Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM

Baharcik

Ik zal wachten Van Dolf hopelijk zul je ook voor mij tijd hebben maar het kan zeker wachten...
Geniet maar van u vrije dagen

Grtz Bahar

Palomino

Hoi  Bahar,

Ik ben bezig met een Keltisch Kruis voor je...ergens deze week komt het hier te staan... :)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Baharcik

Heel erg bedankt...
Echt waar ik weet nie wat te zeggen ge zijt een schat  :)

Baharcik

Wa ik nog wil zeggen ik heb het uitgemaakt met mijn relati eomdat het niet ging en da ik nog aan mijn vorige relatie heel hard denk ben die persoon nog nie vergeten en hou nog heel veel van hem ik heb nu trg kontakt met hem ma geloof nie dat het iets verder zou worden omdat hij fouten heeft gehad en ik ook en hij kan daar nie tegen. ik hoop dat het wel zou verbeteren en da zou ik graag willen weten...

Palomino

Lieve Baharcik,
Misschien duurt het nu iets langer voordat de legging af is, aangezien ik de nieuwe informtie die je zojuist gegeven hebt er ook in moet verwerken...dit werpt namelijk weer een ander licht op de kaarten... ;)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Lieve Baharcik,

Bij nader inzien denk ik dat het beter is dat ik nieuwe kaarten ga trekken en het Keltisch Kruis opnieuw ga doen...omdat de legging waarmee ik nu bezig ben betrekking heeft op informatie die niet meer relevant is...
Mocht je nog meer informatie hebben dan zou ik je willen vragen die nu te posten zodat ik ermee aan de slag kan gaan...

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Baharcik

Danku palomino..

Neen ik heb geen ander informatie dat was het...
Doe maar op uw gemak en heel erg bedankt.....

jana

hallo,
Ik had graag ook een kaartlegging laten doen hier op het forum hier mijn verzoek.
Hoe gaat het verder gaan met onze nieuwe zaak en met mijn relatie en mijn werk
groetjes

Dragonvlaai

Hallo iedereen,

Ik ben heel benieuwd naar een tarot-antwoord op een vraag. Heb een relatie van drie jaar verbroken. Dat was een beslissing uit een diep gevoel. Je kent het wel: als je wil kan je nog jaren doorsukkelen maar dat heeft geen zin en maakt meer kapot dan alleen de liefde. Er zit bij mij nog wel gevoel voor die jongen en ik weet nog niet wat dat gevoel mij precies zegt. Ik hou het er voorlopig op dat het pas twee weken geleden is en dat het moet slijten. Ik kijk dan wel wat ik overhoud naast het missen en aan de situatie denken. Wat er ook aan de hand is, is het volgende. Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een crush gehad op een onweerstaanbaar iemand. Dat heeft ongeveer een half jaar geduurd en in die tijd hebben we eigenlijk alleenmaar oogcontact gehad en geflirt op afstand. Ik heb nooit toenadering gezocht omdat ik "foute" verhalen over hem hoorde. Daar heb ik me door laten beïnvloeden met als resultaat dat hij op de achtergrond verdween en ik verliefd werd op mijn recente ex. Na drie jaar relatie ( heb wel af en toe met een "hahaha wat was ik een verliefde tuttebel" gevoel aan die "ander"gedacht, maar nooit met verliefde gevoelens op zích ). Tot ik een maand geleden hoorde dat het met mr. X erg goed ging, dat ie daar en daar werkte en dat ik maar eens moest gaan kijken. Ik heb het niet snel daarna uitgemaakt ( omdat ik ook ging dromen en mijn dromen zijn mijn leidraad ). Ik kon het niet meer. De relatie was al een beetje op en dit maakte het vertrouwen in een toekomst natuurlijk niet beter. Komt erop neer dat ik nadat ik het heb uitgemaakt, mr. X op zijn werk ( horeca ) ben gaan "bekijken". Ik weet dat hij mij herkende, we hebben wederom blikken uitgewisseld etc etc. Toch houdt me iets tegen. Wat is dat en waarom??? Ik hoor weer verhalen over hem die lijnrecht tegenover elkaar staan en ik ben heel verlegen. Wat is dus het beste dat ik kan doen? Ik hoop dat iemand tijd heeft om een legging te doen!

