dagkaart en blindevleklegging in een nieuw jasje

Gestart door klaproos1945, november 15, 2020, 12:22:38 PM

klaproos1945

De gehangene
Op onderzoek gaan, de bewustzijnsverandering. Godsplan is eenvoudig het is geen gesloten circuit het ondermijnt zich nooit. Hij heeft geen andere gedachten dan die het Zelf uitbreiden, hierin moet jouw wil opgenomen zijn dat Zijn Wil kent en die deelt Het heeft geen zin te vragen of wat zo moet zijn, zo is. Dit is niet de afhankelijkheid waar geen rust mogelijk is. Waar passiviteit begrenzend werkt, als een doodlopende weg. Tragisch als dit alles bijgeloof is wat we zien. En de stok hierdoor de vlag halverwege heeft laten hangen. De valkuil van de slachtoffersleutel die verlammend kan werken, ‘Wat je zoekt is dat wat je zoekt.’ Met andere woorden, We proberen allemaal het eind van de vlaggenstok te bereiken, in passie zonder de zonder de lijdensweg die we menen te moeten bewandelen, en toch moeten we deze doorleven als al het anderen. Eigenlijk wil ik het over een andere boeg gooien en niet meer schrijven vanuit de kaarten mijn eigen mening vinden, of nog beter gezegd de weg vinden die ik niet zoek. Daadkrachtig zijn maar toch in stilte verzonken, de sleutel van acceptatie.
De Boeddha scholing is een onderdeel van allerlei inwijdingen in de oudheid, de weerspiegeling van een westers jasje is het Zen Zien tekenen. Maar er is er ook een Zen Ziens schrijven in dit boek, het westerse gevoel laten doorschemeren is mij een raadsel.


Met het boek
De Zen van het Zien
Reikte Frederic Frank
Me een weg aan
Van pure verwondering
Dankbaar gaf Nelleke Metselaar het door
En nu sta ik met dit boek
Zen Zien tekenen in handen
De handleiding van Zen zien en tekenen, is hoe meer je tekent, hoe meer schijnt er in je blikveld op te doemen. Want je volgt met je hart wat het oog waarneemt Zien â€" tekenen is een wereldtaal die er niet om vraagt vertaald te worden, is lezen en spreken tegelijk. Antwoord op mijn raadsel vraagt me om eigenbekwaamheid, maar nieuw is het nog wel, De schreeuw van uit mijn jeugdjaren die mij overheerste. Die zijn partte speelde, Nog niet helemaal tot stilstand is gebracht en nog niet goed weet te hanteren. Is dit het juiste woord voor mij? Hoe hanteer ik de stilte? Nu wordt er inzet vereist, en kan ik alles geven, waar mijn hart licht brengt in mijn zienswijze. De indigokinderen zeggen, Laat mij gewoon in het aardse leven door gaan. https://holistik.nl/indigokind/  IK weet wat mijn taak is, In deze nieuwe tijd. https://www.nieuwetijdskind.com/indigokind-4/ Hier staat dat 2000 het jaar is van een circuit. Deze is voor het laats geweest 26000 jaar geleden. En heeft de aarde in de derde dementie gebracht. Nu gaat het verder in de vierde en zelf tot de vijfde dementie. Deze indigokinderen komen voor de voorbereiding en kunnen de derde dementie van dienst zijn Aan de violette mensheid die de derde dementie heeft doen ontstaan.

klaproos1945

De gehangene
Op onderzoek gaan, de bewustzijnsverandering. Godsplan is eenvoudig het is geen gesloten circuit het ondermijnt zich nooit. Hij heeft geen andere gedachten dan die het Zelf uitbreiden, hierin moet jouw wil opgenomen zijn dat Zijn Wil kent en die deelt Het heeft geen zin te vragen of wat zo moet zijn, zo is. Dit is niet de afhankelijkheid waar geen rust mogelijk is. Waar passiviteit begrenzend werkt, als een doodlopende weg. Tragisch als dit alles bijgeloof is wat we zien. En de stok hierdoor de vlag halverwege heeft laten hangen. De valkuil van de slachtoffersleutel die verlammend kan werken, ‘Wat je zoekt is dat wat je zoekt.’ Met andere woorden, We proberen allemaal het eind van de vlaggenstok te bereiken, in passie zonder de zonder de lijdensweg die we menen te moeten bewandelen, en toch moeten we deze doorleven als al het anderen. Eigenlijk wil ik het over een andere boeg gooien en niet meer schrijven vanuit de kaarten mijn eigen mening vinden, of nog beter gezegd de weg vinden die ik niet zoek. Daadkrachtig zijn maar toch in stilte verzonken, de sleutel van acceptatie.
De Boeddha scholing is een onderdeel van allerlei inwijdingen in de oudheid, de weerspiegeling van een westers jasje is het Zen Zien tekenen. Maar er is er ook een Zen Ziens schrijven in dit boek, het westerse gevoel laten doorschemeren is mij een raadsel.


