een nieuw begin na hersen infarct

Gestart door klaproos1945, november 13, 2015, 12:23:45 PM

klaproos1945

Dagtekst van woensdag 6 april 2016.

"Een man en een vrouw ontmoeten elkaar en ervaren de behoefte om dichter bij elkaar te komen:
voor een tijdje is ieder van hen aandachtig en proberen zij de ander te behagen.
Maar vanaf de dag waarop ze samenleven,
voelen ze zich niet meer zo verplicht om veel moeite te doen.

Je zult zeggen dat het dagelijks leven je zo in beslag neemt:
zoveel zorgen, verplichtingen en beslommeringen slorpen immers al je aandacht op!
Akkoord, maar hiervoor bestaat een oplossing:
blijk geven van een beetje meer terughoudendheid en afstand.
Ja, zelfs wanneer mannen en vrouwen samenleven,
zou het in hun voordeel zijn een zekere afstand in acht te nemen om te vermijden
dat ze vervallen in die banale vertrouwdheid die het dagelijks leven kenmerkt.
Het is vaak een gebrek aan waakzaamheid waardoor mannen en vrouwen hun liefde voor elkaar verliezen.

Het is goed voor een koppel om voor elkaar iets van het geheim,
het mysterie te bewaren, zodat zij de interesse en de nieuwsgierigheid in stand houden
voor iets nieuws en onbekends. Het is dit onbekende aspect, dat de aantrekkingskracht,
die zij voor elkaar voelen, beschermt en voedt."

Omraam Mikhaël Aïvanhov

klaproos1945

#121
koning van pentakels

http://herhealth.nl/waarom-hooggevoelige-mensen-vaak-narcisten-aantrekken/

Het lang geplooide gewaad-6

Positief; vergroeid, verweven met de troon en de tuin /wijngaard.
Negatief   "Doener"zonder grenzen en overzichten.
Zich niet verliezen in alle drukte en bedrijvigheid, maar proberen bewust  aanwezig te zijn.

Hoe hef je de slachtoffer- daderrol op?

1)Dit doe je door bewust te worden dat iedere rol in feite   je eigen creatie is.
Wijs niet meer naar de ander,onderzoek en door voel je eigen inbreng en neem je verantwoordelijkheid.
Besef dat alle pijnlijke rollen illusie zijn.
Dat betekent ook dat je bereid moet zijn om de volgende op te heffen

V- De Hogepriester

De zegen-6

Zo boven -zo beneden.
Een deel is  zichtbaar, een ander deel onzichtbaar  .
Zoals in de hemel, zo als op de aarde .
Hard werken                 brengt resultaat.
Dat  geldt niet alleen  voor priesters maar voor ieder die iets zinvols doet.

2)B.v Wil jij mensen binden door schuld........?
Herken je de mensen of jezelf om je heen die zich wegcijferen,Continu voor anderen klaarstaan,
waardoor ze zich waardevol voelen?
Hier onder liggen verwachtingen, die ze op hun beurt in gevuld krijgen,
anders ben jij/je teleurgesteld . ik heb voor jou gedaan en nu ik jou nodig heb,
ben je er niet!

Je geeft  de ander een schuld gevoel en probeert   ze op deze manier aan jou te binden..........?

De Duivel

De ketting-6
Deze waarschuwen voor afhankelijkheid, speciaal voor een duivelskring".
Positief; is dit echter de kaart van Yoga(juk'gareel")
Vrijwilligheid; de kettingen hangen los.
aanvaarding van materiele gebondenheid.

3) Zowel het zogenaamde slachtofferschap als de zogenaamde daderschap
zijn volledig gelijkwaardig en voeren met elkaar een toneelstuk op.


klaproos1945

Dagtekst van vrijdag 8 april 2016.

"Het begrensde kan het onbegrensde niet begrijpen.
En omdat het menselijk bewustzijn begrensd is,
kan het God, de Onbegrensde, niet kennen.
Of nauwkeuriger: je kunt Hem niet kennen zolang je buiten Hem blijft.
Wij zullen Hem pas kennen,
wanneer we deze onmetelijkheid ingaan,
ermee versmelten en er deel van worden.
Zolang een druppel water van de oceaan is afgescheiden,
kan deze de oceaan niet kennen, maar wanneer hij in de oceaan terugkeert,
kun je hem er niet meer van scheiden; de druppel is de oceaan geworden,
en op dat ogenblik kent hij de oceaan.