Alvast bedankt

Renata

#219
Hallo allemaal!

Ik als leke beginner, heb jullie verhaaltjes eens doorgelezen. Ik leg zelf ook tarot kaarten en ik heb wel een idee waar het dan op zou moeten slaan maar kan er vaak niet wijs uit worden.

Ik leg zelf ook de kaarten zoals de glazen bol legging, maar ik begrijp de volgorde van de legging niet goed. Het boek dat ik gebruik is "tarot spiegel van het leven" van Mario Montano en daar wordt het anders uitgelegd.

Ik probeer antwoord op de vraag te krijgen hoe ik in het leven sta en waarom ik bepaalde thema's steeds weer naar boven krijg, terwijl ik het gevoel heb er veel aan heb gewerkt dmv therapieen, bijv. angsten in een relatie, voor de toekomst. En daardoor trek ik mensen aan die bindingsangst hebben. Ja zo'n de lammen leiden de blinden-gevoel! Vorig jaar dacht ik een ander soort persoon te hebben ontmoet en de vonken sloegen over, maar hij zat in een relatie. Toen hij die verbroken had en weer contact zocht, zat ik in een relatie waarvan ik dacht dat ie eindeloos zou zijn. Maar ook mijn relatie liep ten einde. Zou dan mooi uitkomen met die andere persoon omdat ie naar mijn gevoel 'anders' was, zonder angsten en stabieler. Toch durf ik geen toenadering meer te zoeken. Heb wel het gevoel een sterk innerlijk gevoel te hebben, maar die kan ook tegenstrijdig zijn, waardoor het me verwart, of zijn het dan toch weer angsten die me parten spelen?

Zou iemand voor mij eens kaarten willen leggen en de uitleg erbij geven? Alvast dank!

Sunchild

#220
Citaat van: Opti-Mystique op februari 10, 2005, 14:29:06 PM
Om terug te grijpen op jouw vraag over een levensdoel: ik denk dat op termijn jouw roeping ligt op mensen helpen op spiritueel vlak. Ik zie de roeping in Het Oordeel terug, jouw rol in De Hogepriester van het gesloten deck en je zuiverheid en potenties in de kaart Kracht als totaaltelling......
Heerlijk om terug te lezen en vooral belangerijk op dit moment. Er was alleen iets wat ik maar niet plaatsen kon, namelijk waar die mensen bleven. Totdat ik de ontmoeting van vandaag heb gehad, eigenlijk twee.  Eèn die een deur voor mij geopend heeft, fantastisch. De ontmoeting daarvoor, was een spontane ontmoeting. Een spiegel en wat spiegelde hij?.........

Citaat van: Opti-Mystique op februari 10, 2005, 14:29:06 PM
Echter; jouw alterego Sunchild staat regelmatig tussen jou en het contact met je meer aardse medemens in.
Precies! Het feit dat ik nog steeds niet weet hoe ik mijn contact met anderen moet verbeteren. Het feit dat mijn maag omhoog komt, zodra iemand tegen mij zegt: "Zin om een hapje te gaan eten?", denk ik gatverdamme! Das echt nie omdat ik geen trek heb in Japans, altijd  zelfs ;D

Citaat van: Opti-Mystique op februari 10, 2005, 14:30:05 PM
In de Hogepriester zie ik dus jouw rol ten aanzien van je medemens op spiritueel vlak, de kennis die je hebt en zult bezitten en de bereidheid van de omgeving om van je te leren. Een meester kenmerkt zich niet door een autoritaire of arrogante houding, maar door zijn wijsheid en kunde. Wanneer jij je zo op zult stellen, dan zul je mensen met je zuiverheid aantrekken (Kracht) en zullen zij zich openstellen voor jou. Respect zul je verdienen en niet kunnen afdwingen, want je kracht ligt in dezelfde intenties van zuiverheid.
Heb oprecht geleerd om mij kwetsbaar op te stellen naar mensen toe. Puur zijn! Mensen waarvan ik voel dat ik hen kan helpen en geholpen willen worden, vangen pure liefde van mij op. Om nu te zeggen dat ik er socialer op geworden ben, tja  :-[

