Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag weer de Zot. Gisteren besefte ik me hoe goed ik ben in het niet oké vinden van mijn gevoelens en dat het allemaal om verstand moet gaan en verstandig zijn. Begrijpelijk want dingen willen waarmee je een ander kwetst of wat niet mag is natuurlijk niet goed.
Niet dat ik gelijk wat moet met mijn gevoelens en het is ook niet zo dat ik ze alleen maar wegstop want ook op dit forum heb ik het er geregeld over gehad maar ik vind het moeilijk om bepaalde gevoelens serieus te nemen.
Ik weet niet of bokalen 7 van gisteren en de Zot van vandaag er mee te maken hebben.

Liefs, H.

dameblanche

hallo H,
de zot, zeker heeft het met de voorafgaande kaart te maken, je moet de kaarten ook eigenlijk een beetje aan een rijgen...
hier geeft de zot, een kaart van de grote arcana een situatie aan...
andere kaarten zijn hulpkaarten dan wel advies kaarten en poortkaarten...
je hebt eigenlijk een verzadigingspunt bereikt , je bent toe aan nieuwe impulsen en die komen in je dromen voor, in je fantaseert over nieuwe mogelijkheden....kortom het blijft fantasie....

hatsjepsoet

Tja, dat klopt wel, ik fantaseer wat af  ::) en behoefte aan nieuwe impulsen dat geloof ik ook wel want gisteren nog vertelde ik aan iemand hoe onrustig ik de laatste jaren ben, steeds meer eigenlijk en dat ik naar mij idee behoefte heb aan spanning.

Liefs, H

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag trok ik

de ster en het boek

vernieuwing, het word weer licht na duisternis door inzichten

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 11, 2012, 08:44:49 AM
Tja, dat klopt wel, ik fantaseer wat af  ::) en behoefte aan nieuwe impulsen dat geloof ik ook wel want gisteren nog vertelde ik aan iemand hoe onrustig ik de laatste jaren ben, steeds meer eigenlijk en dat ik naar mij idee behoefte heb aan spanning.

Liefs, H
eigenlijk wil je knopen gaan doorhakken, maar je durft niet, je kunt het niet allemaal in kaart brengen wat er dan op je af komt, kun je het wel aan vraag je je steeds af, je hangt naar zekerheid, dat zit je ook in de weg, daarom blijf je op de plaats, met fantasieen, maar daar blijft het dan ook bij...je wil meer, je wilt het om gaan zetten in de wereklijkheid, maar je voet dan werer zoveel weerstand en dat maakt je onrustig......
je dromen willen waarmaken, maar je zult daarbij een stap in de werklijheid moeten zetten en de wereklijkheid is nog niet verkent....is ook nog dat hobbelige paadje waar de zot een voet op zet.....

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 11, 2012, 08:55:26 AM
goedemorgen allemaal

vandaag trok ik

de ster en het boek

vernieuwing, het word weer licht na duisternis door inzichten

vernieuwing komt nadat je je eigen blinde vlek hebt [h]erkent....

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 11, 2012, 09:04:39 AM
Citaat van: hatsjepsoet op januari 11, 2012, 08:44:49 AM
Tja, dat klopt wel, ik fantaseer wat af  ::) en behoefte aan nieuwe impulsen dat geloof ik ook wel want gisteren nog vertelde ik aan iemand hoe onrustig ik de laatste jaren ben, steeds meer eigenlijk en dat ik naar mij idee behoefte heb aan spanning.

Liefs, H
eigenlijk wil je knopen gaan doorhakken, maar je durft niet, je kunt het niet allemaal in kaart brengen wat er dan op je af komt, kun je het wel aan vraag je je steeds af, je hangt naar zekerheid, dat zit je ook in de weg, daarom blijf je op de plaats, met fantasieen, maar daar blijft het dan ook bij...je wil meer, je wilt het om gaan zetten in de wereklijkheid, maar je voet dan werer zoveel weerstand en dat maakt je onrustig......
je dromen willen waarmaken, maar je zult daarbij een stap in de werklijheid moeten zetten en de wereklijkheid is nog niet verkent....is ook nog dat hobbelige paadje waar de zot een voet op zet.....

