Geboortehoroscoop duiden ??

Gestart door Romira, november 06, 2009, 14:37:50 PM

sioux

dan bedoel ik  sociale fobien, onverklaarbare huilbuien in gesprekken met willekeurige mensen!

Romira

Al je dat zo duidelijk aan kan geven , neem ik aan dat je daar nu 'last' van hebt ?
Het hoeft niet perse in de horoscoop te staan , dat kunnen ook fases zijn waar je doorheen gaat.
En dat kun je dan weer zien aan de transits en progressies.
Ik heb vandaag niet zo veel tijd , maar zal er een andere keer naar kijken.

Gr
Romira

sioux

Het sluimert als een rode draad door mn leven alleen heb ik er de laatste 2 jaar wel extreem last van.

Zou super zijn als je er tijd voor hebt om naar te kijken!

Alvast bedankt!

Romira

Citaat van: sioux op december 08, 2010, 20:49:12 PM
dan bedoel ik  sociale fobien, onverklaarbare huilbuien in gesprekken met willekeurige mensen!

Misschien kun je dit nog wat meer uitleggen ?
Huilen waar mensen bij zijn vind ik geen sociale fobie.
Het ligt er misschien aan waarom je bij die mensen gaat huilen , raken ze iets in je of ben je bang ?
Een fobie geeft altijd een angst aan namelijk.

Gr
Miranda

sioux

tsja dat is een hele goeie vraag. Ik denk zelf wel dat angst de aanleiding is maar ik zou niet weten waar die angst vandaan komt! Voor zover ik weet had ik het al op hele jonge leeftijd v.a. 6 jaar oud. Van voor die tijd kan ik het me niet echt goed herinneren. Ik weet wel dat ik toen heel veel angsten had. Angst om naar bed te gaan in het donker, angst om naar school te gaan, angst om te praten met mensen  Is waarschijnlijk terug te voeren op verlegenheid en faalangst maar ik denk dat het wel wat dieper gaat dan dat als je er huilbuien bij hebt en blijft houden! Voor zover ik weet heb ik geen traumatische ervaringen gehad of ik moet het heel ver hebben weggestopt! Dus ik vroeg me af of dat misschien terug te vinden is in de horoscoop.



Romira

Citaat van: sioux op december 10, 2010, 13:48:58 PM
tsja dat is een hele goeie vraag. Ik denk zelf wel dat angst de aanleiding is maar ik zou niet weten waar die angst vandaan komt! Voor zover ik weet had ik het al op hele jonge leeftijd v.a. 6 jaar oud. Van voor die tijd kan ik het me niet echt goed herinneren. Ik weet wel dat ik toen heel veel angsten had. Angst om naar bed te gaan in het donker, angst om naar school te gaan, angst om te praten met mensen  Is waarschijnlijk terug te voeren op verlegenheid en faalangst maar ik denk dat het wel wat dieper gaat dan dat als je er huilbuien bij hebt en blijft houden! Voor zover ik weet heb ik geen traumatische ervaringen gehad of ik moet het heel ver hebben weggestopt! Dus ik vroeg me af of dat misschien terug te vinden is in de horoscoop.

OK , ik vroeg even door omdat ik daaraan kan zien om welke planeet-energie het gaat.
Ik ga van het weekend even voor je kijken.

Gr
Romira

Romira

Hoi Sioux !

Even wat tijd , dus daar komtie  :)

In jouw horoscoop staat Saturnus conjunct Mercurius , dat kan dus maken dat je angst hebt om de dingen goed uit te leggen , te praten met anderen en zowiezo erg moeilijk tot praten komt , je kunt daarin ook heel serieus zijn.
Wat me daarbij ook opvalt is dat Mercurius heer 1 en heer 10 is.
Saturnus staat dus ook conjunct heer 1 en heer 10.
Dat zijn de beide huizen die te maken hebben met de eerste indruk die je maakt en de manier waarop jij overkomt bij een ander. Ik kan me dus voorstellen dat het voor jou erg moeilijk is om spontaan op iemand af te lopen bv, dat zul jij niet zo gauw doen.
Je bent in aanleg wat gesloten naar buiten toe.
Dat kan wel veranderen in de tijd door de dingen die je meemaakt en de ervaringen die je daardoor krijgt.
Als we naar de thema`s kijken die nu spelen komt daar eigenlijk hetzelfde uit.
Transit Pluto (de planeet van de transformatie en de planeet die de onderste steen boven haalt) staat nu oppositie jouw Mercurius en laat jou nu dus zien wat er aan scheelt. Er kunnen oude gevoelens boven komen en misschien juist wel als je met anderen praat.
Wat merk je dan , wat voel je ?
Komen er dingen omhoog van vroeger , herken je gevoelens en waarvan dan ?

