Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

jericho

Eerst en vooral gelukkig 2012 iedereen!
Ik ben nieuw op dit forum en heb het gevoel dat ik nog super véél van jullie kan leren! Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in tarot maar sta in vergelijking met wat ik hier al las echt nog wel in mijn kinderschoenen!
Een dagkaartje trekken heb ik regelmatig gedaan. EE uitgebreide dagkaart trekken is mijn eerste keer. Deze kaarten trok ik voor vandaag:
doel: magiër
mijn taken: gerechtigheid
mijn kansen: staven 10

En hier volgt mijn "bescheiden interpretatie:
Ik moet vandaag initiatief nemen om ook moeilijke en vervelende takjes tot een goed einde te brengen (sommige takjes stelde ik altijd maar uit  ::), maar denk dat ik er vandaag dus maar eens werk van moet maken)
Mijn taken: kan ik minder plaatsen: ik weet dat deze kaart te maken heeft met "je krijgt wat je geeft", maar ik weet niet goed hoe ik deze dus voor vandaag moet invullen..
Mijn kansen: staven 10 staat voor mij voor overbelasting, maar aangezien het bij kansen staat zou ik het meer durven interpreteren als taken loslaten, niet alles tegelijk willen doen) Maar moet natuurlijk wel zien dat ik mijn doel niet uit het oog verlies en de takjes dus weer ga uitstellen...

Wat denken jullie?


dameblanche

#226
Citaat van: sep op januari 10, 2012, 10:13:34 AM
hoi allemaal,

vandaag bekers 8 getrokken

liefs sep
bekers 8 seppa, een poortkaart, een belangrijke kaart voor je...
je hebt al vele wegen bewandelt, je hebt steeds maar weer naar een oplossing gezocht, nu lijkt je deze te hebben gevonden....
je laat alle tot nu toe genomen maatregelen varen en gaat op zoek naar de 9e beker,  moeilijkheden en stress ga je overwinnen, als je net als het water het verval volgt, daar waar je heen gaat daar is de krachtigste energie beschikbaar..... :-*

dameblanche

Citaat van: assie63 op januari 10, 2012, 10:30:21 AM
goedemorgen allemaal, vandaag lekker een vrije dag

mijn kaartjes

kelken 6 en de beer

evenwicht tussen geven en nemen als moeder

heerlijk assie, even lekker thuis wat aan rommelen...
ook lekker de bescherming van je eigen thuis....de spullen om je heen, weliicht ook een moment om terug te keren naar gezellige momenten uit je kindertijd....

dameblanche

#228
jericho, welkom,
door elke dag een kaartje te trekken voor jezelf, deze voor je te leggen, goed erna te kijken, de uitleg bespreken, zo leer je op een vriendelijke manier langzaam aan de betekenis kennen...
tarot is meer dan een hulpmiddel voor een kijkje in je eigenzielsleven te verkrijgen, ook is het meer dan waarzeggerij.
ook weerspeigelen de kaarten het karakter en de spirituele ontwikkeling van jezelf...

het doel; de magier, je gaat meester worden over jezelf, je hebt een aantal talenten [de beker, de staaf, het zwaard en de pentakel], zij liggen voor het grijpen, zij liggen voor je om deze te gaan gebruiken.

taak; gerechtigdheid;
hierbij is het verstandig dat je gaat handelen naar eer en geweten en eigenbelang hierin gaat onderscheiden, dit geld ook voor mensen die je enrgie wegsluizen, daar heb je veelal mee te maken, je merkt dit nog niet zo ditect op, gezien de staven 10....
neem niet te veel hooi op de vork.....
liefs marianne

Palomino

Goeie middag allemaal,

Vandaag trok ik : Zwaarden Koning

Mijn verstand gebruiken, dus niet mijn gevoel maar steeds laten overheersen. Als er problemen zijn , deze vanalle kanten bekijken en zo tot een oplossing komen. Maar eigenlijk zijn er egen problemen...Ik voel me heel luchtig vandaag, zoals de vlindertjes op de troon van de Zwaarden Koning....en...zoals ik vandaag voor het eerst zie: de twee engeltjes aan de linker(voor ons rechts) kant van zijn hoofd, die hun blik naar hem hebben gericht en zijn hoofd aanraken... :D Touched bij angels...Mischien komt het daardoor dat ik me zo luchtig voel...maar ook omdat ik echt héérlijk heb gezwommen  :)

Heel veel liefs en een fijne dag allemaal... :)

Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

zwaarden koning;
de meester, de koning is het evenbeeld van je ideaal wat souvereiniteit en meestersschap betreft.
het zwaard schuin; het toppunt van kennis en wijsheid, zo wil je je problemen ook aanpakken..
de 2 vogels die in de lucht vliegen; het getal 2, met jezelf en met anderen van gedachten kunnen wisselen...
je hoofd boven de wolken uit, de voeten op de grond...uitgestrektheid en dat heb je vandaag weer even in het water kunnen voelen, problemen glijden van je af.....zweverig in het water, sterk....

klaproos1945

hallo mariane~love angel

vandaag is er veel recht gezet
afspraak gemaakt met mijn zoon in februarie ga ik naar hun toe
nu ging dat niet omdat mijn kleindochter de amandele geknipt krijgt maandag

klaproosje

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 10, 2012, 11:48:08 AM
Citaat van: sep op januari 10, 2012, 10:13:34 AM
hoi allemaal,

vandaag bekers 8 getrokken

liefs sep
bekers 8 seppa, een poortkaart, een belangrijke kaart voor je...
je hebt al vele wegen bewandelt, je hebt steeds maar weer naar een oplossing gezocht, nu lijkt je deze te hebben gevonden....
je laat alle tot nu toe genomen maatregelen varen en gaat op zoek naar de 9e beker,  moeilijkheden en stress ga je overwinnen, als je net als het water het verval volgt, daar waar je heen gaat daar is de krachtigste energie beschikbaar..... :-*

Wat betekent dat nu precies, een poortkaart? En hoe zie ik aan een kaart dat het een poortkaart is?
Ik lees ook wel eens over een podiumkaart. Wat is dat dan precies? En hoe weet ik daarvan wat het is?

Liefs, H.

Palomino

Hi H.

Op het Arcana Forum kun je bij de inhoudsopgave kijken en daar staat ook een topic dat gewijd is aan podiumkaarten...in het kort: je kunt podiumkaarten zien als advies kaarten.

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

Goedemorgen :)
Er is ook veel aan t gebeuren.......Xxx

Ik heb weer de Kelken Schildknaap ....
De Oeievaar....

Mar,
Veranderingen echt aan de gang he, laat t maar gebeuren het is ook nodig.
Xxx

dameblanche

#235
hallo H,
hoewel de kleine arcana  van de rider waite dient als commentaal op het dagelijkse leven, wil dat niet zeggen dat er diepere inzichten achter zouden liggen.
filosofisch gezien hebben sommige kaarten verborgen krachten, als je zou mediteren bij dergelijke kaarten die je daar zelfs beweging in naar voren komen...
sommige kaarten openen nl de deur naar ons innerlijk territorium.
het beste kun je de kaarten bekijken vanuit haar letterlijke en symbolische betekenis...

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op januari 10, 2012, 07:23:01 AM
Goedemorgen, vandaag de Bokalen 7. Gericht op mooie dingen. Daar hou ik wel van maar niet dat ik daar zo op gericht ben. Ik denk wel dat ik nog te gericht ben op wat ik niet heb. Dat zegt de kaart volgens mij ook.

Liefs, H

idd H, je hebt het goed gezien, bokalen 7 beeldt fantasieen uit, luchtkastelen......

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 11, 2012, 05:28:14 AM
Goedemorgen :)
Er is ook veel aan t gebeuren.......Xxx

Ik heb weer de Kelken Schildknaap ....
De Oeievaar....

Mar,
Veranderingen echt aan de gang he, laat t maar gebeuren het is ook nodig.
Xxx

ja, zowel de ooievaar als de schildknapen staan voor veranderingen, er is wat in beweging, op emotioneel gebied hangt je in de sfeer van vernieuwing.
je bent hulpvaardig en liefhebbend...maar eerst moet je dat ook naar jezelf toe willen zijn....

sep

hoi allemaal

vandaag trok ik de gehangende


liefs sep

 

dameblanche

hallo sep, ik ga hier even voor je terug naar gisteren; de bokalen 8,
op zoek naar elders, je weet waar je nu moet zoeken om verder met jezelf te kunnen gaan, maar je vindt het bitter moeilijk...
je komt er niet bij, je innerlijk, alles zit diep weggestopt, moet ik nu alles op gaan rakelen, hoor ik je zeggen, nee dat durf ik niet, daar begin ik niet aan, het zit mooi verpaket het boek is gesloten, maar het boek ligt er nog.....
de gehangene, zegt dat je nu even niks doet, je laat het lot beslissen.... ;)