Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

assie63

goedmorgen alemaal

vandaag

penakels 10 en de vos

wantrouwen in het gezin, geen idee

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 14, 2012, 05:11:02 AM
Ik heb de kelken 8 en de ooievaar

Ik laat dus iets achter....veranderingen weer in beeld

Xxx
de kelken 8 weer een poortkaart....de NOODZAAK  om veranderingen aan te gaan brengen believe....
maar hierbij wijs ik je erop volg je je innerlijke flow, of loop je ervan weg ??????
je opgave is je innerlijke stroom te volgen.....luisteren naar je innerlijk... de stroom injezelf is opgedroogt....
het stroom niet meer, maar je zult ZELF die verandering moeten gaan aanbrengen om 'het'weer te laten stromen.....niet door een ander...niet de opgave bij de 'ander' leggen........

dameblanche

#317
Citaat van: assie63 op januari 14, 2012, 06:11:01 AM
goedmorgen alemaal

vandaag

penakels 10 en de vos

wantrouwen in het gezin, geen idee
pent. 10 het gezin.....de bescherming ervan, alles is er, maar is er verbinding, vraagt de vos.....
hier kom ik toch weer terug op het vader en moeder tegelijk zijnde....binnen in het gezin, heet is niet dat ik het me afvraag, assie, maar jezelf vraag je dat wel eens af....
kan ik, ik zelf.....volledige bescherming bieden.....

kristina1975

[q :)uote author=marianne link=topic=4020.msg52893#msg52893 date=1326525720]
Citaat van: Believe75 op januari 14, 2012, 05:11:02 AM
Ik heb de kelken 8 en de ooievaar

Ik laat dus iets achter....veranderingen weer in beeld

Xxx
de kelken 8 weer een poortkaart....de NOODZAAK  om veranderingen aan te gaan brengen believe....
maar hierbij wijs ik je erop volg je je innerlijke flow, of loop je ervan weg ??????
je opgave is je innerlijke stroom te volgen.....luisteren naar je innerlijk... de stroom injezelf is opgedroogt....
het stroom niet meer, maar je zult ZELF die verandering moeten gaan aanbrengen om 'het'weer te laten stromen.....niet door een ander...niet de opgave bij de 'ander' leggen........
[/quote]

Goedemorgen Marianne, xxx
Hij gaat inderdaad niet uit mijn hoofd en veranderen wil ik ook.
Ik ben ook zo veel happier wanneer ik naar mijn innerlijk luister...

Lieve Mar, xxxxx

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag zaterdag trok ik
De Hogepriester en 36 = het kruis
spiritueel een nieuw begin ontdekken?
liefs Rianna

jericho

goeie morgen iedereen!

gisteren een leuk dagje gehad! Leuke en boeiende mensen ontmoet en een aanbod aangenomen dat ik eerst niet als aanbod had herkend, maar uiteindelijk toch wel de moeite lijkt om voor te gaan. En bedankt Marianne voor jouw interpretatie

vandaag:
doel: pentakels2
taken: hogepriester
kansen: rad van fortuin
Mijn doel is om flexibel te zijn en mee te drijven op de stroming van het leven, voor alles is er een juiste tijd en een juist moment,... mijn taak is om geloof en vertrouwen te hebben in de kracht van het universum...

Nog een fijne dag iedereen!


sep

Hoi Allemaal,

Vandaag heb ik aas van staven


Ik sta voor een nieuw begin als ik het goed bekijk, alleen maar positief op alle gebieden.... ik ben benieuwd. 

Zelf voel ik ook dat er verandering op komst is, mijn droom waar maken mijn hart en gevoel volgen wat ik nu eigenlijk echt wil.

Maar niet te hart van stapel lopen. alles over mijn heen laten gaan en 1 voor 1 aanpakken en afmaken.     

Liefs Sep 

 


dameblanche

#322
Citaat van: rianna op januari 14, 2012, 09:15:17 AM
goedemorgen allemaal
vandaag zaterdag trok ik
De Hogepriester en 36 = het kruis
spiritueel een nieuw begin ontdekken?
liefs Rianna

zowel de hoge priester als het kruis staan voor religie, je geloof maar ook je eigen religie....
je twijfelt nog al eens aan je eigen spritualiteit, je bent in ontwikkeling je streeft naar een doel, hoo r ik je roepen, maar ik ben er nog niet????!!!!!!
ik ben er nog niet????!!!!!
wanneer ben je er dan volgens jou rianne????

let wel dat iedereen een spiritueel leraar is voor een ander....als hij of zij iets heiligs naar voren brengt, en dat breng je rianne........
je probeer altijd zuiver te zijn.....

klaproos1945

goede morgen allemaal
hoe is het met mijn innerlijk gesteld ???


doen      rechtvaardigheid   ;) de bezinning in de winter geeft de kans om de balans te herstellen

taken    de geliefde  :-X  maak jezelf bewust van de stroming injezelf zodat de trilling door
                                      de versluiering ........     kan gaan

kansen  staven acht  :-\  heb je wel eens van slow gehoort het is een middel tegen stress het staat voor