Ik hoop dat je begrijpt wat ik hier schrijf en anders hoor ik het graag van je !

Gr
Romira


sioux

Super bedankt voor het uitzoeken! ik heb er eens goed over nagedacht. Het klopt idd. allemaal wel wat je schrijft! De klachten zijn echt jaren lang minder geweest. Wat ik precies voel is moeilijk te zeggen. Ik voel eigenlijk helemaal niet zo veel op zo'n moment, althans ben dan meer bezig om mn emoties binnen te houden wat dan natuurlijk juist niet lukt  . Er is namelijk ook vaak geen aanleiding toe waarom ik in een keer zo emotioneel word! In principe gebeurt het standaard in de formelere gesprekken, functioneringsgesprekken, artsen etc. etc. als ik over mezelf moet gaan praten en tegenwoordig kan het ook gebeuren als ik over koetjes en kalfjes praat of alleen maar hoef te luisteren naar iemand.

Het is niet zozeer angst maar wel de wetenschap dat ik van mezelf weet dat ik mn gedachten vaak niet makkelijk onder woorden kan brengen maar, heel frustrerend . Misschien kan het ook iets te maken hebben
met de geboorte van mn zoon dat ik misschien dingen van vroeger onderbewust herbeleef via hem. Het zou fijn zijn als pluto wat duidelijker is want het antwoord heb ik eigenlijk nog niet gevonden


Romira

Citaat van: sioux op december 14, 2010, 22:10:08 PM
met de geboorte van mn zoon dat ik misschien dingen van vroeger onderbewust herbeleef via hem. Het zou fijn zijn als pluto wat duidelijker is want het antwoord heb ik eigenlijk nog niet gevonden

Pluto is nooit duidelijk , want hij draagt de cape van onzichtbaarheid.
Probeer te voelen wat er gebeurt als je met iemand praat en je gaat huilen. Ik snap dat dat niet meteen kan , maar doe dat dan thuis of later op de dag als je weer kalm bent.
Er is een oorzaak en die kan alleen jij achterhalen.

De geboorte van een kind zorgt altijd voor veranderingen , het kan ook goed zijn dat er een planeet uit zijn horoscoop op een planeet in jouw horoscoop staat (synastrie heet dat) en daar kun je behoorlijk 'last' van hebben.
Heb je misschien de gegevens ?
Mag uiteraard ook pm.

Gr
Romira

Bebe

Hallo allemaal,

Zou het leuk vinden als jullie mijn geboortehoroscoop zouden willen duiden. Mijn geboortedatum is 11 september 1973 te Delft om 11.10 uur. Verder voel ik sinds ongeveer mei 2008 een onrust die ik niet kan plaatsen, sinds september 2010 voel ik wel wat meer acceptatie en rust. Wellicht kan mijn horoscoop wat verduidelijking geven voor mij. De datum 13 februari 2009 is ook belangrijk voor mij. Ben zeer benieuwd…

yllit



Hallo,
Mijn geboortehoortehoroscoop mag best bekeken worden.Zeker omdat ik in een moeilijke periode zit.
Ik ben geboren 24 augustus 1955 om 6.15 te Elsloo (L).Ik hoop wat van jullie te horen.

Nog een fijn fijn kerstfeest en groetjes van Yllit

Romira

#176
Citaat van: Bebe op december 24, 2010, 12:30:35 PM
Hallo allemaal,

Zou het leuk vinden als jullie mijn geboortehoroscoop zouden willen duiden. Mijn geboortedatum is 11 september 1973 te Delft om 11.10 uur. Verder voel ik sinds ongeveer mei 2008 een onrust die ik niet kan plaatsen, sinds september 2010 voel ik wel wat meer acceptatie en rust. Wellicht kan mijn horoscoop wat verduidelijking geven voor mij. De datum 13 februari 2009 is ook belangrijk voor mij. Ben zeer benieuwd…

Welkom Bebe,

Ik begin altijd met de basis en dat zijn de elementen en kruizen.
Omdat het lastig is om een duiding te doen zonder feedback , zal ik stukje bij beetje doen en dan wil ik graag feedback voor ik weer doorga , OK ?

Alles in de wereld bestaat uit vier elementen , zo ook in de astrologie.
De tekens van de dierenriem zijn opgebouwd uit 4 elementen en 3 kruizen.
De elementen zijn vuur , aarde , lucht en water en zijn psychologisch te vertalen naar 4 typen:
vuur = intuïtie
aarde = gewaarworden
lucht = denken
water = voelen
De typen geven aan wat jouw referentiekader is. Hoe je de dingen in de wereld om je heen ziet. Het geeft veiligheid om te weten hoe je iets kan bevatten. Dat gaat volledig automatisch en onbewust.

