mijn week- en dagkaarten

Gestart door kreeft, januari 01, 2013, 07:44:19 AM

Lief

Zo dat lijkt op het eerste oog vrij radicaal.

Toch is het eens lekker alles af te breken en van daaruit weer te gaan bouwen.

fijne dag!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

heleen

de torenkaart :-\
Na al die prachtige kaarten van vorige week, komt er een dip?
de weekkaart, pentakels 4, willen vasthouden van zekerheden. We kennen de kaart, een mannetje zit met ijn 4 pentakels hoog boven de stad onhandig zijn pentakels vast te houden. En wee je gebeente om er met 1 vinger naar toe te wijzen. Rot mannetje, en volgens mij steekt hij zijn tong naar me uit. He die Heleen, kijk  eens wat ik heb. Heb jij lekker niet! Nee mannetje ik heb geen 4 pentakels, maar ik kan lekker naar buiten om te gaan wandelen en van de zon genieten, zonder dat ik pijn krijg in mijn armen. Ik hoef niet boven op een dak te gaan zitten met mijn bezittingen. Jaloers Heleen, Jaloers. Ach ik laat hem maar, hij is niet wijzer. Eigenlijk zou ik die kaart gewoon om willen draaien, zodat ik het mannetje niet hoef te zien, en vooral niet hoef te horen. Maar ja kreeft jij hebt hem getrokken als weekkaart, en dan beland hij bij mij op de tafel. Ja Heleen ik ben de weekkaart van kreeft, kan kreeft de hele week laten zien wat ik allemaal heb. En ze mag er niet aankomen, alleen kijken want alles is van mij. toekijken wat iedereen heeft kreeft, dat beloofd het mannetje.
gevolgd door de kaart van de dood. Ook een bekende uit de tarotstok. Eric engerd komt aangereden op een mooi wit paard, iedereen bang, behalve het onschuldige kind, en de man van het geloof probeert met goede moed de dood te overtuigen dat er in de stad niets te halen valt. Mevr. bezwijkt bijna van ellende, en de koning is dood. Althans dat vermoedde we. Hij ligt op de grond, maar er is niemand die controleert of hij wel echt dood is. De ambulance is nog niet gearriveerd, dus geen deskundig personeel die er naar kan kijken. We doen het er op de maandag maar mee. Gevolgd door de toren. En de toren, als ik die trek ga ik naar bed.
De keren dat ik de toren heb getrokken, heb ik de aardschokken goed gevoeld. Maar dat naar bed gaan kreeft, dat heeft geen zin. Want in bed voel je die aardschokken nog steeds, maar dat is een onderonsje. Alleen de sterkte van de aardschokken is bij de torenkaart nooit goed na te trekken. Er is geen schaal van richter bij en dat is jammer. Ook weet je nooit precies wanneer de aardbeving gaat plaatsvinden. Nu zul je zeggen Maar Heleen ik trok vandaag de kaart, dus uhhh vandaag. Dat is het lastige van tarot, de kaarten kunnen geen klokkijken. Mijn ervaring met de torenkaart is. als ik hem trek gebeuren er dingen. Dingen die soms kleine en soms grote dingen in mijn leven om ver trekken. Is het een bloemvaas, ach wat maakt het uit. bloemvaasje kapot, bij de blokker genoeg andere (alleen de man van pentakels kijkt zuur, want het kost een pentakel). Maar bij een heftige schok kost het meer dan een pentakel, dan kost het soms wat tranen. Maar 1 ding heb ik van de torenkaart geleerd, soms is de schok heftig. 12 op de schaal van richter, de hele wereld kan instorten, maar ik ben nog altijd overeind gebleven.

Heleen.

kreeft

@Heleen,
ik snâp eigenlijk zelf niet waar ik die kaarten heb uitgehaald  :-\
momenteel houd ik wel een beetje vast aan hetgeen ik wel heb, een dak boven het hoofd en werk, dus inkomsten,
ik laat de vakantie even zn werk doen  ;) niet te veel nadenken, en genieten, al kost het dan wel een pentakeltje meer  :-\  ;D
Amsterdam is een prachtige stad  :D , maar slecht voor de portemonix  :-X  :-[
geen aardbeving gehad vandaag, ik hoop dat, als de schok komt dat het een positieve schok is,
iets afbreken om vvandaar uit iets nieuws op te bouwen, zoals lief zegt,  :)
ik heb ook al aardeverschuivingen meegemaakt , maar heb ook nog steeds grond onder mn voeten  ;)
we zijn sterk Heleentje  ;)

grtj en dank voor je prachtige uitleg  :D  :-*

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden 5 (online getrokken)(drie dagen geleden ook al deze kaart )

Het is mogelijk dat je al een tijdje verkeerd begrepen wordt. Legt iemand je woorden verkeer uit of ben je zelf niet duidelijk geweest. Deze kaart vraagt van je om dat wat krom is weer recht te zetten. Doe dat op zo'n manier dat het niet meer mogelijk is om elkaar verkeerd te begrijpen.

