Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Woord-openers

Gestart door Ricca, augustus 10, 2011, 11:06:44 AM

Pink

Die had ik ook al gezien maar ik vind knutselen gewoon heel leuk :D. Ben dol op origami (van die mooie kraanvogeltjes).

Varen

De Wijze Varen zegt:

Varen

Draai de v en de r om...

Pink

Get real Pink zegt

Open up zwart beest

Varen

De Wijze Varen zegt:

ik sta open, sta jij ook open?

Pink


Varen

De Wijze Varen zegt:

Soms wel zei het kind, soms niet zei de volwassene.

Julia

Citaat van: Varen op augustus 13, 2011, 10:53:36 AM
De Wijze Varen zegt:

Varen

Draai de v en de r om...

Raven, als in Raaf, is Kraai stoned?  ;D


klaproos1945

varen we naar de overtoom
drinken we zoete melk met room
het kindje mag niet klikken

Varen

Citaat van: Julia op augustus 13, 2011, 12:25:00 PM
Raven, als in Raaf, is Kraai stoned?  ;D

De Wijze Varen zegt:

Stoned of niet stoned is niet de vraag.
Hoe helder is jou geweten, of is die vaag?

Ricca

#54
Citaat van: Varen op augustus 13, 2011, 14:31:10 PMHoe helder is jou geweten, of is die vaag?
Dat is óók niet de vraag! :P

Het geweten is nou niet echt een betrouwbaar kompas om op te varen, Varen. Het zit vol met voorgekauwde geboden (de dingen die 'moeten') en het bedient zich van schuldgevoel. Maar schuld is het meest afbrekende, nutteloze, belemmerende gevoel dat je kunt hebben. Het betekent niets, is in het overgrote deel van de gevallen volkomen onterecht, een sta-in-de-weg en brengt alles tot stilstand...

Als je het geweten laat varen, heb je een situatie van 'ont-moeten' en dat brengt de vrijheid om je hart te volgen en keuzes uit liefde te maken (i.p.v. uit plichtsbesef). Zo ont-moet je je ware zelf en het innerlijk weten (héél iets anders dan het geweten). Dus dat geweten kan van mij niet vaag genoeg zijn. :) Het is bovendien van nature versteend...

Geweten = moeten, schuld en spanning.
Het hart = ont-moeting, on-schuld en ont-spanning.

Het volgende schreef ik al eens eerder op het forum. Er is een eenvoudige manier om je intuïtie te raadplegen wanneer je voor een keuze staat of met een situatie wordt geconfronteerd die spanning oproept. Stel jezelf de vraag: "Wat is het meest liefdevolle wat ik op dit moment kan doen?" Je ziel zal zich onmiddellijk aangesproken voelen en antwoord geven. En dan wéét je het antwoord gewoon. Diep in je hart wéét je het. Het antwoord zal vaak verrassend eenvoudig zijn en heeft altijd betrekking op het heden. Het komt misschien niet overeen met wat je verwachtte, maar het zal het antwoord zijn waar je het meest aan hebt. Bovendien wordt eventuele spanning meteen verlicht wanneer je een probleem vanuit het gezichtspunt van de liefde begint te bekijken.

De liefde van het hart is het meest betrouwbare kompas. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Varen

@Ricca

Oh het hart is het kompas, als ik dat had geweten...

Liefs


Carla

Citaat van: Varen op augustus 16, 2011, 00:24:26 AM
Oh het hart is het kompas, als ik dat had geweten...

Vertel, wat dan?

Ricca

Citaat van: Varen op augustus 16, 2011, 00:24:26 AMOh het hart is het kompas, als ik dat had geweten...

Maar dat wist je toch wel?
Het verbaasde me alleen dat je met die steen van het geweten aan kwam zetten.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Varen

Maar gelukkig klaagde ik geen steen en been en heb geen zucht geslaakt,
Ondanks dat je het zelf niet had geweten ben je hier toch op je hartelijke kompas verzeild geraakt.

Door je hartstochtelijke betoog over het hart en geweten weet ik nu wat ik altijd al had geweten,

Hetzij ietwat versteend en verzwaard, door positiviteit bedaard en nu geopenbaard.

1 zonnestraal helder en klaar, pak hem aan hij is voor jou, echt waar.


Carla

Goh Ricca, dat we tot op de seconde gelijk een reactie hebben gegeven..
Wat zegt dat de numerologen onder ons?