Openbare **KAARTLEGGINGEN**/interpretaties--

Gestart door Opti-Mystique, december 11, 2004, 01:15:15 AM



Opti-Mystique

#122
Ja, dit aanbod is nog geldig, maar let even op mijn voorlaatste post. Ik kom er op dit moment even niet toe om in korte tijd een hoop leggingen er doorheen te knallen.

Ik ben geen voorstander van het openen van aparte of een nieuw topic; de insteek was om dit topic zo zuiver mogelijk te houden en alle leggingen te bundelen. Juist omdat her en der topics met vragen of leggingen door de vraagsteller zelf opduiken.

Als je een vraag hebt voor mij, Palo of een ieder ander die een legging voor iemand anders wil doen, zet dan hier de achtergrond van je vraag neer... en er wordt getracht daar z.s.m. een antwoord op te geven.

Liefs van Dolf

Sunchild

Citeer
Ik ben geen voorstander van het openen van aparte of een nieuw topic; de insteek was om dit topic zo zuiver mogelijk te houden en alle leggingen te bundelen.

Ok, ben ik effe blij dat ik mijn impulsief zijn probeer te verminderen  ::)

Ik ben erg nieuwsgierig over waar ik dit moment sta en welke kanten ik op ga. En anders welke kanten ik zou moeten opslaan. De liefde, werk en spirituele groei.

Ik heb geen verstand van tarot, dus weet ook niet of ik de vraagstelling goed heb, anders hoor ik dat graag!

Ik begrijp dat je nog niet iedereen beantwoordt hebt, kan haast niet anders als ik naar de antwoorden kijk. Wel erg lief dat je daar al die tijd  insteekt  :-*

Ik lees het wel, heb geen haast   ;)

Liefs,
Zonnetje

paula_T

Beste optimistique (leuke naam trouwens..)

Ik weet niet of dit topic nog aan de orde is,maar mag ik misschien vragen of u een kleine legging voormij kunt doen..want de leggingen die ik over mijn vraag heb zijn misschien beinvloedt doormijn eigen "wishful thinking"...ik zou graag willen weten waarom mijn "onbereikbare"liefde geen contact met mij opneemt sedert eenjaar en datik toch hoop blijf houden...waarom is dat en wat is dat?..kunt u daar meer duidelijkheid in verschaffen
Paula
PS mijn leggingen (hoe objectief ik ze ook leg, komen altijd positief uit..maar de realiteit wijst op niets...raar) ???

Opti-Mystique

Lieve allemaal,

Ik heb meerdere toezeggingen om een legging te doen nog niet kunnen nakomen. De reden die hieraan ten grondslag ligt, is dat ik in de laatste periode een overkill aan Tarot-informatie gehad heb. Mijn cursus blijkt behoorlijk intensief en daarnaast heb ik in korte tijd veel leggingen gedaan in en rond de cursus alsook op en rond het forum. Ik ben op dit moment zodanig verzadigd, dat ik er zelfs niet meer aan toe kom om me te verdiepen in mijn cursus info. Ik heb even tijd nodig om e.e.a. te laten bezinken en de motivatie terug te laten komen: Dolfie is tijdelijk van de leg ;D. Ik herken deze dip wel uit eerdere opleiding en cursussen; daar moet ik gewoon even doorheen. Uiteraard blijft het aanbod staan, zolang men zelf wil en zodra ik weer aan de leg ben, pak ik de verzoeken in chronologische volgorde weer op.

Ik hoop snel mijn drive weer terug te hebben en vertrouw erop dat iedereen begrip kan hebben hiervoor...

Liefs van Dolf

Muts

#126
Citaat van: Opti-Mystique op januari 11, 2005, 08:46:04 AM

Dolfie is tijdelijk van de leg ;D.

voor kippen e.d. hebben ze daar speciaal voer voor  ::) maar ook dingen zoals muziektherapie enzo :P

luna


Opti-Mystique

#128
Terug van niet-weggeweest: de volgende online-legging...