Je ervaart stress. Dit is geen prettige periode voor je, maar je staat op het punt deze periode af te sluiten op een positieve manier


isis (online)

Hoorn Van Overvloed

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor de rijkdom van geest, overvloed, vruchtbare ideeën en fortuin.

Een periode van grote rijkdom van de geest. U heeft een gezonde levensinstelling en vruchtbare ideeën. U bezit de kracht en de capaciteiten om uit te kunnen groeien tot een grote beroemdheid. U bent een ware kunstenaar, erg creatief en gul en u lijkt geboren voor dit nieuwe geluk. Het kan ook zijn dat een beroemdheid uw pad kruist als u zelf geen ambities heeft om beroemd te worden. Het zal een fortuinlijke ontmoeting worden. De komende periode is met name zeer geschikt voor kunstenaars en creativiteit.

Er lijkt veel stralends voor u te zijn weggelegd, profiteer daarvan!   

grtj en fijne dag iedereen


kreeft

goeiemorgen,

de dood (drie dagen geleden ook al )

de dood

Kijk eens goed naar de kaart. In de voorgrond zie je het witte paard met de figuur er op, verkleed als een ridder in schitterend gevechtstenue. Ridders als deze brengen vaak goede dingen in je leven. Denk maar eens aan de ridder op het witte paard... Zelfs de zonsopgang in de achtergrond vertelt je dat de verandering die gedurende de donkere nacht van de ziel plaatsvond nu klaar is om in het licht gezien te worden.

symbolon
De Twee Gezichten van Eva 
"Echtgenote of geliefde? Of je nu man of vrouw bent, ieder mens heeft met dit thema, met deze twee innerlijke personen, moeite. Vandaag zal je je weer bewust worden dat er in je ziel onevenwichtigheid heerst. Je identificeert je meer met één van de beide personages en je doet er goed aan dat in orde, in evenwicht te brengen. Geef de verwaarloosden meer ruimte in je leven. Je innerlijke Maan, 'de echtgenote' waarmee je meer zorg en een gevoel van nabijheid ontwikkelt; Je innerlijke Venus, 'de geliefde', waarmee jij je zelf goed doet, of je door iemand anders iets cadeau laat doen."

grtj

Lief

Goedemorgen Kreeftje :D

Je zit midden in een transformatieperiode Kreeftje. Je ontdekt dingen waar je meer mee wilt. Je ontdekt ook dingen die overbodig zijn en die dus overboord kunnen. Soms zit daar dan toch ook weer enige twijfel en leg je iets even opzij totdat je zeker weet dat je er niks meer mee kunt.

Ik denk dat je dat aan het doen bent, opruimen....

Stapeltje wat weg kan. Stapeltje wat definitief weg kan. En stapeltje twijfel. Die ga je uitzoeken totdat alles opgeruimd is en Kreeftje het heeft hoe ze het precies hebben wilt. Je bent op de goede weg!

Hele fijne dag in een zonnig Amsterdam!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

heleen

Ben je heerlijk in Amsterdam, vakantieperiode en niets anders dan zware kaarten. Zwaarden 5 en alweer de Dood zijn, bij je op bezoek. Hoe kan dat toch? Volgens mij heb jij het prima naar je zin. Toch grijp ik terug naar een uitspraak van jouw.

Citaat van: kreeft op augustus 23, 2013, 08:53:33 AM

@lief, de kaarten zeggen positief, maar nieuwe kans laat echt op zich wachten  :-\
afwachten  :)


In periode van hele positieve kaarten, een negatieve kijk van jouw. Nu moeilijke, en laten we het omschrijven  negatieve, hoewel ze niet negatief zijn, een positieve kreeft, die geniet van het leven. klokkijken het is de kaarten niet geleerd. Ze doen maar wat. Maar is dat ook zo?  Ik denk van niet. Als je je kaarten over een langere periode bekijkt. Je bent nu gelukkig omdat het vakantie is, maar volgende week? gaat het normale leventje weer beginnen. Werk, waar je je niet helemaal happy bij voelt. Onbewust zullen je gedachten in deze dagen hier toch mee bezig zijn. misschien maar 5 minuutjes op een dag, het universum pikt het wel op.
En dan is de kaart van de dood niet zo'n hele negatieve kaart, en bekijk de mooie kaarten van de vorige week maar eens. Beloftes hangen in de lucht, die je in je gedachten wel waar zult moeten maken. Je wilt veranderen, een andere koning, want deze ligt maar te liggen op de grond. Dood of levend whatever? hij doet het niet meer, dus de periode van veranderen zal moeten gaan aanbreken, zelfs in je vakantieperiode. Maar daar hoeft jij je niet zoveel van aan te trekken hoor Kreeft. Op dit ogenblik laten we het over aan het universum zodat jij lekker kan genieten.