Met het boek
De Zen van het Zien
Reikte Frederic Frank
Me een weg aan
Van pure verwondering
Dankbaar gaf Nelleke Metselaar het door
En nu sta ik met dit boek
Zen Zien tekenen in handen
De handleiding van Zen zien en tekenen, is hoe meer je tekent, hoe meer schijnt er in je blikveld op te doemen. Want je volgt met je hart wat het oog waarneemt Zien â€" tekenen is een wereldtaal die er niet om vraagt vertaald te worden, is lezen en spreken tegelijk. Antwoord op mijn raadsel vraagt me om eigenbekwaamheid, maar nieuw is het nog wel, De schreeuw van uit mijn jeugdjaren die mij overheerste. Die zijn partte speelde, Nog niet helemaal tot stilstand is gebracht en nog niet goed weet te hanteren. Is dit het juiste woord voor mij? Hoe hanteer ik de stilte? Nu wordt er inzet vereist, en kan ik alles geven, waar mijn hart licht brengt in mijn zienswijze. De indigokinderen zeggen, Laat mij gewoon in het aardse leven door gaan. https://holistik.nl/indigokind/  IK weet wat mijn taak is, In deze nieuwe tijd. https://www.nieuwetijdskind.com/indigokind-4/ Hier staat dat 2000 het jaar is van een circuit. Deze is voor het laats geweest 26000 jaar geleden. En heeft de aarde in de derde dementie gebracht. Nu gaat het verder in de vierde en zelf tot de vijfde dementie. Deze indigokinderen komen voor de voorbereiding en kunnen de derde dementie van dienst zijn Aan de violette mensheid die de derde dementie heeft doen ontstaan.

klaproos1945

Pentakels 5

Weet dat en nog een tweelingziel is die aan jouw verwant is, die met je meekijkt, die is voortgekomen vanuit Jouw spirituele zielengroep. En zolang jouw recreaties cyclus niet is afgerond, Wat betekent nog niet helemaal klaar bent met jou levens op aarde de tweeling -ziel je daarin wilt en kan begeleiden. Je behulpzaam kan zijn met de liefdesrelaties die je nog nodig kan hebben om verder komen bevorderlijk kan maken. Je tweeling maatje zul je meteen herkennen er is geen twijfel in je hart en ziel, de ontwikkelde aard is en blijft in beweging van uiteenlopende interesse. Maak voorkeuren duidelijk voor jezelf, spelenderwijs beseffen we de volle betekenis van onze doelen. Hoe we correct met onze emoties kunnen omgaan ook al zijn we voortdurend in staat van verandering, de verwondering spelen een rol in onszelf in het dagelijkse leven, waar we kunnen zorgen voor een overzicht van deze veranderde lieve ziel. De gedachten weer geven dit fenomeen niet altijd weer, Het verleden speelt nog steeds een rol hierin. Maar de verwerkingen in dit proces doet zijn werk. Op een speelse manier de grens hiertussen herkennen en het verschil geeft de mogelijkheid in mijn denken van de Liefdes instelling uitproberen wat Liefde voor mij betekenen kan. Het werk van de indigokinderen die in een wereld van angsten hebben gediend om jezelf en een plaats in de wereld te zoeken, vinden in de buitenwereld wat jij later in je hart kan vinden. Maar we beginnen vandaag met een duidelijk besef wat zelfbeoordeling aangaat De projecties van de ziel die generaties lang gemaakt zijn. Het herstellen en liefhebben van jezelf en van datgene wat je vele levens in jezelf hebt afgekeurd, veroordeeld hebben in de overtuigde relatie met onszelf. Maak contact met jou innerlijk gevoel, en voel waar deze emotie jou naar toe wilt brengen. Waar komt deze werkelijk vandaan en hoe kon ze in de veroordeling raken. Toch is er die intentie van jouw hart die de liefde in verenging brengt met jou emotie, gevoelens vanuit het middelpunt het centrum van jouw wereld. HET LEIDING GEVEN AAN JOU LEVEN IS EEN BOEIEND PROCES. Het brengt je steeds dieper in contact met het scheppen van je goddelijk bewustzijn, hoe deze materie werkt voor jou, je zult nieuwe vormen ontdekken en bewonderen hoe jouw hart meer en meer wordt opengesteld. Je gaat zowel van jezelf en van jouw schepping houden in Liefde en bewustwording

klaproos1945

Zwaarden 9

•   Narratieve weg een zoektocht naar zingeving
•   Integratie van positieve en negatieve herinneringen
•   Gerichtheid op de hele levensloop



Het indringende beeld dat we gemaakt hebben, geeft de verscheidenheid aan van ons karakter. Ook lk wordt zelf niet altijd getroffen door de slachtofferrol die we maken in het bijzijn van het verdriet. Zo kan het gevoel toch een onderdeel zijn van de hartstochtelijke belevenis. Waar het verdriet zijn eigen weg probeert te vinden. Het hartzeer in beweging, de pijn veroorzaakt door een slachtoffer gevoel, dat doodeenvoudig het einde van de relatie met onszelf te maken heeft en zo in het nu het verdriet ons overspoelen kan, als het uiterlijk vertoon van onze relatie naar buiten stroomt.




