Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM

Opti-Mystique

#60
Citaat van: carmelita op december 17, 2004, 07:43:12 AM
... het levert voor mijn gevoel heel wat op als ik liefde blijf geven, hoewel dat een soort automatisme is. Zou het komen  dat ik vaak bij mensen voel, of dat geveinsd is, dus niet puur en echt. Ik blijf zeggen, dat ik dat voel, ik voel me er dan niet behaagelijk bij, het lijkt dan of ik in een negatieve sfeer terechtkom, waardoor ik zulke mensen het liefst of ga ontwijken, of er angstig van word. Zou graag hier wat meer over willen weten, ook als mensen mij ondersneeuwen raak ik in paniek. Voel me dan erg klein en bang. Tevens lukt het me met geen mogelijkheid om ook iets van Kerstversiering of wat dan ook in mijn huis aan te brengen...

Lieve Carmelita,

In reactie op je vraag, komt het op mij over alsof je instinctief weet wat je aan mensen hebt. Er zijn mensen die door anderen heen kunnen prikken door een stuk mensenkennis en jij lijkt dit sterk gevoelsmatig te kunnen. Ik denk dat je hiermee een groot voordeel hebt om een schifting te kunnen maken, in het soort mensen dat je om je heen wilt verzamelen. Het probleem zit 'm in hoe je met die kennis omgaat: je wordt er angstig van en wilt deze mensen ontwijken. Jouw liefdevolheid is je grote kracht, maar omdat je niet geleerd hebt om op je strepen te gaan staan en anderen hier niet overheen te laten walsen, gaat dit nu steeds ten koste van jezelf...

De periode waarin jij nu zit, van bezinning en oplading, zal je ook sterker maken. Wat jij nodig hebt is het lef om aan deze mensen diplomatiek duidelijk te maken, dat jij niet op hen zit te wachten zolang ze niet oprecht in hun bedoelingen zijn. Wees liefdevol, maar heel duidelijk naar deze mensen toe. Mensen die geen zuivere bedoelingen hebben houden er niet van om een spiegel voorgehouden te krijgen, omdat hetgeen dat ze zien ze uitermate slecht bevalt. Jij kunt die spiegel zijn...

Hetzelfde geldt voor het ondersneeuwen: mensen die op een dergelijke manier aanwezig willen zijn, voelen ook direct aan over wie ze heen kunnen lopen en over wie niet. Mensen die je al kennen en dit gedrag vertonen weten niet beter en blijven dit doen, zolang je geen tegengas geeft. Ook hier geldt liefdevol, maar heel duidelijk zijn dat je daar niet van gediend bent. En dat zal weerstand oproepen in eerste instantie: "want Carmelita doet anders toch nooit moeilijk?" Maar als je eenmaal die klap uitgedeeld hebt en misschien een tweede maal indien nodig, dan zullen ze toch gedwongen worden om je anders te gaan benaderen. Blijf bij je standpunt wanneer je "nee" zegt en kap iedere verdere discussie af.

Misschien zul je in het begin harder moeten optreden dan wat in je zit, maar het gaat in eerste instantie om terugwinnen van terrein dat van jou is. En op het moment dat mensen jouw grenzen respecteren, dan kun mensen weer meer ruimte geven voor discussie en aangeven hoe jij het ziet. Ik geloof dat ik ergens anders op het forum al eens tegen je gezegd heb, dat je kwetsbaar opstellen en voor jezelf opkomen prima samengaan. Je kunt je openstellen voor anderen en liefde geven zoveel als je wilt, zolang het niet ten koste gaat van jezelf of anderen die gelegenheid aangrijpen om bij 1 uitgestoken vinger, meteen de hele hand te nemen... Je hebt anderen een hoop te geven, maar zeker niet 4 granted ;)

Tot slot over je kerstversiering: zet jezelf er alleen toe als het je wat extra's geeft in de vorm van gezelligheid etc. Als het een verplichting is, omdat het toevallig die tijd van het jaar is... lekker laten varen. Volgend jaar weer een Kerst ;D

Sterkte en heel veel liefs van Dolf

lienje

hey Dolf,
je hebt waarschijnlijk veel werk met al de aanvraging voor kaartleggingen, maar als je n plaatsje vind zou je nog even de mijne willen toelichten?  
Love and light
freckles elf

Opti-Mystique

Ja, dat wil ik uiteraard...

Ik ben op het moment even met andere dingen bezig en ook niet helemaal fit. Ik zal daarom na morgen op zijn vroegst weer gelegenheid hebben om de kaarten erbij te nemen.

De nieuwe leggingen en een extra toelichting op de jouwe volgt z.s.m.

