Geboortehoroscoop duiden ??

Gestart door Romira, november 06, 2009, 14:37:50 PM

Romira

Citaat van: Marilu op februari 22, 2011, 07:13:23 AM
Ook van mij veel succes, Romira!
Ben je, net als ik ben geweest, een student van Karen Hamaker-Zondag?
Prachtige opleiding!


Hoi Marilu ,

Inderdaad een studente van Karen , zit nu in het 5-de jaar bij Ludy Hoogeveen.
Pittig , maar erg leerzaam !
En omdat ik uiteraard het lesgeven van Karen niet wilde missen   8) , ben ik afgelopen jaar begonnen met Jung.
Samen met mijn zus , heel leuk !

Van welke lichting ben jij  ;D

Marilu

Ik ben begonnen in 1988 en heb vier jaar astrologie gedaan, daarna twee jaar Jung en vervolgens een jaar Tarot. Dat is dus al even geleden! Ludy was een van mijn medestudenten bij de Jung - cursus (zij kent mij natuurlijk niet als Marilu, want dat is mijn schermnaam voor dit forum). Het tweede jaar was zeer pittig omdat het werken met het onbewuste toen echt in de praktijk werd gebracht en onze dromen en imaginaties in de les werden behandeld. Echt heel pittig, maar ook heel leerzaam en in een aantal opzichten beslist helend. Aan te raden dus!
Veel liefs van Marilu   

Romira

Citaat van: Marilu op februari 22, 2011, 15:45:02 PM
Ik ben begonnen in 1988 en heb vier jaar astrologie gedaan, daarna twee jaar Jung en vervolgens een jaar Tarot. Dat is dus al even geleden! Ludy was een van mijn medestudenten bij de Jung - cursus (zij kent mij natuurlijk niet als Marilu, want dat is mijn schermnaam voor dit forum). Het tweede jaar was zeer pittig omdat het werken met het onbewuste toen echt in de praktijk werd gebracht en onze dromen en imaginaties in de les werden behandeld. Echt heel pittig, maar ook heel leerzaam en in een aantal opzichten beslist helend. Aan te raden dus!
Veel liefs van Marilu   

Hoi Marilu ,

1988 , ja dat is al even geleden.......     ;)
Ik zie erg uit naar het tweede jaar Jung , juist om met het onbewuste aan de slag te gaan.
En het 6-de jaar astrologie is ook een therapeutisch jaar.
Ludy geeft dan belevings-astrologie , lijkt me ook erg boeiend !
Leuk om iemand tegen te komen die ook bij Karen heeft gestudeerd !
Heb je iets met de astrologie gedaan ?

Marilu

Ik heb een paar jaar astrologische consulten gegeven,maar vond het op den duur te moeilijk dit te combineren met mijn werk als organiste.Dat vereiste een keuze en de keuze viel ten gunste van de muziek uit.Maar de astrologie is nooit meer uit mijn leven weggegaan,want het is en blijft een prachtig middel tot inzicht,evenals de Tarot!

Romira

Citaat van: Marilu op februari 22, 2011, 20:48:38 PM
Ik heb een paar jaar astrologische consulten gegeven,maar vond het op den duur te moeilijk dit te combineren met mijn werk als organiste.Dat vereiste een keuze en de keuze viel ten gunste van de muziek uit.Maar de astrologie is nooit meer uit mijn leven weggegaan,want het is en blijft een prachtig middel tot inzicht,evenals de Tarot!

Organiste , leuk !
Ik heb natuurlijk meteen even je horoscoop erbij gepakt , maar dat had ik er niet 1-2-3 uitgehaald.
Nou ja , misschien de jod van Venus en Mercurius naar het MC samen met Neptunus in 10.

Marilu

En ook de contacten van Venus (driehoek) en Neptunus (sextiel) met heer 12,maar mijn fascinatie voor taal komt daarnaast duidelijk uit de horoscoop.De Jod is een verhaal op zich.Daar kun je bij Karen veel over leren.
Die extra astrologische studiejaren 5 en 6 bestonden in mijn tijd nog niet,maar ze lijken me heel zinvol.
Veel succes!

