Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

I Tjing

Gestart door Acacia, januari 12, 2010, 13:54:40 PM

Acacia

Hi Klaproos,

goed initiatief; laten we terugkeren naar en voortgaan met de I Tjing.

Acacia

Leeuwin

@Snowdrop,
Ik kan er niks aan doen maar ik krijg bij de sfeer van dat topic geen goed gevoel. Vandaar dat ik inderdaad niet op dat topic in ga. Voor vragen houdt hij of zij van mij heb ik NOOIT mijn schouders opgehaald dus hoe je daar aan komt snap ik niet.
Uit ervaring weet ik dat mijn gevoel me niet snel in de steek laat. Noem het conclusies, het mag van mij allemaal. We hebben een meningsverschil en ook dat mag. Wat mij betreft geen enkel probleem.

Groetjes van Leeuwin



Leeuwin

Bedankt voor de tip Klaproos!

snowdrop

Citaat van: Leeuwin op januari 14, 2010, 16:07:53 PM
@Snowdrop,
Voor vragen houdt hij of zij van mij heb ik NOOIT mijn schouders opgehaald dus hoe je daar aan komt snap ik niet.

Dat sloeg ook niet op jou, Leeuwin. Ik keek hier in mijn eigen spiegel. Sorry dat ik me kennelijk niet duidelijk heb uitgedrukt.

Groet van Snowdrop

Palomino

#19
 Hallo Leeuwin,
Voor mij is het heel inspirerend om zoveel verschillende uitgangspunten, onderwerpen, mogelijkheden, verhalen en manieren om je te uiten te vinden binnen één forum. (Ik dank Catharina nog maar eens voor de gelegenheid die zij ons hiervoor biedt  ) Je kunt hier heel diepzinnige dingen lezen over spiritualiteit, maar er is ook ruimte voor het bespreken van meer aardse zaken, zoals bijvoorbeeld het leggen van kaarten met die ene brandende vraag: houdt hij/zij van mij? Wat voor de betrokkene op dat moment ontzettend belangrijk kan zijn en waar je je schouders dus niet voor op moet halen. Het hoort er allemaal bij, het maakt het compleet, en wat je niet aanspreekt, dat sla je gewoon over. Zo heb ik dat tenminste altijd gedaan.
En denkend aan Palo en Huan wil ik wat jij verder aan conclusies mocht trekken graag in alle liefde aan je retourneren.
Liefs van Snowdrop                                                                                                                                                                                      
Citaat van: snowdrop op januari 13, 2010, 23:50:38 PM
.............en waar je je schouders dus niet voor op moet halen.'

Dat is m.i. helemaal niet persoonlijk naar Leeuwin geschreven...maar misschien was het duidelijker geweest als 'je' was vervangen door 'men'. :)

Kniesoor Palo

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

snowdrop

@ Palo:
Inderdaad, Kniesoortje  ;) : dan was dat in elk geval duidelijk geweest. Zo zie je maar dat een zorgvuldige formulering ontzettend belangrijk kan zijn  :-*

Leeuwin

De term men was misschien beter geweest. Kan gebeuren, niet meer over zeuren. Wat mij betreft is het nu goed.

Groetjes van Leeuwin

Acacia

......and now for something completely different: I Tjing......
Acacia

klaproos1945

de ITjing zegt men heeft plannen om door te gaan
ook al zijn zijn de middelen nog niet in orde
men besluit te wachten tot dat er detais zijn veranderd
en geregeld later kunnen we weer op weg gaan
tot de tijd rijp is om verder te gaan

we kunnen gewoon door gaan met hier op te reageren ieder op zijn eigen manier
veel liefs van klaproos2010

klaproos1945

de I Tjing zegt


                                                verduistering van het licht

                                               niet licht maar donker eerst
                                              opgelommen aan de hemel hij
                                        had de vier staten kunnen verlichten

                               daarna binnen de aarde hij heeft de regel verloren

                               het kwaad dat door eigen slechtheid verloren gaat
                               en het overkomt met name het kwaad dat oorsprongkelijk
                               op goede gronde begon maar later door hoogmoed is bedorven

