Het spel met de dwaas

Gestart door Studentingent, juli 02, 2020, 01:23:08 AM

Studentingent

Ik ben begonnen met het leggen van tarotkaarten. En probeer telkens een nieuw legpatroon uit. Alleen vind ik het niet altijd even gemakkelijk om een soort samenhang te vinden in mijn kaarten. Zou iemand mij verder kunnen helpen bij de duiding van mijn legpatroon (het spel met de dwaas)? Het gaat namelijk over de toekomst in mijn relatie. Alvast bedankt!

1. Pentakels 6
2. Kelken 2
3. De dwaas
4. Pentakels 8 (omgekeerd)
5. Schildknaap van Kelken
6. De toren
7. Zwaarden 10
8. De hoge priesteres (omgekeerd)
9. Ridder van Kelken
10. Pentakels 7 (omgekeerd)
11. Koning van Staven
12. Zwaarden 8
13. Zwaarden 7


Anja

Beste dhondtglor,

Deze legging is mij wel bekend, heb er nog niet zoveel ervaring mee maar ik zal een poging doen.

De kaarten die voor de Dwaas liggen staan voor het verleden van je relatie, die daarna komen voor de toekomst. Zo heb ik het tenminste begrepen.

De Dwaas ligt vrij achteraan (links dus) dus nog veel kaarten voor je, mijn indruk: nog veel te leren/mee te maken.
Pentakels 8 geeft mij de indruk dat geven en nemen in jullie relatie een heel gevoelig punt is. Vooral omdat deze kaart ook nog eens omgekeerd ligt. Ook dat er een mega saaiheid is ingetreden d.w.z een overdaad aan stabiliteit. Vooral omdat Schildknaap van Kelken ernaast ligt, heb ik het idee dat deze situatie nog wel even zal voortduren maar ;) heb jij misschien ook je oog op een ander laten vallen?
De Toren geeft voor mij aan dat er op een gegeven moment iets plaatsvindt waardoor jij en/of jullie wakker geschud worden, misschien zelfs wel door slecht nieuws. Zwaarden 10 geeft mij indruk dat dit weleens met terreur te maken kan hebben door buren of vrienden maar ook slecht nieuws over een kind en/of een kind wat onbedoeld de waarheid spreekt.

De Hogepriesteres: heeft zij hiermee te maken? Is dit misschien een vrouw die inbreekt in jullie relatie? Ik voel een zeer heimelijk type op de achtergrond! Zij weet iets van iemand, van jouw partner of van iemand die jou erg nabij is. Heeft zij die jonge man (Ridder van Kelken) op jou of je partner af gestuurd?? Misschien dat die jonge man zich hier niet eens bewust van is (Pentakels 7) of wel maar dat hij dit omwille van haar doet?

Koning van Staven: ik denk dat jij met een heel bezwaard hart het heft in handen gaat nemen aangaande je relatie! Het zal niet makkelijk zijn want je hebt het gevoel dat je wordt veroordeeld (Zwaarden 8) en dat je als het ware tussen de bommen in moet lopen om niet geraakt te worden. Door je omgeving zal dit niet begrepen worden denk ik.

Studentingent

Wauw mega bedankt voor de uitleg! Hier kan ik zeker mee verder!!!

Anja

Dank je dhondtglor!

Het ga je goed en mocht je nog vragen hebben kom dan gerust terug. Je mag ook een pb sturen. Ik kan het mis hebben maar volgens mij ligt e.e.a nogal gevoelig. Maar in ieder geval: veel sterkte!


Anja

Studentingent

Heel erg bedankt! Zal dat zeker doen!

Anja