De dwaas, hoe deze zich begint te ontwikkelen, in het land van orde en gezag

Laat u niet gek maken
Het is dwaas om zich zorgen te maken.
Maak vooral jezelf niet gek door te veel,
En op langere termijn over consequenties,
Die eenvoudigweg nog niet beoordeeld kunnen worden.
Als dwaas bent u vrij,
Antwoorden niet kennen en door te leren.

Nu! De kracht van het heden.


Beginnen we door de illusies heen te zien, als we vernemen dat onze ziel weer eens een grap met onszelf heeft uitgehaald. Het land van orde en gezag, in ontwikkeling met de grappen en de grollen van de dwaas die zijn instinkt weet te volgen. De gekte van de illusie naar voren brengt, verscheurd, zoals we zijn in zicht of zal ik zeggen belichten, verlichten, bekent maken zonder het ontkennen hiervan. Laten we de witte roos in de hand nemen, als we de knapzak nemen waar de gewaarwordingen in zijn opgeslagen. Dit is een willekeurige bewustwording van de waarneming die al denkend bewust heeft besloten er zich voelend, aandacht gevend zich op een bepaald onderwerp te gaan richten zonder onszelf gek te maken over gebeurtenissen of consequenties, Die op dit moment eenvoudigweg nog niet beoordeeld kunnen worden. Het nulpunt als referentiekader van de vrijheid. Toch houden we de ogen gesloten, en onze adem is oppervlakkig, en gaan we nog gespannen door het leven, willend en wetend de waarheid verbergen achter een muur van zelfbescherming. Niet begrijpend dat dit ons juist blind heeft gemaakt. Zo bouwen we onze eigen gevangenis en negeren we het universum dat bij donderslag van een heldere hemel ons zal doen ontwaken, bevrijden. Vragen wat we nodig hebben als het ware bedelen om aandacht die we onszelf niet schenken, door geblinddoekt door het leven te gaan?
In de illusie die we als waarheid ondervinden en zo het leven veel zwaarder maakt dan dat het zou moeten zijn. Zo reken we onze verwardheid aan, beter kunnen we het niet doen als we dit helder willen krijgen in onze ziel.

klaproos1945

De keizerin

Dit jaar is de keizerin mijn jaarkaart
en de gehangenen de hulpkaart

de innerlijke moeder schenkt vol overgave

het leven aan haar oer kind

dat vanuit de versmelting is ontstaan

zij is zwanger en zit zelf nog in de baarmoeder

de maan sfeer is kristalhelder

samen met de luchtbellen in het water

voeden de placenta de water vlammen

het oer kind en de moeder zij zijn

de zeemeermin die elke drenkeling redt

Ze heeft en geeft een zacht toegang tot de vrouwelijkheid, een begrip van zuivere emotie. Nu we uiterlijkheden van de wereld hebben doorleefd kunnen we transcenderen. Het is alleen de passie die onszelf met de innerlijke diepte kan verbinden, in verbinding staat met de innerlijke wereld van liefde en passie, in contact brengt met de innerlijke bron van zuiverheid. De veronderstelling van de wil, die vaak niet weet wat het is. Laat ons eens kijken naar datgene wat we nodig hebben in ons verlangen, je passie en verlangen geven je kracht en richting. En laten jou wil zich goed voelen, je natuur tot zijn recht laten komen in het onbewuste keerpunt van de persoonlijke zeggenschap, het bereiken en belonen hiervan is de zelfaanvaarding, de liefde voor onszelf. De terugtrekking in de houding naar onszelf is de koppeling in het proces van zelfontwikkeling, het oplossen van bestaande problemen en ook kunnen zich de schulden nietig verklaren, in de weg naar en met God. Een crisis is voorbij het werpt zijn goede vruchten af, we borduren voort op de zelfkennis. De leiding en de verantwoordelijkheid nemen van de projecten waar we mee bezig zijn.






De magiër

Een visioneren ervaring?
Het leren begrijpen van de wil in het gevoel, met het verstand de zinvolle doelen en idealen ontdekken. Niet langer in een kringetje ronddraaien, maar er juist levendig mee omgaan in en met de flow. Krachtig staan met het zuivere bewustzijn, dat niet als geheim bewaard zal worden, maar juist als bekwaam het keerpunt is van jouw leven en als belangrijk wordt ervaren in de sleutel van bekwaamheid. Het jezelf laten zien in een ongedwongen relatie met jezelf, omdat de menselijke wil een nieuwe werkelijkheid kan bieden. Schoonschip maken en het spoor van de geborgenheid de behoefte dat het oude spoor is heen gegaan. Zonder ook nog maar een spoor achter ons te laten? We vragen onszelf nog wel eens af of we de wereld alles hebben vergeven? Ook al kunnen we de wereld onze eigen wereld anders zien, in een wereld waar alles vergeven is. Een wereld die door onszelf steeds weer anders beken wordt, door zelf gecreëerde of overspoelen van eigen ideeën die in vergelijking met het verleden functioneren, of kunnen we in het ‘nu’ de wereld bekijken die vergeven is?”

