van de ster speels in het hoofdje van de gehangene  :): In plaats van te blijven hangen, draai ik me om en laat me verlichten en wordt daardoor minder zwaar(moedig?).

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.