*HEDEN GEEN LEGGINGEN DUS ;D*

Liefs van Dolf

lienje

doe maar op jouw tempo hoor, er is echt geen haast bij, belangrijkste is daje je goed voelt

groetsels

palomino

#64
TAROT-LEZING VOOR NATHALIE (de dochter van Carmelita)

********Overgangsfase-legging******
----------------------------------------
*1/ DE MAAN...Dit is voorbij en afgerond...
----------------------------------------
Zie de maan als een spiegel waarin je bereid bent om te kijken en je héle zelf onderogen te zien en ook de confrontatie aan te gaan met dat gene wat je liever niet wilt zien van jezelf...met zaken die je kunnen verwarren en beangstigen.Daartoe ben je in staat en zo rond je een stuk illusie dat voorheen een rol speelde in je leven af.
De Maan;kaart 18, is een hele toepasselijke kaart op de positie van "voorbij en afgerond" heeft een samengestelde waarde van 1+8=9=voltooid en bereikt hebben... :),tevens het getal van de kluizenaar die zich naar binnen richt en  introspectie vertegenwoordigt.

De Maan hoort bij het element water,dat staat voor emoties en gevoelens.Op de kaart is de nacht bijna voorbij ,dat geeft aan dat de donkerste dagen achter je liggen...de lucht klaart al op en weldra zal de zon schijnen.

Je hebt veel onprettige periodes en situaties in je leven gekend waar je het emotioneel zwaar mee hebt gehad.Nu is het tijd geworden om weer omhoog te krabbelen uit het dal en in balans te komen.Je hebt best al het één en ander afgerond maar er liggen toch nog wel een hoop onverwerkte zaken te wachten in het donker van je onbewuste om aan het licht te komen ...zodat ze je niet langer in verwarring brengen.

Het onbewuste spreekt in beeldentaal door middel van dromen,beelden maar ook door bepaalde gevoelens die je ervaart als rusteloosheid,verwarring,wisselende stemmingen en angst.Door je bewust te worden waar deze gevoelens hun wortels hebben (in je verleden) kun je je er bewust van worden wat de oorzaak is...aan jou dus de taak om aandacht te schenken aan de beelden en dromen maar ook aan fantasieen en verlangens...deze te vertalen en ontcijferen en zo hetgene wat onbewust in je speelt bewust te maken en te integreren.
----------------------------------------
*2/GERECHTIGHEID...Dit is voorbij maar werkt nog door...
----------------------------------------
Deze kaart geeft in het kort aan dat je leven van dit moment het resultaat is van alle psychische processen in je verleden.
Ik denk dat de heftige emotionele gebeurtenissen die je hebt meegemaakt ,nog een grote rol spelen en van invloed zijn op jouw algehele manier van in het leven staan en hoe je ermee omgaat.

Zoals bij De Maan gaat het ook hier weer om de wisselweking tussen bewuste en onbewuste...eigenlijk is dit de rode draad in deze legging.
Nathalie ,je zou echt moeten proberen om de samenhang te zien tussen je eigen (innerlijke conflicten,zaken waar je nog mee zit,die je nog pijn doen,die nog doorwerken),en conflicten die je in de buitenwereld tegenkomt...misschien op je werk maar ook in andere situaties met bekenden en onbekenden.Deze situaties kun je ook weer als een spiegel bekijken... ;)

Gerechtigheid heeft eigenlijk een reinigend effect...een soort innerlijke grote schoonmaak en verdraagt geen oneerlijkheid.Daarmee wil ik niet insinueren dat je de boel aan het bedriegen bent...maar mischien is het wel zo dat je soms eens een uitvlucht of smoes verzint omdat je b.v op je werk niet wilt vertellen dat het eigenlijk helemaal niet zo lekker met je gaat.Maar hierdoor verstoor je je innerlijk evenwicht nog meer en worden bovendien in de buitenwereld ook onevenwichtige reakties opgeroepen,waardoor je in een negatieve spiraal terecht kunt komen.

