astrologische cirkel - tarotlegging

Gestart door Renee1, februari 07, 2010, 17:13:49 PM

Renee1

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er personen zijn hierop het forum die bekend zijn met de astrologische cirkel?...ik heb bijna een jaar geleden zo'n legging gedaanbij een tarotist, die zei dat je deze legging maar 1x per half jaar ongeveer kan doen....Ik ben niet helemaal zeker meer hoe ik deze legging moet interpreteren. Hieronder zijn de kaarten die ik heb getrokken met de betekenis die ik mij herinner....
Huis 1 - jezelf (chariot)
Huis 2 - financien (High Priestess)
Huis 3 - korte trips/studie (hanged man)
Huis 4 - huiselijke zaken (hermit)
Huis 5 - plezier (temperance)
Huis 6 - gezondheid (hierophant)
Huis 7 - relatie (star)
Huis 8 - taboes, crises, dood (judgement)
Huis 9 - lange reizen, studies (sun)
Huis 10 - succes werk (world)
Huis 11 - vrienden (tower)
Huis 12 - wat je niet moet doen, angsten, hoop (moon)

Is er iemand die kan helpen interpreteren? Groet, Renee ???

Leeuwin

Hoi Renee,

Jezelf: huis 1, 5 en 9.
Je hebt een gezond zelfvertrouwen mede door succes met je studie en in je beroep. Word je vaak het zonnnetje in huis genoemd? Moet je veel reizen voor je werk? Iets zegt mij dat je belangstelling hebt voor geschiedenis. Klopt dit?

Werk en geld: huis 2, 6 en 9.
In je werk zul je heel veel succes hebben en met tarotkaart De Wereld sluit ik zelfs niet uit dat je bekend/beroemd zult worden. Je hebt met heel je hart voor deze baan gekozen en het salaris is zeker niet de essentie van je keus geweest. De Hogepriester op deze plaats zegt mij dat je een taaie constitutie hebt maar dat je nog weleens last van je spieren kunt hebben. Niet te veel en te vaak vet eten en je gezondheid zul je voor een nog lange tijd behouden.

Vrienden en relaties: huis 3, 7 en 11
Je vriendschappen zullen sterk aan verandering onderhevig zijn. Het is jouw leerproces om onderscheid te maken tussen echte en valse vrienden. De ervaringen die je ondergaat kunnen ingrijpend zijn. Ik zie wel duidelijk dat je een betrouwbare vaste relatie krijgt daar De Ster op het 7e huis ligt.
In jouw omgeving zijn er nu enkele mensen die jou je succes niet gunnen maar misschien heb je dat nu nog niet zo in de gate.

Je gevoelsleven: huis 4, 8 en 12.
Laat je niet door negatieve emoties overweldigen. Bovengenoemde mensen willen jou bewust misleiden omdat ze jou je geluk niet gunnen. Gerechtigheid op de plaats van het 8e huis zegt mij dat je dit leerproces aan kunt en als het erop aan komt duvels goed onderscheid kunt maken in wat echt is en schijn. Hoewel je hierbij hulp gaat krijgen kun je dit in principe zelf. Je hebt er genoeg zelfvertrouwen en intuitie voor.

Tijdens dit proces zul je merken dat je genoeg mensen om je heen hebt die wel bij je aansluiten en je het succes wel gunnen. (De Zegewagen/De Ster) Hieruit ontstaat/heb je een hele goede relatie (Matigheid/De Ster/Gerechtigheid).

Ik heb nu sterk het gevoel dat dit een legging van een (aankomend) archeoloog is die in de kindertijd erg eenzaam is geweest. Enig kind is wat mijn onderbuikgevoel zegt maar ik kan het mis hebben hoor!
Er wordt veel naar het zonnige zuiden gereisd. Zorg dat je goede verzekeringen afsluit.