DEEL 1[/u][/color]

Consultant / voor: Cherida
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 23 januari 2005

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


DE GLAZEN BOL LEGGING
[/i][/u]

Kaart 4 ââ,¬â€œ [/b]Het advies

Kaart 2 ââ,¬â€œ De omgeving zoals jij het ziet Kaart 5 ââ,¬â€œ Het antwoord Kaart 3 ââ,¬â€œ De omgeving zoals het is

Kaart 1 ââ,¬â€œ Dit ben jij als vraagsteller



Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 44 = 4+4 = 8 (Kracht)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

1e kaart uit het gesloten deck*: Aas van Zwaarden
Laatste kaart uit het gesloten deck*: De Toren
* Deze 2 kaarten zijn factoren die op de achtergrond meespelen en de legging verduidelijken

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Lieve Cherida,

Op jouw verzoek heb ik een legging voor je gedaan met het zwaartepunt op liefdesrelaties. In je topic ââ,¬Å"doorgaan of stoppenââ,¬? heb je al iets meer achtergrondinformatie gegeven. Tijdens het schudden zijn er een aantal kaarten uit het deck gesprongen, die ik tevens in mijn achterhoofd hou bij het uitwerken van deze legging. Het beeld dat de kaarten mij laten zien, is dat jij je inderdaad grote zorgen maakt over je relatie. Je kunt er ââ,¬â,,¢s nachts wakker van liggen en je hebt je handen er vol aan. Het lijkt erop dat de relatieproblemen op dit moment je hele denken en doen beheersen en dat er haast geen ruimte of energie is voor andere dingen. Ik heb het gevoel dat communicatie binnen jullie relatie een behoorlijk issue is, voor enerzijds het ontstaan van problemen en anderzijds daardoor er niet uit komen.

Staven 10, de omgeving zoals jij het ziet, geeft aan dat je op dit moment in het duister tast met betrekking tot de toekomst van je eigen leven en daarnaast geen idee hebt, wat er in het hoofd van je partner omgaat. Je probeert je relatie nieuw leven in te blazen, maar hebt daarbij het gevoel of je de doden tot leven probeert te wekken; onbegonnen werk dus. Je hebt het gevoel dat je je tijd aan het verdoen bent. Daarnaast zie ik op een aantal punten terug (Staven 10 en de Zon 1+9 = 10 en tienen staan voor een nieuw begin), dat jij overweegt om een nieuw begin te maken en daarmee dus een streep onder je relatie te zetten. Hiermee zou je op de zaken vooruit lopen, want jij wordt in deze legging gerepresenteerd door Zwaarden 9 en negens staan voor afrondingen van een cyclus. De tien, een nieuw begin, volgt op de negen, maar eerst zul je deze cyclus netjes moeten afronden. De negen is namelijk een groeikaart en dat betekent dat jij door deze situatie een ervaring op kunt doen, die bijdraagt aan je persoonlijke of spirituele ontwikkeling. Kaart 9, De Heremiet of Kluizenaar, staat boven de negens uit de Kleine Arcana. De Heremiet is een kaart waarbij men bij zichzelf naar binnen kijkt om tot zijn of haar ware gevoel te komen of om antwoorden in zichzelf te vinden. En geeft aan dat de ervaring voornamelijk van binnen plaatsvindt, minder zichtbaar voor de buitenwereld. Of dat iemand even afstand neemt en bewust alleen is, om in alle rust tot zichzelf te komen. Een kaart met veel (3 of meer) zwaarden erop, wijzen op een enorme activiteit, irritatie of versnelling omdat Zwaarden staan voor het laatste stadium van pogingen, voordat er een resultaat wordt geboekt.  