Opnieuw,zoals ook bij de maan komt het er hier op aan dat je je evenwicht herstelt door je bewust te worden van je werkelijke gevoelens en emoties...Deze te doorgronden tot aan de wortel ,en zo in harmonie te komen met jezelf en als een logich gevolg daarvan met de buitenwereld.Dan ontstaat er duidelijkheid en zullen de   schimmen uit het verleden verdwijnen.
Je hebt dan het heft van het zwaard des onderscheids van Gerechtigheid zélf in handen.Je bent dan in staat om je eigen reacties en verwachtingen door te prikken en begrijpt dat je altijd oogst wat je ooit zelf gezaaid hebt... :)

Wat een grote rol in jouw leven speelt is dus de verhouding tussen bewuste en onbewuste en de wisselwerking tussen jóuw binnenwereld en dé buitenwereld.
----------------------------------------
3/*BEKERS RIDDER...Hier ben je op weg naar toe...
----------------------------------------
Deze Ridder dat ben jij Nathalie...en aangezien je een beker in je handen hebt wordt duidelijk dat je aan de slag gaat met de rol die gevoelens en emoties in je leven spelen...en dan vooral met die gevoelens en emoties die hun wortels in het verleden hebben.
Moedig zet je je schouders eronder om de opdrachten ,die naar voren kwamen bij de Maan en Gerechtigheid ,uit te werken.

Je hebt een doel voor ogen...je onbewuste te integreren,dóór je angst heen te gaan,da basis van je gevoel te doorgronden en je bent niet van plan om je er nog langer door in het harnas te laten jagen ( ;D)

Er is heel wat werk aan de emotionele winkel maar je gaat vol goede moed vooruit...je bewust van het feit dat er een samenhang bestaat tussen dat waar je zelf mee rondloopt en wat je in de buitenwereld tegenkomt.

Er kan gedurende dit proces nog wel een wat twijfel en instabiliteit om de hoek komen kijken,maar daardoor laat je je niet ontmoedigen en rustig stap je op de Zon af... 8)

----------------------------------------
*4/DE ZON...Dit staat je te wachten...
----------------------------------------
Bij de Zon aan gekomen heb je het gevoel dat je aan een nieuw hoofdstuk in je leven begint,kaart 19...1+9=10=1=nieuw begin.
Je ervaart het leven anders nu, heerlijk...verwarmd en verlicht en je voelt dit als een verdiende beloning na een periode van keihard werken aan jezelf.

Bij de Maan moest je jezelf doorgronden met alles erop,er aan maar vooral er ín...en het je door bewustwording eigen maken.
De Ridder in je liet zien dat je er daadkrachtig mee aan de slag bent gegaan en vervolgens zie je in het lich van de Zon wie en wat je werkelijk bent.
Je hebt jezelf leren kennen,zowel je lichte als je donkere kanten,je gaf ze allemaal een plekje en mag er nu zijn van jezelf en je houdt van jezelf... :D

Je kunt nu de gevolgen van je handelen aanvaarden zonder in de slachtoffer rol te vervallen als iemand eens wat minder aardig reageert.Dit alles maakt je tot een veel flexibeler mens en je voelt je daarom ook niet zo snel meer aangevallen.Je prikt makkelijker door de projecties van andere mensen heen.

Je kunt accepteren en vergeven wat er in het verleden op je pad is gekomen,  je destijds veel pijn heeft gedaan en lang heeft door gewerkt.Je ziet nu dat deze ervaringen je tot innerlijke groei en ontwikkeling hebben aangezet.
----------------------------------------
*5/BEKERS 7...Dit is de les die je zou moeten leren...
----------------------------------------
Deze kleine Arcanakaart zie ik als een waarschuwend knechtje van de Zon... :P.Hier wordt duidelijk gemaakt dat het zelfverwezenlijkingsproces iets is waar altijd aan gewerkt moet blijven worden...Dat je op je hoede moet blijven om niet weer terug te vallen in oude gedragingen en patronen...dat je niet weer terecht komt in de illusies,valkuilen  van voorheen waar je je nu welliswaar bewust van bent maar die toch in sommige situaties op de loer liggen en als je niet uit kijkt er weer invalt.
Blijf in contact met je onbewuste,zoek uit waar bepaalde beelden en gevoelens die zich voordoen vandaan komen...spoor de wortels op en laat ze je niet strikken.
Houdt de groei waar aan je bent begonnen in stand en laat je niet misleiden.
----------------------------------------
Lieve Nathalie (en Carmi) ik hoop dat je hier iets mee kunt...ik hoor het graag  of er dingen niet kloppen,kant nog wal raken in jullie opzicht of dat wellicht ergens de spijker op zijn kop is geslagen.
Ook voor het commentaar van andere forummers sta ik open...
Liefs Palomino



pat

Ik zit zelf tussen twee lovers wie kan mij helpen wat meer duidelijk heid te geven?

