GLAZEN BOL voor KAT:

Gestart door Opti-Mystique, mei 02, 2005, 14:51:42 PM

Opti-Mystique

DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: Kat
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 2 mei 2005


Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ Omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord Kaart 3 ââ,¬â€œ Omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller



Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 21 (De Wereld), maar ook 2+1 = 3 (De Keizerin
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

1e kaart uit het gesloten deck*: Zwaarden IX
Laatste kaart uit het gesloten deck*: De Toren
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Kat,

Ook jou moet ik allereerst bedanken voor het geduld dat je hebt opgebracht. Je gaf aan dat je er eigenlijk niet meer op gerekend had, dus ik ben blij dat ik je alsnog kan verrassen ;) Maar eigenlijk streef ik er altijd naar om geen uitspraken te doen die ik niet waar kan maken, en kom ik hier dus enkel mijn belofte na. Verder wil ik vooraf nog zeggen dat ik een leek op het gebied van astrologie ben en daarom niet kan werken met de genoemde geboortedata; ik waag me er dan ook niet aan.

Nu ik de kaarten die ik namens jou getrokken heb voor me heb liggen, zie ik een grote tegenstrijdigheid liggenââ,¬Â¦ dualiteit moet ik eigenlijk zeggen. Wat deze kaarten op het eerste gezicht duidelijk lijken te willen maken, is het positieve dat uit ook uit minder positieve situaties geleerd kan worden. Je wordt op de proef gesteld ten gunste van je eigen persoonlijke ontwikkeling dus. Tijdens het schudden sprongen achtereenvolgens uit het deck: de Schildknaap van Zwaarden, De Ster en Zwaarden IX. De eerste en de laatste komen in de legging nog terug, dus enkel op de Ster wil ik verduidelijken dat je je schijnbaar in een situatie bevindt, welke je dichter bij jezelf terugbrengt en bij het zelf bepalen van je eigen richting of doel in het levenââ,¬Â¦ Maar ook de wijsheid cq. levenservaring die je je reeds eigen hebt kunnen maken in recente ervaringen, die zich nu centreren in jouw bron van kennis en je laadt je op voor de fase die nu voor je ligt.

Zwaarden X is de kaart die staat voor jouw eigen houding ten opzichte van je vraagstuk. Tienen staan voor een nieuw begin en achter je ligt schijnbaar een moeilijke periode, zo moeilijk dat je het gevoel hebt met je neus over de bodem van de put te hebben moeten gaan, alvorens je weer omhoog kon klimmen. Die fase ligt grotendeels achter je, want aan de horizon komt de zon alweer op en dit gebeurt altijd pas wanneer de nacht het donkerste punt voorbij is. Mijn gevoel zegt dat deze achterliggende periode hetgeen is waar De Ster op doelt en waaruit jij al een lering hebt kunnen trekken en waarvan je nu aan het bijtanken bent. Ik leg hier bewust de nadruk op kunnen trekken, omdat De Toren uit het gesloten deck waarschuwt voor het vervolgens weer ongestoord gaan bouwen aan het volgende, nieuwe luchtkasteelââ,¬Â¦ met alle risicoââ,¬â,,¢s van dien. Daarom wil ik je op dit punt adviseren om nu nog eens over je schouder te kijken en terug te denken aan deze lastige periode die achter je ligt en te kijken of je voor jezelf onder woorden kunt brengen wat jouw valkuilen hierin geweest zijn. En of je je bewuster bent geworden wat je in staat stelt om niet je niet weer aan dezelfde stenen te hoeven stoten in de toekomst. Wat waren je leermomenten en weet je zeker dat je er geen één over het hoofd hebt gezien??

WORDT VERVOLGDââ,¬Â¦[/u][/color]

Opti-Mystique

#1
2e EN LAATSTE DEEL VOOR KAT[/u][/color]

