moeilijke keuze

Gestart door littleme, augustus 17, 2015, 01:16:09 AM

littleme

Dag lieverdjes..

ik maak wat vreemds mee dezer dagen..
Sinds kort heb ik een nieuwe relatie, die verloopt prettig, we zitten nog volop in de ontdekkingsfase..
echter, er is nog een tweede persoon waar ik ook intense gevoelens voor deel, ik ben dus verliefd op 2 personen :/
Dit is erg verwarrend, beide personen zijn ontzettend lief en puur, hebben dezelfde verlangens naar de toekomst toe. Ik moet een keuze maken maar dit is zo moeilijk, ik zie ze werkelijk beiden even graag maar zo kan het niet verder..

Ik heb de kaartjes om raad gevraagd wat ik het beste zou doen met een vijflegging:

klaveren   beer   muizen   wolken   kind

de klaveren duiden op een gelukkige periode nu, de beer verwittigd mij voor een persoon die jaloers kan reageren, de situatie kan resulteren in een verlies waarna een donkere periode volgt, het kind wijst op een open spontane relatie nadien...
dieper kan ik niet kijken..

benieuwd naar jullie interpretatie..

Liefs,

Helena

Gabriëlla

Dag Helena,

Je omschrijft je twee geliefden (als dit een tarot topic was zou ik de Geliefden schrijven :)) als beiden zowat exact hetzelfde maar toch denk ik dat elk weer een andere gevoelige snaar bij je raakt. Welke snaren zijn dat? En waar wil jij het liefst geraakt worden?

Die gelukkige periode die je nu hebt gaat waarschijnlijk niet lang duren als ik zo eens naar de kaarten kijk! Ik denk ook dat je op zeer jaloers persoon stuit.

Misschien voor jezelf een legging doen met de vraag wat je meest diepe verlangens zijn??


GABRIELLA

littleme

Hey Gabriëlla,

Dank je voor je antwoord !
Ze raken inderdaad wel andere snaren..
hmm.. de één al wat ruimdenkender dan de andere ook.

even de kaartjes gelegd naar mijn diepste verlangens:

tuin   vos   ruiter   muizen   dame

De tuin interpreteer ik als de nood aan creatie, de nood aan openheid, grenzeloos zijn.. de vossen vertegenwoordigen listigheid, geheimen, de ruiter laat mijn rusteloos karakter zien, de nood aan onderweg zijn.. de muizen laten zien dat ik iets essentieels mis in mijn relatie, de dame verteld me dat ik mijn gevoelens moet durven tonen..

Wat denken jullie ?

Gabriëlla

De nood aan openheid inderdaad maar niet alleen naar die ander, ook naar jezelf. Bij dat laatste heb ik het idee dat je het ergens nog eng vindt om aangeraakt te worden. Aangeraakt worden in geestelijke en emotionele zin.

Die rusteloosheid komt denk ik voort uit het feit dat je het moeilijk vindt om ergens vorm aan te geven. Als dit zo is, heb je dat dan alleen in relaties met mannen of ook met andere dingen?

Dat essentiële wat je zo in die ander mist, moet je denk ik eerst bij jezelf zien te vinden. En dan die essentie durven tonen.

GABRIELLA

littleme

Hey Gabriëlla,

Hmm.. die gaat diep.. heb ik even moeten laten bezinken. Als je met "eng vindt om aangeraakt te worden" bindingsangst dan heb je gelijk.. ik heb misschien wel angst voor een diepe connectie en tegelijk is het dat net dat ik verlang.

Wat bedoel je net met vorm geven aan iets ?

Gabriëlla

Hoi Helena,

Ik bedoelde je bindingsangst ja. Ik denk dat je al heel vroeg een angst voor diepe connecties hebt ontwikkeld. Ik heb het gevoel dat je al heel jong doorhad hoe kwetsbaar je in diepe connecties met mensen kunt zijn! Maar hele dagen door die angst voelen hou je menselijkerwijs niet vol! Dus wat gaat je ziel automatisch doen?! Strategieën ontwikkelen om die angst maar niet te hoeven voelen. En het lukt je een hele tijd om zo te overleven.

Maar....door levenservaring gaat je ziel groeien en groeien!! En die muren die je ooit zo voor jezelf hebt opgebouwd ten aanzien van relaties werken niet meer!! Mede omdat je ziel in toenemende mate naar die nabijheid of connectie gaat verlangen!!

En dat is die verwarrende fase waar jij in zit!! Want nu wordt je als het ware gedwongen om naar jezelf te kijken (wat op zich ook al eng kan zijn) en uit te vinden wat je nodig hebt! Ook hoe je je weerbaar maakt ten aanzien van kwetsbaarheid in relaties. Dat bedoel ik eigenlijk met vormgeven!