groetjes Pat :-\ :-\ :-\

carmelita

Lieve Palo, ik typ nu even onder de naam van mij moeder( Carmelita) ik heb met verbazing gelezen wat je voor mij uit de legging hebt gehaald. Ik ben nu druk bezig met Therapie, en eigenlijk was alles heel herkenbaar. Vind het inderdaad heel moeilijk om mijn bewuste, en onbewuste van elkaar te scheiden. Dat gaat nog wel eens met mij op de loop. Durf mij ook vaak niet echt te uiten naar wat ik werkelijk voel. Ik ga het liefst conflicten uit de weg. ( MIJN MOEDER MOET HET DAN SOMS ONDERGAAN) . Zit op dit moment ook even in de fase wat te doen met mijn werk. Moet eigenlijk weg uit de psychiatrie waar ik werkzaam in ben. Maar wil toch naar een A ziekenhuis. Dit omdat de verpleging voor mijn gevoel mijn roeping is. Bedankt dat je deze legging hebt willen doen. Ook bedankt voor de wijze waarop mijn moeder Carmi keer op keer door jullie gesteund word. Ik ben erg trots op haar ;D Altijd staat ze weer voor Jan en alleman klaar. Het geeft haar een fijn gevoel dat ze bij jullie terechtkan. Een mooie gelegenheid om jullie allen te bedanken. Liefs en een gezond 2005 Nathalie :-*

palomino

Lieve Nathalie,
Ik ben blij te horen dat je iets aan de legging hebt en dat je zo misschien een paar handvaatjes hebt om verder te komen.
Om nog even op je werk terug te komen; als jij voelt dat het je roeping is om de verpleging in te gaan dan zal dat je zeker gaan lukken.Volg de weg van je hart,leer je HELE zelf kennen en accpteren...dan zullen anderen je daarin volgen en je ook nemen zoals je bent.Vertel wat je voelt en probeer je niet zo snel uit het veld te laten slaan door reacties van andere mensen.
Ik wens je heel veel succes met de therapie...eerst zul je misschien even door het donker moeten (Maan) maar daarna zal het zonnetje voor je schijnen.
Ik wens jou en carmi ook een fantastich 2005 toe... :-*
liefs Palomino

Opti-Mystique

Ik ben dus weer aan het leggen geslagen, voor Pink ditmaal, en nu met het hele deck. Poehee: heavy zeg; voorlopig weet ik er alleen nog @#$%^&*(^*~!!! van te maken...

???

De toekomstvoorspellingen laten dus wat langer op zich laten wachten... wegens onvoorziene omstandigheden... ;D ;D

Liefs van Dolf

Opti-Mystique

#69
DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: Pink
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 20 december 2004

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord op je vraag Kaart 3 ââ,¬â€œ De omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller



Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 49 = 4 + 9 = 13 (De Dood), maar ook 1 + 3 = 4 (De Keizer)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1
1e kaart uit het gesloten deck*: Koningin van Bekers
Laatste kaart uit het gesloten deck*: Koningin van Zwaarden
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken


INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Pink-R-bell,

De kaart van Bekers 6 stelt jou als persoon in deze legging voor, en laat zien dat je vraag verband houdt met een reeds langer gekoesterde wens. Steeds meer concrete ideeën komen in je hoofd tot bloei en je kunt het gerealiseerde product van je droom als het ware al ruiken, zo sterk zijn je ideeën. De Duivel laat enerzijds zien dat je bruist van energie om dit op te gaan pakken, maar anderzijds dat je nog niet vol overtuiging eraan durft te beginnen. Wellicht twijfel je nog over het opgeven van bepaalde zekerheden, wanneer je voor jezelf wilt beginnen? De 6 is wederom een groeikaart, maar ook de kaart van keuze, net zoals de 6 in de Grote Arcana. Jij kiest er dus voor, om de stap om je droom te verwezenlijken wel of niet te gaan zetten. De Duivel laat in ieder geval zien dat naarmate je dichterbij het punt komt om je droom vorm te geven, je ook gedwongen wordt om te kijken naar eventuele schaduwkanten hiervan in de praktijk en op welke wijze die je leven zouden kunnen beïnvloeden. De Duivel is echter ook een groeikaart en kan je naar nieuwe kennis en wijsheid brengen, wanneer je inziet op welke punten je nog aan ââ,¬Å"oudeââ,¬? opvattingen vasthoudt, die je creativiteit en ondernemingsgeest gebonden houdt.

De omgeving zoals het is, laat zien dat er ook met betrekking tot deze twijfels duidelijkheid komt en dat daarmee de puzzelstukjes op hun plaats zullen vallen. Daarna kun je wijd openstaan voor het vormgeven van je ideeën en zien hoe die in de praktijk tot groei en bloei komen. Je laat die twijfels zo meteen achter je en gebruikt je kennis en ervaring, die je tot nu toe in je leven hebt opgedaan om met diezelfde, positieve energie een invulling te geven aan je droom en inhoudelijke werkzaamheden. Dit vormgeven komt ook sterk terug in de totaaltelling van je legging, de Keizer. De 4 staat voor de 4 elementen, waaruit alle materie is opgebouwd. De Zon staat wat dat betreft ook voor kansen en succes, dus je ideeën zien er veelbelovend uit. De Zon kan soms ook te heet zijn, dus het blijft zaak goed na te denken over je een en ander in het vat gaat gieten. Maar het merendeel van de tijd kun je genieten van de warmte van je nieuwe ondernemingen en van de energie die je ervan terugkrijgt.

