mijn week- en dagkaartjes

Gestart door kreeft, januari 02, 2014, 08:54:01 AM

dameblanche

staven aas geeft [her]nieuwde wilskracht aan, je bent zeer wilskrachtig in je doel na te willen streven, wat een kreeft voor ogen heeft, zal en moet ook gebeuren!!!

kreeft

goeiemorgen,

de hogepriesteres

Dit is een symbool van vruchtbaar en spirituele rijkdom. Deze kaart wijst op voornamelijk vrouwelijke kenmerken zoals geduld, vasthoudendheid en voorzichtigheid. Meestal duidt deze kaart op een zekere rustperiode voordat er nieuwe zaken ondernomen kunnen worden. De Hogepriesteres staat voor onze onbewuste krachten, onze intuïtie en ons vertrouwen in het leven.

@marianne, ook vernieuwde energie,

grtj  :)

kreeft

goeiemorgen

staven 4

Kernwoorden: nieuwe relatie, vreugde, harmonie, groei, succes, optimisme, hulp.

Staven Vier verbeeldt een fase van vrede waarin we ons open opstellen en van het leven kunnen genieten. Gezelligheid, ontspanning en plezier, en in onze contacten beleven we verbondenheid.
Tevreden met het eerlijk verdiende succes
Gevoel van veiligheid, tevredenheid en geborgenheid

grtj

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden koning,

Kernwoorden: besluitvaardig, strijd, discussie, scherpzinnig, cynisme.

Zwaarden Koning vertegenwoordigt de mannelijke zijde van het luchtelement. Het gaat hier om de kracht van het slimme, snelle en gewiekste verstand. Met dit talent kunnen we dingen inzien, begrijpen, analyseren en doorgronden. Maar wanneer er teveel nadruk op ligt kunnen schaduwkanten, zoals koppigheid en cynische kritiek, de kop opsteken.

grtj

dameblanche

zwaarden koning kan ook op iemand slaan met een calvinistische inslag.

kreeft

goeiemorgen,

staven 5

Kernwoorden: schijngevecht, strubbelingen, wedstrijd, krachtmeting, geharrewar.

Staven Vijf is de kaart van de uitdaging, de krachtmeting of de sportieve wedstrijd. Het is geen destructieve kaart, ze doet een beroep op al ons kunnen. Meestal zit er wel een speels kantje aan, soms is er met deze kaart een beetje geharrewar, een beetje gedoe.

grtj en fijne zondag,

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart,
het oordeel,
Dit is ook een positieve kaart die aanduidt: bescherming, bevrijding, genezing, positieve oordelen, gebeurtenissen die positief uitdraaien, succes.

kaartje voor vandaag,
bekers 7
Kernwoorden: illusie, fantasie, onbeantwoorde liefde, kortstondig.

Bekers Zeven is de kaart van misleiding en illusie, de fata morgana. De schemering. Ze symboliseert dat we valse hoop en verwachtingen koesteren, dat we onszelf voor de gek houden, maar eigenlijk wel beter weten.

grtj

dameblanche

het oordeel is een heel mooie kaart.
ik trok deze een paar keer toen ik in het ziekenhuis lag voor de grote operatie.
dit was voor mij een zekerheid dat het goed ging komen.
jij hebt het verleden ook voorgoed achter je gelaten, hebt er ook hard voor geknokt, toch had je het anders voorgesteld.

kreeft

goeiemorgen,

gerechtigheid,

Dit is de gunstigste kaart in het spel. Hij staat voor zuiverheid, de triomf van de geest ook op die ene kans uit duizenden....

Alleen door oprechtheid en door het accepteren van wat u heeft gedaan komt u tot een hoger niveau.

In een tarotreading duidt deze tarotkaart op eerlijkheid tegen zichzelf. U moet dus uw situatie beoordelen, erachter komen wat de oplossing is en de juiste volgende stap kiezen.

@marianne, ja ik denk wel dat ik klaar ben met het verleden, al heb ik het nog in mijn dromen, soms, dus er is nog verwerking aan de gang, maar de kaart van vandaag zegt ook veel, ik kijk op een andere manier naar mezelf, er zijn natuurlijk altijd dingen of mensen die niet echt bij je passen, maar ik zie het als een tijdelijk iets,
dank marianne, je hebt het bij het rechte eind,  :)

grtj  :)

kreeft

goeiemorgen,

de zon,

Dit is een zeer positieve kaart die symbool staat voor innerlijke vreugde en levensrijkdom. Er wacht geluk, vreugde, eloquentie, positieve periodes en succes op velerlei vlak.

grtj

heleen

Citaat van: kreeft op april 02, 2014, 07:51:49 AM
eloquentie
grtj

Het eerste wat er in mij opkomt is "was dah".  :o
maar gelukkig is er een woordenboek om mij te helpen.


eloquentie :goedgebektheid, welbespraaktheid, welsprekendheid

Lieve kreeft, dit vind ik een goede eigenschap, maar liever wel in woorden die ik ook begrijp.
Woorden van kreeft zelf.

Heleen.

PS met een zon kaart een hele fijne dag toegewenst.

kreeft

@Heleen,  ;D , whahaha, ik had dat woord niet eens zien staan, hihi,
verder was het een positieve dag  :D

dank voor de terechtwijzing,  ;)

grtj en voor jullie ook veel zon  :-*

kreeft

goeiemorgen,

pentakels 10

Kernwoorden: succes, zekerheid, fundament, groei, stevig.

Pentagrammen Tien staat voor een periode van zekerheid, stabiliteit en onbezorgdheid in het dagelijkse leven.

grtj

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden schildknaap
Kernwoorden: verraad, indiscretie, conflict, strijd, discussie.

Zwaarden Page -of Schildknaap- staat net als de andere Pages voor een kans of gelegenheid die ons wordt geboden, voor een impuls van buitenaf. Soms kan dat een verhelderende impuls zijn, maar meestal betreft het een conflict of een strijd. De Page kun je hier zien als waarschuwing om dingen niet onnodig te laten escaleren.

grtj

kreeft

goeiemorgen,

de duivel,
Vandaag kunt u uw donkere kant tegenkomen. Het is mogelijk dat u zich laat verleiden tot een ondoordachte onderneming. Het kan zijn dat u in verleiding raakt tegen uw eigen overtuigingen in te handelen. Neigingen die u niet van uzelf kent, of dacht overwonnen te hebben, kunnen plotseling de kop opsteken. Probeer nijd, afgunst, begeerte en machtshonger te vermijden. Let op voor irritaties of om schuld aan anderen te geven. Hierdoor krijgt u geen betere greep op uzelf. Benut de gelegenheid oom licht in duisternis te brengen, door uw bewust te worden van uw schaduwkant en de achtergronden hiervan te onderzoeken.

nog kaartje bijgetrokken,
de keizer,
Vandaag moet u spijkers met koppen slaan. Wat gedaan moet worden, moet u nu doen. Iets wat u al enige tijd had willen verwezenlijken moet vandaag gebeuren. U heeft voldoende energie, de noodzakelijke handigheid en de nodige consequentheid om de dingen te ordenen in uw Leven. Dit is het moment om onduidelijkheden op te helderen. Werk onafgedane zaken weg. Mocht u hierbij niks concreets invallen, probeer dan ook naar de kleine dingen in het Leven te kijken.

grtj