Je zult zeggen: ‘Maar de mens bestaat binnen het universum,
maakt er deel van uit, hij is niet afgescheiden van dit onbegrensde,
van deze oneindigheid die God is.’
Ja, maar hij is er zich niet van bewust. Integendeel,
vaak beslist hij met zijn volle bewustzijn om zich van God af te scheiden,
om vervolgens te verklaren dat God niet bestaat.
Dus als wij God willen kennen, moeten we bewust met Hem versmelten,
ons in Hem verliezen. Wij zullen Hem kennen,
omdat we Hem worden, omdat we nog slechts een met Hem zullen zijn."

Omraam Mikhaël Aïvanhov

klaproos1945

Rustinjehoofd
Hallo, mijn naam is Ammy van Bedaf,
en in dit mini-eBook lees je wat jij kunt doen om te stoppen met piekeren en
malen


2. Waar komt onze emotionele pijn en ons gepieker vandaan?
In hoeverre is het mogelijk om emotionele pijn en gepieker kwijt te raken?
Er is geen twijfel dat we veel van de emotionele pijn zo niet alle emotionele pijn, gepieker en
onrust in ons hoofd kunnen kwijtraken. We kunnen emotionele pijn voelen van een moeizaam
huwelijk, van eenzaamheid, van leegte en doelloosheid, we kunnen boosheid in relatie of werk
voelen. De oorzaak van de emotionele pijn is dat we onszelf onbewust deels behandelen zoals
onze ouders dat deden. Zij deden dit, goedbedoeld en onbewust, zoals zij dat weer van hun
ouders hadden geleerd. Het zou daarom niet terecht zijn om van schuld te spreken. Het was
gewoon niet anders. Dat wil niet zeggen dat het ook zo zou moeten blijven.
Niet alle kinderen krijgen de liefde, aandacht en het begrip dat ze nodig hebben en waar ze als
kind recht op hebben. Onze ouders waren het enige voorbeeld dat we als kind hadden en we
wisten niet anders. We waren kwetsbaar en als kind afhankelijk van hen en we hadden geen
ander referentiekader of vergelijkingsmateriaal.
We nemen dan onbewust voor een deel het oordeel van onze ouders over, zowel in hoe we naar
zaken kijken, als hoe we dingen ervaren, hoe we op gebeurtenissen reageren en hoe we met
anderen omgaan. We kijken door een bepaalde bril naar onze omgeving.
Als we niet serieus werden genomen of niet werden gehoord, als we niet het gevoel kregen dat
we waardevol waren en als onze gevoelens en emoties er niet (altijd) mochten zijn, gaan we met
die ervaringen onze volwassen relaties in. Datgene wat we aan liefde, begrip en aandacht
hebben ontbeerd, zoeken we dan vervolgens bij anderen, vooral bij onze partner.
Onze emotionele pijn en gepieker ontstaan vanuit onze patronen van vroeger. We zijn ons daar
niet van bewust. Omdat we als kind niet alles konden verdragen wat we meemaakte,
blokkeerden we ons gevoel. Dat was vroeger functioneel maar nu niet meer.
Aan de uitingsvormen van ons huidige gedrag kan inzicht verkregen worden hoe ons
kinderbewustzijn er uit ziet. Dit verschilt natuurlijk per persoon.

http://www.loslaten.nu/

klaproos1945

Een tweede nuancering die ik wil maken is dat je door interactie te plegen op je manier van
denken en communiceren, je tegelijkertijd kunt werken aan je volwassenebewustzijn. Hiervoor is
nodig dat je inzicht krijgt in je manier van denken en communiceren (vanuit je patronen van
vroeger). Via inzicht in je blinde vlekken, je onterechte aannames en interpretaties en je illusies,
kun je daar een reëel zelfbeeld en daardoor vervolgens een reëel beeld van je omgeving voor in
de plaats ontwikkelen. Dat is waar ik je onder andere in een Eendaagse Coaching mee help.
6. Wat is de functie van emotionele pijn?
Net als ons lichaam heeft onze psyche vermogens om ons te beschermen tegen beschadiging en
om ziektes en verwondingen te genezen. Pijn heeft de functie je te beschermen en te
waarschuwen (Volgende keer niet wéér (op deze manier) doen!) en je te wijzen op iets wat ziek
of gewond is en behandeld moet worden om te kunnen genezen. Het vermogen om pijn
te voelen is belangrijk voor het behoud van je fysieke en emotionele gezondheid. Dit geldt dus
zowel voor je lichaam als voor je psyche.