Staven 9 benadrukt dat het hier om een situatie gaat, die enkel nog in gedachten bestaat of in een pril stadium van ontwikkeling. Deze kaart op de adviespositie geeft aan bij je intenties en droom te blijven, waar het je doel betreft. Het geeft ook aan dat je het juiste moment afwacht om eraan te beginnen. De Duivel trekt nog af en toe aan je en ontneemt je daarbij het initiatief om het proces in gang te zetten en geeft je een gevoel van teleurstelling, omdat je (nog) niet direct kunt doen wat je wilt. Maar de Zon laat zien, dat dit allemaal op zijn plaats zal gaan vallen. 9 staat ook hier weer voor groei, dus de legging geeft overal aan dat jij enorm kunt groeien, zowel als persoon maar ook zakelijk, door de kans om je droom waar te maken te pakken wanneer het je aangeboden wordt. Uiteindelijk zul je dankbaar zijn omdat je persoonlijke groei een prettige bijkomstigheid is, naast doen wat je écht leuk vindt en waar je al voldoening uithaalt. Mijn idee bij deze kaart is, dat het voor jou zowel financieel als gevoelsmatig zeer bevredigend zal zijn om mensen te gaan coachen.

WORDT VERVOLGDââ,¬Â¦[/u][/color]

Opti-Mystique

#70
2e EN LAATSTE DEEL VOOR PINK[/u][/color]

Het antwoord van deze legging is de Koningin van Pentakels. Mijn gevoel zegt dat deze kaart staat voor jou, wanneer jij op termijn je droom hebt gevolgd en waarheen je dit uiteindelijk zal brengen. Deze Koningin staat voor een harde werkster, die (economische) onafhankelijkheid bewerkstelligt, sociaal is ingesteld en gul voor de mensen die haar interesseren. In een legging met betrekking tot werk, staat deze kaart ook voor het verkrijgen van nieuwe informatie, welke je huidige zienswijze verandert en waardoor je de dingen in een veel positiever licht zult gaan zien. Met de Zon ernaast, kan ik me hier enkel bij aansluiten. In één van mijn boeken staat letterlijk bij deze kaart ââ,¬Å"ââ,¬Â¦ and you will do very well in healing professionsââ,¬?. Deze kaart geeft verder aan dat je wellicht even moet wachten, maar dat hetgeen wat je wilt in ieder geval zal komen.

Al de hele legging heb ik het idee dat er ââ,¬Å"ietsââ,¬? is, wat op jou op dit moment nog een vertragende werking geeft om nu al concrete stappen te gaan ondernemen. Ik heb het gevoel dat dit ââ,¬Å"ietsââ,¬? zijn oorsprong in een wat verder verleden heeft, hier een ander persoon bij betrokken is en dat dit je nog steeds gevoelsmatig raakt. Het laatste in de zin dat er een factor meespeelt, waarom jij niet onverdeeld gillend enthousiast bent. Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar ik moet je wel vragen of jij dit zelf kunt plaatsen? Aangezien ik het idee heb, dat jij je er toch wel van bewust bent. Er wordt me duidelijk gemaakt dat er oude opvattingen of gevoelens zijn, welke jij los mag gaan laten en waardoor e.e.a. sneller in beweging kan gaan komen. Het lijkt er namelijk op dat jij zelf de vertragende factor bent. De Duivel in combinatie met deze Koningin geeft aan dat jij vasthoudt aan een ââ,¬Å"oudââ,¬? beeld in deze, maar dat jij inmiddels dusdanig gegroeid bent als persoon, dat je hier nu juist mee om weet te gaan en de opvatting die je hebt niet meer actueel is. Aan jou om deze ââ,¬Â¦ in te vullen, alsjeblieft.

