Doortellen van dagkaarten

Gestart door Murielim, februari 21, 2018, 12:48:01 PM

Murielim

Goedemiddag,
Na jarenlange afwezigheid neem ik de draad van het kaartlezen weer op, wat tevens wil zeggen alles terug opnieuw aanleren en leren interpreteren.
Graag zou ik terug de methode van het doortellen gebruiken maar het lukt niet zo goed meer en ik vind op het eerste zicht nergens uitleg daarover.
Hoe ik het momenteel doe: ik trek drie kaarten
Voorbeeld: Ruiter (1) _ Doodskist (8) _ Ster (16) ==> 1+8+16=25 Ring
                  1+8= 9.                    8+16=24.               16+25=41-36=5
                 Ruiker                  Hart.                                Boom
                             â€˜9+24=33.                 24+5=29
                               Sleutel.                     Vrouw
                                              33+29=62-36=26
                                                   BOEK
Indien de som groter is dan 36 trek ik er 36 af maar soms kom ik op de voorbeelden dat ik hier gelezen heb op een totaal andere kaart uit en hun opgegeven kaart zou dan gewoon de 2 getallen bij elkaar optellen zijn vb 62=6+2=8. Wat is nu de juiste methode?
En wat is die Mckaart? Daar geraak ik totaal niet aan?
Dank bij voorbaat voor alle reacties

Murielim

Kaarten voor vandaag:
Hond - Dame - Kind = Hart
Roede - Wolken - Ruiter
Ooievaar - Slang
Muizen

Volgens mij niet zon’n goede trekking, veel negatieve kaarten
Hond - Dame - Kind = Hart Zou kunnen duiden op een hartsvriendin die ik al heel lang ken
Roede - Wolken - Ruiter duidt volgens mij op ‘slecht nieuws’ op komst
Ooievaar staat voor verandering maar slang en muizen voor diefstal

Ik kan er geen touw aan knoppen:
Ga ik slecht nieuws krijgen van of bestolen worden door mijn hartsvriendin, die ik momenteel aan het helpen ben om te verhuizen? Met anderd woorden, wordt ik door haar bedonderd?
Of zie ik het allemaal te somber in vandaag?

Murielim

Goedemorgen;
Bij de inleiding voor "trekken van een dagkaart" staat dat je aan niets in het bijzonder moet denken.....
Mijn eerste kaart: 28 De Heer ==> ok ik heb een partner en nog een zoon thuis dus ik veronderstel dat het over 1 van beide gaat
tweede kaart: 16 De sterren : Plannen, Vooruitgang, Succes, Wil,Doelgerichtheid, succes, idealen, nieuw begin.
Heer + Sterren: nieuwe liefde of impuls in oude liefde.
==> Dit kan eveneens slaan op mijn partner en ik (nieuwe impuls) of op de zoon (die zojuist een relatie begonnen is)
Derde kaart: 36 Het Kruis:Tegenslag, vertraging, pech, afwachten.
==> Ik gok dus op afwachten

Nu komt de kat op de koord, bij het doortellen wordt dit het volgende:
De Heer - De sterren - Het Kruis = De Doodskist
Doodskist - Sterren - Doodskist
Hart - Hart
Sterren
==> er komt sowieso  een einde aan "de" relatie (maar dewelke??)

Graag jullie visie?
Dank bij voorbaat