Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM

Mikal

Hoi Peter,
Ik heb naar aanleiding van je verhaaltje en je vraag de tarot kaarten 6 vragen gesteld die me wel toepasselijk voor jou situatie leken.
1. Het verleden (Koningin van Pentakels)
2. Het heden (Staven 2)
3. Naar wat of waar ga jij je ontwikkelen de aankomende jaren (Staven 8 )
4. Hoe ziet de weg daarnaar toe eruit (Koning van Kelken)
5. Hoe verloopt jou ontwikkeling in de tarot de aankomende jaren (Staven 5)
6. Een advies voor de aankomende tijd (Schildknaap van Staven)

In het recente verleden heb jij je aandacht gericht op praktische, materiële en/of financiële dingen. Je hebt je daar vooral mee bezig gehouden in plaats van het spirituele (hoewel het opzoeken van de natuur ook een mooie spirituele ervaring kan zijn, waarvan er op deze kaart genoeg is). Gezien wat je schreef over je verleden is dit denk ik een goede stap geweest om weer met beide benen op de grond te staan en jezelf in evenwicht te brengen. Ik zie hier een liefdevol persoon zitten die rust heeft gevonden en oog heeft voor de omgeving om hem heen. De zaakjes heeft hij goed op de rit.

Nu je dit allemaal hebt bereikt (rust, evenwicht, zaken op orde, aandacht voor je omgeving) en dus de meer 'aardse' kant van het leven hebt eigen gemaakt, begin je de spirituele kant van het leven te missen. Je hebt een diep besef dat er meer is tussen hemel en aarde maar weet nog niet helemaal wat jou weg hierin is. In je lichaam heerst een zekere spanning van het willen onderzoeken en ontdekken wat dat dan is. Op dit gebied wil je in elk geval iets! Wellicht dat je er zelfs wat rusteloos over bent.

Waarschijnlijk zul jij de aankomende jaren bezig zijn met uitzoeken wat dat dan is wat het beste bij jou past. Ik denk dat je het niet zo maar zult vinden maar eerst een aantal dingen zult uitproberen. Verschillende richtingen en methoden in de spirituele wereld gaat onderzoeken en je daarin gaat verdiepen voor je uiteindelijk echt een bepaalde richting uit gaat om datgene te vinden wat echt bij jou past. Wie weet zelfs dat je een ontwikkeling een hele andere richting uit zal gaan dan jij aanvankelijk denkt. In elk geval ben je op zoek naar iets waar jij je goed bij voelt en bij je past. Omdat het om een ontwikkeling gaat zijn al je onderzoekingen nodig om te komen naar waar jij op weg bent en kost dit dus wel enige tijd om daar te komen.
Om daar te komen denk ik dat jij je vooral laat leiden door je gevoel en intuïtie en je op basis daarvan beslissingen neemt.

Jou ontwikkeling in de tarot is er één van strijd. Ik denk dat je wel graag wil maar dat dit toch niet helemaal jou ding is zeg maar. Het kost best veel tijd om tarot een beetje onder de knie te krijgen. Ik denk dat het je teveel tijd kost die je erin moet steken, voor het resultaat geeft om jou geïnteresseerd te houden. Dat is denk ik waar de strijd over gaat. Dus niet dat je het niet zou kunnen ofzo.Misschien dat je het in de aankomende jaren nog eens probeerd om het op te pakken maar dat je de interesse er toch niet in kunt blijven houden. Ook al is de motivatie er wel.
Het past wel bij het voorgaande verhaal dat je allerlei dingen uitprobeerd in je zoektocht naar spirituele voldoening. Tarot is dan 1 van de stappen die je neemt maar is nog niet het uiteindelijke doel waarnaar je op weg bent. Alles wat je leert en ontdekt blijft ergens opgeslagen zodat het later wellicht nog van pas kan komen.

Wat je het best kunt doen de aankomende tijd is om je open en leergierig op te stellen. Probeer zoveel mogelijk te weten te komen over hetgeen wat jou interesse wekt. Neem er zoveel mogelijk over op dan kun je gebruiken wat je nodig hebt. Gebruik je passie en nieuwsgierigheid om te leren!