Ik kan alle tegenover elkaar liggende huizen ook nog eens apart interpreteren maar dit lijkt mij even voldoende. Je moet wel het overzicht houden. Is de manier waarop ik heb geinterpreteerd verder duidelijk, want dat wil ik eerst weten.

Liefs van Leeuwin


star in the night air

Hoi Renee,

Op de site staat een handige uitleg. Ook de verhouding tussen kaarten: http://www.catharinaweb.nl/tarot/astrocirkel.htm
Is dit trouwens een recente legging, of die nog van een jaar geleden?

Heel snel mijn interpretatie (Leeuwin is me net te snel af haha):
De overheersende stemming is die van overwinning en alles onder controle houden, naar jouw wil en ego. Ten op zichte van een relatie zie ik heel veel hoop, maar daar moet actie aangekoppeld zijn. Met die zegewagen zou ik zeggen dat dat wel goed zit. Je thuisfront is misschien wat afgezonderd? Voel je je misschien alleen, of vind je het juist fijn je terug te trekken om alles eens goed te overzien; met name wat er voor de rest van de dag gebeurt? Zodat je juist in staat bent veel waardering op je werk te krijgen? Je houdt wel de balans, en zal qua pleziertjes niet echt uitschieters hebben, waarschijnlijk omdat je jezelf ook aardig onder controle hebt. Er krijgt waarschijnlijk sterk inzicht erbij. Ik zie heel veel wijsheid hoe je met geld en bezit omgaat. Door je nieuwe blik, je vrijwillige leerproces in je dagelijkse dingen, zie ik wel dat je qua vriendschappen een nieuwe weg in slaat, dus mogelijk laat je er een paar achter je. Met het oordeel en de maan zit er zeker wel wat qua test in. Weet niet wat ik er precies zo snel van moet maken.

Liefs,
Star

Renee1

Beste Leeuwin,

Dank voor je interpretatie...grappig dat je uit de kaarten haalt dat ik geinteresseerd ben in geschiedenis: momenteel ben ik bezig naast werk met mijn afstudeerscriptie op cultuur-historisch gebied.
Momenteel heb ik helemaal geen succes op mijn werk en zou ook graag iets totaal anders willen. Ik ben ook bezig mij te ontwikkelen op spiritueel gebied, hopelijk dat dat redelijk succesvol zal gaan worden.
Ik ben ook op zoek naar een vaste partner en wil eigenlijk zelfs verhuizen naar het buitenland. Allemaal wensen die nog niet uit zijn gekomen, dus als de kaarten gelijk hebben als we het positief interpreteren, zou er een positieve tijd kunnen komen...
O ja, inderdaad ik heb veel last van mijn spieren, is dat te lezen uit de hierophant kaart?
Dank je nogmaals,
groetjes, Renee

Leeuwin

Hoi Renee,

Omdat de Hierofant op de plaats van het zesde huis ligt dacht ik aan spierproblemen.

Klopt het dat je ergens in zuid-Europa wilt gaan wonen? Ik heb dat gevoel namelijk. Misschien is het dan zo dat je veel succes hebt met je spirituele ontwikkeling en dat het werk een andere plaats in je leven krijgt. Wat jij wilt dat lukt je, daar ben ik echt van overtuigd.
De wensen zijn nog niet uitgekomen maar ik zie heel duidelijk een vaste partner voor jou. Die positieve tijd gaat komen voor jou, als je er maar in gelooft!

Liefs van Leeuwin

Renee1

Dank je wel, Leeuwin....
Het zonnige zuiden klopt niet helemaal...maar het regenachtige (maar oh zo mooi Engeland) ;)
Groetjes, Renee

Leeuwin

Hoi Renee,

Dan heb ik het mis! Sorry.  :-[
In hoop voor je dat je op een hele mooie plek gaat wonen.

Liefs van Leeuwin

klaproos1945

het zuiden van engeland staat bekent om zijn mooie zomers
dus het heeft toch iets weg van het zonnige zuiden!!!

liefs klaproosje