Een uitleg van dagkaart en blinde vlek.

Gestart door klaproos1945, november 01, 2009, 10:16:32 AM

klaproos1945


staven acht

is de enige kaart van de 78 tarotkaarten
die een duidelike aanwijzing geeft dat er
een gebeurtenis voor de deur staat als
een verwijzing dat er iets aan de gang is

bekers page ik verken bliksum snel het spectrum van de oervorm
als het begrip van het idialen beeld is met heldenmoed doorbroken
schepping en het vernieuwde levensbeginsel is in volle omvang
begrepen als de grandslag van het bestaan

in de goede zorgen en zorg zal alles liefdevol in orde komen en de
dromen worden waar of werkelijkheid zoals de onlust zal veranderen
heb ik geen harnas meer nodig want ik zal mijn eigen gevoel koesteren

schijven vijf en de toren in het teken van harmonie en liefde ervaar ik de pure vreugde van de hemel op aarde nu ik eindelijk mijn talenten heb kunnen vinden tot in de kern van mijn ziel dit is niet zachtmoedig gegaan en hier ga ik voor recht zitten want met bliksum en vuur is de verstarde persoonlijkheid vernietigd als een collectief gebeuren is de hemel en aarde voor de komend vernieuwde tijd verbonden

venus en mars en mars in venus zijn vereenigd om de zon weer in een milde vorm de aard van de mensheid hernieuwde weerspiegeling van het geheel we zijn uit onze toren gedonderd en dit heeft nieuwe liefde veroorzaakt in ons zelf
             

klaproos1945

schijven koning in gedachten over zijn bestaan

de pentakels belicht de mannelijke kant die onze werkelijkheidszin representeerd
de leeuw maagd werken aan het zijn soms een beetje saai is hij/zij se rentmeester
vande aarde die de zeis begeleiding in het mannelijke

in de begleiding van de man met de zeis is de harp he insrument van de tijd
en de snaren van de trilling die de gevoelens als muziek laten weerklinken
als de eccentie van het bestaan en vanuit ons oerbestaan maken we op deze triling
de dans van het gevoel osiris  isis  en horus  een heelwording in de verbinding met
ons innerlijke kind dat we kunnen accepteren nu we on afstemmen in een integer niveau

waar heerlijkheid en de vreugdekunnen ontkiemen in een vruchtbare grond die de aard
van de trillingen mee geven als ik de harp bespeel zowel boven als beneden zijn het de
zuivere gevoelens die ik voel zowel de rompels van het water die de trillingen van de aard
brengen me tot leven in mijn gedachten kracht ontstaat de lelie in een boeket van rozen
met een waas van liefde spelend op mijn harp komen klanken uit mijn wonderlijke mond

zijde en wol verweven als een nieuwe tijd vormen we hart en ziel in een vereniging van
van gevoelige snaren als de dirigent van onze kinderen is de cirkel van liefde de ware
liefde zijde en wol vergaren tot vlas en katoen in een zuiver wit linnen en de oogst is geluk
horen zien en voelen in en buiten ons zelf verder dan ons denken ooit is gegaan


klaproos1945

pentakels negen
het einde van het verleden is een henieuwd begin
jupiter in venus het is een lot uit de loterij als de innerlijke verijking op gang gekomen is of komt
in een driehoek van maan mercurius en venus is een driehoek van de vrouwelijke kracht

mars jupiter en saturnus staat voor de mannelijke kwaliteiten die zich in ons innerlijke mannifistatie
op een aardse manier in verbinding brengt met onze innerlijke verijking die de kracht en zachtheid
naar buiten brengt en we kunnen deze liefde in het geheel aan ons zelf en de ander schenken

de zachte vrouwelijke en mannelijke innerlijke energie is in een staat van waardering gekomen
nu we de oude patronen van onderdrukking hebben los gelaten en we komen  uit onze
gereserveerde opstelling  kan voledig tot uitdrukking komen en de gevoelens van het hart vrij maken