Ammy van Bedaf,

Gabriëlla

@Klaproos,
Als mensen zich na hun vijfentwintigste nog niet bewust zijn van hun volwassenheid dan leren ze dat nagenoeg nooit meer :D :D :D
Als alle ziektes en verwondingen door coaches genezen kunnen worden dan kunnen de medische faculteiten wel sluiten!! Werkt zeer kostenbesparend in de gezondheidszorg.
Niet alleen ouders zijn het belangrijkste voor een kind, wat dacht je van school??? Want een kind is overdag meer op school dan thuis dus wat je daar als kind meemaakt spreekt zeker een woordje mee.
Daar kun je een tijd last van hebben maar op een gegeven moment moet dat toch voor een groot deel over zijn hoor! Als ik iemand van zestig hoor praten van vroeger dit, vroeger dat dan zeg ik iets heel onaardigs ;D Want je ontwikkelt jezelf ook als volwassene dus teruggrijpen op vroeger is niet altijd een excuus.

klaproos1945

Excuseer me even Gabriella

natuurlijk is het volwassen worden een aspect van jezelf.....
anders dan mekaar de schuld geven ouders..... school of maatschappij
Leren we zo al gaande weg waar onze eigen verantwoording licht (ligt)
Het is alleen de vraag waar zit mijn blinde vlek die maakt dat de verantwoording
niet helemaal kan worden genomen door het leven heen.....

Wat biedt het leven mij en ook de ander voor mogelijkheden die  ons kunnen
helpen om dit te gaan zien?
Zo bevind de schuldvraag zich wel degelijk in de blinde vlek van onder andere de religie.
Vroeger als kind in de Latijnse mis moest er bij het kiyriegebed drie keer op mijn borst slaan!
En dan zeggen door mijn schuld door mijn schuld door mijn schuld En iedere dag naar de kerk gaan
Mijn leeftijd was 7 jaar en volgens mijn eigen bevinding nu heb ik daardoor een hele lange tijd de schuld
bij mij zelf gezocht. dit is gewoon als voorbeeld bedoelt hoe het in het leven kan gaan en waarde hiaten
van de problemen om volwassen te worden kunnen zitten zonder dat men tot het besef kan
komen wat er eigenlijk aan de  hand is met mensen die zelf al zijn deze mensen
60 jaar niet weten wat volwassen zijn eigenlijk inhoudt

klaproosje  8)

klaproos1945

Hoe kun je stoppen met piekeren en malen?
Door… toe te laten en niet te vechten tegen….
Ja, wat toelaten. En waar niet meer tegen vechten?

Schildknaap van Pentakels

Dagkaart
Maak van deze dag een avontuur vol ontdekkingen!

Het Akkerland
Symbool voor de akker des levens en het veld van ervaringen.
Opgave; aan zichzelf werken .
"wat wil je oogsten?


Staven 9

Het verband om het hoofd-4

Negatief; verband, verwonding, verkeert denken.
Door onzekerheid zich vastklampen
Figuurlijk; verkeert georiënteerd.
Positief net als kaarten/ de Magiër, Staven 3.
Bewapend zijn, een rondom gerichte alertheid( radar )
Houding met bij de handen toetasten bij de hand nemen, beginnen.

Bekers X

Succes en geluk

.... gerechtvaardigde angsten serieus nemen maar ook onrechtvaardige angsten
inzien en laten varen

klaproos1945

4. Herken je eigen slachtoffergedrag
Het is niet makkelijk om je eigen slachtoffergedrag te herkennen.
Een paar handvatten zijn de volgende:
Schrijf op wie je de schuld geeft in een bepaalde aangelegenheid
Bekijk per persoon welke verwijten je hebt en waarom en schrijf die op.
Denk na over de mogelijke beweegredenen van die personen (diens mogelijke angsten, diens
mogelijke belangen). Schrijf die op.
Denk na over de door jouw gewenste uitkomst: hoe ziet die eruit? Schrijf dat op.
Haal het uit de schuldvraag (het gaat dus niet om de schuldvraag) en kijk, met de kennis van nú,
wat je zélf toen beter anders zou hebben kunnen doen om de door jou gewenste uitkomst te
realiseren. Je richt je dan op je eigen aandeel in jouw situatie, in plaats van zoals je waarschijnlijk
tot nu toe hebt gedaan, je te richten op het aandeel en het veranderen van de ander. Dat gaat
hem niet worden, zoals je inmiddels gemerkt zult hebben.
Op deze manier kom je ook vanzelf achter jouw eigen angsten en belangen.
Dit is niet alleen een manier om uit je eigen slachtoffergedrag te stappen; ook kun je hiermee
toekmstig ongewenst gedrag van anderen voorkómen.
Dan heb jij daar in ieder geval geen last meer van.

