Geboortehoroscoop duiden ??

Gestart door Romira, november 06, 2009, 14:37:50 PM

Jaydee

Citaat van: morticia op november 13, 2009, 17:31:33 PM


Mijn vriend heb ik leren kennen op dit forum ergens in mei 2003 (binnen de groep `gelijkgestemden  ;D).
18 sept 2000 it doesn`t ring a bell.....zal er eens over nadenken...waar zat ik toen ook alweer  ???
Misschien wel een ontmoeting met iemand.  Maar deze was niet gelijkgestemd en ook niet van veel belang (op het eerste zicht)
Met mijn verjaardag in 2001 had ik een rugoperatie.  Deze was ook redelijk belangrijk in de zin van besef dat de relatie scheef zat voor mijn gevoel.




Operatie is Mars- mundaan heerser over huis 1, onderste helft van de rug valt onder Venus en de zijkanten ook. De ruggegraat is meer van Zon Leeuw en 5 algemeen, krommingen van de rug is de zon en of saturnus aanduider. Nu liep secondaire venus wel in leeuw conjunct je Mercurius richting je Ascendant = fysieke lichaam, hier kun je ook uit aflezen of je gezondheid sterk of zwak is.

Transit Uranus stond in het jaar 2000 opposiet je Venus ( de onderrug?) en liep door je huis 6 werk en gezondheid, was de oorzaak dat je er nog niet los van kon maken, had dit iets met het materiële, de ouders, je maatschappelijke status te maken? Deze transit duurde tot januari 2001 waarna hij toen naar het conjunct met Radix Mars in huis 6 ging om het hele jaar of langer te duren. 2 planeten mars/venus die staan voor liefde/seks/ relatie planeten ;-) het mannelijke en vrouwelijk en Uranus wil graag bestaande patronen doorbreken blijkbaar had het nodig om er op deze manier achter te komen……..in 2003 kwam Transit Uranus op je descendant te staan, blijkbaar durfde je vanaf hier wel de stap te nemen, om uit te komen voor wat je werkelijk zocht in een relatie…..



morticia

#31
Citaat van: Jaydee op november 13, 2009, 18:53:36 PM
Hoe zeker ben je van je geboortetijd? Bij deze techniek kan 4 minuten is 1 jaar, een hoop verschil maken.
Blijk je bijvoorbeeld 8 minuten later geboren te zijn, dan gebeurt alles ongeveer 2 jaar later. 8 minuten eerder dan ongeveer 2 jaar eerder.
Niet zo zeker, het is een schatting.
Toen was de verplichting om juiste tijden te noteren er nog niet.
Wat bleek was dat de opgetekende tijd op het stadhuis toch wel 2 uur verschil was dan met de tijd die mijn moeder wist te zeggen.
Mijn vader was naar het schijnt redelijk aangeschoten toen hij aangifte ging doen.  Om die reden staat er ook zomaar een extra naam op mijn paspoort, de naam van de vrouw van een vriend die toen der tijd was meegegaan naar het stadhuis.
Ik heb een paar jaar geleden eens een correctie laten uitvoeren.  ik had daar ook het gevoel bij dat het nog niet helemaal juist zat.
Citaat van: Jaydee op november 13, 2009, 18:53:36 PM
weer ff een nieuw bericht alle letters dansen hier
rare computer heb jij ;D

Jaydee

Het is niet mijn toetsenbord ??? Geen idee waardoor het komt, maar het beeld gaat hier ineens dansen, zodra ik verander.....Uranus zal wel aan het spoken zijn ;D

Ik heb je even een privé berichtje gestuurd ;)

Leeuwin

@Morticia,

Ik ben echt wel Leeuw. Mijn ascendant is ook Leeuw en ik heb de maan in het vijfde huis staan.

Leeuwin

morticia

Leeuwin,
Veel leeuw dus  ;D
u bent ook bijna maagd, dus daar zal toch ook wat invloed van te vinden zijn, toch?


Leeuwin

Ik heb mercurius in Maagd staan en dat is zeker hoorbaar en voelbaar.

Leeuwin

Romira

Citaat van: morticia op november 13, 2009, 13:51:42 PM

Ik voel me meer leeuw dan kreeft
Hoi Morticia , dat kan komen doordat je de Asc en Mercurius (in 1) in Leeuw hebt staan.