De totaaltelling van je legging is de Dood, die voor een (bevrijdend) einde van het oude staat en waar onvermijdelijk iets nieuws, een frisse start voor in de plaats gaat komen. Het gaan uitoefenen van het beroep van coach zal tevens je ideeën over werk en relaties sterk veranderen. De Dood met betrekking tot werk dringt sterk aan op het afscheid nemen van huidige taken, positie innemen en het innerlijk leegmaken om zodoende open te staan voor het nieuwe daarvoor in de plaats op je pad. Het gaat hierbij wel om een geleidelijke overgang. Eerst afronden en afsluiten waar je mee bezig bent en zeker weten dat het voor je gevoel ook ââ,¬Å"afââ,¬? is.
En zoals eerder aangegeven is de totaaltelling tevens 4, de Keizer, die hier staat voor zelf een solide basis hebben, kennis en ervaring, waarop je je ideeën kunt vormgeven en uitbouwen.

De kaarten uit het gesloten deck zijn 2 andere Koninginnen en staan ook voor jou zelf. Koningin van Bekers met betrekking tot werk geeft aan, dat je de kans krijgt om je werkveld te verleggen naar een andere branche. Ze wordt gezien als iemand die haar idealen realiseert. Tevens geeft ze aan dat er mensen op je pad zullen komen, die anders tegen de zaken aankijken dat jij dat doet, maar dat je wel de support krijgt die nodig is om te laten zien wat je kunt bieden. Deze kaart onderstreept nogmaals de groei op spiritueel vlak en groei in het contact kunnen leggen met jouw innerlijke stem of intuïtie. Verder laat ze zien dat je nu nog in een stille, afwachtende fase zit en naar je innerlijk luistert, om duidelijkheid te krijgen over je verdere carrièrewensen en ââ,¬â€œplannen. Oww en dit is een mooie; die moet ik even letterlijk citeren: deze heeft betrekking op het symbool zijn van helpende, genezende krachten & introspectie en men neme hier in gedachten de combinatie Pink en ons medeforumlid Mephisto:

Citeerââ,¬Â¦ Ze wordt als de duistere, raadselachtige aangeduid, aangezien haar bronnen van wijsheid onzichtbaar zijn en ontoegankelijk voor het wetenschappelijk ingestelde verstandââ,¬Â¦

Wat kan ik hier nog aan toevoegenââ,¬Â¦ ;D

Koningin van Zwaarden met betrekking tot werk geeft aan, dat je overweegt om ander werk te gaan doen of een geldgenererend bedrijf op te zetten. Ook hier wordt weer geduid op nieuwe informatie, welke je zienswijze van dit moment nog verandert. Verder geeft ze aan dat plannen tijd nodig hebben om te ontwikkelen en dat je in de tussentijd je bezig moet houden met dingen waar je plezier aan beleeft. Ze geeft aan dat het bereiken van succes niet zo snel zal gaan als je zou willen, omdat je te maken krijgt met factoren welke je niet kunt beïnvloeden, maar dat het succes uiteindelijk komt, dat onderstreept deze Koningin ook.

Al met al heb ik het idee dat je op de goede weg bent en het realiseren van je droom daadwerkelijk binnen handbereik komt. Wellicht nog wat meer geduld hebben, omdat uit de legging sterk ââ,¬Å"komt tijd, komt raadââ,¬? naar voren komt. De missende puzzelstukjes komen absoluut naar je toe, maar het advies is om in de tussentijd die dingen te doen, die je leuk vindt of die goed aanvoelen. Het komt eraan dus, maar de tijd is nog niet hélemaal rijp.  

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat heel graag van je.

Liefs van Dolf

Pinky

Lieve Dolf,

Een hele mooie legging en je slaat de spijker op zijn kop. Ik wil haar even op me laten inwerken en dan kom ik er nog op terug. Maar er is één vraag die je stelt die ik beter nu kan beantwoorden voordat ik ââ,¬â€œna er even over nagedacht te hebben- het antwoord weer verpak.

Al de hele legging heb ik het idee dat er ââ,¬Å"ietsââ,¬? is, wat op jou op dit moment nog een vertragende werking geeft om nu al concrete stappen te gaan ondernemen. Ik heb het gevoel dat dit ââ,¬Å"ietsââ,¬? zijn oorsprong in een wat verder verleden heeft, hier een ander persoon bij betrokken is en dat dit je nog steeds gevoelsmatig raakt. Het laatste in de zin dat er een factor meespeelt, waarom jij niet onverdeeld gillend enthousiast bent. Ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar ik moet je wel vragen of jij dit zelf kunt plaatsen? Aangezien ik het idee heb, dat jij je er toch wel van bewust bent. Er wordt me duidelijk gemaakt dat er oude opvattingen of gevoelens zijn, welke jij los mag gaan laten en waardoor e.e.a. sneller in beweging kan gaan komen. Het lijkt er namelijk op dat jij zelf de vertragende factor bent..