De rode draad van de legging = 2+8+5 = 15 de Duivel
Ik denk dat deze kaart staat voor angst om net als voorheen erg fanatiek aan het spiritisme te gaan doen. Of misschien de angst om in de meer occulte/duistere spirituele stromingen terecht te komen. Daardoor kan het zijn dat jij jezelf beperkingen oplegd om dat te voorkomen. De wat meer veilige kant opzoeken waarin je jezelf niet zo snel kunt verliezen? Daardoor kan het ook zijn dat het een ware zoektocht wordt juist omdat jij jezelf aan banden legt en jezelf niet de vrijheid geeft.

Hoewel intuïtie, gevoel en ingevingen een goede raadgever zijn moet je niet je gezonde verstand uit het oog verliezen. Houd ook je aardse verworvenheden uit je recente verleden bij je, die kun je goed gebruiken denk ik. Gebruik dat om met beide benen op de grond te blijven staan.

Toekomstige invloeden:
( Zwaarden 8 + 0 de Dwaas )

Je houdt jezelf gevangen. Je hebt het gevoel dat je vastzit in een situatie waar je niet uit kunt komen terwijl je wel hunkert naar vrijheid en doen waar je zin in hebt. Misschien zelfs het zetten van een nieuwe stap. Ook al is het moeilijk om te zien maar jij kunt jezelf bevrijden uit de situatie en weer vrij zijn. Overdenk de situatie maar goed.


Fortune29

Beste Mikal,

Hartelijk dank voor de tijd en energie die je er in hebt gestopt. Ik ga het bestuderen en kom er zsm op terug.

Groetjes,

Peter

Mikal

Graag gedaan hoor.
Ik wacht je reactie af!
Liefs

Mira

Lieve mensen,

Iedere dag kijk ik vol spanning af wat er allemaal te lezen valt op het forum.

Nu had ik een vraag over de tarotleggingen die je zo op het net kunt uitvoeren.
Een aantal keren heb ik het uitgeprobeerd en iedere keer zijn de uitkomsten verschillend,
of ik interpreteer de legging verkeerd.

De vraag gaat over het feit dat ik graag zou willen zien dat mijn ex en ik weer samen zouden zijn
maar dan wel zonder bemoeienisse van zijn moeder. De vraag is uiteindelijk of dat hij en ik wederom
gelukkig bijelkaar komen of dat ik eigenlijk de hoop moet opgeven.
Op dit moment hebben hij en ik geen contact en de gehele situatie doet me heel erg veel pijn.

De kaartleggingen helpen me niet echt verder helaas. Kan iemand die er echt verstand over heeft mij daar bij helpen? Zelf heb ik wel een setje gekocht maar dat is ook geen succes. Ik weet het allemaal niet meer.

Ik hoop dat iemand mij enigzins op weg kan helpen. Ik wil best een legging online opnieuw doen en
doorgeven, zodat iemand mij kan vertellen wat ik zo'n beetje daar uit moet begrijpen.

Groetjes
Verdrietige Mira

Mira

Lieve mensen!

Ik heb zonet een kaartlegging keltisch kruis gedaan op de site kaartlegging.nl
De vraag was of dat het goedkomt tussen mijn ex en mij.

Dit kwam er uit:
1-Tien van Kelken
2-Schildknaap van Pentagrammen
3-Vijf van Staven
4-De Ster
5-Vijf van Kelken
6-Ridder van Zwaarden
7-De Hogepriesteres
8-Drie van Staven
9-Koning van Zwaarden
10-Schildknaap van Staven

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie interpretaties zijn!!

Liefs
Verdrietige Mira :'( :'( :'(

Fortune29

Hoi Mira,

Ik heb je een berichtje gestuurd.

Gr.

Peter

Mira

Beste Luitjes

Wil iemand mijn legging aan mij uitleggen ???

Groetjes
Mira

Mira

Lieve mensen,

Op dit forum staat zoveel uitgelegd, en ik heb geprobeerd om zelf mijn interpretatie te schetsen.
Echter begrijp ik het dus niet als onervarene maar zie de legging niet als slecht.

