persoons-en zielskaart

Gestart door sacha, december 16, 2011, 12:46:10 PM

janice

deze kende ik nog niet, bedoel je roepnaam en achternaam of roepnaam, voornamen en achternaam ?
Citaat van: marianne op december 16, 2011, 17:01:42 PM
het persoonlijkheidsgetal wordt berekend door de medeklinkers uiit de voor- en achternaam bij elkaar op te tellen.
de uitkomst hiervan is de tarotkaart die je klaat zien hoe ANDEREN over je denken, hoe er door anderen tegen je aan gekeken wordt, hoe je overkomt.
let wel, het is hoe anderen denken dat je bent, niet heo je werkelijk bent.

de zielskaart laat je werkelijke innerlijke persoonlijkheid zien, die je niet naar buiten laat zien, maar die je innerlijk jezelf ook voorhoudt.

Intuitie is verstand dat haast heeft

arend

Ik vroeg me al of of persoons-en zielskaart altijd gelijk waren, aangezien ik 2x de geliefden heb obv geboortedatum. Ik was dit topic aan het lezen en wel interessant te weten dat er zoiets bestaat als persoonlijkheidsgetal. Dien je dan enkel je eerste voornaam (of ook tussennamen) + achternaam te berekenen en dan aan elke medeklinker een specifieke waarde toe te kennen of hoe kan je dit berekenen? Ben benieuwd :).

dameblanche

volgends de atrologische tarot heb ik als geboortekaart rad van fortuin
mijn jaarkaart is eveneens rad van fortuin
en mijn maandkaart eveneens berekend; gerechtigdheid...................
het zou dus kunnen zijn dat ik mijn levenslessen dit jaar behoorlijk voor de jkiezen ga krijgen, mijn kama ga uitwerken en deze maan verstandige beslissingen zal gaan nemen....
dat is dan voor het eerst...................nee grapje...................... :D

arend

Als je enkel je roep/voornaam en achternaam dient te nemen en het 'aantal' medeklinkers dient te tellen, dan kom ik wederom bij 6, dus persoonlijkheidsgetal, persoonskaart en zielskaart zijn allemaal 6 of de geliefden blijkbaar.

dameblanche

#19
kom je op het getal 6 uit dan betekent dat dat je persoonlijk geen voorkeur hebt.
zessen houden op een afstandelijke, koele manier van iedereen.
zij hebben een relatie nodig om gelukkig te zijn de sociale zessen zijn nooit lang alleen.
zij trekken mesne aan door hun persoonlijkheid en fysieke schoonheid.
zessen benaderen het leven artistiek en gebruiken zichzelf vaak als 'schildersdoek'van de perfecte creatie.
zoals geoonlijk zijn de zessen het gelukkigst als zij iets te doen hebben.
zij geloven in de kracht en in de healende werking van de liefde.
zessen werken veelal in de hulpverlening of in de diensten sector.
een negatief punt is echter dat zij omwille van de liefde vrde hun individualiteit inleveren.
zij zijn vaak perfectionisten..
bij de geliefden ligt het dilemma tussen gevoel en verstand vaak ten grondslag, de zessen zullen hierbij vaak een keuze moeten maken, een beslissing moeten maken om hun evenwicht te kunnen bereiken....

janice

#20
dus het gaat alleen om je roepnaam en achternaam ? de overige namen hoef je niet mee te rekenen ?

overigens is gerechtigheid mijn persoonskaart en de hogepriesteres mijn zielskaart

mn ascendant persoonskaart (roepnaam + achternaam) is de kluizenaar
Intuitie is verstand dat haast heeft

arend

Een ding is zeker, mijn evenwicht of mijn geluk heb ik nog niet gevonden  :(. Komt wel ooit eens wellicht.  :)

PinkJupiter

Citaat van: marianne op februari 08, 2012, 16:45:24 PM
kom je op het getal 6 uit dan betekent dat dat je persoonlijk geen voorkeur hebt.
zessen houden op een afstandelijke, koele manier van iedereen.
zij hebben een relatie nodig om gelukkig te zijn de sociale zessen zijn nooit lang alleen.
zij trekken mesne aan door hun persoonlijkheid en fysieke schoonheid.
zessen benaderen het leven artistiek en gebruiken zichzelf vaak als 'schildersdoek'van de perfecte creatie.
zoals geoonlijk zijn de zessen het gelukkigst als zij iets te doen hebben.
zij geloven in de kracht en in de helaende werking van de liefde.
zessen werken veelal in de hulpverlening of in de diensten sector.
een negatief punt is echter dat zij omwille van de liefde vrde hun individualiteit inleveren.
zij zijn vaak perfectionisten..
bij de geliefden ligt het dilemma tussen gevoel en verstand vaak ten grondslag, de zessen zullen hierbij vaak een keuze moeten maken, een beslissing moeten maken om huun evenwicht te kunnen bereiken....

Waw zeg - klopt helemaal .... 

dameblanche

Citaat van: Arend op februari 08, 2012, 18:10:05 PM
Een ding is zeker, mijn evenwicht of mijn geluk heb ik nog niet gevonden  :(. Komt wel ooit eens wellicht.  :)

nou arend daar heb je dan toch nog mooi de tijd voor in dit leven.....

arend

Bwa, ik ben een nogal ongeduldige zes ;).

jericho

super! Heb hier weeral een leuk topic ontdekt waarvan ik véél kan leren!
Mijn persoonlijkheidsgetal is ook 6  ::)

jericho

en mijn zielekaart is 12... de gehangene...

dameblanche


dameblanche

#28
het zielsgetal wordt berekend door de klinkers van je naam bij elkaar op te tellen, en de uitkomst geeft dan aan wat de diepstliggende reden is van je verblijf op aarde....
het geeft getalsmatig aan wat je vanaf je jeugd eigenlijk hebt gewenst....
het wordt altijd positief geinterpreteerd want het hart maakt geen fouten hihihi....
als die keuze pijn doet, komt dat niet vanuit je hart, maar vanuit je lichaam, dat geeft aan dat je je lesje hebt geleerd....

de gehangene is het supervoorbeeld van loslaten en je overgeven aan het lot....
1+2=3
drieen staan voor scheppende kracht, optimisme en enthousiasme, creativiteit en daar ontbreekt het je niet aan jericho, het is ook het getal van 1 [ik ben] en 2 [wijsheid]= 3 [begrip]
ook groei en ontwikkeling, groei ook door communicatie, heel belangrijk voor jou, zeg wat je wilt, en hoe je het wilt, verschuil je niet achter iets of iemand....

PinkJupiter

Heb ooit op een cursus tarot het volgende geleerd:  persoonsgetal en lotsgetal.

Je telt geboortedatum op, ik geef voorbeeld bij mij:  06/12/1977 = 6+3+24 = 33

Persoonsgetal:  33 = 3+3=6 -----> De Geliefden
Lotsgetal:  33 - 22 =  11 --------> Gerechtigheid  (je trekt er 22 van af, omdat er 22 kaarten in de Grote Arcana zitten)

De persoonskaart zou vertellen wat we in dit leven komen leren, het lotsgetal wat onze ziel doorheen al onze incarnaties komt leren. 

Heeft iemand deze wijze al gehoord ?
Bij een legging begin ik sowieso altijd te vragen naar de geboortedatum, ook naar die van de kids, niet omdat ik dat numerologisch uitleg (want daar ken ik te weinig van), maar omdat mij dat een gevoel geeft over iemand, dat is precies afstemmen op iemands energie.