Maar ik ben ook nog steeds erg benieuwd naar jouw Saturnus-Neptunus-duet.
;)

Hoe zie jij dat ??
Ze staan ook nog eens (zoals Jaydee al heeft uitgelegd ) in de ouderhuizen.
Je moeder wordt uitgebeeld door het 10-de huis lees ik net en je vader door het 4-de huis.
Weet jij of er in de generatie voor jouw ouders (jouw grootouders dus) dezelfde problemen waren ?
De energie van die planeten is in jouw horoscoop namelijk erg voelbaar , jij zult in dit leven die energie een plek moeten geven.
Hij zal niet (opnieuw) verdrongen kunnen worden.

Gr
Miranda

morticia

Miranda,

Jaydee is mijn horoscoop aan het herberekenen.
Het zou ongeveer rond 6u liggen.
Verwarrend enerzijds, verhelderend anderzijds.  Er zijn een aantal zaken die heel duidelijk zijn nu....
Vooral mars in huis 7 is confronterend realistisch  :-\

Ik weet niet of mijn grootouders daar ook problemen mee hadden.  De moeder langs moeders kant is overleden toen ik 5 was en de vader van mijn vader stierf toen ik ongeveer 16 was (heb hem nooit echt gekend, alleen de verhalen van anderen)
Eigenlijk vind ik dit heel spijtig.  Ik had mijn grootmoeder best wel wat beter willen leren kennen...

Morticia


Romira

Hoi Morticia ,

Dat is wel erg veel verschil met de tijd die je nu opgeeft.
Ik ben benieuwd wat er uitkomt.
Het duet hou je echter gewoon , alleen worden de heren anders uiteraard.

Gr
Miranda

morticia

Miranda,

inderdaad  :-\
Nu worden bepaalde dingen ook veel duidelijker, net alsof de puzzel nu wel past.
Zelfs bij het zien van de tekening had ik zoiets van totale herkenning, orde in de chaos.
Vooral die mars in 7 geeft me het gevoel dat ik nu zie wie ik ben.  Heel bizar en verwarrend.

Jaydee

Citaat van: Romira op november 14, 2009, 18:27:20 PM
Hoi Morticia ,

Dat is wel erg veel verschil met de tijd die je nu opgeeft.
Ik ben benieuwd wat er uitkomt.
Het duet hou je echter gewoon , alleen worden de heren anders uiteraard.

Gr
Miranda

Waarom een duet? Saturnus maakt een driehoek met Uranus ??? 6.5 graden orb moet kunnen.

Jaydee

Je bent geen makkie om te onderzoeken Mortica ;D Maar het is wel een uitdaging.

Zal eens gaan kijken waar we komen bij een tijd van 06.15 uur, hij kan nog ietsje afwijken een minuutje ofzo, maar daar komen we wel achter. Toch nog even ter bevestiging, omdat je het had, over je vader die je aan ging geven dat je tijd bij de Gemeente 2 uur verschil gaf, was dit dan ook 2 uur eerder dat je weet?

morticia

#42
J,

het uur in de register op het stadhuis sprak over 10u.  :-X
Ze namen het blijkbaar niet zo nauw toen.
Ik heb mijn horoscoop op 6u15 laten bereken door mijn allerliefste pc (ik ben al lang héél blij dat ik dat nooit zelf heb moeten doen...)  ik heb gewoon het gevoel dat dit klopt, alsof de wolken verdwenen zijn....
of misschien loop ik teveel van stapel... kan ook...

En...een paar jaar geleden was ik een heel ander iemand.  Helemaal niet bewust van mezelf of mijn omgeving. Luisteren was ook niet mijn sterkste kant  :-\

Ook maan zon en venus in huis 12 voelt beter.

Jaydee

Maar je moeder dacht in ieder geval na 5 uur ' s-morgens en zeker niet rond 8 uur. Hadden ze bij jullie geen geboortetegels, geboortekaartjes, verloskundigen die ergens de tijd noteerden?


morticia

Helaas, geen tegeltjes of kaartjes of verloskundigen, niks, enkel de herinnering van haar zelf...
En het verhaal dat mijn vader wat beschonken was bij de aangifte
Blijkt dat mijn broer rond 8u zou zijn geboren en ik ergens na 5u
Mijn horoscoop om 10u heb ik ook al eens geprobeerd, klinkt ook nergens naar  :-\