Romira

Citaat van: Marilu op februari 23, 2011, 18:35:07 PM
En ook de contacten van Venus (driehoek) en Neptunus (sextiel) met heer 12,maar mijn fascinatie voor taal komt daarnaast duidelijk uit de horoscoop.De Jod is een verhaal op zich.Daar kun je bij Karen veel over leren.
Die extra astrologische studiejaren 5 en 6 bestonden in mijn tijd nog niet,maar ze lijken me heel zinvol.
Veel succes!

Ja de jod is zeker een verhaal op zich.
Ik heb ook een jod   :-X

Ik heb even je horoscoop niet bij de hand , maar hoe bedoel je een fascinatie voor taal ?

Gr
Romira

Romira

Citaat van: Angel op januari 25, 2011, 20:40:15 PM
Hallo Romira,

Zou je ook eens mijn geboortehoroscoop willen uitwerken? 
Dit lijkt me heel leuk en bijzonder leerrijk.
Ik ben geboren op 18/10/1963 om 20u40 in Kortrijk (België).
Alvast bedankt.
Liefs
x
Hallo Angel ,

Ik heb eens een kijkje genomen en er vallen meteen een paar dingen op.
Als eerste jouw elementenverdeling. Jij hebt de Zon in Weegschaal staan , wat betekent dat jouw bewustzijn vastzit aan het denken. Jij kijkt de wereld in via het logisch denken en daarmaa bouw je ook veiligheid op als je ergens voor het eerst binnenkomt.
Ik geef altijd het voorbeeld van het kopje. Aarde is gewaarworden en zal het kopje bekijken via zijn zintuigen , dus op kleur , vorm en hoe het er verder uitziet. Vuur is intuïtie en die bekijkt het kopje op mogelijkheden , dus..... wat zijn er allemaal nog meer voor mogelijkheden met dit kopje ? Als ik het omdraai met het oor naar achteren kunnen er bloemen in , ik kan er ook pennen in doen en als ik het op zijn kop zet , kan ik er een rondje omheen tekenen.
Water staat voor voelen en voelt asan het kopje of het een goed kopje is en dan hebben we lucht , wat staat voor denken en die bekijkt het kopje logisch. Oh er zit een oor aan , dus het is een kopje waar ik wat uit kan drinken.
Je hebt best veel planeten verbonden met het denken , dus dat zal je goed afgaan , maar er is een maar...
De psyche bestaat uit een bewust stuk en een onbewust stuk en het onbewuste is daarin degene die de balans probeert te houden als het bewuste te lang eenzijdig is geweest of als er ruzie of op een andere manier spanning is.
Omdat je niet gelijk kunt denken en voelen , zit het voelen aan jouw onbewuste.
Maar daar staan ook best veel planeten in. Jij kunht dus het idee hebben , dat je jouw leven weinig tot niet kunt plannen. Er gebeuren steeds maar dingen die je 'overkomen' .
Herken je het zo ver ?

Marilu

Dag Romira,
Mijn fascinatie voor taal begon al heel vroeg in mijn leven.Mijn vader leerde me lezen toen ik een jaar of vier was en de taal van woorden had me te pakken!Ik zat heel veel te lezen,toen ik kon schrijven pende ik hele schriftjes vol met verhalen (ik heb ze helaas niet meer).Muziek was naast de taal van woorden een heel andere taal die me fascineerde.Dat je met tonen iets kon uitdrukken en overbrengen vond ik pure magie.
Als je de rol van Mercurius en die van het 3e huis in mijn horoscoop ziet wordt het wel duidelijk,maar ook de contacten van Neptunus met bijheer 3 en van heer 12 met Mercurius en met bijheer 3,van Venus met Mercurius in de Jod die zijn apex heeft in het MC...en natuurlijk ben ik met Zon,Maan en Mercurius in Waterman ook nog gefascineerd door de bijzondere taal die de astrologie nu eenmaal is.
De taal van woorden,van klanken en van de analogie tussen patronen aan de hemel en patronen in mensenlevens speelt dus in mijn leven een zeer belangrijke rol.
Ik hoop dat dit wat verduidelijkt.
Veel liefs van Marilu.