HET ZIEN VAN DE WERELD DIE VERGEVEN IS,
‘Nu ’kunnen zien zoals we hem nog nooit beken hebben.

Het licht is gekomen “Ik heb de wereld vergeven

klaproos1945

De hogepriesteres

De granaatappel en de palm staan achter haar. Deze zijn het teken van vruchtbaarheid en geven vorm aan haar persoonlijke leefruimte. Ook weet zij dat haar leven niet alleen van geld afhangt. Maar weet daar integendeel hoe zij hier mee moet omgaan. Het is een keuze maken, en bewust worden van het verlangen dat de duurzaamheid zal bevorderen. Het is een deugt van haar als zij kijkt wat duurzaam is, vooral in een materialistische wereld die door het grote aanbod de keuze van duurzaamheid de levenskwaliteit aanbiedt die niet helemaal perfect hoeft te zijn. Zij geeft zichzelf en de andere de kans om persoonlijke zaken op orde te brengen. Daar gaat zij de discussie niet voor uit de weg, maar gaat van tijd tot tijd op zoek ernaar. Probeert daarbij goed om te gaan met haar emotie, dingen of haar gevoelens. Door zelf iets te ondernemen, van gedachten wisselen, waarbij de vanzelfsprekendheid nog eens onder de loep worden genomen. Wat is de vanzelfsprekende mening die we nog hebben? Eerlijk gezegd zijn het er te veel om op te noemen, maar geleidelijk aan wordt het wel duidelijk die vanzelfsprekende gewoontes waar we nog niet bij stilstaan maar wel duidelijk willen worden om onze kracht te gaan beseffen. Alert blijven en misschien ook nog het thuisfront van automatisme er eens uitlichten. Er eens lekker over babbelen zodat het hart zich kan luchten en vrij kan komen als een openbaring van onszelf. Voel jij ook soms die tegenspraak en begrijp je ook nog niet wat dit allemaal betekent? Is je eigenwaarde hier nog niet helemaal klaar mee?


klaproos1945


Het doel bekijken, maar weten we al welk doel we willen bekijken/ Het inbrengen van de juiste manier van het doel bekijken is het beleven ervan. Zo denk ik hierover, niet iedereen denkt hetzelfde Egolien. Hallo ik zie dat je weer terug bent in mijn verhaal. Sorry dat had ik niet verwacht! Ik ken je nog vanuit mijn vorige verhalenbundel Egolien en Hartje, eigenlijk pas je hier wel weer in en ik zal je even voorstellen als je het goed vindt.
Nou wat zou je ervan zeggen om ons beide voor te stellen zo dat we ons een beeld kunnen vormen van onszelf in woorden. Eigenlijk heb ik daar geen zin in Egolien want hier gaat het nou juist om je naam zegt me al genoeg. En daarbij zit ik ook nog in de ontkenning van mijzelf. Wat ontken je dan en wat is jouw naam dan? Nou ik ontken de Liefde wat eigenlijk haar schuldgevoel is en zij vindt dat het komt Egolien. Hartje begint zich te schamen, want ze projecteert haar hele schuldgevoel en dit wil ze eigenlijk helemaal niet gezegd hebben en vraagt Egolien om vergeving. Die op haar beurt zegt; Dat kan je ook jezelf vergeven Hartje probeer het maar. Het zal jou opluchten kijk maar wat het doet met jou. Ik moet zeggen dat het me oplucht en ik me anders voel tegenover jou het is een oprechte liefde aan het ontwaken in onze relatie. Hier kunnen we samen leuk mee omgaan en veel plezier mee beleven. Ook zal het de liefde uit de ontkenning halen, en is het halve werk van het inlevingsvermogen dat de lucht zal klaren. Uiteindelijk zal er niets meer blijven hangen vanuit het ego Hartje. Maak van je hart geen moordkuil, we gingen koppig en koel met elkaar om. Ja dat weet ik nog wel en daar heb ik eigenlijk spijt van. Dan is dat iets wat jij jezelf mag vergeven. Doe het maar, dan zal jij ook zien dat het je oplucht. Ook al duld je nog geen tegenspraak maar kijk er toch maar eens naar, het is die tegenspraak waaraan je jezelf aan vasthoudt en jou maar ook mezelf in die koppigheid laat functioneren, we beiden niet willen geloven dat het ook anders kan. Namelijk de liefde zit in ons heel diep van binnen is zij altijd onvoorwaardelijk aanwezig. Ook al denken we koppig zoals we zijn dat het niet zo is. Ook word ik me ervan bewust dat het de liefde verdooft, maar het vervolgt de negatieve overgang van de afscheiding hiervan. Het wonder doet niets anders dan het ongedaan maken hiervan, de belemmeringen neemt het weg en laat deze verdwijnen. Eigenlijk zijn het herinneringen die lang geleden al verdwenen zijn. En het wonder laat slechts zien Egolien, dat het zich herinneren van een oorzaak alleen maar de illusies van haar aanwezigheid kan voortbrengen en geen gevolgen. Al de gevolgen van schuld zijn hier niet langer aanwezig. Want deze zijn voorbij en is verledentijd, de waarneming uit het verleden alsof het nu heeft plaats gevonden. Het is een illusie die de we zelf hebben gemaakt om een ander doel te dienen.