Dat beschrijf je allemaal erg goed, Marianne, zeer treffend. Bedankt.

rianna

#247
Goedemorgen allemaal

zo ik ben laat  maar zo heerlijkkkkk geslapen hihihihi
ik trok vandaag de kaartjes
De kRacht en 8 = de kist
vandaag me sterk voelen in mijn kracht staan waardoor er een transformatie plaats vind een nieuwe start
liefs Rianna

jericho

Citaat van: marianne op januari 10, 2012, 12:00:36 PM
jericho, welkom,
door elke dag een kaartje te trekken voor jezelf, deze voor je te leggen, goed erna te kijken, de uitleg bespreken, zo leer je op een vriendelijke manier langzaam aan de betekenis kennen...
tarot is meer dan een hulpmiddel voor een kijkje in je eigenzielsleven te verkrijgen, ook is het meer dan waarzeggerij.
ook weerspeigelen de kaarten het karakter en de spirituele ontwikkeling van jezelf...

het doel; de magier, je gaat meester worden over jezelf, je hebt een aantal talenten [de beker, de staaf, het zwaard en de pentakel], zij liggen voor het grijpen, zij liggen voor je om deze te gaan gebruiken.

taak; gerechtigdheid;
hierbij is het verstandig dat je gaat handelen naar eer en geweten en eigenbelang hierin gaat onderscheiden, dit geld ook voor mensen die je enrgie wegsluizen, daar heb je veelal mee te maken, je merkt dit nog niet zo ditect op, gezien de staven 10....
neem niet te veel hooi op de vork.....
liefs marianne

Bedankt voor jouw interpretatie marianne! Ik heb het gevoel dat ik hier echt nog héél wat van jullie kan leren!

jericho

Goede morgen iedereen! Hier volgen mijn dagkaarten voor vandaag:

doel: schildknaap van staven
taken: zwaarden 5
kansen: doorbraak

Mijn interpretatie: ik krijg vandaag een spannend voorstel, of de kan om ook taken uit te voeren die véél van me vergen. Aangezien de volgende kaart zwaarden 5 is, heb ik het gevoel dat het vooral dit laatste zal worden.
Voor mij staat zwaarden 5 voor een moeilijke fase, maar de toren zegt me dat deze moeilijke fase voor een doorbraak zal zorgen...

Verder nog een vraagje. Ik las op dit forum iets over "poortkaarten". Ik heb geen idee wat dit is. Waar op dit forum vind ik hier wat meer info over? Of is er iemand die me kan vertellen wat dit is?

Groetjes


Palomino

Goeie morgen allemaal,

Vandaag trok Sep: De Gehangene (omgekeerd)
                      Palo: Koning van Staven.....................de Zonnekoning !

Ik voel me een beetje onrustig en na een fijne dag gisteren lekker op tijd naar bed gegaan, goed geslapen maar toch moe...Hoe kan dat nou  ::). Ik moet goed geaard blijven en de ruimte nemen om mij te bewegen...Spring zo lekker op mijn fiets en ga me laten besproeien door de motregen...daar krijg altijd krullen van in mijn haar... :D Wel uitkijken dat het vuur niet dooft.

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 11, 2012, 10:25:48 AM
Goedemorgen allemaal

zo ik ben laat  maar zo heerlijkkkkk geslapen hihihihi
ik trok vandaag de kaartjes
De kRacht en 8 = de kist
vandaag me sterk voelen in mijn kracht staan waardoor er een transformatie plaats vind een nieuwe start
liefs Rianna

hihi, rianne, het is al bijna middag, nee grapje het is je gegunt vandaag al zeker....
kracht is de meest positieve en sterkste kaart van het spel, voor de dood wijst hij op een healingsproces wat je in gang bent aan het zetten....