                              nadat de idealen zijn voltooid is de omslag gekomen en denkt men
                              nog steeds een werktuig van het goede te zijn maar inmiddels is het
                                             systeem corrupt en hij/zij inmiddels ook

                                               de sociaal georiënteerde omwenteling
                                              degene die handelt vanuit de zekerheid
                                                 van het apsolute gelijk verliest dat

                              terzelfder tijd hij/zij die zeker weet dar hij/zij aan de goede kant zit
                                         zit verkeerd en vervalt in tiranie en verzamelt
                                                een hofhouding om zich heen die
                                                         hem/haar isoleert

                                             nog steeds denkend dat dat hij/zij
                                              het werktuig van het goede zijn
                                                       


                                       


                                 

klaproos1945



                       de doorbraak
                 de leerling is vastberaden zeer vast beraden
                 uiteindelijk geen fout men is vastbesloten en
                 zet door ook al brengt het een onaangenamen
                 toestand met zich mee de toestand licht moeilijk
                 omdat niemand met haar/hem mee doet ze staan
                                        alleen

klaproos1945

 


                                                    de vermindering

                                                hij verminderd zijn fouten en dit schept vreugde
                                                de moeilijk heden met het contact met anderen

                                                men is er niet helemaal open in om te zeggen
                                                wat er aan mijn gedrag stoort echter wanneer

                                                ik mijn eigen gedrag kan corrigeren en heb laten
                                               zien dat het begrepen is vallen de obstakels weg
   
                                                hopelijk gaan de ander nu weer samen met
                                                   me op weg in de vorm van de I Tjing

Acacia

Hexagram 9
Hsiao Ch'u
4de bewegende lijn
The Power of the Weak.

The concept of exercising power by yielding is a Taoist principle.
A show of strength can be inherent to weakness.
Succes lies in the power of the weak and its friendly persuasiveness.
Hsiao Ch'u combines the symbols of strength and flexibility.
The superior man reveals his virtuous qualities to all.

Via de 4de bewegende lijn:
Hexagram 1
C'hien
The Creative Principle.

Ch'ien represents the originator, the creative.
The hexagram consists entirely of yang lines, with the qualities of creativity, power and strength.
Ch'ien works sublime succes and transforms everything revealing its true nature as heaven determines.

Bless you all, Acacia

Angel721

Hey allemaal,

Ik ben eens gaan opzoeken wat I tjing is en heb het eens uitgeprobeerd via een site op het internet. Het antwoord op mijn vragen verbaasde me echt wel. Het leek ofwel te kloppen ofwel toch een mogelijk antwoord te bieden. Het blijft in ieder geval altijd iets waar je goed over moet nadenken wat er uiteindelijk bedoeld wordt.

Groetjes,

Angel721

klaproos1945

                                                       


                                                              er komt een omslag in je leven
                                                              het bloed verdwijnt en hier mee
                                                              ook je pijn de angst verdwijnt

                                                              je denkt het niet aan te kunnen
                                                              heb er vertrouwen in dat je de
                                                              situatie aankunt en laat je niet

                                                              in een moeilijke situatie beinvloeden
                                                              je redt het wel let er niet op wat je
                                                              begreigt wel op wat je steunt in deze

                                                              moeilijke tijd er is meer steun dan je denkt
                                                              het is je faalangst die je laat twijfelen
                                                              met je eigen creative denken vind je de weg

                                                              hoe je de nieuwe weg kunt vinden
                                                              om in een andere nieuwe situatie
                                                              beter te kunnen fuctioneren

                                                              dit is een tijd waarin je speels met de
                                                              dingen mag om gaan om te ondekken
                                                              waar je nieuwe mogelijkheden liggen

                                                              grijp de nieuwe mogelijkheden aan ook
                                                              al vind je ze een beetje gewaagt bij twijfel
                                                              is er nog altijd de mogelijkheid om rustig de

                                                              tijd te nemen om te kiezen wat het beste bij
                                                              je past en de voorwaarden gunstig zijn twijfel
                                                                     dan niet meer en waag de sprong