Merkwaardige verhalen

Gestart door Sweetie, mei 09, 2012, 19:12:13 PM

Sweetie

Het merkwaardig verhaal,

Jaren geleden ,ik ga naar bed, mijn hoofd lag nog niet helemaal op mijn hoofdkussen, ik sloot mijn ogen maar was wel nog wakker maar moe dan zag en hoorde ik een groot oorlogsvliegtuig het vloog amper een paar meter boven de grond, het geluid van schieten en granaatbommen die ontploften op het land ,de geluiden waren enorm angstig de beelden ook , ik was ontzettend bang,ik keek recht voor mij ( stond op een kleine berg ) en zag mensen met vietnamese rieten kegelhoedjes op hun hoofd , rennen voor hun leven, het gekrijs van gewonden die neervielen was enorm en ging door merg en been ik was zo bang dat ik terug ben opgestaan, de dag nadien was het weer van dit ... telkens dezelfde beelden, hetzelfde gekrijs en dezelfde angsten maar had steeds het gevoel alsof ik geraakt was en gewond in iemand zijn armen lag waarna ik naar mijn kinderen vroeg, dit heeft weken aan een stuk geduurd tot ik zo bang was dat ik eigenlijk niet meer naar bed durfde te gaan, ik heb toen begonnen met iets in te nemen om onmiddellijk in slaap te vallen daar ik dit niet meer moest meemaken , daarna heb ik dit waarschijnlijk verdrongen,heb het nooit meer gehad maar het blijft wel hangen tot.....

ik vorig jaar aan het kijken ben op you tube naar een clipje van Susan Boyle " who I was born to be "
ik vond dit een heel erg mooi lied ,mijn haar kwam recht op mijn armen waarna ik ben beginnen huilen echt huilen tranen met tuiten , ik snikte als een klein kindje … waarom ?? dat ik het helemaal niet weet !!!
Toen ik dacht dat het clipje gedaan was en ik het wou stopzetten kwam er nog een clipje, hetzelfde liedje maar met een video clip ik wou rechtstaan maar het clipje trok mijn aandacht en ik raakte niet weg , ik zag een kruis op het scherm gevolgd door een oorlogsvliegtuig ,schoten gingen af ik kreeg een akelig gevoel en dacht aan de beelden van jaren geleden , toen ik dacht dat ik het eigenlijk niet wilde zien viel mijn mond open van verbazing ik moest terug gaan zitten en verder kijken , er kwam een vrouwtje in beeld en ze had een wit lang kleedje aan precies een bruidskleedje ( zwarte achtergrond) , ze zat op de grond en haar kleedje bedekte de vloer , haar hoofd naar beneden zodat je niet onmiddellijk haar gezicht zag, plots draaide ze haar en toen zag ik haar gezicht ik kon het niet geloven ik ben dichter bij het scherm gaan zitten en dat was ……. Ik ….
Heb het clipje terug gespoeld om nog eens te kijken en vol verwondering stond ik daar en keek ernaar naar een vrouw die sprekend op mij leek mijn haar kwam terug recht op mijn armen en ik voelde de kleur in mijn gezicht veranderen ik ben opnieuw beginnen huilen !

Heb de clip aan mijn kinderen getoond en het eerste moment zeiden ze …mama  :o  ??

Mijn man keek ook vol verbazing, ik heb het clipje door gestuurd naar mijn beste vriendin waarna ze ook zei dat dit net ik was

Liefs Suzy

Sweetie

Het rare is dat ik al weken op zoek ben naar die videoclip en ik deze niet meer terug vind maar het liedje van Susan Boyle heb ik opgezocht en de vertaling in het nederlands gevonden
hier komt het :

Who I Was Born To Be

Toen ik een kind was
Kon ik de wind in de bomen zien
En ik hoorde een lied in de bries
Het was er, het zong mijn naam

Maar ik ben geen meisje
Ik heb de smaak van de nederlaag geproefd
En ik heb tenslotte leren begrijpen
Dat alles weer goed zal komen

En hoewel ik wellicht
De antwoorden niet weet
Kan ik ten laatste zien, dat ik vrij ben
En als de vragen
Mij tot hier leidden, dan
Ben ik degene, waartoe ik ben geboren te zijn

En hier ben ik dan
Geopende armen en klaar standvastig te zijn
Ik heb de hele wereld in mijn handen
En het voelt alsof het mijn beurt is om te vliegen

En hoewel ik wellicht
De antwoorden niet weet
En als de vragen

Toen ik een kind was
Waren er bloemen, die bloeiden in de nacht
Onbevreesd het licht tegemoet te treden
Onbeschaamd de duisternis getrotseerd te hebben

En hoewel ik wellicht
De antwoorden niet weet
En als de vragen

Liefs Suzy

Carla

Goh Suzy, wat een bijzonder verhaal. Dank voor het delen.

Liefs van carla

Sweetie

Graag gedaan Carla

Bedankt
liefs Suzy

Sweetie

hoi ,

We waren op reis naar Italie met de wagen, het was een lange trip , ik zat door het raam met mijn neusje tegen het raam gedrukt te kijken en te genieten van het landschap , van de enorme grote akkervelden de ene akker met grote zonnebloemen de andere akker met andere plantjes, de ene na de ander ,plots op een open akker zag ik in de verte een groot kasteel staan, ik sprong recht en riep mama kijk daar ....ik ken dat kasteel ... het heeft ramen tot op de grond en grote groene fluwelen gordijnen tot op de grond ...ik zag mij als klein meisje de trap afrennen ( blonde haren tot halverwege mijn rug met een soort haarspeld in aan de zijkanten) ik was als meisje gekleed zoals in oudere films met kousjes tot net onder de knie en een jurkje net als een klein prinsesje !
Ik was in alle staten ik kende dit en ik was er nog nooit geweest maar het voelde zoals ... thuis...