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 11, 2012, 10:43:31 AM
Goede morgen iedereen! Hier volgen mijn dagkaarten voor vandaag:

doel: schildknaap van staven
taken: zwaarden 5
kansen: doorbraak

Mijn interpretatie: ik krijg vandaag een spannend voorstel, of de kan om ook taken uit te voeren die véél van me vergen. Aangezien de volgende kaart zwaarden 5 is, heb ik het gevoel dat het vooral dit laatste zal worden.
Voor mij staat zwaarden 5 voor een moeilijke fase, maar de toren zegt me dat deze moeilijke fase voor een doorbraak zal zorgen...

Verder nog een vraagje. Ik las op dit forum iets over "poortkaarten". Ik heb geen idee wat dit is. Waar op dit forum vind ik hier wat meer info over? Of is er iemand die me kan vertellen wat dit is?

Groetjes

leuk dat je ook intensief mee wilt doen, we leren ook hier weer veel van jou...

schildknaap van staven als doel een heel mooie kaart,  het leren, je wilt leren, je leert ook graag...dat voorop gestelt, je wil er ook veel energie in steken...
je taken; je weet ook dat je zolderkamertje of te wel je hoofd  nog opgestapelde stukken liggen die je nog meot opruimen...en die dwarsbomen je zaakjes.....

dameblanche

#253
Citaat van: Palomino op januari 11, 2012, 11:31:50 AM
Goeie morgen allemaal,

Vandaag trok Sep: De Gehangene (omgekeerd)
                      Palo: Koning van Staven.....................de Zonnekoning !

Ik voel me een beetje onrustig en na een fijne dag gisteren lekker op tijd naar bed gegaan, goed geslapen maar toch moe...Hoe kan dat nou  ::). Ik moet goed geaard blijven en de ruimte nemen om mij te bewegen...Spring zo lekker op mijn fiets en ga me laten besproeien door de motregen...daar krijg altijd krullen van in mijn haar... :D Wel uitkijken dat het vuur niet dooft.

de gehangene omgekeert...
zij heeft een innerlijk konflikt zij spiegelt zich te veel aan anderen....zij vindt het belangrijk wat anderen van haar vinden of wat anderen van haar verwachten...
het leven verloppt steeds uit de '2e hand'....

koning  van staven...

energiek, dat ben je, je weet anderen altijd te motiveren en te inspireren.
je bent goed in communiceren en ideen te promoten....
vaak treedt je ook op als bemiddelaar, maar bij langdurige weerstand wordt ook een koning moe....[gestreden]

Liefs van Palo

rianna

Citaat van: marianne op januari 11, 2012, 13:52:45 PM
Citaat van: rianna op januari 11, 2012, 10:25:48 AM
Goedemorgen allemaal

zo ik ben laat  maar zo heerlijkkkkk geslapen hihihihi
ik trok vandaag de kaartjes
De kRacht en 8 = de kist
vandaag me sterk voelen in mijn kracht staan waardoor er een transformatie plaats vind een nieuwe start
liefs Rianna

hihi, rianne, het is al bijna middag, nee grapje het is je gegunt vandaag al zeker....
kracht is de meest positieve en sterkste kaart van het spel, voor de dood wijst hij op een healingsproces wat je in gang bent aan het zetten....
hoi Marianne
zo voelt het ook ja
ik moet toch  met me zelf ook door 1 deur kunnen he
iedereen om je heen weet het altijd beter als jij zelf den k ik altijd maar
maar mijn eigen hart volgen is iets wat ik vaker wil doen
ik  weet dat het in elk gezin wel eens waait
dus  vandaag de kracht om voor me zelf uit te maken wat ook voor mij goed is dat is een vereiste om gelukkig te zijn over het algemeen
alles zal rech kom op het eind ;)
heel erg bedankt hoor je zit er weer op
leifs Rianna