Nu vroeg ik mij of dat de legging in principe het heden aangeeft met als mogelijk gevolg?
Ik vraag dit omdat ik als kaart zes de ridder van zwaarden heb getrokken.
Deze kaart geeft in principe aan dat ik over ga tot aanval en ja daar heb ik mij aan schuldig gemaakt
met betrekking tot mijn probleem.

Als uitkomst heb ik Schildknaap van Staven-lijkt mij op zich ook geen slechte kaart. Weet nog niet goed hoe ik dit moet interpreteren.

Ander probleem is dat ik wederom een kaartlegging heb gedaan en daar komen natuurlijk hele andere kaarten uit. Niet verwonderlijks, maar wel een beetje verwarrend. Allebei hele andere uitkomsten.

Laatste legging was als volgt:

1=de zon
2=vijf van zwaarden
3=de maan
4=zeven van kelken
5=schildknaap van pentagrammen
6=de geliefden
7=vier van staven
8=de ster
9=aas van zwaarden
10=tien van pentagrammen

Al met al lijkt het me geen slechte legging.

Misschien begin ik een beetje radeloos te worden.

Ik zie de reacties graag tegemoet!!

Groetjes
Mira

Mira



volgens mij is het toch niet zo'n positieve legging!! ik blijf geloven en vertrouwen in het positieve!!

moeilijk moeilijk moeilijk

misschien moet een ervarene het toch maar voor me doen  ???

Mikal

Lieve Mira,
Ik wil best eens een keer kijken naar je legging maar daar moet ik wel even goed voor gaan zitten hoor! En aub doe even geen leggingen meer, het wordt me anders veel te ingewikkeld hoor!
Ik denk dat als je meerdere leggingen over hetzelfde onderwerp legt, dat je dan een antwoord vanuit verschillende invalshoeken krijgt?
Nog even een vraag, stelde je beide keren de vraag of het weer goed komt tussen je ex en jou? Weet wel dat de kaarten een vraag nooit kunnen beantwoorden met ja of nee maar laten zien wat er speelt, jou rol in de situatie, en vaak een glimp van de toekomst laten zien, die overigens ook niet vast staat, etc. Het is dus meer het psychologische aspect wat de kaarten laten zien, het kan je wat inzicht in de situatie geven. Maar: ja het komt goed tussen je ex en jou, of niet, zullen de kaarten dus niet op die manier beantwoorden.
Als ik er tijd voor heb zal ik er eens naar kijken, ik hoop dat je daar nog even geduld voor hebt?
Liefs!

Mira

Hoi hoi,

Voorlopig laat ik de kaarten voor wat het is. Ik probeer het postief te benaderen en uiteraard heb je gelijk!

Ik lees graag van je wat je interpretie is. Misschien weet jij hoe ik de vraag beter kan stellen.
Misschien moet een ander voor mij de kaarten???

Groetjes
Mira

Mira

Hoi hoi,

Ik kon het niet laten en heb toch weer een online legging gedaan. De afgelopen dagen
is er weer vanalles gebeurd....om moe van te worden.

Hoe dan ook ik wil alleen de laatste legging die zo hieronde vermeld staat uitgelegd krijgen als dat mogelijk is.

De vraag was: Hoe staat de situatie ervoor tussen mij en Lazo!
*achterliggende idee is natuurlijk of het uiteindelijk weer goedkomt zoals ik dat graag zou zien

1-Het Oordeel
2-Twee van Zwaarden
3-Aas van Kelken
4-Kluizenaar
5-Ridder van Pentagrammen
6-Acht van Kelken
7-Zes van Kelken
8-Koning van Kelken
9-Koning van Staven
10-Zes van Staven

Sorry voor de vele leggingen. Ik ben gewoon iedere keer weer nieuwsgierig!

Groetjes
Mira

Mikal

Hoi,
Ik hoop dat iemand anders even zou willen/kunnen kijken naar jou legging Mira. Ik heb op het moment even helemaal geen tijd. Sorry, sorry!
Maar ik hou je wel in m'n achterhoofd hoor. Als ik eens wat tijd over heb dan zal ik voor je kijken wat ik kan halen uit je legging.
Liefs Mikal.