Ammy van Bedaf,

Gabriëlla

Maar je blijft hoe dan ook wel verantwoordelijk voor hoe je met die blinde vlek omgaat. Voorbeeld: ik ben vroeger mishandeld dus nu doe ik het ook blijf ik geen excuus vinden!
Uiteraard blijft ieder mens blinde vlekken houden maar moet, zeker op zestigjarige leeftijd wel een basis zelfkennis hebben! En weten wat hij/zij beter wel/niet kan doen.

Voorbeeld uit eigen 'doos'.
Ik kan bijvoorbeeld heel slecht tegen mensen met een zeer spontane, zo niet overrompelende aard. Voor ik het weet triggert mij dat. Dan kan ik twee dingen doen: zoals gewoonlijk heel boos worden (onder het mom  van 'ik ben nu eenmaal zo') maar ik kan ook op tijd aangeven waar bij mij de grenzen liggen of gewoon op een beleefde manier met die persoon kappen, zonder dat je de persoon in kwestie kwetst!
De zeer spontane persoon in kwestie een grote mond geven omdat ik nu "eenmaal zo ben" gaat niet op vind ik.

klaproos1945


3436
Tarot kaart-leggingen / Re:Een uitleg van dagkaart en blinde vlek.
« Gepost op: december 20, 2009, 10:01:26 am »

schijven koningin

                                                           met de hand voor de mond tonen we onze schrik
                                                           het zichzelf kunnen mede voelen en het inleven
                                                           van de ander en zichzelf een intuïtief  gebaar van
                                                           innerlijke aanschouwing het naar buiten laten zien
                                                                         van een sociale boodschap

                                                                         ' ik vind het wel erg hoor '
                                                                          de angst duwt het weg
                                                                       help ik ben aan het overleven
                                                               
                                                          de emotie van angst is overbodig geworden en toch gebleven

                                                                                    zwaarden ridder

                                                         de lucht tekens    aquarius              libra                   gemini
                                                                                 waterman      weegschaal              tweeling

                                                                                 zuivering         balans                   spiegelen


                                                         op ontdekkingsreis naar het interne verlangen en het spiegelen
                                                         van je eigen focus en de wilskracht de intentie om onverschrokken
                                                         duidelijk nieuwe richtingen te gaan of aan te geven dat er nieuwe
                                                         kansen worden aangeboden en verkrijgen zijn in dit leven

                                                         het hart en de emotionele natuur ideeën in helderheid en geest
                                                         in een dynamische energie die zichzelf in beslotenheid en
                                                         wilskracht tot uiting brengt de angst en mislukking achter zich
                                                         latend de vernieuwing in overeenstemming brengen met de
                       
                                                         innerlijke natuur en wat er in het innerlijke leven oppervlakkig
                                                         onecht en achterhaalt is ontmantelen de situatie die de
                                                         tweedeling of twijfel veroorzaken in je wezenlijke natuur
                                                                                 
herstellen en helen                               het aanvoelen van de stemmingen vertrouwen op de gewaarwordingen
in liefde leven                                     
de heerschappij
in evenwicht                                                                  van lichaam en ziel

                                                                           de lotus van zelfvertrouwen
                                                                       om de onafhankelijkheid en zichzelf
                                                                       te transformeren naar een objectief
                                                                                      liefde vol mens
                                                                                 

klaproos1945

Re:Een uitleg van dagkaart en blinde vlek.
« Reactie #7 Gepost op: november 06, 2009, 13:51:53 pm »
Citaat
Lieve Klaproos,

Wat een mooi idee om de dagkaart dagelijks te combineren met een blinde vlek-legging. Ik heb even naar jouw kaarten van vandaag gekeken.

DAGKAART STAVEN 6: Er doet zich vandaag een gelegenheid voor om vertrouwen te hebben (of te oefenen :)), simpel vertrouwen.

1. STAVEN RIDDER (bewust): Je bent je ervan bewust dat je het enthousiasme en de vurige kracht hebt om aan dit mooie doel te werken...

