advieslegging

Gestart door waterman, oktober 01, 2014, 08:50:50 AM

waterman

ik heb een legging gedaan met de vraag: wat kan ik het beste doen om de huidige situatie in iets te verbeteren/positief te beinvloeden

1 de situatie; staven 10
2 impuls bevorderend of remmend: De Magier
3 komende uit; kelken 8
4 heden; zegewagen
5 bewust niveau/kroonkaart: ridder van staven
6 nabije toekomst; zwaarden schildknaap
7 ikzelf: Hierofant
8 invloeden vanuit de omgeving; aas van pentagrammen
9 hoop en vrees; Keizerin
10 uitkomst; vijf van zwaarden

Op dit moment een wat tegenstrijdig gevoel, bevrijding maar toch ook geen afstand willen nemen van het werk dat er nog voor me ligt. Wel veel energie op dit moment.. Komende vanuit een situatie waarin ik bewust afscheid heb genomen en actie heb ondernomen om iets wat ik mis te gaan zoeken. Inmiddels heb ik een goede stap vooruit gezet (Zegewagen)en zit ik vol met energie (Ridder van Staven) een soort van nieuwe start. In de nabije toekomst denk ik goed over de situatie na en zal ik geen overhaaste beslisisngen nemen. De Hierofant is voor mij heel duidelijk een kaart dat ik iets wil oplossen of bereiken. Dat gaat me voor mijn gevoel ook lukken. Er is een nieuw begin en ik voel me vrij zeker van mijn zaak, aas van pentagrammen is volgens mij een gelukskaart. Ik zit goed in mijn vel (Keizerin) en ben tevreden en druk bezg met nieuwe dingen. Maar toch af en toe het gevoel hebben er geen grip op te krijgen, toch ergens nog niet helemaal los van te zijn.

Aanvulling is uiteraard altijd welkom. :)


dameblanche

allles ligt je nogal zwaar op de schouders, waarbij je het gevoel er geen vrije wil in te hebben, daarbij idd komende uit de poortkaart, het ging op die manier niet verder, dus je hebt een andere weg proberen te vinden.
je heb je enigszins te touwtjes in handen, ook vanwege de enorme hoeveelheid energie.
het blijft nog kabbelen, het gaat nog geen wal raken, je hebt iets in gang gezet, maar overziet de concequenties  niet.
de hierofant geeft aan dat je uitdagingen niet uit de weg gaat, en dat is je goede eigenschap hierin om verder te kunnen komen, plus je energie, maar de keizerin hier op de 9e plek geeft aan, gelet ook op de zegewagen, je vindt het moeilijk om je te ontspannen, je bent gewent de controlle over alles te houden[zegewagen], je wilt niet zomaar afwachten of alles ook wel goed komt, daarbij hoop je een situatie te bereiken waarin je je zelf kunt zijn, waarin je iets op ontspannen wijze tegenmoet kunt treden.
uiteindelijk wordt het nog steeds een strijd, die je toch zelf zult moeten overwinnen, het ligt aan hoe je er mee omgaat, wat het met je doet.

waterman

Dank je voor je uitleg Marianne

een hoop herkenbaar ;-). Controle houden is inderdaad wat ik gewend ben maar nu inderdaad iets in gang gezet maar compleet geen zicht waar het toe gaat leiden. Voor mij een gevoel van me laten meenemen op de stroom waarin mijn leven nu gaat en de rest eromheen loslaten.
Ik ga er nog even induiken hoe ik dit om ga zetten naar mijn eigenlijke vraagstelling: wat ik het beste kan doen...

maar ik herken veel. Dank je wel!

dameblanche

kijk, bij het Keltische kruis is het belangrijk dat je de kaart bij de plek herkent en ook daarna duidt, de keizerin ligt op de 9e plek, wat is je hoop, WAAR  ben je bang voor...
kijk je naar de situatie, het is genoeg geweest, je wil er geen energie meer in stoppen, maar wat blokkeerd hierbij.....

waterman

inmiddels ga ik de tarotkaarten steeds beter leren kennen en inderdaad de posities waarop de kaarten vallen moet ik nu nog meer feeling mee krijgen.
Bedankt.