mijn dag- en weekkaarten

Gestart door kreeft, mei 17, 2012, 09:14:13 AM

heleen

Hoi kreeft.

De duivel in het midden.
Het teken van de pentagram zie ik terug bij de duivel, boven zijn hoofd. Aardse zekerheden, op de hoofd van de  duivel. De overeenkomsten tussen zwaarden 2 en de duivel, is het getal 2. Er zijn 2 mensen geketend aan de geldkist van de duivel. Zijn dit de zwaarden die je omhoog blijft houden? Zorg hierbij dat je je hart niet afsluit.

Heleen.

dameblanche

pentakels 9...een gelukkig leven...de duivel ligt daar als takenkaart, dus dat betekend dat je iets onder ogen moet gaan zien wat je steeds hebt weggestop, en wat je weg stop is er niet, denk je, maar in het onderbewuste blijft het zich manifesteren, dus als je diep genoeg roert, roer je dit wel los, maar durf je diep genoeg te roeren...
het is net alsof je per ongeluk suiker hebt gedaan in je koffie, als je niet roert, proef je het nieteens, toch ligt het op de bodem...

kreeft

#677

hoi,
weer een paar stappen gezet toch , slaapkamer van de dochter ingenomen  ;D
hele dag gewerkt , maar ook gepiekert, nu barstende hoofdpijn  :-\ :-X
thuisgekomen en afspraak geregeld met een raadsvrouw, het kon niet eerder dan volgende week,
maar de afspraak is er!  :)
dus, eerst goed informeren, mij zeker spelen, en dan zien wat de beste manier is om te ontbinden  :)
@suzy, ja de oude gewoontes stop ik in een doos en slot erop
@Heleen, ik zal mijn hart niet afsluiten  :)
@marianne, het lepeltje heb ik al, dus roeren zal ook wel lukken  :)

dank jullie voor het meekijken  :)

kreeft

goeiemorgen,

kaartjes voor vandaag dinsdag 6 november

pentakels schildknaap, staven 7, zwaarden 2

graag bereid zijn om nieuwe dingen aan te leren, intussen mezelf beschermen, beetje afsluiten en iedereen buitensluiten, de nodige rust willen

:)

dameblanche

schildknapen staan open voor nieuwe dingen , maar wel op een ietswat naieve manier, hij leeft nog in de verbeelding, de staven geven aan dat het ondanks je mooie voorstelling van de toekomst knokken is en het tijd wordt dat je die blinddoek af gaat doen kreeftje...

Sweetie

Onze Kreeft
pentakels schildknaap, staven 7, zwaarden 2

Financieel nieuws en je standpunten gaan verdedigen om in evenwicht te komen

Suus

kreeft

goeiemorgen,

kaartjes voor vandaag woensdag,
floeper, de zegewagen = vooruitgang, snelle vooruitgang  :)

het oordeel, bekers 6, ridder van staven

moet wat kritischer op mezelf kijken, wat minder achterom kijken en geen overhaaste beslissingen nemen,

@suus, marianne, dank voor gisteren,
zal later reageren  :)

fijne dag iedereen

Sweetie

Goeie morgen Kreeftje
de touwtjes in handen nemen om:

het oordeel, bekers 6, ridder van staven

een nieuwe fase in te gaan door iets af te sluiten van het verleden zal je je vinden in de toekomst maar daar heb je energie voor nodig om te verhuizen van verleden naar toekomst

Suus

heleen

goedemorgen Kreeft.

de zegewagen is je wenskaart, je wilt sneller vooruitkomen maar of dat met deze wagen lukt is natuurlijk de vraag. Het is geen moderne sportwagen die met 200 km/p.u. over de snelweg kan.

oordeel=bevrijding, het los (willen) laten van bepaalde zaken.
bekers 6= kaart van geven en nemen, met de vraag wordt het geaccepteerd.
ridder staven = ridder van het vuur. temperament vol vurig riddertje.