klaproos1945

Staven 7

Het ongedaan maken van angst heeft hier mee te maken Hartje en is de herinnering in het nu belangrijk. Je zit nu lekker in je vel.  Mogelijk hebben we nog kritiek op onszelf, en bekritiseren we ons nog steeds. Maar weet we zijn al zo lang samen en kennen we onszelf en ook de ander nog steeds. De mogelijkheid van je bekritiseerd voelen is aanwezig, zelfs dat je je aangevallen voelt. Maar het is juist van belang je mening of standpunt niet te laten beïnvloeden door de ander. Ook niet door onszelf als we de werkelijkheid nog uit het oog verliezen door de omstandigheden van bijvoorbeeld verliefdheid. Dan kijken we door de roze bril. Of leiden aan een obsessie voor iemand anders. Dit maakt dan de fase waarin ik zit moeilijk, ook al is er hoop op verbetering, en kan ik deze problemen achter mijzelf laten. De onzekerheid of twijfels loslaten, bedenk dat jij het bevel geeft om het door jou toegebracht en herbeleefd te worden, het zo lijkt dat de gevolgen hebben toegenomen. Het is tijd dat in deze face alsof het verleden het heden heeft veroorzaakt. Het een gevolg is waar geen verandering kan plaatsvinden, omdat er geen oorzaak meer is, is het gevolg ook verdwenen. Wat dan ook een vreemde toestand creëert in het gebruiken van het verleden. En het verleden zal onszelf uitspelen in het nu. Het nu is creatief in de groei zit ook zekerheid en voorspoed, of belang hechten aan uiterlijk vertoont? En kan je leren genieten van een nieuwe, vernieuwde situatie. Zonder oorzaak kunnen er geen gevolgen zijn, en zonder gevolgen is er ook geen oorzaak.

Blijf leren en ontwikkelen

klaproos1945

Ik verwacht niet dat u mijn angst snapt. Hoe zou u iedere dag kunnen verschijnen als u
Bang bent?

Zwaarden 4

De herinnering van een emotioneel verdriet, heeft tijd nodig om over na te denken. We gaan goed bekijken wat ervoor nodig is in de eindeloze herhaling van het liefdesverdriet. Dat steeds weer zijn weg naar het gebroken hart weet te vinden. Hoe ontzeg ik toch steeds die behoefte en het verlangen om inzicht te krijgen in het onbewuste.
De rust vinden als een uitstel van executie om tot inzicht te komen dat het oud zeer verledentijd is en wat in het huidige leven niet meer van toepassing is. Er ligt voor mij nog een mooie toekomst te wachten. Als ik dat nu maar eens goed kan zien dan gaat dit ook lukken denk ik zo. De zekerheid dat we de oordelen achterwegen kunnen laten en het leven vanuit een ander perspectief benaderen. De liefde ziet bij verdriet zuivering en schoonmaken, want tranen zijn de vreugde van genezing. Dit is dus dat ene gebied waar het verband met het verleden nog als een open wond fungeert, waar dan ook nog dieper naar gekeken kan worden. Als een uitgang punt van de basis. De prognose/tendens de samenwerking met het (nood) lot wordt sterker naarmate men liefdevol maar kritisch ‘toeval/toevalligheden accepteert. Voor is dit begin van een belangrijke periode! Geest, (zwaarden) en gemoed (hart) en verstand ontmoeten en verbinden zich met elkaar. Bewuste gedachten dringen door tot waar het hart vol van is. En wat in het hart in eerste instantie nog in de kiem zat en slechts intuïtief begrepen werd, wordt door de zwaarden te begrijpen en bewust. Het wordt u duidelijk, wat u op het hart heeft en wat u daaraan moet doen.
Ook de emoties van het hart zijn niet alleen positief. Maar het is juist van belang deze onder de juiste noemer brengen van het inzicht van vergeving van jezelf.