Mikal

Lieve Mira,

En ik kon het niet helpen om toch ook even naar je andere twee  leggingen te kijken. De laatste legging ben ik nog niet aan toe gekomen, maar dat komt nog.

Kijk ik globaal naar je eerste twee leggingen dan krijg ik de indruk dat er weinig zal veranderen aan de situatie zoals die nu is. Of dat er weinig veranderd aan de houding die je ex aanneemt tegen zijn moeder.
De schildknaap van pentagrammen in de eerste legging zie ik als jou ex. Schildknaap als de jonste van de hofkaarten, staat ook voor een zoon die nog afhankelijk is van zijn ouders/moeder. Het teken pentagrammen zie ik in deze situatie als een wat passieve opstelling van je ex. De uitkomst kaart is schildknaap van staven. Je ex zal iets meer tegenwicht geven aan zijn moeder omwille van jou. Maar in wezen veranderd er niet zoveel. Het is nog steeds een schildknaap. Helaas nog niet veranderd in, ten minste, een ridder. Zijn moeder blijft het dus voor het zeggen houden over hem.
Misschien is de vraag dan niet zozeer of het goed komt tussen je ex en jou, maar of jij dat eigenlijk wel wil als zijn moeder zo'n prominente rol in jullie leven zal blijven spelen.

In de tweede legging duikt de schildknaap van pentakels ook weer op. Nu op de plaats van toekomstige invloeden. Weer je ex met zijn (onvolwassen) onveranderde gedrag die het wel best vindt dat zijn moeder nog zo over hem moederd? In zijn gedrag veranderd er dus niet zoveel. En de uitkomst bevestigd dit voor mij, pentagrammen 10, de kaart van de familie. Zijn moeder zal blijven heersen over hem en jij staat aan de zijlijn. Je zult je erbij neer moeten leggen. Erbij neerleggen dat jij in de relatie de 2de viool zal spelen en de grote stempel die zijn moeder op jullie relatie drukt. Of je erbij neerleggen dat dit niet de relatie is zoals jij die wil en dit stoppen.
De mogelijke uitkomst is dat je eerlijk moet zijn naar jezelf toe wat je echt wilt. Je weet wat de overwegingen zijn; of de relatie stoppen, of een relatie waarin moeder zit te zieken. Want zoals ik het zie zal je ex dus niet tegen haar ingaan. Het is aan jou om hier een keuze in te maken. Dus wederom niet zozeer de vraag of het goed komt tussen jou ex en jij, maar of jij dat wel wil!

Verder krijg ik de indruk dat de relatie die jullie samen hadden wel heel goed was en hij jou wel heel gelukkig kon maken. Je had echt toekomstplannen met hem en dacht samen oud te worden. Logisch dus dat je er zo mee zit!
En doordat jullie relatie verder zo goed was heb je die sterke band tussen moeder en zoon en hoe die tussen jullie relatie in stond,  niet echt willen zien zoals die werkelijkheid wel is. Totdat de situatie goed tot je doordrong en de bom barste zeg maar. En jij dus de strijd begon.

Hoewel de kaarten hele andere zijn, komt de uitkomst toch in grote lijnen op hetzelfde neer hoor.
Ik hoop dat het je wat inzicht opleverd en de laatste legging volgt nog.....
Liefs!

Mikal

Nog even dit: hou wel in je achterhoofd dat dit mijn interpretatie van de kaarten is hé? Misschien heb je er iets aan, dat zou mooi zijn. Vind je het allemaal onzin, dan is dat ook prima. Tarotkaarten zouden je moeten aanzetten tot het nadenken over jezelf en je eigen situatie.
Dan nu de laatste legging;

Er is een dilemma. Ik denk dat jij eigenlijkk wel weet wat het beste is om te doen. Het oordeel: het loslaten van het verleden en het overdenken. Een hele zuivere, eerlijke kaart waarin moeder met haar duistere kant niet past. Je probeerd eerlijk te kijken naar de situatie zoals die is maar hier zit ook tegelijk het dilemma. Je wil er eigenlijk niet aan. Je vindt de situatie zo pijnlijk. Je wil niet van je ex af maar met zijn moeder is het ook niet een ideale situatie. het is op dit moment (van de legging dan) een nogal tegenstrijdige situatie voor je. 2 opties die beiden een verdrietige afloop hebben, voor zover je dat nu kunt zien dan. Want de vrouw op de kaart heeft een blinddoek voor, dus kan het op het moment niet goed overzien.