Jouw Zon staat in Maagd en dat geeft dus aan dat je uitgaat van het gewaarworden.
Mensen die hun Zon in aarde hebben staan hebben vaak de neiging om zekerheid te willen en te houden van een vaste regelmaat en structuur. Het gaat bij gewaarworden vooral om de details. Ze houden erg van de goede dingen van het leven en kunnen goed genieten.

Ik geef altijd het voorbeeld van het kopje om het wat praktijk-gerichter te maken.
Als ik jou een kopje in je handen geef , zul jij het gaan bekijken via je zintuigen , je 'wordt het kopje gewaar'.
Je kijkt naar de kleur van het kopje , naar de vormen en misschien kijk je even onderop om te kijken welk merk het is.
Een intuïtief type bv zal het kopje meteen plaatsen in een groter geheel en zich afvragen waar het kopje vandaan komt. Waar is het gemaakt bv , wat kan ik er nog meer mee. Als ik het kopje draai , lijkt het op een vaasje en kunnen er ook bloemen in....
Gewaarworden en intuïtie zijn tegenpolen van elkaar. Je kunt immers niet iets in detail bekijken en het ook tegelijkertijd in een groter geheel zien. Omdat de Zon in jouw horoscoop in Maagd staat geeft dat aan , dat jouw bewustzijn ziet vanuit het gewaarworden , het logische gevolg is dan dat jouw onbewuste de wereld ziet via de intuïtie.
Het onbewuste is een groot deel van de psyche (groter dan de meeste mensen denken) en zal in beweging komen als er onbalans is in de psyche. De psyche wil namelijk altijd balans. Als jij dus te ver gegaan bent in bewust opzicht , te lang doorgewerkt bv of je hebt ruzie gehad met een goede vriend(in) ,zal het onbewuste zich gaan roeren. Dat komt in buien en achteraf kun je soms denken , wat bezielde mij ? Dat zal zich bij jou uiten in bv iets 'onbekends' gaan doen of een 'avontuur' willen beleven.

Herken je dit ? En misschien belangrijker , begrijp je het ?

Bebe

Hai Romira,

Heel erg bedankt dat je ernaar hebt willen kijken. Ja ik herken precies wat je zegt. Ik heb jaren bewust geleefd en met mijn onbewuste niet veel gedaan of weggestopt. Zo rond mei 2008 begon ik me onrustig te voelen, wist niet wat er met me gebeurde. Heb toen dingen gedaan die ik "normaal" niet zou doen, dus inderdaad onbekende dingen en avontuur ook ja, dat kan je wel zeggen... Waar ik benieuwd naar ben of je dat kunt zien in mijn horoscoop. Ik bedoel dus waarom in mei 2008? In september 2010 raakte ik letterlijk van de ene op de andere dag mijn onrust kwijt. Zo vreemd... Kan het niet zo goed uitleggen maar het was echt plotsklaps dat ik mijn rust weer terugkreeg. Opeens wist ik weer wat ik wilde met mijn leven. Helaas zijn er in de tussenliggende jaren wel vervelende dingen gebeurd, waar ik geen spijt van heb, maar die wel gevolgen voor anderen hebben gehad. (sorry ben een beetje wazig misschien maar wil niet teveel op de details ingaan...).

Verder merk ik dat mijn intuitie zich aan het ontwikkelen is. Heb altijd al sterke voorgevoelens had, of gevoelens die ik niet kon plaatsen, maar die worden op het moment steeds sterker. Vind het moeilijk om ermee om te gaan omdat ik mijn intuitie niet tastbaar kan maken. Ik "weet" soms ook dingen over mensen in mijn omgeving of weet hoe dingen af gaan lopen. Maar nogmaals kan het niet bewijzen, ja achteraf..., en ben nu zoekende naar iets dat ik kan gebruiken om het tastbaar te maken. Ben me op het moment aan het verdiepen in de astrologie en vind het zeer interessant en ben ook verbaasd dat ik dingen in een horoscoop zie die ik al wist maar nu dus inderdaad tastbaar kan maken. Snap je wat ik bedoel?

Ben zeer benieuwd naar je reactie en nogmaals mijn hartelijke dank.

x


Romira

Citaat van: Bebe op januari 05, 2011, 22:28:33 PM
Waar ik benieuwd naar ben of je dat kunt zien in mijn horoscoop.

Hoi Bebe ,

Om daar een antwoord op te geven zal ik de hele horoscoop uit 'moeten' werken.
Zoals je begrijpt is dat veel werk voor een forum.
Maar ik kan je verzekeren dat alles wat je ervaart zeker uit de horoscoop te halen is   ;)

Angel

Hallo Romira,

Zou je ook eens mijn geboortehoroscoop willen uitwerken? 
Dit lijkt me heel leuk en bijzonder leerrijk.
Ik ben geboren op 18/10/1963 om 20u40 in Kortrijk (België).
Alvast bedankt.
Liefs
x