klaproos1945

Koningin van staven

Wat stimuleert me in het volgen van mijn hart. En maakt de tegenstanders en obstakels tot de werkelijkheid van nieuwe kansen. Het onbewuste reageert het eerste, maar de bewuste kant van onszelf heeft het geheim van het hart ontrafelt en het oude pijn verhaal laten verdampen, anders gezegd; we moeten er moeite voor doen en er energie in steken om het pijnverhaal in stand te houden. Dat doen we graag als we wrok koesteren. We spenderen kostbare tijd, levensenergie aan het instant houden van het oude verhaal. We doen dat deels onbewust. Maar alles wat je aandacht en energie geeft, zal groeien. Gaandeweg wordt het verhaal stevig en onwrikbaar. De prognose/tendens zegt wat u denkt en gelooft, wordt voor u werkelijkheid, ook als u het zich alleen maar inbeeld. Vergeet daarom steriele gehoorzaamheid en verstokte koppigheid. Geef u zelf een kans in het vinden van een bewuste keus in het waarnemen van de gevoelens, door naar buiten te kijken en niet naar binnen, ontlopen we de helende kracht van vergeving. Er wordt niets schoongemaakt als we met de dader bezig blijven. Het recept van vergeving is dan ook heel eenvoudig; kijk naar binnen, zie daar je oordelen, haat, slachtofferschap en verwijten. Niet dat iets met onszelf heeft te maken maar wat wel de liefde overspoelt. En jouw grenzen heeft beperkt en is eigenlijk oude troep wat we steeds in herhaling hebben gebracht tot dat we de basis energie uit de tegenspraak van alle dag haalden. En inplaats van dat we onszelf in de steek laten, we onszelf gesteund voelen in deze situaties van herkenning, in een open en eerlijk gesprek. De wens bespreken, en alles een nieuwe richting geven de smaak, voorliefde en gewoontes ontdekken die goed voor onszelf zijn.

Bekers 4


Het is zo af en toe eens nodig om afstand te nemen van ervaringen en geestelijke indrukken. Dit is nodig om ze te verwerken. En plaats te creëren voor nieuwe inzichten, waar de inspiratie voor wordt gemaakt in het onderbewustzijn. Ook komen we onze emoties tegen positief en negatief. Deze zijn niet gelijktijdig in je denkgeest aanwezig. Er is er altijd één die overheerst en invloed op jou heeft. Deze positieve gevoelen versterken je gedachten leven. Wortel, stam en kroon. Zo zien we in gedachten onszelf bij de eigen wortels zitten, de gezonde manier van onszelf terugtrekken in een periode van rust. Bewustwording van het wapen van de geest als een cadeau dat zichzelf kan zien als een geschenk voor u zelf en voor de wereld. Die we op waarden bekronen door het bewustzijn van de natuurlijke essentie hiervan. Laten we de overdreven en onbereikbare doelen varen. En maken we een bloeiende wil van de eenvoudige essentie van een warm hart, maar houden het hoofd koel. Zodat we het leven beter kunnen begrijpen en de deur die we kunnen open maken ons kan leiden naar een begrijpen van onze energieën. Het onderbewuste is in ons geval het onderdeel dat onze gedachten, gebeden of verlangens vertaalt in energieën, trillingen die oneindige intelligentie kan ontvangen. Het vast omheinde plan van het onderbewust in het bewustzijn brengen is de wens om te zien, en roept Gods genade over jouw ogen af, en brengt de gave van het licht die inzicht en zicht mogelijk zal maken. De stoutmoedige gedachten, liefde en wijsheid in staat zich op de dingen te focussen, ze onder een noemer brengen van het resultaat. De inspiratiebron des levens.

klaproos1945

Koning van pentakels


De oerkracht van de natuur, de materie van het eigen kapitaal, het binnenste van onze eigen geaardheid de meester is van het bezit. Weet en kan hij/ zij iets duurzaams produceren, zichzelf erop richten, zodat hij weet waar dit vandaan kan komen. Hoe ontwikkel jij eigenlijk jouw overtuiging? Waar hou je jezelf nog aan vast, wat durf je nog niet los te laten uit angst voor verlies en ga je pijnlijke conflicten hierdoor nog uit de weg. Bekijk het eens van de andere kant en overwin deze conflicten. Wordt zelf actief en neem de tijd voor u zelf, daar het gezichtsveld te verruimen en jezelf af te vragen wat is er nu eigenlijk aan de hand. Zijn je verwachtingen toch nog te hoog afgesteld? Hopen we nog steeds dat op datgene dat de illusies ons hebben beloofd, iets dat nog doelloos rondspoken in onze ziel en wat niet meer waargemaakt kan worden. Kies iets uit en spring over u schaduw heen, en grijp u kans, de angsten ‘zeven’ wees waakzaam weet jezelf te inspireren. Ook wil ik je nog wat suggesties meegeven van de symptomen van de angst voor kritiek. Gebrek aan vertrouwen, zelfvertrouwen, als een onzekerheid die zenuwachtig maakt in het contact met anderen, maakt jouwzelf ongemakkelijk, en geeft je een slecht geheugen. Ook is men dan wel eens gebrekkig in initiatief gedrag het gebrek aan zelfvertrouwen maakt dat je je mening niet durft te uiten, en je kunt zelfs afwijkende antwoorden geven. Het is zinnig de grenzen, zoals ook de doelen niet in luchtkastelen te bouwen, waardoor je het hier en nu vergeet. Maar wat ik maar niet vergeten kan, is mijn eigen verlangen om te leven en ik ben ervan overtuigt dat dit geloof hierin me zal laten leven in .in eigenwaarde die mijn eigen positieve bewustzijn mogelijk maakt. Mijzelf zal blijven ontwikkelen, afzien van materiële oppervlakkigheid die de huidige vragen nog kunnen inhouden. Waar we juist denken dat we dieper in de materie gaan, maar toch aan de oppervlakte bezig blijven. Waar blijft de verbeeldingskracht die via de intuïtie mij kan laten schrijven over dat wat leeft hierin. Wat laat ik nog niet los? Ik zal zelf ook iets moeten doen. Maar wat en welk thema heb je in gedachten om verder te komen. Help, ik kom niet door deze muur heen er zit me nog van alles in de weg. Wat het ook mag zijn uwer koninklijke hoogheid. U kunt zichzelf ervan ontdoen. Nou zeg jij hebt makkelijk praten want jij loopt er niet je leven lang er mee. Zo zie je maar weer hoe gemakkelijk de koning in jezelf een oordeel velt. Hij heeft niet eens in de gaten dat hij een harnas denkt nodig te hebben en durft niet achter die muur van zelfbescherming uit te komen. Wie gaat de moet opbrengen de koning dit te vertellen? Wie kan hem duidelijk maken dat dit alles niet meer nodig is en afgebroken kan worden net als de Berlijnse muur. Dat in het jaar 2000 een ander tijdperk is aangebroken waar het vrijen leven een verademing is. De mensheid de kans weet ‘te ’zien om op zelf ontdekkingsreis ‘te’ gaan. Maar wel beseft dat deze wereld uit illusies bestaat. We onderschatten vaak wat dit betekent voor onszelf, welk harnas kleeft er nog aan jou?