in de communicatie van gevoelens van het hart gaan uiten en deze op een positieve manier brengen
als we klaar zijn met het onderdrukte gevoel van voorheen in een soepel gevoel dat de creatieviteit heeft
van een koesterende liefdevolle overvloed van liefde voor alklaar en kan het gevoel van overwinning en triomf omzetten in een soepel gevoel dat de creatieviteit heeft van een volwaardige liefde voor elkaar ;)

klaproos1945

#214
http://www.youtube.com/profile?user=rysa5&annotation_id=annotation_898958&feature=iv#p/u/43/BcNXhjI6fUU
         ::)

de astroligsche gedachten gang schrijf ik vanuit de kaarten
die met de tarot is verbonden en niet vanuit de astrologie
het in venus zijn is voor mij de betekenis van liefde in mijzelf

nou wil ik duidelijkheid geven wat het betekent als b.v mars
of saturnus nog in venus staan

de planeet saturnus geeft me een gevoel van begrenzing en beperking
en de functie van angst is de energie te verkleine of te verstoren

jupiter daar in tegen herinnert ons er aan dat succes tot stand komt
door open en flexibel tegenover tegenover keuzen te staan die nog niet bij ons zijn op gekomen

de gunstige gelegenheid die zich bij venus voordoet herinnert ons er aan
wat hart en betekenis heeft in ons leven

en jupiter in venus betekent voor mij de betekenis van het hart in liefde
veel liefs van klaproosje

klaproos1945

conclaaf

wanneer men in gesprek komt met het innerlijk gevoel
en het hogere zelf maken we een verbinding

in harmonie vanuit ons eigen evenwicht
geeft de zielenrust ons
innerlijke beleefde intimiteit

Gerrie

Lieve Klaproos,

Vergeef mijn domheid, wanneer ik het niet gesnapt heb. Maar zat er nu mijn blindevlek legging in verweven?
Of was je nog bezig met die legging?

Liefs,
Joy

klaproos1945

dit is een afsluiting van deze maand  morgen ga ik weer beginnen me de uitleg van de kaarten

je bent niet dom als je dit niet snapt bij mij loopt het ook wel eens niet zo lekker allemaal en ik probeer er dan toch iets van te maken sorry voor dit ongemak morgen gaat het meschien weer beter

dank je wel lieve joy lieve groetjes van klaproos1945

Gerrie

Prima hoor, neem de tijd voor jezelf.
Is ook mijn makke, dat ik soms wat moeite heb om iets duidelijk te krijgen of het niet snap. Kan niemand iets aan doen, zit in dat gedachtespinsel in mijn hoofd.

Vanochtend toen ik met de honden ging wandelen zag ik zo'n mooi beeld. Er was net een fikse regenbui gevallen en daar stond ze mooi overeind; één klaproos, te midden van al het groen. Raakte er ontroerd van en moest tegelijkertijd aan jou denken.
Misschien helpt je dit om je vandaag al weer beter te voelen ipv morgen?


Lief klaproosje, zo  mooi in het groen.
Druppels op je blaadjes
Zo fier en toch zo teer
Ik voel me klein, bij deze pure schoonheid
Liefde, is al wat is..

Liefs,
Joy


klaproos1945

                                  http://www.youtube.com/watch?v=nkJdJpYzbj4&feature=related

vandaag is het de eerste dag van de achste maand dat ik uileg van de dagkaart en blindevlek lezing heb gegeven
van daag wil ik echter hoofdstuk acht doen en wel over de alchemie die de betekenis is van scheikunde en de
                                                        filosofie in de natuur
     