Er zijn heel veel redenen waarom iemand zich als kind eenzaam kan voelen. Ik was zoââ,¬â,,¢n kind dat eigenlijk overal goed in was. Ik kon goed leren, was creatief,  goed in sport ââ,¬Â¦..maar ook heel erg gevoelig en dat was iets wat in mijn omgeving niet echt goed begrepen werd en ik kon ze ook niet duidelijk maken wat ik nu precies bedoelde. En hoeveel ik ook van mijn ouders houd en hoezeer ik weet hoeveel ze van mij houden en om me geven,  feit is dat mijn hele opvoeding er op gericht is geweest om mij wat harder te maken. Ik was dus ook zoââ,¬â,,¢n kind dat enorm gepest werd omdatââ,¬Â¦..

Omdat dat zaken zijn waar je je niet tegen kunt verdedigen heb ik blijkbaar ergens onderweg besloten dat het genoeg was en dat ik mijn kop niet meer boven het maaiveld uit zou steken. Dat heb ik heel erg lang volgehouden en het heeft een grote invloed op mijn keuzes gehad. Kan je voorstellen hoe verbaasd ik was toen ik een aantal jaren geleden ontdekte hoeveel er in mij verborgen zit. En intuïtief weet ik nu ook dat ik volkomen bij mezelf kan blijven, er kan zijn voor en met anderen, terwijl ik die talenten die ik bezit toch gewoon gebruik. Maar aan de andere kant is er nog steeds dat stemmetje van een heel klein meisjeââ,¬Â¦.zoââ,¬â,,¢n stemmetje dat je vertelt dat je het beter maar niet kan doen omdat je het risico loopt om afgeschoten te worden. En dat stemmetje ben ik nog niet helemaal kwijt dus ziehier het antwoord op jouw vraag.

Liefs van Pink

Opti-Mystique

#72
Hi Freckles Elf,

Jij had nog een eventuele aanvulling op de interpretatie van je legging van mij tegoed, naar aanleiding van jouw reactie hierop. Ik heb nogmaals naar je legging gekeken en ik wil hier als volgt op reageren:

Citaat van: freckles elf op december 14, 2004, 15:14:21 PM
~~~~COMM: Ik luister over het algemeen altijd naar mijn gevoel, en soms denk ik dat ik beter eens zou luisteren naar mijn verstand dan naar mijn hart en gevoelens... ~~~~

Uit de kaarten haal ik iets anders. De kaart van Matigheid en de vrouw op de kaart van De Geliefden, leggen de nadruk op het intuïtieve. Matigheid, Kracht en Gerechtigheid geven allen een balans aan; dit interpreteer ik als een balans tussen denken en voelen. Je mag je gevoel dus voorrang geven en je kunt hierop vertrouwen, maar blijf altijd je verstand gebruiken bij de acties die je onderneemt...

Citaat van: freckles elf op december 14, 2004, 15:14:21 PM
~~~~COMM: Mijn idee van de wereld is idd soms n beetje te sprookjesachtig, tis te zeggen, mijn dromen zijn wat te sprookjesachtig, ik denk dat ik op de wereld een heel realistische kijk heb..en soms wat pessemistisch....
... ik heb ook meestal schrik om aan iets nieuws te beginnen of nieuwe mensen te leren kennen, dan denk ik altijd te mislukken of iets doms te zeggen... ~~~~

Jij bent je bewust van het contrast tussen het sprookjesachtige beeld van hoe jij de wereld het liefst had gezien en het beeld van hoe de omgeving/wereld werkelijk is. Dat is er een verschil is, is realistisch... maar daarmee is het nog geen realistisch beeld van de wereld in werkelijkheid. Het Maanlicht verlicht de wereld niet zo fel als de zon en is de oorzaak van nachtelijke schaduwen. Dit is hoe jij de omgeving/wereld ziet en onderstreept dat jij je fixeert op de schaduwkanten. Daarom ervaar je het volgens jou realistische beeld van de wereld als pessimistisch. De werkelijkheid zal voor jou toch nog anders blijken te zijn... Ook dit hoort bij de duidelijkheden die je voor jezelf zult scheppen.

Je zegt over angst hebben om aan iets nieuws te beginnen omdat je
er bij voorbaat al vanuit gaat, dat het zal mislukken of dat je iets doms zegt. Angst en onzekerheid zijn ook eigenschappen die bij De Maan horen. In werkelijkheid staat De Zegewagen voor je klaar, wanneer je iets nieuws gaat ondernemen en dit geeft aan, dat je door er met overtuiging aan te beginnen alles kunt bereiken.