klaproos1945

De keizer

Ergens in onszelf hebben we een kracht die elke droom en ieder verlangen kan waarmaken. Het gaat er om dat je die kracht ontdekt en leert te gebruiken.
                           Napoleon Hill

Wat maakt ons wie we zijn?
Waarom doen we wat we doen?
Weerspiegeling van onze mannelijkheid waar we nieuwsgierig en vernieuwd onze kinderlijke verlangens kunnen koesteren. Het is van belang dit kin zijn in zijn volle fantasievolle creativiteit te steunen. Je patronen waarnemen, die jou vertellen wat er in de wereld om ons heen over onszelf, de matrix van begrijpen, die zich heeft gevormd, of zich nog aan het vormen is. De mogelijkheid vinden jou script te herschrijven zoals als je het nu wilt zien. Alles begint met een gedachte, alles is miniset. Het leven dat je op dit moment leidt en de persoon die je bent geworden, zijn het resultaat van je gedachten die je hebt gehad en beslissingen die je hebt genomen. Denk eens na over jezelf. Waar komen jouw overtuigingen vandaan? Kunnen wij die overtuigingen gaan zien als grensoverschrijdende? Die onbewust ons brengen in de strijd van oordelen die jouw eigen reactie laat zien, en jouw ruimte claimen in de
zelf reflectie. Je eigen grenzen dien jezelf aan te geven, want je kunt niet verwachten dat een ander jou grenzen kan zien of voelen. Weet niet waar jou behoeftes liggen. Durf jij je grenzen aan te geven? Durf jij nee te zeggen als het van binnen echt nee is ? De eerste methoden van loslaten is in essentie het ongedaan (laten) maken en jezelf de kans geven om jou pijn verhalen te vertellen, waarna elk detail daarvan wordt schoon gemaakt. Hoe is het met jou doorzettingsvermogen vermogen gesteld. Heb je daar al een beeld van gemaakt. Verlangen is het resultaat bereiken, als je iets nastreeft waar je intens naar kunt verlangen.

klaproos1945

Pentakels 10

De voorbode van jou verlangen om het resultaat dat je bereiken wilt, kan jou niet tegenhouden om met geduld jou onderbewuste verlangens naar een bewust plan om te zetten. Echte of bewuste individualiteit is niet mogelijk als einzelgänger. Als we de brug naar andere vinden, verdwijnt ook de eenzaamheid, dat gebrek aan individualiteit, net als het gevaar om in de massa ten ondergaan. Koesteren we de warmte van de gemeenschap. Ook leveren we een bijdrage aan een samenleving, als we met veel vreugde onze eigen weg kunnen bewandelen. De weg die van hemel tot aarde als een brug functioneert, in een vastomlijnd plan. De stimulatie van doorzetten, ook al zijn de plannen nog zo zwak onderbouwd, of zijn ze nauwelijks  is uitgevoerd. Raken we er toch meer en meer mee vertrouwd dat wij het vermogen hebben in ons zelf vertrouwen van het onderbewuste plan door de filters van het bewustzijn heen te laten komen. Een overbrugging  in het duidelijk krijgen van de eigen bijdrage in behoeftes die hun eigen schoonheid weten te tonen vanwaar wij in geloven, het gebied dat houvast biedt aan een zwak onderbouwd plan. In het benoemen van de wensen. En hoe ik deze in vervulling kan brengen door iets dat nog zwak is meer en meer gaat onderbouwen jezelf er in gaat verdiepen. Als het ware jezelf er in specialiseren, jezelf gaan zien als een ideaal beeld ontvangen. Het avontuur aangaan waar we ons hart laten spreken, en opkomen voor het verlangen dat nu nog zwak aanwezig is. Een beeld van de ervaring met anderen en een relatie tot zichzelf! Laten we het gedrag van ons verwende kind het negatieve onbewuste, automatische  onbewuste van verkeerde zaadjes die we geplant hebben over gaan naar die volwassenheid die we al lang van plan zijn te doen, maar nog geen of weinig onderbouwing van aanwezig is.