                                                      grondslag en toetssteen

                          we hebben gezien dat de taror een traditioneel proces is geweest
                      van de worstlende mens in een permante zelfbevrijding enzelfonplooiing
                 de afgelopen vierduizend jaar is het vrouwelijke element onder invloed van het
               patiarchale denken staads meer verdonkermaand  het vrouwelijke is echter de bron
           van leven en liefde na haar ondergronse periode kan zij weer naar boven komen en zij zal
       het mannelijke niet ont kennen het gaat nu om de de bewuste erkennig van de gelijkwaardigheid

         men moet zijn leven kunnen ondergaan in zowel de vrouwelijke als in de mannelijke kwaliteiten
              en als deze samen gekomen zijn vind men zijn innerlijke kind vanuit de zelfstandiheid in
                   jezelf is de innerlijke onbevangenheid de terugkeer naar het zuivere kind die de
                    ruimte zal scheppen voor de liefde en deze kan veilig stromen en in de
                       alchemieziet men de oogst van het leven die is geslaagt in een
                             verbinding van de natuur en het werkelijksheid besef

                                  benutten we onze vaardigheden als leerzame
                                  toepasselijkheid en we genieten van het leven
                                      inzicht over zelfbeschikking en vrijheid                                 

klaproos1945

k ::)                                           staven acht

                             element vuur astrologische assoratie ( sorry als ik fouten maak)
                             spoed in bewogen tijden waar men leefde in twijfel en onzekerheden
             
                                                 munten page

                             de ordening hebben we bespreekbaar gemaakt van de verschillende fase
                             van het leven tarot is de essentie van het leven dat dynamisch is en het
                             gaat over het oprekken van het nu   en wat we gaan verbinden vanuit het
                            verleden naar de toekomst    het nu is ongrijpbaar en tegelijkertijd de enige
                            reële werkelijkheid die is samen gevallen in he huidige moment van he induviatie proces

                                                zwaarde vijf


                           

klaproos1945

#222
venus in en steenbok        http://www.youtube.com/watch?v=6ejqzrR6q8Q&NR=1

het is winter een ingetogen vrouw gaat helemaal op in haar werk

ze bevind zich op haar eigen gewijde grond en de bomen zijn boven

de grond nog kaal maar onder de grond zijn haar wortels verzadigt

van een nieuw leven en in een vernieuwt inzicht is ze zelf onvoor

berijd van plan fier door de aardkorst heen te breken haar afnemende

maan staat boven haar zwaard en het bewuste word het onbewuste

in de universele wet zal de oogst van vele zaden onspruiten in heelheid

die de mensheid en de zwakte kunnen begrijpenen koesteren als een oerkind

dat vrij is en onschuldig kunnen we weer spelen in een vrij en mooie schoonheid

van onze eigen natuur welkom op de en in  aarde

klaproos1945

#223

                                       pentakels acht
                                       we zijn nog steeds gemotiveerd
                                       en we hebben plezier in dit beginstadium
                                       op de weg van de innerlijke beschouwing koesteren
                                       met intense aandacht de macht van het mogen zijn de groene
                                       heuvels staan in een prachtige grasgroene kleur opgefleurd met rode
                                       bloemen er is een levenskracht die opgaat in de natuur van bezinning en inzicht

klaproos1945




maagd en weegschaal
de onvoorwaardelijke liefde
is de bewustwording van het zijn
de aanvaarding van het innerlijke kind

                                              de verbinding tussen water en lucht
                                              gevoen en verstand ik veraad mijn onvoorwaardelijke
                                              liefde nooit meer nu denieuwe perspectieve zijn geopend zetten
                                              de woesternijen zich om in stabiele vruchtbaarheid ( zelf) vernieuwing
                                              is de verbinding van het licht en donker en maken we de keuze naar het ware

en we zijn aan het eind van de winter gekomen
van passie en verstrikking verlost de geest in het
stof de wijziging in het licht en de stralen in de trilling
van samenwerken we zijn niet meer ontrouw aan ons zelf
en zien niets meer over het hoofd in geduld verhelderen we door bewust ervaren en voelen