Citaat van: freckles elf op december 14, 2004, 15:14:21 PM
~~~~COMM: ...da laatste wat je zegt, van die waarheid, vind ik heel sterk terug; ik wil overal en altijd gerechtigheid en de waarheid en als het antwoord van die persoon nie direcht overeenkomt met het mijne denk ik dat er idd gelogen wordt of iets verzwegen wordt...~~~~

Wat je hier zegt, is het kenmerk van de kaart Gerechtigheid; jouw waarheid (dé waarheid wordt weergegeven door Het Oordeel). Hier heb je je een beeld van gevormd op basis van jouw normen en waarden, je levenservaring tot nu toe. Iedere keer als jij van mening bent dat er gelogen wordt of iets verzwegen, spreek jij een oordeel uit op basis van jouw waarheid. De sluier op deze kaart laat zien, dat je slechts gedeeltelijk op de hoogte bent. Je kent meestal niet alle feiten en kunt niet in het hoofd van een ander kijken en zien, waarom iemand tot een bepaalde uitspraak of handeling komt. Jouw waarheid hoeft dus niet altijd dé waarheid te zijn laat Gerechtigheid jou hier enerzijds zien...

Wanneer er een keuze gemaakt wordt en er gebeurt iets, wordt soms pas op de langere termijn het effect hiervan merkbaar. Soms is het maken van een "verkeerde" keuze ook een leerschool voor een ander om zelf tot dé waarheid te komen. Gerechtigheid laat jou hier anderzijds zien dat anderen soms leren ten koste van jou. Jij wordt hier levenswijzer van, al gaat dat soms gepaard met schade en schande. De levenswijsheid en het vermogen om een ander te vergeven of zelf niet te veroordelen voor zijn of haar keuze's, laten jou hier een groeipotentieel voor jezelf zien...

Citaat van: freckles elf op december 14, 2004, 15:14:21 PM
~~~~COMM: ...uit het laatste wat je zegt, weet ik niet goed hoe ik het moet opvatten, die duidelijkheid voor mezelf creeeren. Het is idd zo dat ik dingen van vroeger moet leren verwerken en een plaats geven, ik weet alleen niet goed hoe ik dat moet doen...~~~~

Dit commentaar had betrekking op mijn stelling dat voor jou de tijd is gekomen om een aantal opvattingen, teleurstellingen en misschien hartzeer uit het verleden los te gaan laten, omdat je op een aantal vlakken met vragen en onzekerheden blijft zitten. De Dood op de adviespositie laat een bevrijdend einde zien en daar komt een periode vol positieve energie, openstaan voor wat er op je pad komt en warmte, voor in de plaats. Zie de Zon op de antwoordpositie. Naar mijn idee spelen de kaarten Kracht en Gerechtigheid hier een rol bij, waarbij Kracht staat voor het liefdevol, geduldig etc. zijn naar anderen, maar ook dat je mensen vastpint met een oordeel volgens jouw waarheid. Probeer de mensen tegen wie jij een wrok koestert te vergeven, door je te bedenken dat jij enerzijds je les eruit hebt mogen leren en dat anderen zich niet altijd bewust waren van het effect dat hun keuze op jou heeft gehad. Dat het dus vaak niet persoonlijk of opzettelijk bedoeld is.

Daarnaast noemde ik het liefde geven aan jezelf. Door te staan voor wie je op dit moment bent en je energie niet te steken in teveel naar het verleden, de toekomst of naar anderen te kijken. Weet je: eigenlijk bedoel ik te zeggen, maar kan ik het niet beter verwoorden dan zoals het in het stuk staat, dat jij zelf op het forum hebt geplaatst onder ââ,¬Å"vanuit je eigen kracht durven te levenââ,¬?. Dat is wat de kaarten je hier ook proberen te zeggen en waarmee veel duidelijk voor jezelf zal worden.

Citaat van: freckles elf op december 14, 2004, 15:14:21 PM
~~~~COMM: ââ,¬Â¦op dit moment heb ik wel een relatie, die ondertussen met vallen en opstaan nu 7maand duurt. Maar ik moet idd maar eindelijk eens mezelf wat meer leren graag zien en dan zal de relatie miss ook meer vorm krijgenââ,¬Â¦ ~~~~

Je relatie lag hier duidelijk niet als de belangrijkste issue op tafel. Maar ik denk dat je heel ver komt met het antwoord, dat je hier zelf geeft.

Nogmaals graag gedaan en ik wens je veel sterkte en wijsheid!

Liefs van Dolf

Opti-Mystique


Opti-Mystique

Grrrrrr!@#$%^&*(... Ben ik een 1 Tarot-kaart kwijt.... en is m'n deck incompleet.... zoek echt alles af op dit moment...

Welke kaart kwijt? Tja; ach.... het zal niet zo zijn... De Duivel.... >:( >:(... Verd...uiveld!!