Heleen

kreeft

@Heleen, je denkt hetzelfde als ik, het zal voor later zijn, de uitkomst en ja, iedere dag zit het toch wel vijf minuutjes in mijn hersencelletjes  :D
ik zie de dood niet als negatief, integendeel, de uitleg is positief  :)
Citaat van: kreeft op augustus 29, 2013, 07:41:15 AM
de dood (drie dagen geleden ook al )
Kijk eens goed naar de kaart. In de voorgrond zie je het witte paard met de figuur er op, verkleed als een ridder in schitterend gevechtstenue. Ridders als deze brengen vaak goede dingen in je leven. Denk maar eens aan de ridder op het witte paard... Zelfs de zonsopgang in de achtergrond vertelt je dat de verandering die gedurende de donkere nacht van de ziel plaatsvond nu klaar is om in het licht gezien te worden.
ik hoop dat die ridder op dat paard me volgende week (als de vakantie echt over is) goede dingen brengt,
één ding is zeker, komende dinsdag namiddag ben ik een gescheiden vrouw en het voelt niet slecht  8) al zou een lekker knuffelventje welkom zijn  ;D heb zoveel moeten missen  :-X en eenzaam zijn is niet leuk, dat is iets wat een vriendin niet kan opvangen  :-\
maar tot morgen namiddag zit ik in A'dam en ga ik zeker nog wat genieten  :D
er is zoveel te zien en het was mooi weer, dus deze kreeft heeft het nu reuze naar haar zin  :P

@lief, opruimen is een van mijn bezigheden, ja, lekker weggooien wat je niet meer gebruikt,
ik zag deze voormiddag ergens aan het Waterlooplein een vrachtwagen met opschrift 'kringloop' en gelijk kwam het in me op 'kring's'loop'  ;D
wat ik eruit gooi, kom ik zelden op terug  ;)

dank om de heerlijke uitleg jullie beide, morgen gezond weer op  :D

:-* :-* :-*

kreeft

goeiemorgen,

het oordeel

Kaart 20: Het Oordeel

Er komt iets in je leven onder de vorm van een nieuwe relatie of nieuwe activiteit. Een gevoel wordt uitgesproken. Je krijgt de bevestiging van een liefde of relatie.

isiskaartje,

  Wilde Ganzen

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voorvriendschap, gastvrijheid, huiselijk geluk en sociale bijeenkomsten.

U hecht veel belang aan vriendschap en goede relaties. U bent gastvrij en sociaal ingesteld, huiselijk en een echt gezelschapsmens. U houdt van de goede dingen van het leven, van feesten en fuiven en van gezellig bijeenkomsten, ook al heeft u op zijn tijd ook wat behoefte aan rust en zult u zich even terugtrekken.

De komende periode staat u weer veel gezelligheid te wachten. Een gezellig samen zijn staat voor de deur en opnieuw kunt u zich bewijzen als goede gastvrouw of heer. Een periode van grote dienstbaarheid en huiselijk geluk. Er staan u ook nog eens heel wat uitnodigingen van anderen te wachten en u bent een graag geziene gast op veel sociale bijeenkomsten.   

grtj

heleen

goedemorgen Kreeft

ik zie de dood niet als negatief, integendeel, de uitleg is positief  :)
Citaat van: kreeft op augustus 29, 2013, 07:41:15 AM
de dood (drie dagen geleden ook al )
Kijk eens goed naar de kaart. In de voorgrond zie je het witte paard met de figuur er op, verkleed als een ridder in schitterend gevechtstenue. Ridders als deze brengen vaak goede dingen in je leven. Denk maar eens aan de ridder op het witte paard... Zelfs de zonsopgang in de achtergrond vertelt je dat de verandering die gedurende de donkere nacht van de ziel plaatsvond nu klaar is om in het licht gezien te worden.


ik zie de dood ook niet als negatieve kaart, maar als ik naar de ridder kijk, hoewel hij een mooi gevechtstune aanheeft, heeft hij toch ook niet het uiterlijk van een knuffelventje. De dood is de kaart van de transformatie, de zon komt op, maar hij schijnt nog niet.

vandaag het oordeel.
het loslaten, ik zou het de kaart van na de dood willen noemen. de transformatie is ingezet. De mooie ridder is gekomen, de zon is aan het opkomen. nu de grijze muizenissen los laten, en luisteren naar de trompet van de engel die de goede boodschap komt brengen.