                                                                     soms
                                                              langzaam
                                                                op deze
                                                                  wereld

mensen die slow leven zijn niet sloom of lui ook slow mensen hebben soms haast als ze een karwei moeten
                                                                   klaren kllaproooosje


hatsjepsoet

Goedemiddag alweer,

Vandaag staven 6. Mooie kaart. Ik zie een man op een paard die bejubeld wordt door anderen. Veel blijheid, vrolijkheid. Het is net of hij wordt binnengehaald, dat anderen blij zijn met hem. Ik las ook op het forum dat het soms ook kon staan voor het vertrek en dat je met veel vertrouwen (van anderen) weg gaat.
Wat ik er in ieder geval ook in zie is dat anderen positief naar mij kijken, we vertrouwen hebben in mij. Soms meer dan dat ik het zelf heb. Misschien een spiegel voor mij, deze kaart.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 14, 2012, 10:18:45 AM
goeie morgen iedereen!

gisteren een leuk dagje gehad! Leuke en boeiende mensen ontmoet en een aanbod aangenomen dat ik eerst niet als aanbod had herkend, maar uiteindelijk toch wel de moeite lijkt om voor te gaan. En bedankt Marianne voor jouw interpretatie

vandaag:
doel: pentakels2
taken: hogepriester
kansen: rad van fortuin
Mijn doel is om flexibel te zijn en mee te drijven op de stroming van het leven, voor alles is er een juiste tijd en een juist moment,... mijn taak is om geloof en vertrouwen te hebben in de kracht van het universum...

Nog een fijne dag iedereen!

de pentakels 2 geeft vaak een verandering aan..
jij zelf bent die pentakel; gevormd-vormend
enerzijds bent je door de materiele werkelijkheid gevormd anderzijds vorm jij die zelf...
je taken al HP  wil je inzichten verkrijgen in je innerlijke en ook uiterlijke wereld om dit ook in harmonie te kunnen samenvoegen..
dit is noodzakelijk voor je om dit te gaan onderzoeken zodat je niet vast gaat lopen...

dameblanche

Citaat van: sep op januari 14, 2012, 10:21:12 AM
Hoi Allemaal,

Vandaag heb ik aas van staven


Ik sta voor een nieuw begin als ik het goed bekijk, alleen maar positief op alle gebieden.... ik ben benieuwd. 

Zelf voel ik ook dat er verandering op komst is, mijn droom waar maken mijn hart en gevoel volgen wat ik nu eigenlijk echt wil.

Maar niet te hart van stapel lopen. alles over mijn heen laten gaan en 1 voor 1 aanpakken en afmaken.     

Liefs Sep 



de aas symboliseert je levenskracht en je vermogen om te groeien, maar het sleutel woord is de WIL.
waar een wil is is een weg.....je verandert continue net als de rivier op de kaart, maar blijf daarbij jezelf wel trouw, seppa

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 14, 2012, 12:11:26 PM
goede morgen allemaal
hoe is het met mijn innerlijk gesteld ???


doen      rechtvaardigheid   ;) de bezinning in de winter geeft de kans om de balans te herstellen

taken    de geliefde  :-X  maak jezelf bewust van de stroming injezelf zodat de trilling door
                                      de versluiering ........     kan gaan

kansen  staven acht  :-\  heb je wel eens van slow gehoort het is een middel tegen stress het staat voor

                                                                     soms
                                                              langzaam
                                                                op deze
                                                                  wereld

mensen die slow leven zijn niet sloom of lui ook slow mensen hebben soms haast als ze een karwei moeten
                                                                   klaren kllaproooosje

je innerlijk wordt weergegeven door 2 kaarten van de grote arcana
gerechtigdheid vrouwe jusicia, een vrouw met een zwaard, symbool van wijsheid en een weegschaal in de hand, symbool voor keuzeMOGELIJKHEDEN
alleen wie keuzes heeft en alternatieven kan lust ontwikkelen....
het leven is niet een te volgen pad, nee je hebt de mogelijkheid om je pad te veranderen , van koers te veranderen.....
er is iets in beweging.......
jij zelf hebt altijd zelf de keuze om je van koers te veranderen.................

Palomino

Hallo allemaal,

Vandaag trok ik Pentakels 4

Liefs palo

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 14, 2012, 12:12:48 PM
Goedemiddag alweer,

Vandaag staven 6. Mooie kaart. Ik zie een man op een paard die bejubeld wordt door anderen. Veel blijheid, vrolijkheid. Het is net of hij wordt binnengehaald, dat anderen blij zijn met hem. Ik las ook op het forum dat het soms ook kon staan voor het vertrek en dat je met veel vertrouwen (van anderen) weg gaat.
Wat ik er in ieder geval ook in zie is dat anderen positief naar mij kijken, we vertrouwen hebben in mij. Soms meer dan dat ik het zelf heb. Misschien een spiegel voor mij, deze kaart.

Liefs, H.

het paard en de staven zijn je spiegel, je moet overtuigend weer geven wat JIJ wilt, dan kun je ook ondersteunign van anderen krijgen of het succes kunnen delen...