Liefs Suzy

kreeft

ja, bijzondere verhalen suzy  :)

Sweetie

Fijn dat je ens bent komen kijken

Dank je Kreeft

rianna

goh Suzy wat een bijzondere verhalen ja  mooi dat je dat met ons wil delen

Sweetie

dank je wel Rianna

hebben jullie nooit zo'n dingen meegemaakt of andere gebeurtenissen ?
:)

cathy

Suzy, dit lijkt op vlagen van indrukken uit vorige levens.
Net of er af en toe eventjes een gordijntje wordt opengeschoven.

Cathy

Sweetie

ja Cathy dat had ik iets van het vorige
en het voelt zo sterk aan alsof ik dit heb meegemaakt eigenlijk een heel raar gevoel dat ik het niet echt kan omschrijven 

Dank je Cathy
:)

Carla

Ik woonde toen ik jong was in een oude afgelegen boerderij. Het was laat in de avond, ik was alleen thuis. Het zal wel winter geweest zijn want de kachel brandde en de poes lag er opgekruld voor te slapen. Ik zat naast de kachel te lezen. Opeens vloog de poes overeind, rug krom, dikke staart en blazen naar de hoek van de kamer waar een schommelstoel stond. Ik zag er een oud vrouwtje in zitten breien.

Ik vond het eng toen, heb in een andere ruimte een vriend gevraagd om te komen. Vrouwtje niet meer gezien.

Sweetie

Sweetie

Hier komt nog eentje,

Mijn moeder en ik waren bij overgrootvader toen hij op sterven lag, we hebben de hele week s’ nachts bij hem gebleven en zijn hand vast gehouden, mijn moeder aan de ene zijde van zijn bed en ik aan de rechterzijde van zijn bed , hij heeft de hele week zijn ogen niet meer open gedaan de laatste 2 dagen van zijn leven  had ik eens zijn hand losgelaten daar ik eens naar het badkamertje wou gaan, ik wreef met mijn hand over mijn gezicht en merkte een speciale geur aan mijn hand, de hand waar opa's hand in lag, ik liep naar mijn moeder en vroeg haar om eens zijn hand los te laten en eens aan haar hand te ruiken, ik zag dat ze haar neus terug trok en dat ze het niet aangenaam vond, ze zei dat de dood zijn intrede had gedaan en dat dit eigenlijk de doodsgeur of een lijk geur  was.

Vrijdagnacht had hij constant last van water op de longen (net een kokende theepot ), de verpleger had al verscheidene malen komen kijken om met een slangetje alles te verwijderen maar na een half uur was het alweer van dat, toen zei de verpleger ons dat het bijna zo ver was ,we stonden hem bij aan zijn bed en het gorgelen  verdween waardoor hij zachter begon te ademen, het werd almaar langzamer en langzamer we zeiden hem nog dat hij zich mocht loslaten ,dat hij mocht gaan, dat hij niet verder hoefde te vechten, hij greep onze handen vast want hij was waarschijnlijk wel bang.
Bij de laatste ademhaling draaide hij zijn hoofd en keek mij voor de allerlaatste keer aan, ik was tevreden dat hij mij nog eens aankeek voor de laatste keer toen draaiden zijn ogen verder weg naar de hoek van de kamer (daar stond zijn overleden zoon hem op te wachten, dit had ik gezien toen ik in de middag eens op mijn bed lag en mijn ogen sloot ik had gezien dat mijn oom =zijn zoon naar zijn kamer was geglipt om aan de rechterkant in de hoek naast zijn bed te staan) toen heb ik zijn ogen letterlijk zien breken als een ster in een voorruit van een wagen ( ik kan het niet anders formuleren).
S' avonds dacht ik nog om mijn kamer te poetsen, ik sta aan de deur van de kamer ( dit huis was het huis van mijn overgrootvader die wij gekocht hadden ) ik merk die speciale geur op en moest zo weer aan opa denken , maar ik heb er verder geen acht meer op gegeven, ik ga naar de woonkamer en laat de rolluiken naar beneden en merk die geur terug maar iets heviger ( mijn overgrootmoeder was op deze plek in haar bed die daar toen stond, gestorven) ik dacht "hoe kan dat nou "maar doe toch verder met wat ik bezig was ik ga naar het wasplaatsje waar oma vroeger de was deed en daar werd die geur zo erg dat ik mijn hand op mijn neus moest leggen, ik ga aan de deur gaan staan om naar buiten te gaan en ik voel die geurwolk naar buiten trekken ik liep achter die geur aan en plots .... weg was die toen wist ik … dit was opa die nog een allerlaatste maal op bezoek was gekomen.

liefs Suzy

cathy

Ik heb dat wel vaker gehoord, dat ze nog even afscheid komen nemen voordat ze voorgoed vertrekken.
Mijn oma deed het ook, dat heb ik zelf ondervonden.

Cathy