De eerste stap naar die connectie is voor jezelf uitvinden wat je nodig hebt in relaties met mannen maar ook wat je alleen voor jezelf nodig hebt. Het leren om te Mogen Zijn denk ik.


Groet,

GABRIELLA

littleme

Hey Gabriella,

Wat je zegt is treffend ! Denk dat ik ook door vroegere dingen die in mijn jeugd zijn gebeurt een hechtingsstoornis heb ontwikkeld. Heb de laatste dagen veel nagedacht over wat ik nodig heb.. Voel me min of meer klaar de knoop door te hakken.

Dank je voor je woorden ❤️

Groetjes ☀️

Gabriëlla


littleme

De knoop is nog steeds niet doorgehakt en het begint zwaar door te wegen..
ik heb beide personen ondertussen al wat beter leren kennen..
de ene is al wat jonger dan de andere, de andere heeft meer diepgang dan de ene.. etc..
het is moeilijk..
de oudere man weet van de jongere heer.. omgekeerd weet de jongere van het bestaan van de oudere maar niet dat ik verliefd op hem ben.. ik voel me verplicht uit respect dit mee te delen maar ik voel dat hij daar niet goed op zal reageren..
'k heb het gevoel dat dit een deels levensbepalende keuze wordt.. ik wil ze dan ook met heel mijn hart maken.

ik vroeg aan de kaartjes welke keuze vanuit mijn hart komt..


                                                            (wat boven mijn hoofd hangt)
                                                                         de heer


        (verleden)                                                    PK                                             (toekomst)
            huis                                                                                                               boom     


                                                           (wat ik onder controle heb)
                                                                       vissen

Wat denken jullie.. mijn eigen interpretatie hou ik nog even voor mezelf ;)

Dank lieverds !

<3
         

Gabriëlla

Er hangt in ieder geval een Heer boven je hoofd :) Ik weet niet of het een heer is waar je momenteel mee omgaat. Maar ik 'zie' een heer die zeer spontaan is, zelfs heel overrompelend kan zijn. Hij heeft (licht) blond, grijs of rood/rossig haar. Woont hij bij jou in de buurt of heeft hij bij jou in de buurt gewoond (Het Huis)?

Je hebt alles nu nog onder controle (Heer) maar op een gegeven moment ontdek je waarschijnlijk zelf dat er ook iets aan een van beide heren niet klopt.


GABRIELLA

littleme

Hey lieverd,

Ze zijn beiden zeer spontaan, de oudere heer heeft blond, grijs haar..
ze wonen beiden niet in de buurt, zeg maar andere kant van 't land en eentje over de grens..

Het huis is ook een persoonskaart, wijst op een volwassen man, kwetsbaar, emotioneel, verzorgend..
dat kan wijzen op de oudere man.. hij heeft meer emotionele diepte..

Ook de vissen is een persoonskaart, iemand energiek met ondernemingslust, met een groot ego, wijst zowel op de jongere en oudere man.. de afbeelding met van de vissen laat een man zien met lang blond haar, wijst dan weer op de oudere man..

De boom laat zien dat er wat onaangenaams aan het licht komt binnenkort ?

littleme

Vorige week heb ik een aparte legging gedaan voor elk van hun..
Die was wel vrij frappant..

Voor de jonge heer:


                                (boven hoofd)
                                     schip         doodskist      berg


(verleden)                                         (toekomst)
sterren                          PK                   vogels


                             (onder controle)
                                      lelies



Voor de oudere heer:


                           (boven hoofd)
                                berg


(verleden)                   pk               (toekomst)
   vogels                                            heer



                         (onder controle)
                               lelies



Gabriëlla

Ik denk dat je meer kans maakt bij die oudere heer dan bij die jongere. Krijg ik het gevoel dat je met problematische toestanden te maken krijgt bij die jonge heer.

littleme

dat gevoel heb ik ook..

de berg staat misschien voor dingen die ik in mezelf moet overwinnen.. mijn blokkades

littleme

toch nog even deze posten want heb het gevoel dat het over 't hoofd is gezien omdat ik twee berichten na elkaar poste..

Hey lieverd,

Ze zijn beiden zeer spontaan, de oudere heer heeft blond, grijs haar..
ze wonen beiden niet in de buurt, zeg maar andere kant van 't land en eentje over de grens..

Het huis is ook een persoonskaart, wijst op een volwassen man, kwetsbaar, emotioneel, verzorgend..
dat kan wijzen op de oudere man.. hij heeft meer emotionele diepte..

Ook de vissen is een persoonskaart, iemand energiek met ondernemingslust, met een groot ego, wijst zowel op de jongere en oudere man.. de afbeelding met van de vissen laat een man zien met lang blond haar, wijst dan weer op de oudere man..

De boom laat zien dat er wat onaangenaams aan het licht komt binnenkort ?