Heleen.

kreeft

goeiemorgen,

bekers 4

Verveling is een situatie waarin je heel erg met jezelf bezig bent en helemaal gefocust bent op wat je voelt. Het zijn vaak niet de meest leuke gevoelens waardoor we die liever wegstoppen onder een laag "verveling". Het is dus het niet willen voelen van dat wat er is. Je verstopt het onder een laag niets. Maar soms is het juist heel erg belangrijk dat je gaat voelen wat er is. Daarom staat deze kaart ook wel voor de opdracht om meer tijd te nemen voor dromen, fantaseren en nadenken. Net zolang tot er weer balans is

??? snap de kaarten niet meer, verveling,?? de komende dagen heb ik uren/dagen te kort  :-\
heb afspraken waar geen eind aan komt, poëzieavond, voetreflexoloog, huisarts voor bloedprikken, rechtbank bezoek, uitnodiging voor restaurant,  afspraak voor Reiki consult, gaan werken, mag ik ook niet vergeten  ;D

isiskaartje,
Geluk
Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor helderheid, roem, eer en liefde.

U heeft een klaar en helder onderscheidingsvermogen en een groot literair en artistiek talent. U bent een ware vredesstichter, intelligent en liefdevol, u houdt van creativiteit en harmonie en bent een ware leider.

De komende periode zult u eindelijk roem en eer krijgen voor alles dat u doet.  Groot geluk en harmonie staan u te wachten en in uw nabijheid wacht een oprechte liefde op u. Geestelijk zult u erg rijk worden maar ook materieel lijkt het mee te gaan zitten. U maakt de dingen waar u aan begonnen bent af, zoals een studie waar u even geen zin meer in had. U kunt zelfs rekenen op promotie. De zon gaat werkelijk voor u schijnen de komende periode. U zult uzelf innerlijk bevrijd voelen en mensen zullen het goed met u voorhebben. Eigenlijk heeft u dus maar weinig te klagen.

deze kaart lag er vorige zondag ook,  :)

@Heleen, dank voor je woorden, zal de boodschap van de engel aannemen  :D

:-* :-*

Lief

hoi Kreeftje,

Je moet verveling niet te letterlijk nemen. Ik denk dat de kaart bedoeld dat je naar jezelf moet kijken en analyseren wat je voelt. Je hebt de laatste dagen dingen gedaan die je graag wilde doen en er komen dagen aan waar je nog meer gepland hebt. Dingen die je wilt proberen en die horen bij jouw transformatie. Kijk wat je van de dingen vindt en hoe je je daarbij voelt. Zo kun je zien of je op de goede weg zit.

Ik zou de kaart zo ter hand nemen.

Hele fijne zaterdag!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

goeiemorgen,

gerechtigheid

Dit is een typische juridische kaart. Het kan zijn dat je juridisch advies nodig hebt of dat bepaalde mensen je zullen beoordelen (dit kan op meerdere manieren). De waarheid zal uiteindelijk aan het langste eind trekken, zeker als deze kaart gekoppeld wordt aan Het Oordeel. Maar het is ook een teken aan de wand als deze kaart en Het Oordeel elkaar in diverse lezingen afwisselen.

het Oordeel lag er drie dagen geleden, ja, deze week wordt in de rechtbank het einde van mijn huwelijk ondertekent  :)

@lief, je hebt gelijk, het voelt aan als de juiste weg  :), dus op deze manier verderdoen  :D
grtj en fijne zondag  :-*

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart,
de dood,

In de voorgrond zie je het witte paard met de figuur er op, verkleed als een ridder in schitterend gevechtstenue. Ridders als deze brengen vaak goede dingen in je leven. Denk maar eens aan de ridder op het witte paard... Zelfs de zonsopgang in de achtergrond vertelt je dat de verandering die gedurende de donkere nacht van de ziel plaatsvond nu klaar is om in het licht gezien te worden.

kaartje voor vandaag,

pentakels 5

Richt jezelf op en blaas de depressieve grijze wolken die er om je heen hangen weg. Als je het maar wilt zien dan zijn de tekorten niet zo groot als je denkt. Er is overdaad aanwezig in andere dingen.

grtj en fijne (werk)dag  :-*

Lief

Goedemorgen Kreeftje,

Weekje van vernieuwingen. Misschien positieve ontwikkelingen op het werk?

Munten 5:

Je richten op wat je al hebt bereikt ipv te kijken wat je nog wilt. Het is om de hoek en jij bent er bijna.

fijne dag!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...