Zoals jij in je topic zegt: ââ,¬Å"het maken van geen keuze, is ook een keuzeââ,¬?, is zeker waar, maar ik wil je er op attent maken dat ââ,¬Å"keuze makenââ,¬? in je legging wél sterk naar voren komt. Je hebt Bekers 6 in het midden liggen en boven de zessen van de Kleine Arcana staat de 6 van de Grote Arcana ââ,¬â€œ De Geliefden. Deze kaart staat hoofdzakelijk voor keuze. Dit soort keuzeââ,¬â,,¢s zijn vrijwillig te maken en onlosmakelijk verbonden met een consequentie voor jezelf of voor de situatie. Je ziet De Toren als laatste kaart van het gesloten deck liggen en deze wil zeggen dat jij nog best even gelegenheid hebt om je vrije keuzeââ,¬â,,¢s te maken of deze uit te stellen als je hier goed over wilt nadenken. Maar wanneer jij een situatie op zââ,¬â,,¢n beloop laat, dan wordt er op een gegeven moment een keuze voor je gemaakt die heftig is en waarop jij zelf niet langer invloed kunt uitoefenen. Wanneer een situatie eerst tot een uitbarsting moet komen, dan word je onzachtzinnig met de feiten geconfronteerd. De keuze is nu nog aan jou op welke wijze je de feiten onder ogen wilt gaan zien. Met het zwaard van de Aas van Zwaarden, kun je eventuele knopen doorhakken.

Ik heb het idee bij deze legging, dat jij je aan een bepaald beeld vasthoudt van hoe een relatie zou moeten zijn. Dit kan een idealistisch beeld zijn, van hoe je als jong meisje droomt van de ware liefde en het leven met jouw Prince Charming. Je hebt al ervaren hoe anders het ook kan en voelt je daardoor een stuk ontnuchterd. Bekers 6 geeft een bepaalde nostalgie aan, vasthouden aan een ââ,¬Å"oudââ,¬? beeld of aan de herinnering van ââ,¬Å"hoe het vroeger wasââ,¬?. In het laatste geval heeft het verleden bijgedragen aan de persoonlijkheden die jullie vandaag de dag zijn en hebben jullie meer ervaren en geleerd. Het wordt sowieso nooit meer zoals vroeger en daarom is het belangrijk om in het ââ,¬Å"Nuââ,¬? te leven en hier te bepalen op welk(e) behoeftevlak(ken) een relatie of je partner nu een aanvulling of invulling is. Daarvoor zul je eerst voor jezelf helder moeten hebben wat je verwacht van je relatie en van je partner, en die antwoorden vind je enkel bij jezelf; in je gevoel. De meest logische volgorde zal waarschijnlijk zijn: je eigen verwachtingen en wensen van een relatie naar een realistisch niveau brengen, vervolgens bepalen in welke mate je huidige relatie hieraan voldoet en aansluitend je conclusies trekken: is je relatie het waard om er energie in te blijven steken? Kun je hierbinnen zijn wie je bent en geeft het je voldoening?? Jullie blijven elk een individu binnen een relatie en jullie groeien met de tijd; daarom is het niet meer dan logisch dat je eens in de zoveel tijd bekijkt in hoeverre de relatie nog werkelijk een toegevoegde waarde op jezelf isââ,¬Â¦ Maar zowel Bekers 6 als De Toren geven aan dat je bepaalde ideeën, gevoelens of emoties los mag gaan laten en inruilen voor een beeld dat wellicht meer realistisch of op maat gesneden is.

WORDT VERVOLGDââ,¬Â¦[/u][/color]

Opti-Mystique

#129
2e EN LAATSTE DEEL VOOR CHERIDA[/u][/color]