Angel

Citaat van: Romira op maart 08, 2011, 01:59:58 AM
Hallo Angel ,

Ik heb eens een kijkje genomen en er vallen meteen een paar dingen op.
Als eerste jouw elementenverdeling. Jij hebt de Zon in Weegschaal staan , wat betekent dat jouw bewustzijn vastzit aan het denken. Jij kijkt de wereld in via het logisch denken en daarmaa bouw je ook veiligheid op als je ergens voor het eerst binnenkomt.
Ik geef altijd het voorbeeld van het kopje. Aarde is gewaarworden en zal het kopje bekijken via zijn zintuigen , dus op kleur , vorm en hoe het er verder uitziet. Vuur is intuïtie en die bekijkt het kopje op mogelijkheden , dus..... wat zijn er allemaal nog meer voor mogelijkheden met dit kopje ? Als ik het omdraai met het oor naar achteren kunnen er bloemen in , ik kan er ook pennen in doen en als ik het op zijn kop zet , kan ik er een rondje omheen tekenen.
Water staat voor voelen en voelt asan het kopje of het een goed kopje is en dan hebben we lucht , wat staat voor denken en die bekijkt het kopje logisch. Oh er zit een oor aan , dus het is een kopje waar ik wat uit kan drinken.
Je hebt best veel planeten verbonden met het denken , dus dat zal je goed afgaan , maar er is een maar...
De psyche bestaat uit een bewust stuk en een onbewust stuk en het onbewuste is daarin degene die de balans probeert te houden als het bewuste te lang eenzijdig is geweest of als er ruzie of op een andere manier spanning is.
Omdat je niet gelijk kunt denken en voelen , zit het voelen aan jouw onbewuste.
Maar daar staan ook best veel planeten in. Jij kunht dus het idee hebben , dat je jouw leven weinig tot niet kunt plannen. Er gebeuren steeds maar dingen die je 'overkomen' .
Herken je het zo ver ?

Hey Romira,

Bedankt voor je eerste info.  Ik probeer het eventjes samen te vatten zoals ik het begrijp. 
Het is een feit dat ik over alles heel goed nadenk.  Ik ga me nooit volledig blootgeven maar hou in principe altijd een beetje reserve zodat ik de controle behou.  Heel weinig personen hebben het kunnen verwezenlijken dat ik die reserve laten varen heb.  Een paar van die enkelingen hebben me gekwetst zodat ik bij nieuwe personen de reserve zeker terug inbouw.  Maar ik laat die reserve wel varen als ik voel dat ik de andere kan vertrouwen.  Maar het eerste contact is zeker aftastend al zal ik wel vriendelijk overkomen. 
Ik heb inderdaad de indruk dat ik m'n leven niet in handen heb.  Voornamelijk de laatste jaren krijg ik meer en meer die indruk.  Ik wil dingen doen, dingen verwezenlijken maar er komt altijd iets tussen waardoor het niet loopt zoals ik wel zou willen.  Soms denk ik dat ik teveel rekening hou met anderen en daardoor niet vooruit kom.  Het is zoals je zegt.  Er overkomen me dingen.  Ik onderga ze.  Dus tot zover volg ik je volledig.

Angel

Romira

OK , je herkent het , mooi.
Omdat het gevoel bij jou aan het onbewuste vast zit , zul jij , bij stress of spanning , overspoeld kunnen worden door je gevoel of emotie. Door die emotie te beleven kijk je even door een hele andere bril en kun je weer in balans komen.
Hoe dat zich kan uiten bij jou is emotioneel worden (bij een film bv) , behoefte hebben aan muziek (maken) , aan kaarsen , aan sfeer , je kunt behoefte krijgen om een bad nemen of lekker te douchen.
Herken je dat ?

Dan zijn er nog de ander twee elementen die jij kunt ontwikkelen (of al hebt gedaan) als hulpfuncties.
Aarde en vuur. Omdat die in jouw horoscoop allebei weinig aanwezig zijn kan ik zo niet zien wat je als eerste hebt gepakt , dat heeft voor een groot deel ook te maken met het gezin waar je opgegroeid bent , maar ik gok op vuur , dus het intuitieve. Jij ziet overal mogelijkheden en oplossingen en hebt veel behoefte aan je vrijheid.
Herken je dat ?

cathy

Ik val hier zomaar even tussendoor binnen.
Ben in het bezit van een horoscoop van een persoon met een tamelijk opmerkelijke aspectenlijst.
Vond het zlf best iets om even van te schrikken.
Op zich ken ik deze persoon niet zo goed en het enigste wat ik er over kwijt wil is dat het een man is van
middelbare leeftijd.
Zou iemand eens een licht kunnen werpen op deze gegevens:

ascendant schorpioen
met pluto in het elfde huis conjunct de zon in maagd
vierkant op deze conjunctie staat  een maan/mars conjunctie (tweede huis)in boogschutter

hetgeen dus buiten bovenstaande nog resulteert in de volgende aspecten:

maan vierkant zon
maan vierkant pluto
mars vierkant zon
mars vierkant pluto

:o    verder is deze persoon dan ook nog gezegend met neptunus in het eerste huis en een ongeaspecteerde
        saturnus in het zevende.

wie oh wie durft.