2. MUNTEN 7 (onbewust):... maar het hoeft natuurlijk niet allemaal in één keer te lukken.

3. STAVEN 8 (schaduw): Soms heb je moeite met je eigen ongeduld...

4. MUNTEN 9 (blinde vlek):... en zie je niet hoe ver je eigenlijk al gevorderd bent op deze weg.

Liefs,
Ricca

klaproos1945

#132
De grenzen van jezelf maar ook van andere respecteren
http://herhealth.nl/hoe-kun-jij-je-partner-helpen-als-hij-gestrest-of-uit-het-veld-geslagen-is/
De emotionele basis  van ieder mens

De zegewagen


dagkaart

De "zegewagen"zegt u moet iets wagen;
uw wensen formuleren en daarna leven

prognose/tendens

U kunt uit uw wagen, uw karma, niet uitstappen,
maar u kunt er wel een richting aan geven.

Liefde en relatie
Een goede kaart om een frisse wind door uw relatie te laten waaien:
Sta uzelf en uw partner toe van tijd tot tijd iets extra te wensen.

Koning van Zwaarden

Spirituele ervaring

Het grote verband zien.
Wat moeilijk en zwaar is licht maken.
Twee vogels- stoutmoedige gedachten,
vogelperspectief, grote plannen.
Het getal twee; met zichzelf en andere gedachten wisselen.

de vlinders

Ongedwongen maar wispelturig.
Ook symbool van de ziel en karma
zichzelf er van bewust worden dat men grenzen eerst wilt erkennen
voordat ze verlegt kunnen worden en daardoor de grens meer kan respecteren

De grijze troon; met het wapen van de geest kunnen wij een bewust leven leiden.
Dit laat zien, die een brug vormt  tussen hemel en aarde,
Tussen wens en werkelijkheid,tussen theorie en praktijk  8)

Bekers vier

"Laat deze beker maar aan mij voorbij gaan"

De blinde vlek........

Liefde en relatie.
Wie ver wil komen, zal diep moeten gaan!
Dat geld ook voor de hoogte en diepte punten in het leven.


klaproos1945

Dagtekst van zondag 10 april 2016.

"Zodra jou het minste ontbreekt, sta je al klaar om te klagen.
Waarom moet die vaststelling op slag je blik verduisteren?
De zon gaat elke dag op.

Je hebt licht, lucht, water, voedsel. Je kunt zien, horen, proeven, begrijpen.
Je hebt de mogelijkheid om in contact te komen met de Schepper,
met alle hemelse entiteiten, met de natuur, met de mensen.
Waar denk je ’s ochtends aan als je opstaat?
En als je voor de spiegel staat? E
n als je je man of je vrouw ziet, je kinderen, waar denk je dan aan?

Je zegt misschien dat je die niet hebt.
Oké, maar als je van huis gaat,
ontmoet je toch wel iemand.
Waar denk je aan als je hem of haar ziet?...
Alle mensen die in jouw buurt leven,
die je ontmoet, zijn daar om je iets bij te brengen,
om je te laten nadenken, om je gevoeligheid te verfijnen.
Leer, in plaats van stil te staan bij wat je ontbreekt,

je te verheugen over al die onuitputtelijke rijkdommen
van het leven die je worden aangeboden, en je zult zelf levendiger worden."

Omraam Mikhaël Aïvanhov

klaproos1945

Dagtekst van maandag 11 april 2016.

"Klaagzangen over ‘de zondige menselijke natuur’ en ‘draagster van de kiem van het kwaad’
dienen tot niets. Het gaat er niet om te klagen,
het gaat er uitsluitend om te werken.
Of het nu ijdelheid, trots, woede, jaloezie of sensualiteit betreft,
alle gebreken moeten aan het werk worden gezet.

Dat is het enige goede standpunt, de enig juiste oplossing.
Het is het werk dat telt, houd je niet bezig met de rest;
je kwaliteiten, je gebreken zijn van secundair belang.
Als je hebt ontdekt wat het beste werk is, en besloten hebt je daar oprecht aan te wijden,
zullen zelfs je gebreken goede dienaars worden.

Laten we een heel eenvoudig voorbeeld nemen.
Je wilt een gewicht optillen.
Alle energie, waarover je fysiek lichaam voortdurend in aanleg beschikt,
wordt gemobiliseerd: je spieren, je hart, je longen en zelfs je hersenen nemen deel aan deze handeling.

Als je echter geen zin hebt om wat dan ook te doen,
vallen al je organen stil, dommelen ze in.
Het is de wil om te werken die al je mogelijkheden oproept.
Dankzij zijn inspanningen kan zelfs een misdadiger
uiteindelijk de meest deugdzame mensen in edelmoedigheid,
geduld en goedheid overtreffen.
Terwijl goede mensen vaak niets groots tot stand brengen:
zij nemen genoegen met zichzelf zoals ze zijn en denken er niet aan aan de slag te gaan."

Omraam Mikhaël Aïvanhov