Aangekomen bij De Koningin van Staven beginnen bij mij toch de vragen te komen. Deze kaart, en een aantal kaarten die ik van het schudden nog in mijn achterhoofd heb zitten, wijzen op de komst van een nieuwe liefde. Ik heb zelf het idee dat er al iemand is die jouw aandacht probeert te trekken, maar dat jij nog veel te gefixeerd op iets anders bent. Er wordt je iets aangereikt, maar je ziet het niet. Ben jij je hier bewust van of kun je dit misschien zelfs plaatsen? Het afronden van huidige fases en de nieuwe die hierop volgt worden o.a. weergeven door achtereenvolgens Zwaarden 9, Staven 10, De Zon en Aas van Zwaarden. Ik zag eerder in de kaarten de nodige tegenstrijdigheden in de zin van een relatie die voortgezet wordt en de relatie die beëindigd wordt, maar De Koningin van Staven zou een logische volgorde kunnen brengen: het eerste eindigt en het volgende begintââ,¬Â¦ Deze kaart geeft wel aan dat het moeilijk voor je zal zijn om écht iets los te kunnen laten (je huidige partner, je huidige opvattingen of misschien een afweermechanisme waarmee je jezelf probeert te beschermen), om zodoende iemand toe te laten tot je gevoel. Zowel deze Koningin als De Zon noemen het je open stellen voorââ,¬Â¦ De Koningin van Staven spoort je nogmaals aan je gevoel te volgenââ,¬Â¦

Op het advies van deze legging ligt De Zon. Het zonlicht maakt de zaken duidelijk waarneembaar. Soms pijnlijk duidelijk; want De Zon kan ook op je huid branden. Duidelijkheid voor jezelf scheppen is hier dus ook een belangrijk advies, aangezien een kaart uit de Grote Arcana verreweg de meeste invloed op de legging heeft. De Zon adviseert je hier om je open te stellen voor je gevoel, zodat je dan de juiste impulsen zult kunnen ontvangen, waardoor puzzelstukjes op hun plaats van en mettertijd de situatie ook vanzelf een heel stuk zal wijzen. Zowel De Zon als Bekers 6 geven op gebied van relatie aan dat er 1 iemand in het bijzonder is waar je je hart aan zou willen geven, maar dat het met deze persoon niet mogelijk zal zijn. Wellicht dat je dit zelf ook ergens al weet; het is echter zeker niet aan mij om voor jou die keuze te maken of om je deze te ontnemen. Mijn interpretatie van deze legging is dan ook dat de keuze die hier te maken is, het je openstellen voor je ware gevoelens is en dit je leidraad te laten zijn bij je verdere beslissingen omtrent je relatie.

Om het verhaal af te maken moet ik dan toch zeggen, dat Aas van Zwaarden staat voor de plotselinge komst van een nieuwe geliefde, welke je meevoert in een storm. Op het gebied van ââ,¬Å"eindesââ,¬? staat deze kaart voor het vaarwel zeggen aan druk & spanningen en deze inruilen voor tevredenheid & emotionele voldoening. Op het gebied van ââ,¬Å"nieuw beginââ,¬? staat deze kaart voor het actie ondernemen om in een minder problematische omgeving terecht te komen. Als je voor jezelf helder hebt wat je doel is en wat je wilt, heb dan vertrouwen in jezelf en ga ervoor!
Uiteraard zal in het geval van bovenstaande het gevolg zijn, dat De Toren van je huidige relatie volledig verder afbrokkelt. Een Toren met betrekking tot relatie geeft vaak het wegvallen van de vertrouwensbasis aan. Jullie beiden worden eraf gegooid en uit de heftige gebeurtenissen van deze relatie kun je óf een lering hebben getrokken en als persoon gegroeid zijn, óf je begint weer van voor af aan een vergelijkbare Toren te bouwenââ,¬Â¦

De totaaltelling van deze legging is kaart 8 ââ,¬â€œ Kracht. Op het gebied van de liefde geeft zij aan, dat je nog niet volledig op kunt gaan in een relatie, omdat je nog vastzit aan het verleden. Het geeft daarnaast een positieve verandering aan in je denkwijzen. Verder noemt ze teleurstelling in de liefde hebben ervaren, het verleden vergeven en vergeten, en positieve verandering op korte termijn. Het geeft aan dat je het verlangen hebt om positieve resultaten in de liefde te behalen en dat je de obstakels die dat doel in de weg staan wilt overwinnen. En dat je deze zult overwinnen staat als een paal boven water. Je zult je doelen bereiken door erin te gelovenââ,¬Â¦

