Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

Palomino

Goeie middag/avond allemaal,

Vandaag trok ik : Staven 9 (omgekeerd)
                   Sep : Zwaarden 8

Morgen ga ik zelf ook weer iets over de kaarten zeggen, dan is time weer on my side  :).

Liefs Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

hallo palo
van belang is echter dat het probleem werkelijk is, we kunnen niet inde aanval gaan, maar zoeken bescherming in onszelf en kroppen woede en wrok op ....
naar binnen gekeerde woede slaat dan om in depressie, daar ben je je van bewust en wil je niet [nog] eens laten gebeuren palo

hallo sep;
de zwaarden 8 beelt nog sprekender dan de omgekeerde 9 onderdrukking uit..
de clou van de kaart is de blinddoek, symbool van onderdrukte ideeen en wel om mensen wijs te maken dat zij hulpeloos zijn....evenwel wijst de kaart naar het besef van het probleem....

assie63

Citaat van: marianne op januari 04, 2012, 09:56:26 AM
Citaat van: assie63 op januari 04, 2012, 07:18:49 AM
goedemorgen vandaag

bekers ridder en het huis

meer mijn innerlijke gevoelens laten spreken

ja daar ben je echter nog de ridder in en niet de koning...
de ridder is nog onwennig, moet het innerlijk nog onderzoeken, weet wel dat het er is, maar wil er niet al te roekeloos mee ongaan, maar is wel vollop in beweging.....
ja dat is zo, daar ben ik zeker nog de ridder in, klopt innerlijk druk mee bezig, nee voorzichtig mee omgaan en mooi dat er volop beweging is, dan gebeurt er in ieder geval iets, Dank voor duiding, assie xx

Palomino

Citaat van: marianne op januari 04, 2012, 18:21:38 PM
hallo palo
van belang is echter dat het probleem werkelijk is, we kunnen niet inde aanval gaan, maar zoeken bescherming in onszelf en kroppen woede en wrok op ....
naar binnen gekeerde woede slaat dan om in depressie, daar ben je je van bewust en wil je niet [nog] eens laten gebeuren palo
Daar heb je gelijk in Marianne, maar ik zie ook dat ik duidelijk aan de weg aan het timmeren ben om het niet (meer) zo ver te laten komen....loslaten die staaf en bevrijden mijn Zelf...!!! Ik ben - ondanks dat ik dacht dat het niet zo was - toch nog wel aan het projecteren door mijn gevoel van onvrede buiten mijzelf neer te leggen...valkuil.
Maar ik schiet eerder in de verdediging dan dat ik aanvallend ben...geen van beiden is nodig.
Zoals Ricca zo mooi zegt: Staven 9 is al het rijden met een vuile voorruit, bij de omkering wordt de ruit schoon gemaakt en wordt het zicht weer helder... :)...op naar die innerlijk vrede. Het lijkt alsof werkelijk iedere kaart me daarop wil wijzen... Werk aan de winkel dus...!

Vertrouwen hebben in het Universum en minder prettige reacties die naar mij toekomen zien als gelegenheden om een nieuwe VREDIGE reactie te scheppen in plaats van een reactie vol ergernis en verzet...!

Citaat van: marianne op januari 04, 2012, 18:21:38 PM


hallo sep;
de zwaarden 8 beelt nog sprekender dan de omgekeerde 9 onderdrukking uit..
de clou van de kaart is de blinddoek, symbool van onderdrukte ideeen en wel om mensen wijs te maken dat zij hulpeloos zijn....evenwel wijst de kaart naar het besef van het probleem....

Seppa wilde het liefst ontspannen maar voelde zich gebonden om het voor de familie zo prettig mogelijk te maken en tegelijkertijd de werkdruk. En vanavond hebben we ze op het vlkiegtuig gezet en is er weer tijd voor rust.

Liefs Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

#94
De Gehangene en de Slang......
Ik moet t op me af laten komen

De slang ......Zij weer.....ik. heb het gevoel dat zij met haar verzinsels anderen bij mij vandaan houdt

Xxx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

penakels aas en de ooievaar

finaciele onderneming die voor een verandering zorgt

hatsjepsoet

Goedemorgen, op deze stormachtige dag heb ik Bokalen 4. Oké, ik snap hem, ik zie niet wat me aangeboden wordt.

Liefs, H

dameblanche

aan palo en seppa
kaartjes mogen je op bepaalde dingen wijzen..
moegelijk voel je je op je kop gezeten, mogelijk voel je je onderdrukt...
mogelijk......dat kan best zo zijn, maar het gaat hoe je je onder bepaalde omstandigheden ook voelt....
maar zoek de diepste oorzaak van je problematiek niet BUITEN  jezelf..
elke sitatie die men meemaakt is slechts het gevolg van jouw innerlijke overtuiging....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 05, 2012, 00:14:54 AM
De Gehangene en de Slang......
Ik moet t op me af laten komen

De slang ......Zij weer.....ik. heb het gevoel dat zij met haar verzinsels anderen bij mij vandaan houdt

Xxx

het lot regeert.....
je kunt niks doen dan maar afwachten wat er gaat gebeuren...
de gehangene is de 12e kaart van de grote arcana....
wanneer we de 12 omdraaien komen we op 21 uit, de wereld, draaien we de kaart om dan zien we ongeveer eenzelfde gelijkenis met de werelddanseres, alleen de gehange hangt roerloos stil....

de slang...
ik geef hier eens een geheel andere betekenis van de slang weer...
de slang heeft meer dan 1 betekenis;
in de bijbel zien we dat de slang eva verleidt tto het eten van een vergiftige appel, het is het bewustzijn van de mesn tevens ook de sterfelijkheid van de mens...
je zult de komende periode een transformatie ondergaan, je zult zelf bewust worden van sterfelijkheid....

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 05, 2012, 07:06:20 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

penakels aas en de ooievaar

finaciele onderneming die voor een verandering zorgt

pentakels aas
veraderlijkheid zal er toe leiden dat je van iets bewust zal gaan worden assie..
pentakels aas, de kleine arcana loopt hierbij ten einde... het is de poort  naar de waarheid die altijd open gaat ,als je er klaar voor bent....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 05, 2012, 07:21:02 AM
Goedemorgen, op deze stormachtige dag heb ik Bokalen 4. Oké, ik snap hem, ik zie niet wat me aangeboden wordt.

Liefs, H

kijk naar de wolk, vage wensen en ongegronde angsten..
hoe grijzer de wolk des te ondoorzichtiger, des te meer dat er psychisch iets moet worden verhelderd...
ik moet je hierbij wijzen op het woord veiligheid verkiezen.. ;)

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 05, 2012, 09:02:16 AM
kijk naar de wolk, vage wensen en ongegronde angsten..
hoe grijzer de wolk des te ondoorzichtiger, des te meer dat er psychisch iets moet worden verhelderd...
ik moet je hierbij wijzen op het woord veiligheid verkiezen.. ;)
[/quote]

Je bedoelt, blijf zitten waar je zit?

dameblanche

door te kiezen voor veiligheid boven avontuur heb je wel het idee dat je niet van de plaats komt, het is dus je hang naar veiligheid en stabiliteit die je vast houdt op de plek waar je nu zit, enigzins verveelt...... :-\

hatsjepsoet

Ja, ik vrees wel dat je gelijk hebt. Adviseert de kaart dan om veiligheid te verkiezen zoals je schreef of is het dat de kaart dat oppikt bij mij?

rianna

goeiemorgen allemaal :)
vandaag trok ik
de Koning van de Pentakels en 30 = de lely
een tevreden gevoel  door steun van boven
liefs Rianna