Ook de Schildknaap van Zwaarden, die hier de omgeving zoals jij het zelf ziet vertegenwoordigt, laat zien dat jij de nodige weerstand ervaart van het leven en bij het kunnen doen wat je wilt. Waar ligt de oorzaak en is deze weerstand niet eigenlijk het protest vanuit jezelf? Waar zet je je tegen af en waarom?? Op zich is deze weerstand op dit punt nog redelijk mild, waar een Ridder van Zwaarden een indicatie was geweest dat een situatie doorslaat en er flink aan de rem getrokken had moeten worden. Zover is het nu nog niet, maar wanneer je de signalen nu niet erkent of negeert, dan zal het mogelijk wel van kwaad tot erger gaan. En dat zou zonde zijn want Bekers III, als de omgeving zoals het werkelijk is, geeft aan dat er reden is tot een feestje: een positieve situatie of concreter: een positieve relatie. Maar ook het feit dat je zelf al bemerkt hebt dat de omstandigheden m.b.t. je eigen inkomsten makkelijker zijn geworden. Vier je onafhankelijkheid! Mijn gevoel zegt op dit punt dat de omstandigheden van deze relatie veel vragen van jouw flexibiliteit. Deze relatie lijkt nogal anders te zijn dan de relaties die je hiervoor hebt meegemaakt en het brengt je op meerdere voor jou nog onbekende terreinen. Misschien dat je je (on)bewust hiertegen afzet, omdat jij qua denken op een ander spoor zit of niet wilt afwijken van de routines waarop jij en je gezin momenteel goed schijnen te draaien..?? Dit zou bij jou een gevoel van weerstand kunnen oproepen, omdat je continue moeite aan het doen bent om alles maar bij het oude vertrouwde te houden.

Het advies aan jou middels Zwaarden V is, om je ââ,¬Å"wapensââ,¬? neer te leggen en meer te genieten en daarnaast om je twijfels en gepieker (Zwaarden IX van het gesloten deck) in te ruilen voor het opengaan staan voor het non-conventionele. Hier ligt voor jou de sleutel naar groei en ontwikkeling van jouw persoon. Verruim je blik en je wereld... Waar het eigenlijk op neerkomt, is dat er een hoop potenties (de drieën van Bekers en Staven) in jullie relatie zitten, maar dat dit er niet uit zal kunnen komen wanneer jij op je oude spoor qua gedachten en gedrag blijft zitten. Nu jij aan het begin van een nieuwe periode staat, is dit ook het moment om je beeld van de toekomst en je doelstellingen eens kritisch onder de loep te nemen. En wellicht dat je onder de huidige omstandigheden tot hele nieuwe inzichten qua mogelijkheden komt. Probeer voor elkaars ideeën open te staan en wanneer jullie over de toekomst als individu binnen de relatie praten.
De persoon op de kaart Staven III doet sterk denken aan De Magiër (kaart 1 uit de Grote Arcana) en zijn wil tot het willen zijn wie ik ben. Hij is door de twee rechtop staande staven gestapt (zijn twijfels) en heeft de derde staaf, het groeipotentieel, stevig vastgepakt; hij wil verder. De lucht is geel-oranje van de energie en inspiratie en met deze energie is ook jullie relatie omgeven. De bootjes vervoeren kennis over de rivier (emoties) en deze sporen je aan om op je gevoel te varen en te vertrouwen op de kennis en ervaring die je hebt.

Het zou een gemiste kans zijn om niet in te stappen en te gaan ervaren wat het je kan brengen, in de zin van vervulling en zelfverwezenlijking. En dat is wat in het vat zit, benadrukt de Keizerin nogmaals. Er is reeds gezaaid en hoewel vruchten soms wat tijd nodig hebben om te rijpen, zijn de omstandigheden hiervoor in beginsel ronduit gunstig te noemenââ,¬Â¦
De Wereld geeft aan dat in het voornoemde jouw, nog af te ronden, les ligt en dat je daarna weer een groeifase zult hebben afgerond. Het eind van deze cyclus is in zicht en op dat punt zul je als persoon weer enorm gegroeid zijn. Het stelt je in staat om jouw wereld in te vullen zoals jij dat wilt en zelf te bepalen welke energieën je hierbinnen toelaat en welke niet. Het biedt je de gelegenheid tot in balans komen en tot het ontplooien van je inspiraties en creativiteit. Een hele gunstige energie is dus met jouw vraagstuk verbonden.

Lieve Kat; ik hoop dat de kaarten je hier duidelijk hebben gemaakt dat jij het zelf kunt breken maar vooral ook kunt makenââ,¬Â¦ Ik wens je heel veel wijsheid en geluk toe. Mocht je nog vragen hebben of je reactie op deze interpretatie willen geven, dan hoor ik dat heel graag van jeââ,¬Â¦ My pleasure!!

Liefs van Dolf