Wel Cheridaââ,¬Â¦ ik kan me voorstellen dat dit mogelijk heftig bij je binnenkomt allemaal. Ik heb geprobeerd om zo objectief mogelijk de kaarten voor je interpreteren, rekening houdend met alle mogelijke uitkomsten, en het niet mooier of zwarter willen doen overkomen dan het is. Jij bent uiteraard een primair onderdeel van deze relatie en volledig op de hoogte van alle factoren en omstandigheden. In combinatie met jouw ware gevoel zul je naar mijn mening tot een beslissing moeten kunnen komen, waar jij je goed bij zult voelen en die voor jou, al is het misschien enkel voor dit moment, de juiste is. Laat het allemaal maar even rustig bezinken en als je vervolgens vragen en/of opmerkingen mocht hebben, dan hoor ik dat heel graag van je!

Sterkte en liefs van Dolf

cherida

Hi, Dolf

Ik wil je bedanken voor deze duidelijke en zeker not last verhelderende legging die je hebt gedaan. Ik zal nog wel vragen of opmerkingen geven, maar ben niet in de mood, ik moet dit rustig even laten bezinken. Je hebt dit nog van mij te goed.

gr. cherida

vienna

Hallo dolf

ik heb het gevonden hè dit topic  ;)
dus wat mijn vraag betreft, ik werk op de luchthaven en ik heb daar een passagier leren kennen en graag zou ik meer weten wat die reltie mij te bieden heeft in de toekomst, zie vorig topicje dus

bedankt

twisted

na een langdurige en vermoeiende verhuizing is hij op de juiste plaats terecht gekomen :P:

hej .. ik heb gister ook een legging gedaan voor een vriend van mij ..hij was ook niet egt zeker van een relatie .. en daar kwam het volgende uit

ik had het beslissings spel gedaan die ook op deze site stond
ik heb daarbij de rider tarot gebruikt
zijn vraag was moet ik doorgaan met deze relatie en dit kwam eruit:
1:7 van zwaarden
2:aas van pentakels
3:duivel
4:schildknaap van zwaarden
5:ridder van zwaarden
6:2 van zwaarden
7:2 van pentakels

hij weet dus niet zeker of hij wel door moet gaan omdat hij niet zo een goed gevoel erover heeft maar hij is wel heelemaal gek op dat meisje enzo ..
alvast heel erg bedankt
groetjes twisty

Opti-Mystique

#133
Consultant / voor: Twisted
Interpretatie / door: Opti-Mystique
Datum legging: 25 januari 2005

Een woord vooraf:
Graag wil ik kort mijn eigen visie op Tarot toelichten: Tarot-leggen is geen middel om een vaststaande toekomst te voorspellen, maar een manier om je bewust te worden van emoties en factoren, die betrekking hebben op een vraagstuk. Op basis van de samenhang van de kaarten, geeft de uitkomst van een legging het meest waarschijnlijke gevolg bij ongewijzigde omstandigheden aan. Iedereen heeft dus de vrije keuze om zelf iets met deze bewustwording te doen of het te laten voor wat het is. Een legging is een momentopname en vanaf dat moment kan men, door zelf te handelen of diens denkwijze aan te passen, het verdere verloop beïnvloeden. Hang jezelf nooit op aan een uitkomst van een legging, maar gebruik het om bij te sturen onderweg naar jouw doelstelling!

De gebruikte legging en betekenis van de posities:


HET BESLISSINGSSPEL
[/i][/u]

Laten in deze volgorde zien wat er gebeurt wanneer men ââ,¬Å"dit en datââ,¬? zou doenââ,¬Â¦
Kaart 3 Kaart 1 Kaart 5

Kaart 7 -> de Significator;
achtergrond van vraag of probleem of houding van de vraagsteller.