klaproos1945

Zwaarden 9

Versterk u verantwoordelijkheidsgevoel, uw geduld en vertrouwen in God. Onderbouw dit met liefde in mijn denkgeest die deel is van het goddelijke in mijzelf. Deze visie toont mij ook al is het moeilijk om het in deze wereld te geloven, het toch de reden is waarom we denken dat hij in deze wereld is en het niet kunnen geloven. Deze blokkades zullen je blijven imponeren, maar gaan altijd weer voorbij. Als we inzien hoe deze blokkades de situaties is. Wen er langzamerhand aan de nieuwe bevindingen en inzichten. Neem er de tijd voor, en ontspan jezelf. De puzzel van ervaringen verwerken en tot een beeld maken. Blijf niet in conflict, want zonder aanval is er geen oorlog. De angst voor God is angst voor leven, niet voor de dood. In Hem, is geen aanval; en geen enkele illusie, in wat voor vorm ook. Wat liefdevol is laat zijn geest in alle richtingen werken en geeft hoop voor de toekomst, als we toegeven dat we van elkaar kunnen leren, en laat jezelf, zien in je eigen bijdrage, die momenten van geluk en vreugde in de verwondering van vernieuwde, nieuwe ontwikkelingen in het multifunctioneel  denken, van de mogelijkheden in de wegen van het denken in speelsheid waar de lucht opklaart nu de wolken wegdrijven. Wat gebeurd er dan met al dat gene wat er aan het gebeuren is. Kunnen we wel verder denken dan in het nu? Liefde is een instelling! Probeer het uit op uw werk en in het leven van alle dag. Met deze instelling zult u meer bereiken.


klaproos1945

Schildknaap van Pentakels

Wat is er beschikbaar? Het veld van ervaringen geeft ons dagen vol avontuur. Gaan we de schatten ontdekken die de blinde lekker nog verborgen heeft gehouden. Een passende plaats die in onze eigen wereld heeft plaats gevonden. Wat zou er voor ons geheim willen blijven? Wat zou er voor Gods Wil geheim kunnen blijven. Toch geloof je dat jij geheimen hebt. Wat kunnen jouw geheimen anders zijn dan een andere
‘wil" die van jouw is, en losstaat van de Zijne? De rede vertelt jou dat dit geen geheim is dat je als een zonde verborgen moet worden gehouden. Maar een vergissing is het zonder meer! Zorg dat jouw angst voor zonde dit niet voor correctie behoedt, want de aantrekkingskracht van schuld is niets dan angst. Dit is de enige emotie die jij hebt gemaakt, wat die ook lijkt te zijn. Kijk goed wat er in u leeft. U moet namelijk niet alles zomaar naar buiten brengen. Dit is de emotie van geheimhouding, van privé gedachten en van het lichaam. Dit is de enige emotie die zich tegen de liefde verzet, en die altijd tot het zien van verschillen en verlies van gelijkheid leidt. Dit is de enige emotie die jou blind houdt, en afhankelijk van het zelf dat jij denkt te hebben gemaakt, om je door de wereld te leiden die het voor jou heeft gemaakt. Er staat in uw privéleven een nieuw project op stapel; het is aan u ze van de grond te trekken, in de kracht van gelijkheid, tot een resultaat  komen. Wees op je hoeden voor de verleiding jezelf als oneerlijk behandeld te zien. Vanuit dit gezichtspunt probeer je een onschuld te vinden die niet van Hen is maar alleen van jou, en wel tenminste van iemand ‘anders' schuld. Kan onschuld worden verworven door iemand anders jouw schuld te geven? En is het wel ons schuld die jouw aanval op hem in de wacht probeert te slepen? Is er geen vergelding voor  eigen aanval.  Jij denkt dat jouw broeder oneerlijk is tegen jou, omdat jij denkt dat iemand wel oneerlijk moet zijn om een ander onschuldig te maken. En in dit spel zie je maar één  doel voor heel je relatie. En dat probeer jij toe te voegen aan het doel dat er aan gegeven is. En aldus wordt ieder levend wezen op de aarde eenvoudige rechtvaardigheid ontzegd. En werd jouw wereld die en dreigend, en als je ergens onrechtvaardigheid waarneemt, zit je in de ontkenning van onrechtvaardigheid, vind hier in jou grens van het zelfinzicht. Heb geduld, en tel tot tien. We zijn tolerant en moedig, als we met open ogen tactvol observeren. Orde scheppen in de regelmaat de zelfbeheersing als grens bepaalt met jou verstand, laten we onszelf niet commanderen, maar komen we voor onszelf op.