En nu, wat is het verband tussen deze kaarten?
Het grijze stuk van bekers 6 verbind ik met oordeel. De daken van de kaart zijn niet gekleurd, en in het grijze gebied loopt een man weg.
gekleurde stuk van bekers 6 verbind ik met de ridder, de onstuimige ridder. Het vuur in je, geeft kleur aan de kaart.

Daar moet je balans in zien te vinden kreeft. Kleur geven aan je bestaan, samen gaan met jezelf bevrijden, en bevrijden is soms ook weglopen. Als die balans er is kun je bij je wenskaart komen de zegewagen. grijze betonnen wagen, met een gele achtergrond. En zo je vooruitgang boeken.

liefs

Heleen.

kreeft

@marianne, ik stel me de toekomst waarschijnlijk wel mooier voor ja, komt omdat ik ervan droom  :), moet wel knokken voor mn eigen maar ik denk wel dat mn blinddoek af is  :)
@suzy, ik sluit voortdurend vanalles af, en ja, ik zal mn energie nodig hebben
@Heleen, ik wil idd sneller vooruit komen, ik denk dat de kaarten al verder liggen dan ik zelf kan zijn  :-\
maar je ggeft een mooie visie  :o je hebt gelijk ,
bevrijden is soms ook weglopen, als woorden nooit geholpen hebben, dan stop je op een bepaald ogenblik  met communicatie, en doe je gewoon je eigen zin
het vuur is volgens mij ergens met mijn werk te maken, ik voel dat mijn voet op een trap staat  ;)
maar ik neem het stap voor stap, om niet te struikelen  :) , ik zou vlugger willen gaan, maar ik moet rustig die balans vinden  :)

dank voor jullie visie  :)

kreeft

goeiemorgen,

kaartjes voor vandaag

kelken koning, zwaarden 3, staven 9

volgens de tarotcursus van Nathalie Kriek, wordt er op zwaarden 3, nog een paar extra kaarten getrokken ter verduidelijking,
als extra kaarten, de magiër, de keizerin, staven 10
een beetje een rare trekking dus

- kelken koning staat voor onrust, het avontuur dat lokt, gevoelens die hij moet onderdrukken
-zwaarden 3, verdriet, een beslissing moeten nemen die je hart aangaat
   - de magiër staat voor wilskracht, iets willen en het zo krijgen zoals men wilt
   - de keizerin, groei in iets,
   - staven 10, teveel ineens willen, teveel hooi op zijn vork nemen
- staven 9, moe zijn van het alsmaar strijden, de eigen houding moet veranderd worden

kortom, vooruit willen maar naar het gevoel gaat het niet vlug genoeg

de kaarten zeggen eigenlijk iedere dag hetzelfde, alleen telkens op een andere wijze

grtj  :)

Sweetie

Hoi Kreeftje
kelken koning, zwaarden 3, staven 9

De koning laat zijn gevoelens niet zien , hij kan zijn hartepijn verbergen maar hij komt wel tot een overwinning, je hebt de moed en de kracht om het verdriet te hebben en te voelen , het aanvaarden eigenlijk en dat brengt je vooruit .

de magiër, de keizerin, staven 10
Je hebt alles in handen , de keizerin zal je hierin leiden , luister naar haar , vertrouw op je intuitie en je zal een groei ervaren , je zal loskomen van het oude zodat je een nieuw begin kan aangaan , wees niet bang want je kan het !

Suus

kreeft

 :) dank suzy,
op mijn intuïtie vertrouwen, ja en aanvaarden  :)

kreeft

goeiemorgen,

kaartjes voor vandaag vrijdag 9 november

pentakels 6, de kluizenaar, pentakels 10

afwegen wat en hoeveel ik nog geef, mijn zoektocht verderzetten maar mij toch goed voelen met wat ik heb

grtj

Sweetie

Hoi Kreeftje

pentakels 6, de kluizenaar, pentakels 10

geven en ontvangen , het komt uit je binnenste , je wil goed doen maar goed krijgen

Suus