Kaart 4 Kaart 2 Kaart 6
Laten in deze volgorde zien wat er gebeurt wanneer men ââ,¬Å"dit en datââ,¬? niet zou doenââ,¬Â¦

Kaarten met een sleutelbetekenis:

VI ââ,¬â€œ De Geliefden; het besluit is in feite al (onbewust) genomen ten gunste van de kant waar de kaart ligt.
X ââ,¬â€œ Het Rad van Karma; men heeft niet zoveel beslissingsvrijheid en de toekomst (ongeacht diens voorkeuren) ontwikkelt zich in de richting van de kant waar de kaart ligt.
XXI ââ,¬â€œ De Wereld; toont de plaats waar men hoort: zijn of haar bestemming. Deze kaart geniet altijd de voorkeur en eventuele vervelende bijkaarten zal men op de koop toe moeten nemen.
XVII ââ,¬â€œ De Ster; daar ligt zijn of haar toekomst.
XX ââ,¬â€œ Het Oordeel; hier kan men zijn of haar schat vinden.







Kwintessens (totaaltelling van de kaartnummers): 27 = 2+7 = 9 (De Heremiet)
* Hofkaarten tellen als 0 en Azen als 1

INTERPRETATIE VAN DEZE LEGGING:
[/i][/u]

Beste Twisted,

Allereerst geen kaarten met een sleutelbetekenis in deze legging voor die vriend van jou, dus die kunnen we buiten beschouwing laten.

De Significator is hier Pentakels 2 en geeft aan dat jouw vriend met betrekking tot deze relatie een beetje ruimte om te spelen heeft en zo een balans kan zoeken in de uitersten van emotie. Tweeën geven ook een wachtperiode aan en een slechts gedeeltelijk behaald succes, omdat de rest pas later duidelijk zal worden. Het geeft verder aan het anders gaan benaderen van of voelen in ten opzichte van relaties, door nieuwe inzichten en/of veranderende omstandigheden. Ook staat het voor niet te zwaar aan bepaalde zaken tillen en de dingen luchtig houden.

De bovenste lijn, het dit en dat wél doen, begint met een ferme waarschuwing. Dit is de enige kaart uit de Grote Arcana in deze legging en deze beïnvloedt zowel de significator alsook de twee kaarten achter De Duivel zelf. Kaart 15 is de 5e persoonlijke groeikaart van de Grote Arcana, wat wil zeggen dat het dit en dat wél doen een situatie oplevert waarin de vraagsteller een les over zichzelf kan leren, hetzij the hard way. Op gebied van relaties geeft het continue vast zullen lopen aan, met als positief effect dat de vraagsteller zich zal gaan realiseren wat wel voor hem werkt en wat niet. Daarnaast benadrukt De Duivel de negatieve gevoelens omtrent deze relaties en versterkt de twijfel die ook in Pentakels 2 ligt. Geen overhaaste acties en goed overdenken is het advies bij deze kaart.
Zwaarden 7 is ook zoââ,¬â,,¢n gezellige: deze staat voor doortrapte acties en achter de ellebogen. Het is een kaart die list en bedrog in plaats van eerlijke strijd uitbeeldt. Maar welke ook staat voor zelfbedrog; wie bedriegt wie? Vaak beseffen we niet dat we omstandigheden creëren waardoor we onszelf ten gronde richten. Deze volgt op de gebeurtenissen bij De Duivel. Op gebied van relaties staat deze kaart voor iets loslaten hoe graag je het ook wilt, voordat je jezelf in een situatie manoeuvreert waarin je over je eigen grenzen moet gaan of jij enkel degene bent die alleen maar geeft. Het geeft aan dat één en ander maar niet lekker loopt en je alleen maar bezig bent om zaken bij te sturen of recht te breien. Het advies bij deze kaart is om emoties in balans te houden, wat gas terug te nemen en afstand van een probleem te nemen of het even terzijde te leggen voor nuââ,¬Â¦
De Ridder van Zwaarden: ridders in leggingen geven een plotselinge verandering die doorwerkt op de lange termijn. Deze kaart volgt op de gebeurtenissen bij Zwaarden 7. Op gebied van liefde geeft deze kaart aan dat hoewel je het niet aan hebt zien komen, je snel meegesleurd zult worden in een krachtige relatie die je leven drastisch verandert. Op gebied van relaties staat deze kaart voor schommelingen in het wederzijds vertrouwen. En tot slot in deze lijn is het advies van deze kaart om de hoop niet op te geven; je zult het antwoord krijgen of er zal je een richting aangegeven worden welke je weer terugzet op het juiste pad.