Die regel was een bevestiging op mijn interpetaties van de spiegel van vandaag. Nu weet ik ook, waarom ik naar de legging werd getrokken  :P Alleen waarom er meteen ook weer een opening kwam, geen idee! Wat is het leven toch een spannend avontuur  ::)

Thank you!

lilith

Even omhoog schoppen, en zijn er nog mensen die de leggingen doen willen?

lieve groet Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Opti-Mystique

"Willen" altijd... ;D
Een kaartlegging uitwerken zoals ik in dit topic vaak gedaan heb, vraagt echter veel tijd en aandacht. Alleen heb ik momenteel helaas (of gelukkig: het tijdgebrek komt namelijk door werk, sociaal en relatie... prijs ik me erg gelukkig mee 8)) niet voldoende gelegenheid hiertoe... :-\

Enne: weet waar je aan begint met dit topic... *bedolven is  :P*...
Voor de overzichtelijkheid zijn we op een gegeven moment begonnen met 1 topic per legging, zodat de persoon in kwestie deze makkelijker terug kon vinden...

Lfs, Dolf

lilith

Hoi Dolf


Je hebt nu minder tijd, hmmmm, er zijn slechtere redenen daarvoor denk ik zo. ;D

ik kwam je idd regelmatig tegen met leggingen uit te leggen. En
nee, ik waag me zeker niet aan leggingen duiden voor een ander.
Voor mezelf vind ik het al moeilijk.

Maar ik dienk dat nu de situatie anders ligt. Dat het nu meer het bespreken van de uitleg wordt.

Ricca heeft zoveel mooie beschrijvingen neergezet, dat je eerst zelf kan gaan duiden en dan bespreken of je iets over het hoofd gezien hebt. Of een aanvullingen of tips zijn.

Zoiets dus, help jezelf en als er vragen zijn............

lieve groet Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Opti-Mystique

Citaat van: lilith op augustus 16, 2006, 09:46:57 AM
...En nee, ik waag me zeker niet aan leggingen duiden voor een ander.
Voor mezelf vind ik het al moeilijk...

Waarom niet? Voor een ander leggen heb ik ervaren als vele malen makkelijker dan voor mezelf. Nog steeds eigenlijk... Hoe minder je van die ander weet, hoe minder beperkingen je (on)bewust stelt aan je ingevingen en creativiteit bij het interpreteren. Jezelf ken je erg goed (waarschijnlijk) en daardoor ben je vaak niet objectief, soms teveel emotioneel betrokken en het risico zit erin, dat je verstrikt raakt in mogelijkheden waar je de kaarten voor jezelf aan kunt linken. Zeker als je zelf geen duidelijke vraagstelling afgebakend hebt. Afhankelijk van eigen stemming merkte ik, dat ik ging zoeken naar alleen positieve of negatieve aanknopingspunten. Bevestiging zoeken voor je twijfels, of excuses om iets toch te doen ook al weet je ergens dat het niet verstandig is. Kortom: voor jezelf leggen blijft een uitdaging dus.

Citaat van: lilith op augustus 16, 2006, 09:46:57 AM...Ricca heeft zoveel mooie beschrijvingen neergezet, dat je eerst zelf kan gaan duiden en dan bespreken of je iets over het hoofd gezien hebt. Of een aanvullingen of tips zijn...

Eens. Ricca weet erg veel van symboliek en dat vergroot onze kennis van de individuele kaarten. Alleen hebben individuele kaarten een beperkte waarde voor een Tarot-legging. De logica (of het verhaal), de meerdere niveau's van diepgang en het inzicht komt met name uit de samenhang van de kaarten in een legpatroon. Naar mate je meer van de symboliek kent/weet en jezelf toestaan je eigen taal met de kaarten te ontwikkelen (lees: over de grenzen van in boeken beschreven uitleg durft te stappen), ga je steeds meer uit de kaarten kunnen halen. En laat je zelfvertrouwen groeien door de bevestiging van de vraagsteller en je interpretatiekunsten door leermomenten uit de ontkrachtingen...

Iedereen kán het, en een beetje basis is handig... ::)

Liefs, Dolf