dagkaartjes

Gestart door martine, augustus 27, 2012, 08:41:59 AM

martine

goeiemorgen

kaartjes vandaag

munten9,ster,munten2

groetjes tinneken

bedankt,heleen,suzyen marianne voor jullie uitleg

dameblanche

munten 9 d gelukskaart eigenlijk...
maar er moeten dromen werkelijkheid kunnen gaan worden waarbij uiteindlijk evenwicht kan gaan plaatsvinden

Sweetie

Hallo Tinneke
munten9,ster,munten2

innerlijke rust en bevrediging de ster helpt helpt je je innerlijke krachten te vinden om je in balans te brengen

Suzy

martine

goeiemorgen

kaartjes vandaag

zwaarden 7,munten koningin,zwaarden 10
groetjes tinneken


marianne,dan is het te hopen dat mijn dromen werkelijkheid worden,dat het evenwicht kan plaats vinden :)

suzy,wat ben ik blij dat de ster mij daar bij zal helpen :)
groetjes tinneken en een leuke zaterdag gewenst

dameblanche

uitgaande van zwaarden 7......
weerstand, het leven voorwaarts willen leven en achteraarts willen begrijpen...de munten koningin vraagt je beter te kunnen gaan aarden...maar dat is een stukje wat je met moeite kunt overwinnen

martine

marianne,ik ga zeker mijn best doen om beter te gaan aarden hoe moeilijk het ook zal zijn,ik ga er voor,bedankt voor de duiding marianne :)

martine

goeiemorgen

kaartjes vandaag

staven koning,bekers koning,munten koning

allemaal koningen vandaag
groetjes tinneken

martine

goeiemorgen

kaartjes vandaag

matigheid,munten7,de wereld

groetjes tinneken

heleen

inderdaad dat waren 3 koningen op rij. Wil wel zeggen dat je teveel op je mannelijke troon zit Tinneke. Pas daar wel mee op. Dat geven de kaarten van vandaag ook aan. De wereld laat je een kwetsbare vrouw zien, daar moet je met geduld naar toe groeien. balanceren in je gevoel Martine, laat het stromen maar niet overstromen. Het zijn echte mooie kaarten, mooie kaarten om vooruit te komen. kwetsbaar liefdevol, maar met geduld, dat is heel belangrijk, kijken naar hetgeen er wil gaan groeien uit de munt die gevallen is op de aarde.

Heleen.

martine

heleen
dat ik te veel op mijn mannelijke troon zit begrijp ik niet zo goed???
de rest kan ik allemaal plaatsen
bedankt heleen om te helpen
nog een prettige avond verder;groetjes tinneken ;)

martine

goeiemorgen allen

kaartjes vandaag

bekers 3,bekers koning,munten 10

groetjes tinneken

martine

goeiemorgen

kaartjes vandaag

de dood,matigheid,staven 3

groetjes tinneken

heleen

Citaat van: martine op oktober 08, 2012, 21:20:54 PM
heleen
dat ik te veel op mijn mannelijke troon zit begrijp ik niet zo goed???

tussen koningen en koninginnen zit mijn ziens heel veel verschil. De koning is de baas. Rang hoger dan de koningin. Doordat koningen zo hoog in rang staan, missen ze een bepaalde kwetsbaarheid, die koninginnen wel hebben. Als we kijken naar de hofkaarten page-ridder-koningin en koning. Daar zie je groei en opklimming van de kaarten. Tussen page en koning zit heel veel verschil. 3 koningen op een rij geeft verstarring aan, dat is heel erg strak. Alles onder controle willen houden. Hetgeen wij in onze maatschappij zien als mannelijk gedrag.

Heleen.

heleen

hallo Martine.

En alweer matigheid.
de dood matigheid en staven 3

en gisteren
bekers 3 bekers koning munten 10

bekers 3 naar staven 3. het getal 3 staat voor groei en vruchtbaarheid. als je naar staven 3 kijkt zou je dit niet denken, in het dorre landschap. wel als je naar bekers 3 kijkt. Toch staan ze allebei voor groei de eerste jonge blaadjes op de staven. maar dit is niet zonder kleerscheuren gegaan. Nee want de dood ligt ook tussen de kaartjes in. De kaart van de transformatie en het opnieuw moeten beginnen. De koning is dood. De koning kelken, of alle koningen die je de afgelopen tijd getrokken hebt? Ben je bezig de verstarring los te laten Tinneken. Houdt matigheid daarbij in het oog, je hebt deze kaart eerder getrokken in deze week. Dus is het een belangrijke kaart. En tarot kaarten zijn geen dagkaarten. Matigheid zal dus een rol blijven spelen. De   enige kaart die we nog niet besproken hebben is de munten 10. En het lijkt of deze kaart niet past in deze legging. Hij is druk, ook veel drukker dan bekers 3. Maar toch past deze kaart prima in dit rijtje en is verbonden met staven 3. De man is tussen zijn stokken doorgelopen. dat zou de mensen van munten 10 ook  moeten doen, Niet stil blijven staan onder de poort de stad in. En wat zie ik nog meer op de kaart munten 10 die verwijst naar 3. 3 honden, 3 grijze en 1 gekleurde, van grijs naar geel en rood, de kleuren op de kaart van staven 3.

Grijs
Staat voor: redelijkheid, aanpassingsvermogen en de kunst op te gaan in de achtergrond; de kleur van de bezitter van vele geheimen.

Geel
Staat voor: logica, de geest en het denken en voor kennis van diverse aard; de kleur van de communicator

Rood
Staat voor: actie, verandering en passie, de kleur van de gedreven actievoerder.

en op staven 3 komt nog duidelijk een kleur naar voren.

Groen
Staat voor: liefde, harmonie en zorg voor het milieu (omgeving); de kleur van het natuurkind.


Dus Tinneken uit de achtergrond vandaan komen, en spelen met kleuren.

liefs

Heleen.


martine

heleen

als ik het goed begrijp

3koningen op rij=verstarring,wil dit zeggen dat ik alles te veel onder controle wil houden?
daar kan ik mij wel in vinden
matigheid=niet alles te serieus nemen
               -de zwaarte los te laten
               -evenwicht en harmonie vinden
alles samen=niet blijven stil staan,maar het evenwicht blijven behouden of vinden

is het zo een beetje??
ben er echt niet goed in,in kaartjes duiden en heb het momenteel erg druk om er mij in te verdiepen.
hartelijk bedankt lieve heleen om mij te helpen :-* groetjes tinneken