De onderste lijn, het dit en dat niét doen, begint met De Schildknaap van Zwaarden. Deze kaart geeft aan dat je weg wilt lopen van een pijnlijke relatie, maar dat je moeite hebt om het los te laten. Of het gevoel hebben in een situatie te zitten waar je niet wilt zijn en geen uitweg daarin zien, maar doordat de omstandigheden veranderen neemt de druk af. Daarnaast staat het voor onverwachte veranderingen van het hart in positieve zin (die komt straks nog een keer terugââ,¬Â¦).  Deze schildknaap geeft aan dat eerdere obstakels beginnen af te brokkelen en er kan een frisse start gemaakt worden. De kaart spoort je aan om de moed erin te houden, een nieuw begin staat op stapel en alles komt op zijn pootjes terecht.
Hierop zouden de gebeurtenissen volgen bij Aas van Pentakels. Deze kaart staat voor het tastbare, het concrete dat men aangereikt wordt. Het enige wat men hoeft te doen is dit aan te pakken en onder het poortje door te lopen, om de wereld die hierachter openligt te kunnen betreden en te ervaren. Ook enen staan voor een nieuw begin en kansen op gebied van potentiële relaties. In het heden staat deze kaart voor ontevredenheid met de huidige partner en liever met iemand anders dan met deze persoon in een relatie willen zitten. Deze kaart spoort je aan om positief te blijven denken, tijd zijn werk te laten doen en ondertussen lol te maken.
Tot slot in deze lijn: Zwaarden 2. Deze kaart spoort aan tot vooruitgang in plaats van stil blijven staan of achterom kijken. Op het gebied van relaties staat deze voor het onverwachte; een nieuwe relatie of potentiële kans hiertoe. De kaart geeft overigens wel aan, dat de vraagsteller best een wat meer relaxte houding aan mag nemen ten opzichte van relaties en de liefde. Hij lijkt in dat opzicht vrij emotioneel te zijn en te schommelen tussen verwarring, opwinding, zorgen en hoop. Ook sluit deze dame op de kaart haar hartchakra af en kruisen de energiebanen, waardoor de energie niet lekker kan stromen. De nadruk ligt bij hem op het denken en niet op het voelen. Het lijkt er ook op of hij echt op zoek is en dat hij zich nu al zorgen maakt of hij wel de juiste persoon zal vinden. Wellicht dat hij daarom ook zijn huidige relatie moeilijk los kan of wil laten. Als hij dit los kan laten, dan kan het Universum de dingen spontaan laten komen, wanneer de tijd er rijp voor is. En het ziet er niet naar uit dat hij zich geen zorgen hoeft te maken, want deze geeft als uiteindelijke gebeurtenis het herstellen van de rust en de vrede weer.

De totaaltelling van deze legging is de Heremiet en die staat vooral voor bij jezelf komen en blijven. De 9 is de 3e groeikaart uit de Grote Arcana en geeft dus aan dat hij in deze situatie terecht is gekomen om hier iets uit te leren. Mogelijk in hoeverre hij trouw is aan wat hij werkelijk voelt of wil in een relatie. De Heremiet staat voor een wachtperiode, afstand van iets nemen of bewust een tijdje alleen doorbrengen om tot zichzelf en zijn ware gevoel en verlangens te komenââ,¬Â¦

Okido Twisted, ik hoop dat je hiermee een duidelijk verhaal op je legging hebt. Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag van jeââ,¬Â¦

Greetinx van Dolf

twisted

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt opti .. ook echt tof dat het zo snel is .. maar ik was er al van bewust dat het niet de toekomst verspelde ;) .. ik had ook al gezegt tegen die vriend van mij dat het alleen inzicht gaf op de situatie . ;) ..
maarja nogmaals bedankt :D