De indruk die ik zo over de hele legging heb is dat je bezig bent om zo langzamerhand los te komen van je ex en vooral van diens moeder.

In het recente verleden heb je je in jezelf gekeerd en afstand van de situatie genomen om het zo allemaal eens rustig voor jezelf op een rijtje te kunnen zetten. Te analyseren hoe het nou allemaal precies zit. Ik ga er dan ook vanuit dat jij degene bent die er een punt achter heeft gezet.
Wat er aan ten grondslag ligt, aan hoe de situatie nu is, is dat gebeurtenissen zich hebben opgestapeld en er iets is gebeurd - de druppel die de emmer deed overlopen - waardoor jij dus besloot dat het zo niet meer langer kon.
Toekomstige invloeden: ridder van pentakels. Zou jou schildknaap dan toch verander zijn in een ridder? Als dit zo is dan zal zijn gedragsverandering heel geleidelijk zijn waardoor je bijna niet merkt dat er wat veranderd. Het is op zich wel logisch want deze situatie zal hem toch ook wel wat doen. Zo krijgt hij misschien net dat inzicht over zichzelf zodat hij zich, net als jij , weer verder kan ontwikkelen.
Hoe dan ook, ik denk dat het jou allemaal niet snel genoeg gaat en het wachten op een verandering bij hem beu bent. Hierdoor besluit je in de mogelijke toekomst maar afstand te doen van deze moeilijke situatie en er uit te stappen. Je maakt je er los van.
De uitkomst is dat jij de eer aan jezelf houdt en uiteindelijk de overwinnaar bent. Jij handeld naar eer en geweten en staat op die manier boven je ex-schoonmoeder met haar duistere praktijken. Hierdoor word je krachtiger en zul je achteraf met een goed gevoel naar de situatie terug kunnen kijken. Een goed gevoel in de zin van dat jij het best mogelijke in deze situatie hebt gedaan in plaats van kwaad met kwaad vergelden. En dat maakt jou dus uiteindelijk tot een eervolle overwinnaar!

Op dit moment kun je dus nog niet helemaal loskomen van de relatie. Je ziet jezelf nog steeds in relatie tot je ex. Het losmaken is ook een geleidelijk proces waar jij middenin zit. Je beleefd weer de mooie momenten van jullie relatie en wat jullie samen hadden. Dat is wel pijnlijk maar hoort erbij om er los van te komen.
Dit ligt ook in dezelfde lijn als de beginkaart waarin je min of meer ook met het verleden bezig bent. Maar vraag je jezelf ook af wat je het beste kunt doen, is dit de manier hoe jij wil dat er met je wordt omgegaan spelen door je hoofd.
De omgeving van jou vindt het maar wat akelig in wat voor situatie jij verkeerd en zou je het liefst beschermen tegen de gevoelens waar jij nu mee te maken hebt.
Jou hoop is dat je ex veranderd in een krachtige, zelfstandige man die niet over zich laat lopen. Dat hij beschikt over wilskracht. En dat als zijn moeder iets doet wat niet door de beugel kan, dat hij hier dan tegenop zal treden.
Je angst is dat moeder over haar zoon zal blijven heersen en regeren en er alles aan zal doen om haar zoon te 'beschermen' tegen jou. En jij daardoor geen contact meer kan hebben met je ex.

Helaas kan ik op je vraag niet het antwoord geven waarop jij hoopt. Ik ben wel benieuwd hoe het nu met je is want ik zie dat je al een poosje niets meer hebt geschreven hier op het forum.
Veel succes in elk geval!
Liefs....