Angel

Citaat van: Romira op maart 24, 2011, 16:03:23 PM
OK , je herkent het , mooi.
Omdat het gevoel bij jou aan het onbewuste vast zit , zul jij , bij stress of spanning , overspoeld kunnen worden door je gevoel of emotie. Door die emotie te beleven kijk je even door een hele andere bril en kun je weer in balans komen.
Hoe dat zich kan uiten bij jou is emotioneel worden (bij een film bv) , behoefte hebben aan muziek (maken) , aan kaarsen , aan sfeer , je kunt behoefte krijgen om een bad nemen of lekker te douchen.
Herken je dat ?

Dan zijn er nog de ander twee elementen die jij kunt ontwikkelen (of al hebt gedaan) als hulpfuncties.
Aarde en vuur. Omdat die in jouw horoscoop allebei weinig aanwezig zijn kan ik zo niet zien wat je als eerste hebt gepakt , dat heeft voor een groot deel ook te maken met het gezin waar je opgegroeid bent , maar ik gok op vuur , dus het intuitieve. Jij ziet overal mogelijkheden en oplossingen en hebt veel behoefte aan je vrijheid.
Herken je dat ?


Hey Romira,

Ik hou zeker en vast van sfeer.  Iedere dag branden er kaarsjes. Een zacht muziekje.  Het leuk en gezellig maken.  Dit zijn echt dingen waar ik van hou.  Soms kan ik heel emotioneel zijn.  Vroeger minder dan nu.  Ik was vroeger veel harder maar nu ben ik veel milder en trek ik me de dingen te veel aan. 

Ik ben een vrij zelfstandig iemand.  Ik leg niet graag verantwoording af.  Ik ga oplossingen zoeken voor de moeilijkheden waar ik mee te maken krijg en ik wil die moeilijkheden ook oplossen.  Ik loop er niet van weg.  Men moet me een beetje vrij laten.  Ik kan niet volledig tussen de lijntjes lopen maar ik wil de vrijheid hebben om zelf m'n wegje uit te stippelen.  Maar ik ben geen oproerkraaier of zo.  Ik heb wel een eigen mening en ik uit die ook.   Als ik de dingen anders zie dan bv m'n overste, dan zal hij goede argumenten moeten hebben om me te overtuigen.  Ik ben nogal koppig als ik denk 'gelijk' te hebben.  Als ik zie dat ik ongelijk heb dan zal ik direct toegeven.  ik ben nogal beschermend groot gebracht.  Ik mocht niet zoveel en ik was ook wel een braaf kind :).  Ik was gewoon om te gehoorzamen.  Nu ben ik wat rebelser geworden. 
Ik ben ook vrij inventief en ik geef niet gemakkelijk op.  Om m'n doel te bereiken zal ik m'n 10 oplossingen bedenken.  Ik probeer ze uit en als de eerste niet lukt, dan ga ik naar de 2e, ....   

Begrijp je me een beetje?
Angel



Xuma

Lieve Romira,

bring it on tomorrow;
(morgen
een lichtje
ontsteken
bij Kwan Yin.)  :D

:) Xu
 
Just a closer walk with Thee...........

Romira

Hallo Xuma ,

Je hebt eraan gedacht !! Wat lief   :-*

Het mondeling is achter de rug , ons groepje van 5 mensen had Karen Hamaker als examinator.
Ik zat te stotteren en te hakkelen in mijn beleving , wat schertst mijn verbazing toen ik klaar was : allemaal lovend commentaar , dus ik denk dat dat wel goed is gegaan , nu is het wachten op de uitslag van het theoretische gedeelte. Dat moet nu nog worden nagekeken door 2 astrologen. Als ik voor donderdag 26 mei niet gebeld ben , ben ik geslaagd !
Maar wat een stress zeg , moet daar even goed van gaan bijkomen !