Merkwaardige verhalen

Gestart door Sweetie, mei 09, 2012, 19:12:13 PM

Sweetie


Marit

ja kreeft, maar als het grijze donsveertjes zijn, is het dan ook goed?

kreeft

alle veertjes zijn goed,
dons wil zeggen om je te verwarmen, iets om te koesteren
je zou moeten weten van welke vogel de veer komt,

bvb ijsvogel staat voor trouw en doorzettingsvermogen,

hoe 'warmer' de kleuren,
veren om je warm te houden, om mee te vliegen en om mee te pronken,

in ieder geval een veer op je pad zegt je iets  ;)

grtj  :)

Xuma

#288

Prachtvolle, gloedvolle veren-verhalen Kreeft; je licht straalt er door heen. :D
Heb dank !

:) Xu
Just a closer walk with Thee...........

Marit

duivenveertjes:

De duif bezit helende krachten en komt vaak tevoorschijn wanneer je oude zorgen, pijn of haat met je meedraagt.

De duif moedigt je aan om je emotionele ballast los te laten en ruimte te maken voor het helingsproces.

Het is nu tijd om te vergeven en los te laten, en vooruit te kijken.

heleen

lieve dierenvrienden.

Ik vond eergisteren op mijn stoel, een poezensnorhaar, ik heb al jaren poezen, en ik heb er nooit een gevonden. Was er erg blij mee. Ik heb hem in een doosje gelegd.

Dankzij deze bijzondere haren kan de kat zich in het duister ruimtelijk oriënteren en afstanden meten.

Misschien ook wel iets waar ik de afgelopen periode mee bezig ben geweest.

Heleen

kreeft

hé Heleen,
ik had ook twee katten en vond regelmatig snorharen,
ik hield ze ook een tijdje bij,
maar niet voor lang

katten zijn ook heel eigenzinnige dieren  ;)

grtj  :)

Xuma

#292
Hee Heleen,

het oprapen en het vervolgens leggen van een poezen-snorhaar in een doosje  :) troffen mij als gebaren van een teder soort schoonheid.
Ik kreeg er het beeld bij cadeau.

:) Xu
Just a closer walk with Thee...........

Sweetie

Hallo

Het is eigenlijk een droom maar ik zal hem hier noteren omdat dit geen gewone droom is ..
"Een merkwaardige droom " :

Ik ben in een hall van een huis , en ik zie een telefoon liggen van de haak , ik neem de hoorn op en druk enkele malen op de klipjes bovenop de telefoon ( een oude telefoon ) waar de hoorn normaal op ligt , ( als je de hoorn van de telefoon haalt springen die klipjes omhoog en hoor je een tuut geluid) dus ik druk daar 2 maal op en dan hoor ik een stem ,plots zie ik dat de stekker uit het stopcontact is , ( ik weet dus dat dit geen gewoon gesprek is maar een gesprek met hierboven ) , hij zegt eerst de naam van mijn moeder ,( intussen hoorde ik aan zijn stem dat het mijn overleden opa is ) en dan nog een naam maar ik weet niet meer wie , ik riep pépé ( grootvader ) … pépé George ?? ( ik was zo enthousiast omdat ik wist dat ik contact had met mijn overleden pépé ), ik wist dat ik rap moest vragen dat het gesprek niet lang zou duren ..
hij : jaa !
ik zei , het is Suusje ( hij noemde me ook altijd zo in het echte leven ) ,
hij : Suusje ?
ik : ja !
ik vroeg hoe gaat het ermee ?
hij ; goed ,
ik : je moet eens lang komen hé ..? , in mijn dromen of in je mag zo komen ook ..
hij : da gaat niet …
ik : waarom niet …
hij … ik kan hier niet eten en ik kan me niet verplaatsen, ik ben nu een .. euh … een lichtbundel …
ik : ja ik weet het maar je kan je ook verplaatsen , je moet dat leren , probeer het maar eens , het zal wel gaan ..
hij : aja ? ..
ik : ja hoor !! …
hij : ok zal proberen

Einde gesprek ...

Suzy


Ricca

Ja, wat fijn, Suus, voor jou én voor hem, zo'n lijntje naar boven. Hartverwarmend. :) Wel grappig dat hij zegt dat hij daar niet kan eten. Hij zal wel bedoelen dat hij niet op aarde is (die plek waar mensen moeten eten om te kunnen leven). Overledenen hebben allemaal zo hun eigen manier waarop ze de aarde aanduiden. Ooit zei een overleden oom in een droom tegen mij: "Jij hebt nog wel tijd". Ik wilde al vragen: "Tijd waarvoor?", maar toen begreep ik dat hij bedoelde dat ik nog op aarde (in de tijd) leefde en dat hij zichzelf los van de tijd voelde. Een andere overleden oom was vlak na zijn overlijden een beetje aan het mopperen dat hij op hoge hakken moest leren lopen, want zo zei hij: "Ik heb altijd op platte hakken gelopen" (= op de aarde gelopen). Hij had nog een beetje heimwee naar de aarde. Is later wel goedgekomen. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sweetie

Hallo Ricca ,

Ja hahaha hij at nooit echt veel in het echte leven , een mus at meer ..
Heb je die oom op zijn platte hakken nog gehoord of gedroomd van hem ? omdat je zegt dat het is goedgekomen ?

Suus  :-*

Vlinder

Ohhh, Susy wat mooi, en bijzonder!

:-* Vlinder

Vlinder

Hert
Ik wandel veel, en ga graag naar een park waar herten lopen,
Elk jaar komt er een nieuw mannetje voor gezonde nakomelingen.
Vorig najaar was er een bok waar ik een speciale connectie mee leek te hebben, hij had zo,n prachtig gewei, en elke keer leek hij naar het hek te komen, waar ik tegen hem begon te praten en ik vertelde hem hoe mooi ik hem vond en hem bewonderde om zijn geweldige gewei.
Hij bleef daar dan gewoon staan, of ging tegen het hek liggen.
Dit voorjaar heb ik heel toevallig 5 nakomelingen van hem ter wereld zien komen omdat ik daar op het juiste tijdstip was. ( het is toch wel ong 15 min fietsen, van mijn huis.
Ik kom daar dus al jaren achter een op verschillende tijdstippen of dagen, maar vond dit hoewel niet erg merkwaardig toch wel heel speciaal mee te maken.

:D

Sweetie

Vlindertje

Wauw dat is een teken van een geboorte , ook een geboorte in jou leven die je kan gaan om armen , een nieuwe tijd zal zich aankondigen
Deze dieren zijn echt prachtig , ik moet altijd aan kersttijd denken

Liefs
Suus